Acties:
  • +6Henk 'm!

• GZ53
  • Registratie: september 2020
  • Niet online
Vandaag heb ik een meterwissel gehad i.v.m uitfaseren TF signaal.
De oude gasmeter is blijven hangen, nu wel voorzien van een hele reeks zegeltjes. :)

Acties:
  • +11Henk 'm!

• yingli405
  • Registratie: maart 2020
  • Niet online
Gasmeter weghalen ging erg vlot met 3 mannen van fa. a. hak.
Binnen 1 uur: klinkers uit, gat graven, meter uitbouwen, gat dichten en bestraten!

All electric: 12xYingli 405 Wp, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION en Hyundai IONIQ Electric

Acties:
  • +9Henk 'm!

• dickm99
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 07-06 21:40
Vorige week woensdag is mijn gasmeter fysiek verwijderd. Na aanvraag via mijnaansluiting.nl ben ik redelijk snel gebeld door aannemer voor afspraak. Eerst benodigde acties opgenomen door voorman, vervolgens afspraak voor verwijderen ingepland. Twee aardige mannen hebben alles binnen en de buis in de straat verwijderd. Klaar.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Carlo Adan
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 01:03
En vandaag was de dag.....enkele weken later als in eerste instantie aangegeven, maar goed......

Leidingwerk onder weg en in tuin is gebleven. Leiding in huis afgezaagd (met recipro) en meter verwijderd.

Deze mannen wilde liever niet de leiding uitgraven (overigens was enig herstelwerk in eigen tuin volgens voor rekening eigenaar.....)

Nu ruimte in de meterkast om alles net even beter neer te zetten.
Nogmaals aan een ieder bedankt de afgelopen 1.5 jaar!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:49
Leo. P. Klepper schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:01:
Vandaag 2 jaar na verwijderen gasaansluiting, door aannemer in opdracht van netbeheerder, controle gehad van netbeheerder op de door de aannemer uitgevoerde werkzaamheden. Er werden ook foto's van gemaakt, het bewijs dat de afdelingen bij de netbeheerder langs elkaar heen werken, want die foto's heb ik 2 jaar geleden al gemaakt en opgestuurd.
aha, ja heb zelf wel een andere soort brief gehad.
Zie hieronder.

en dan nog een bijlage met veelgestelde vragen. oa:
Dat het slotje geplaatst is in een periode dat er geen termijn aanvast hing en dat je daarom nu deze brief krijgt met de optie gratis ( al was het ook al via mijnaansluiting.nl gratis) maar goed.

[Voor 8% gewijzigd door daveytje op 09-06-2021 14:07]

• josmeijer
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14-09 22:06
Ik zal vanavond even de brief "anonimiseren" en plaatsen.
Het pleit wel voor de fantastische organisatie bij Liander dat ik nog voor de inkt van de publicatie van het "gratis verwijderen" wetsartikel in de staatscourant droog was ik een aanvraag voor verwijdering deed via mijnaansluiting.nl en dat die nu al 2 maanden in behandeling is.

[Voor 57% gewijzigd door josmeijer op 10-06-2021 22:44. Reden: beloofd nog documenten toe te voegen]

• Brandaris68
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19:51
Geachte Brandaris68,

Gaat het nu eindelijk gebeuren?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• AliBenAchtertas
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14-09 19:17
= = = DOSSIER AliBenAchtertas = = =

Vooralsnog met alleen de scans van de brieven en berichten die ik vanaf eind maart 2021 heb ontvangen van Bosveld. De papierwinkel van Enexis laat ik even voor wat het is...

31 maart 2020: na veel gedoe en discussie met Eneco (sinds oktober 2019!) eindelijk voor elkaar gekregen dat de gebruikersovereenkomst voor gas is opgezegd. Het gedrag van Eneco verdient overigens ook nog wel eens aandacht. Misschien iets voor later...

6 april 2020: eerste brief van Enexis: “geen gas zonder energiecontract”.
Op deze brief heb ik gereageerd met een e-mail waarin ik aangeef geen gasgebruikende apparaten meer in huis te hebben, en dat het dus begrijpelijk is dat ik mijn gascontract, inclusief de leverings- en aansluitkosten, heb opgezegd.

April - november 2020: Maandenlang over en weer sturen van e-mails (een stuk of 5) waarin steeds door Enexis wordt aangegeven dat ik een contract moet hebben, en anders opdracht moet geven tot verwijdering van de gasaansluiting. Tussendoor ook af en toe een brief per post, en ergens halverwege november 2020 zelfs een keer een telefoontje. Ik reageer steeds door te stellen dat ze welkom zijn om de aansluiting te verwijderen, maar dat ik geen opdracht geef.

Op 30 november 2020 staat Enexis aan de deur. Min of meer onaangekondigd, want hun komst is niet schriftelijk gedaan, 5 dagen voorafgaand aan hun bezoek. Wel is er in het eerdere telefoongesprek iets gezegd over een mogelijke komst. Om de zaak niet verder op de spits te drijven heb ik Enexis toestemming gegeven om de handelingen uit te voeren die zij noodzakelijk achtten. Dat werd een slotje. Uiteraard wederom gezegd dat ik geen opdracht heb gegeven en dat ik niet ga betalen. De monteur vond het allemaal best.

Op 3 december 2020 volgt een factuur voor het plaatsen van het slotje. Die heb ik met behulp van de brieven op het forum betwist. Op 22 december volgt een aanmaning van Enexis, waar ik wederom op reageer. Ik verwijs onder andere naar de twee rechterlijke uitspraken en ik verzoek Enexis om de factuur te crediteren.

Uiteindelijk op 31 maart 2021 de brief van Bosveld. Dat is deze brief:

Ik reageer op 6 april via deze brief/e-mail:

Bosveld reageert op 20 april via de mail:

Waarna ik op 25 april (voorlopig) het laatste woord heb:

Vanaf dat moment is het stil.

[Voor 30% gewijzigd door AliBenAchtertas op 14-06-2021 19:55]

Acties:
  • +14Henk 'm!

• mfjnab
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16:16
Na bijna 3 jaar al gasloos is nu eindelijk mijn gasaansluiting geheel gratis verwijderd.😀😎

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Brandaris68
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19:51
10 juni j.l. onderstaande melding van Liander.
Binnenkort verrichten we werkzaamheden aan uw aansluiting voor elektriciteit en/of gas.

Vandaag 15 juni gasaansluiting verwijdert, kosteloos.
Verwijdering meer dan netjes uitgevoerd, compliment.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• jee-weetje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-09 14:19
jee-weetje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:04:
vervolg op mijn (niet meer te wijzigen?) dossier: jee-weetje in "Gas de deur uit doen: Gratis of toch niet? Deel 2"

offerte is binnen: kosten op NUL!! *O*
[Afbeelding]
en.. hij is gratis verwijderd *O* :9B :

Jan-Willem

Acties:
  • +12Henk 'm!

• jverstraate
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 29-06 17:50
Op 9 maart verwijdering aangevraagd bij Enexis, vandaag is de gasmeter verwijderd door Baas.
Zeer vriendelijke mannen!
-kwartier graven
-half uur afsluiten/leiding verwijderen
-twee uur straat/stoep weer dichtgooien. Dat laatste hebben ze zo netjes gedaan dat het lijkt of er niks gebeurd is, mijn complimenten!

verwijderde gasmeter en aansluiting

lege(re) meterkast

Acties:
  • +12Henk 'm!

Vanmiddag het webinar gevolgd, dat door het ministerie van EZK was georganiseerd mbt de concept-Energiewet. Van onze zienswijze die begin februari is ingediend namens de "Denktank Gasverlaters" kwam vandaag niets terug. Niet verwonderlijk, want het ging vandaag vooral hoog-over, en er kon natuurlijk niet op alle input die als zienswijze is aangeleverd worden ingegaan. Naar verwachting is in juli dit jaar een nieuwe versie beschikbaar. Dan zou zichtbaar moeten worden wat wel/niet met onze opmerkingen en suggesties is gedaan.

Vervolgens moet dan uitwerking volgen in lagere regelgeving, die ook weer via internet-consultatie voor commentaar open zal staan. Ik vermoed dat dan opnieuw input vanuit ons forum geleverd gaat worden.

De presentaties die vanmiddag zijn gehouden zullen nog digitaal aan de deelnemers beschikbaar worden gesteld. Zodra ik die heb ontvangen moet we maar even kijken hoe die het handigst bij geïnteresseerden terecht kunnen komen.

Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Darses
  • Registratie: september 2017
  • Niet online

Dossier Darses

Hoewel ik niet een echte route heb bewandeld door gebruik te maken van de tijdelijke regeling bij Stedin, hierbij toch een klein overzicht van hoe dat gelopen is.

Route: Route E verhuizers
Netbeheerder: Stedin
Locatie meter: Hoogbouw/appartement
Tijdlijn
2021-05-12 Verhuisd
2021-05-18 Brief 'Welkom bij Stedin'
2021-05-26 Brief 'Voorkom afsluiting van energie'. In de brief is een aparte paragraaf 'Nieuwe bewoner die geen gas wil'
2021-05-31 Contact met VVE over verwijderen aansluiting
2021-06-01 Reactie van VVE geen bezwaar verwijderen aansluiting
2021-06-01 Contact via Whatsapp. Aangegeven geen gas te gebruiken. Advies gekregen om verwijdering aan te vragen.
2021-06-01 Aanvraag gedaan voor verwijderen aansluiting via mijnaansluiting.nl
2021-06-07 Offerte verwijderen gasaansluiting binnen, kosten 0,01 Euro. Akkoord op gegeven.
2021-06-09 Brief 'Voorkom afsluiting van energie' (pas later dan 9 juni ontvangen)
2021-06-09 Mail afspraakbevestiging verwijderen aansluiting
2021-06-11 Contact via Whatsapp, geen reactie.
2021-06-14 Contact via Whatapp. Brief 'Voorkom afsluiting van energie' als niet verzonden beschouwen.
2021-06-17 Gasmeter verwijderd (10 minuten werk).
Documenten
2021-05-18 Brief 'Welkom bij Stedin'
2021-05-26 Brief 'Voorkom afsluiting van energie'
2021-06-01 Contact via Whatsapp
2021-06-09 Brief 'Voorkom afsluiting van energie'
2021-06-11 Contact via Whatsapp, geen reactie
2021-06-14 Contact via Whatapp
Opmerkingen
In verband met het coronabeleid van Stedin was het even niet duidelijk of de afspraak door kon gaan, maar uiteindelijk is de afspraak wel doorgegaan.

Zoals bij velen werd ook bij mij door de klantenservice verwezen naar 'wetgeving' dat er een gascontract afgesloten moet worden. Helaas heb ik geen antwoord meer gekregen op de vraag in welke wetsartikelen dat dan precies zou staan.

Wat mist in de documenten is het contact met de VVE, de offerte en het contact over de afspraak voor het verwijderen van de meter.

[Voor 58% gewijzigd door Darses op 19-06-2021 11:30. Reden: Documenten toegevoegd]

Acties:
  • +13Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
De soap gaat door. Vandaag zouden ze de gasaansluiting verwijderen met Enexis als opdrachtgever.

In mijn dossier had ik al aangegeven: nu maar afwachten of ze deze keer wel de gasleiding kunnen vinden.

Vol goede moed gingen ze aan de slag om 7:15, ondanks dat ik aangegeven had dat Enexis de vorige keer de gasleiding ook niet gevonden had.

Maar helaas, ze konden de gasaansluiting niet vinden en ook niet de hoofdleiding :N .....net zoals de vorige keer :Y Aan twee kanten van de straat zou de hoofdleiding moeten liggen, volgens de tekeningen.

Na overleg met hun kantoor en Enexis is het gat weer dichtgegooid. En 9 uur weer onverrichter zake na een lekkere mok koffie weer vertrokken. En zit ik met een onveilige situatie, want ik gebruik al 3 jaar geen gas meer en heb al meer dan 1 jaar een slotje :S

En mijn meterkast is nog steeds vol.

Nu maar afwachten waar Enexis mee op de proppen komt.... :z

Acties:
  • +10Henk 'm!

• S91
  • Laatst online: 09-09 06:17
Voor wie het leuk vindt nog even een paar plaatjes van de verwijdering van onze gasmeter en -leiding half juni (verwijdering aangevraagd in maart).
De volledige kunststof aansluitleiding is eruit getrokken, alleen het koperen stuk door de gevel hebben ze laten zitten. Het mooie is dat 'ie volledig door het perceel van de buren liep. Dus alle graafwerkzaamheden zijn (onaangekondigd en zonder overleg) in hun voortuin uitgevoerd. De meneer van A. Hak en de onder-onder-aannemer op de graafmachine hadden ruim tijd en hebben zich mijn koffie goed laten smaken.

Acties:
  • +19Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online

JoKo

Aan de kust🏝

Eindelijk was het zover.
Oktober 2019 de gaskraan dichtgedraaid en vandaag is de meter verwijderd.

Dank aan alle forummers die mee hebben geholpen om gratis van het gas af te gaan! _/-\o_
Dossier

Putje graven, afdoppen, meter eruit en klaar!
2 man, 1 uur werk :+

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online

JoKo

Aan de kust🏝

@Idefix70 @overhyped
On-topic: niks ;)

Off-topic: Afwijking van 54 liter op 115.000 liter water.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • +6Henk 'm!
Het vullen van de gasopslagen om voldoende voorraad te hebben in de winter gaat trager dan ooit.
Hopen maar op een zachte winter dus.
Blij zonder gas!

Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z

Acties:
  • +8Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 18:59
yingli405 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 20:35:
[...]

wss ook heel erg vroeg (+- 06.40) :)
Nee, gelukkig niet, ze zouden om 7:30 hier zijn,
7:15 hoop gerommel, waren dat de mensen om de straat af te zetten. (van een apparte firma)
Iets later kwam stedin die zich afvroeg waarom de straat moest worden afgezet.. _/-\o_
"Ik zet de bus er wel voor, zien mensen vast beter dan zoon hekje" was de reactie :+

Ze hebben het met de hand open gegraven bij de gevel en in de straat
en kwamen een met gejuig ontvangen mantelbuis tegen..
boel afgedopt. buis aan de trekhaak van de auto.. en trekken maar..
Helaas geen beweging in. En de buis breekt omdat deze hoewel in de mantel onder/over het riool en andere leidingen ligt en vanwegen een regio die bekend staat om riool verzakkingen etc gingen ze hem niet vrij graven nu hebben ze de mantel afgesloten aan 2 kanten. Met als resultaat dat er midden in de straat nu nog een stukje mantel van 3 meter zit met daarin een stukje van "mijn" gasbuis. :+
Ik zie het maar als een soort timecapsule

Om 12:30 waren ze weg

3 man 2 busjes , 12 verkeers borden, afzettings borden etc ( welke niet zijn gebruikt) en geen graafmachine :+

Dus na gasloos nu ook gasmeterloos en een schep rijker :+
onetime schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:50:
@twain4me Naait de netbeheerder nu ook zijn eigen aannemers? Die neemt dat soort klussen aan tegen een gemiddeld tarief en dan halen de netbeheerders zelf de krenten uit de pap? Mogen ze dat wel?
De meneer die het kwam uitvoeren vond het helemaal geen standaard klein klusje, en beschreef het werk wat naar de aannemers gaat meer zoals die situatie van @JoKo
Waar de dingen meer duidelijk zijn, kennelijk was er iets niet terug te leiden van de tekeningen. Hij wist ook te vertellen dat het budget voor het klusje veel meer is dan de ~800 euro die normaal door ons betaald had moeten worden ze stonden dan ook voor de gehele dag ingeplanned op mijn adres :+

Ik denk niet dat we het nog over krenten uit de pap vissen kunnen hebben. O-)
De opnemer heeft mij vermoedelijk op het verkeerde been gezet.

edit: de plaatjes

de niet gebruikte borden

busjes

en dat ding eruit trekken!

ookal is het voor tijdelijk het ligt netter dicht dan het was :P

[Voor 27% gewijzigd door twain4me op 01-07-2021 19:26]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: juni 2013
stuffer schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:21:
[...]

En als Stedin de foto heeft bekeken, offerte heeft opgemaakt mag je bij akkoord 1 cent overmaken. Zo ging het bij mij in iedergeval.

Zal Stedin nog een 2e herinnering sturen om mijn vraag te beantwoorden.
nee niet hoeven doen :)
------------------------------------

Afgelopen maandag 28 juni een telefoontje gehad voor een afspraak. Vandaag zijn ze al langs geweest.

9 juni verzoek gedaan tot verwijderen via de QR code.
28 juni telefoontje voor afspraak.
1 juli 14:00 zijn ze langs geweest en hebben ze de gasmeter verwijderd. De stang na de gasmeter in de meterkast zoveel mogelijk. De stang voor de meter hebben ze afgedopt. Die kan niet weg anders hebben de onderburen geen gas meer.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Stefan118
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-09 21:49
In opvolging van de vorige brief van Liander waarin ik gevraagd werd een keuze te maken, heb ik vandaag de volgende brief ontvangen:

Ik denk dat ik maar kort en bondig ga reageren dat ze hun e-mail moeten lezen en dat ze daar mijn reactie kunnen vinden.

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Stefan118
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-09 21:49
Nou, het facebookteam van Liander is ook al lid van list en bedrog.

@Bram-Bos, hierbij dossier nr 3. Op naar de 10 zou ik zeggen!

Dossier deel 3 van Stefan118

Dossier 1 begint in oktober 2017 toen ik op zoek ging om mijn contract voor gas op te zeggen.

Deel 1 is hier te vinden: Dossier deel 1
Deel 2 is hier te vinden: Dossier deel 2

Nu dus tijd voor dossier nr 3.
Op 16 juni heeft Liander mij de volgende brief gestuurd:

Hierop heb ik op 21 juni via e-mail aan info@liander.nl gereageerd:
Geachte meneer/mevrouw,

Op 17 juni 2021 heb ik van u een brief mogen ontvangen met uw kenmerk: 0000XXXXXX.

Hierop wil ik middels deze weg graag reageren..

Erg slordig van Liander
Uw brief is geadresseerd aan een persoon die niet op dit adres woont.
Het is maar een spelfout, maar nadat Liander en ik in totaal ongeveer 24 e-mails gewisseld hebben in anderhalf jaar tijd over dit onderwerp zou je zeggen dat mijn naam wel goed in uw systeem zou staan!
Ik kom straks terug op het dossiernummer waar ik op doel.

Gasaansluiting wordt al verwijderd
Volgens mij gaat er iets mis in uw systeem.
Op 23-juli-2019 heb ik van uw oud medewerker A. A. een e-mail ontvangen waarin staat dat er reeds een opdracht naar de aannemer gegaan was de aansluiting te verwijderen.
Ik heb hierop nog 2 e-mails gestuurd na 3 en 6 maanden, dat ik nog niks van de aannemer gehoord heb. Ik wacht dus nog steeds op zijn/haar telefoontje om een afspraak in te plannen. Ook deze e-mails van mij naar uw voorganger toe zijn nooit beantwoord!

U wilt dat ik een keuze ga maken
In de nu ontvangen brief stelt u mij voor een keuze te maken uit de volgende 3 opties:
1: Ik gebruik geen gas meer en kan een kosteloze verwijdering aanvragen.
2: Ik wil nog gas gebruiken en zou mij moeten aanmelden bij een energieleverancier.
3: Ik gebruik tijdelijk geen gas en kan een leegstandscontract aanvragen voor 12 maanden.

Ik heb uw voorganger, mevrouw A. A., al eens eerder gezegd dat er nog een 4e optie is. Dit is de enige optie die voor mij van toepassing kan zijn.
Voor het volledige dossier verwijs ik u door naar dossiernummer: [AL-XXXXXXXX].

Optie 4: Ik maak geen keuze daar het niet mijn huis is maar van de woningbouwcorporatie.
Dit is de optie die u mag noteren als zijnde mijn gekozen optie.
Daarbij is het uw gasinstallatie en ik kan niet beslissen wat u met uw eigendommen in een pand van iemand anders gaat doen.

Echter conform artikel 4.1.2.5 van de Aansluit- en Transportcode Gas dient u wel een afspraak voor de werkzaamheden met mij in te plannen. Dit dient minimaal vijf werkdagen voor aanvang van de werkzaamheden te gebeuren. Echter vind ik het geen probleem als deze periode korter zou zijn.

Contactgegevens woningbouwcorporatie
De ACM heeft recent aangegeven dat de perceeleigenaar 'aangeslotene' is in de zin van de Gaswet, en niet de eventuele huurder (Zie randnummer 40 van het Besluit van de Autoriteit Consument en Markt van 25 februari 2021, ACM/UIT/548570 tot wijziging van de tariefstructuren en voorwaarden als bedoeld in artikel 12a van de Gaswet (Staatscourant nr. 10151 d.d. 1 maart 2021 https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2021-10151.html )
Aangezien u daarom contact dient op te nemen met de betreffende woningbouwcorporatie voor verwijdering van de gasinstallatie, geef ik u hierbij nogmaals de contactgegevens:

Triada
ADRES

Tot slot
Voor de goede orde, een korte samenvatting van het geheel:
-- Ik vraag niks aan, uw apparatuur zit mij niet in de weg.
-- U dient contact op te nemen met de perceeleigenaar om goedkeuring te krijgen voor aanpassingen aan/in het perceel op uw initiatief.
-- U dient daarna een afspraak te maken met mij voor werkzaamheden die u op uw eigen initiatief wilt uitvoeren zodat ik u toegang kan verschaffen tot uw eigendommen.
-- Indien u mij schriftelijke toestemming van de woningbouwcorporatie voor de werkzaamheden die u wilt uitvoeren heeft overlegd, zal ik deze werkzaamheden niet tegenwerken.
-- Zie dossier nummer: [AL-XXXXXXXX] voor het complete dossier.

Met vriendelijke groet:
Stefan118 (correcte spelling!)
Hier heb ik helaas geen ontvangstbevestiging van gekregen, en op 2 juli 2021 heb ik weer een brief gekregen van Liander.

Hierop heb ik weer een e-mail gestuurd naar info@liander.nl:
Geachte meneer/mevrouw,

Op 16 juni 2021 heb ik van u een brief mogen ontvangen met kenmerk: 0000XXXXXX.
Hierop heb ik via e-mail gereageerd op 21 juni 2021.

Vandaag (2 juli 2021) heb ik weer een brief van u mogen ontvangen met nagenoeg dezelfde inhoud, ook weer met uw referentie: 0000XXXXXX.

Ik zal mijn vorige e-mail aan u citeren, misschien bent u hem kwijtgeraakt.

Met vriendelijke groet,
Stefan118
ADRES

Citaat vorige email:
Geachte meneer/mevrouw,

Op 17 juni 2021 heb ik van u een brief mogen ontvangen met uw kenmerk: 0000XXXXXX.

Hierop wil ik middels deze weg graag reageren..

Erg slordig van Liander
Uw brief is geadresseerd aan een persoon die niet op dit adres woont.
Het is maar een spelfout, maar nadat Liander en ik in totaal ongeveer 24 e-mails gewisseld hebben in anderhalf jaar tijd over dit onderwerp zou je zeggen dat mijn naam wel goed in uw systeem zou staan!
Ik kom straks terug op het dossiernummer waar ik op doel.

Gasaansluiting wordt al verwijderd
Volgens mij gaat er iets mis in uw systeem.
Op 23-juli-2019 heb ik van uw oud medewerker A. A. een e-mail ontvangen waarin staat dat er reeds een opdracht naar de aannemer gegaan was de aansluiting te verwijderen.
Ik heb hierop nog 2 e-mails gestuurd na 3 en 6 maanden, dat ik nog niks van de aannemer gehoord heb. Ik wacht dus nog steeds op zijn/haar telefoontje om een afspraak in te plannen. Ook deze e-mails van mij naar uw voorganger toe zijn nooit beantwoord!

U wilt dat ik een keuze ga maken
In de nu ontvangen brief stelt u mij voor een keuze te maken uit de volgende 3 opties:
1: Ik gebruik geen gas meer en kan een kosteloze verwijdering aanvragen.
2: Ik wil nog gas gebruiken en zou mij moeten aanmelden bij een energieleverancier.
3: Ik gebruik tijdelijk geen gas en kan een leegstandscontract aanvragen voor 12 maanden.

Ik heb uw voorganger, mevrouw A. A., al eens eerder gezegd dat er nog een 4e optie is. Dit is de enige optie die voor mij van toepassing kan zijn.
Voor het volledige dossier verwijs ik u door naar dossiernummer: [AL-XXXXXXXX].

Optie 4: Ik maak geen keuze daar het niet mijn huis is maar van de woningbouwcorporatie.
Dit is de optie die u mag noteren als zijnde mijn gekozen optie.
Daarbij is het uw gasinstallatie en ik kan niet beslissen wat u met uw eigendommen in een pand van iemand anders gaat doen.

Echter conform artikel 4.1.2.5 van de Aansluit- en Transportcode Gas dient u wel een afspraak voor de werkzaamheden met mij in te plannen. Dit dient minimaal vijf werkdagen voor aanvang van de werkzaamheden te gebeuren. Echter vind ik het geen probleem als deze periode korter zou zijn.

Contactgegevens woningbouwcorporatie
De ACM heeft recent aangegeven dat de perceeleigenaar 'aangeslotene' is in de zin van de Gaswet, en niet de eventuele huurder (Zie randnummer 40 van het Besluit van de Autoriteit Consument en Markt van 25 februari 2021, ACM/UIT/548570 tot wijziging van de tariefstructuren en voorwaarden als bedoeld in artikel 12a van de Gaswet (Staatscourant nr. 10151 d.d. 1 maart 2021 https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2021-10151.html )
Aangezien u daarom contact dient op te nemen met de betreffende woningbouwcorporatie voor verwijdering van de gasinstallatie, geef ik u hierbij nogmaals de contactgegevens:

Triada
ADRES

Tot slot
Voor de goede orde, een korte samenvatting van het geheel:
-- Ik vraag niks aan, uw apparatuur zit mij niet in de weg.
-- U dient contact op te nemen met de perceeleigenaar om goedkeuring te krijgen voor aanpassingen aan/in het perceel op uw initiatief.
-- U dient daarna een afspraak te maken met mij voor werkzaamheden die u op uw eigen initiatief wilt uitvoeren zodat ik u toegang kan verschaffen tot uw eigendommen.
-- Indien u mij schriftelijke toestemming van de woningbouwcorporatie voor de werkzaamheden die u wilt uitvoeren heeft overlegd, zal ik deze werkzaamheden niet tegenwerken.
-- Zie dossier nummer: [AL-XXXXXXXX] voor het complete dossier.

Met vriendelijke groet:
Stefan118 (correcte spelling!)
Direct daarna heb ik door het idee van @Erwin_83 via facebook contact gezocht om te kijken of de e-mail überhaupt gelezen wordt.
Dit was daarvan het resultaat:
Hallo Liander,
Naar aanleiding van een brief die ik van u heb mogen ontvangen, heb ik op 21 juni een email gestuurd naar info@liander.nl

Vandaag heb ik weer een brief van u mogen ontvangen. En weer heb ik een e-mail gestuurd naar info@liander.nl

Is het mogelijk dat ik hier een ontvangstbevestiging of leesbevestiging van kan krijgen.
Dit schiet namelijk niet op zo.
U stuurt brieven maar leest de reactie blijkbaar niet.

Met vriendelijke groet,
Stefan118
Hoi Stefan118, het is niet de bedoeling dat je geen reactie ontvangt. Kan je ons aangeven waar het precies over gaat en wat je postcode en huisnummer is? M.
Hallo M, op 17 juni heb ik de brief met kenmerk 0000XXXXXX van Liander ontvangen. Betreffende een keuze maken wat er met de niet ingebruikzijnde gasinstallatie moet gebeuren.
Vandaag heb ik daar een herinnering over gekregen dat ik nog geen keuze gemaakt heb.
Weer heb ik via e-mail gereageerd.
Mijn gegevens zijn:
Stefan118
Adres en e-mail

Graag wil ik ook de verdere conversatie via e-mail doen daar dit dossier teruggaat tot oktober 2017 en inmiddels 27 e-mails en brieven betreft!

Met vriendelijke groet,
Stefan118. Dit is trouwens de correcte spelling, en niet zoals in jullie brief!
Bedankt voor je gegevens. Ons klachtenteam heeft je situatie in behandeling. Helaas hebben ze je gister niet telefonisch kunnen bereiken en zullen opnieuw proberen je te bellen. We geven door dat je opnieuw contact opgenomen hebt.

Voor de spelling van je naam maken wij gebruik van de ingevoerde gegevens van je leverancier. Je kan bij hen de benaming laten aanpassen zodat automatische brieven met de juiste benaming bij je aankomen. M.
Hallo M,
Ik ben gister niet gebeld, ik heb geen gemiste oproepen, ook niet met anoniem nummer.

En nog steeds heb ik dus geen bevestiging dat mijn verstuurde e-mail van 21 juni en vandaag is ontvangen.

Wat betreft mijn naam, dit is klinklare onzin, want mijn leverancier voor elektra heeft mijn naam wel degelijk goed. En voor gas, waar deze brieven over gaan heb ik sinds 2017 al geen leverancier.

Bij deze, nogmaals, ik wil verdere communicatie graag per e-mail voortzetten.
Mocht Liander mij bellen zal ik dit direct aangeven en het gesprek afbreken.
Evenals dat ik niet meer via facebook zal reageren daar dit erg onhandig is voor dossieropbouw.

Met vriendelijke groet,
Stefan118
E-mail adres
Ik ben zeker weten niet gebeld. Ik heb geen oproepen gemist en heb anoniem nummers gewoon aan staan.

Na dit laatste bericht op Facebook heb ik niks meer van het webcare team vernomen.

Op 9 juli kreeg ik bericht van Liander dat ze mijn klacht in behandeling hadden genomen.
Huh? Klacht? Ik heb helemaal geen klacht!
Geachte heer Stefan118,

U heeft contact gehad met onze klantenservice. Zij hebben uw dossier doorgestuurd naar het Liander Klachtenmanagementteam. In deze e-mail leest u hier meer over.

Behandeling van uw klacht
Uw klacht is in behandeling bij het Klachtenmanagementteam. U hoort in week 28 van mij.

Met vriendelijke groet,

M de V.

Medewerker klachtafhandeling |Klachtenmanagementteam
Waarempel!
Op 13 juli, de 2e werkdag in week 28 kreeg ik inhoudelijk antwoord!
Geachte heer Stefan118,

Op 21 juni en op 2 juli jl. heeft u ons een e-mail gestuurd. Hierin geeft u aan dat wij een verkeerde tenaamstelling hanteren. U heeft dit probleem al eerder bij ons aangekaart. U geeft daarnaast aan dat u nog steeds wacht op onze aannemer voor het verwijderen van de gasaansluiting. U heeft aangegeven medewerking te willen verlenen, mits wij toestemming vragen aan de verhuurder. In deze e-mail leest u mijn reactie.

Allereerst bied ik namens Liander excuses aan voor het uitblijven van een reactie.

Verkeerde tenaamstelling
Uw leverancier, Essent, heeft de verkeerde tenaamstelling in het Centraal Aansluitingen Register (C-AR) gezet; Stefan119 ;). Wij gaan uw leverancier verzoeken om dit aan te passen. Dit zal ervoor zorgen dat onze brieven van de juiste tenaamstelling worden voorzien.

Verwijderen gasaansluiting
Wij nemen contact op met Triada. Wij gaan aan hen vragen wat er met de gasaansluiting mag gebeuren.

Tot slot
Heeft u vragen? Belt of e-mailt u mij gerust. Ik ben volgende week met verlof. U hoort in week 30 van mij.

Met vriendelijke groet,

M de V.

Medewerker klachtafhandeling |Klachtenmanagementteam|Klant & Markt CKZ
Op 23 augustus 2021 de volgende reactie van Liander mogen ontvangen. (Week 34)
Geachte heer Stefan118,

Op 9 augustus heeft u een e-mail gestuurd naar mijn collega M. de V. In deze mail geeft u aan geen reactie te hebben ontvangen van mijn collega en dat we inmiddels al in week 32 zitten. U bent benieuwd naar de voortgang van uw dossier. In deze mail leest u mijn reactie.

Reden geen reactie week 30
Ik wil u onze excuses aanbieden dat u in week 30 niets van mijn collega heeft vernomen. De reden hiervan is dat mijn collega door ziekte is uitgevallen en het nog niet bekend is of en wanneer hij hersteld is.

Dossier doorgezet
Ik heb uw dossier doorgezet naar de afdeling die contact opneemt met woningbouwverenigingen. Zij zullen uw dossier verder oppakken en bespreken met Triada. Mocht het nodig zijn, dan zullen zij contact met u opnemen.

Heeft u nog vragen? Stelt u deze gerust.

Met vriendelijke groet,
P. H.
Medewerker Klachtafhandeling | Klantinteractie | Kleinverbruik
Ik wacht gewoon nog een paar maanden langer.

[Voor 97% gewijzigd door Stefan118 op 23-08-2021 11:53]

Sommige mensen kunnen beter alles met pen en papier doen inplaats van een computer aanschaffen die na een week overhoop ligt!

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Bert_gasloos
  • Registratie: maart 2021
Vandaag is de gasaansluiting door Baas Infra verwijderd. Ze hebben alleen de aansluiting op de hoofdleiding weggehaald. Ze hadden geen ruimte om trekken en geen zin om de leiding er uit te graven. De aansluiting was trouwens lek.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• gasexit
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-09 21:37

gasexit

Gasloos sinds 7 sept 2019.

Vandaag om 08.00 uur staan er twee man voor de deur om de gasmeter en de leiding te verwijderen. Na 4 uur vertrekken ze met de gasleiding en de meter.

[Voor 83% gewijzigd door gasexit op 08-07-2021 13:06]

28 x PVT (305 Wp)+ Energiehek 14 mtr + WP + boiler

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:58

Pixelmagic

Ubergeek

Even de laatste (??) update van deze kant, de situatie voorheen:

en de nieuwe situatie:

Nu alleen nog even Enexis netjes vragen of ze het gele kabeltje (gas meter kabel) wat nu uit de elektriciteit meter bungelt netjes weg komen halen en opnieuw verzegelen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +5Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18-09 19:53
Vandaag zomaar weer een berichtje gehad van Stedin. Deze keer geen standaard verhaal van dreigen met deurwaarders maar een keurig geactualiseerde versie dat het ook kosteloos kan. Fijn dat Stedin dit pad is opgegaan, het dreigen werkte blijkbaar toch niet echt lekker.
Wat wel een beetje jammer is de bewering dat er een afspraak is gemaakt over het tijdelijke slotje, dat klopt niet echt. De monteur stond op dinsdag 20 augustus 2019 onaangekondigd voor de deur en heeft toen de meter meegenomen. Het afdoppen van de leiding was niet nodig, vond hij. Ik niet, dus zelf maar een mooi dopje erop gezet.

Komende week maar weer reageren dat ze nog steeds welkom zijn om hun afgedopte leiding weg te komen halen, maar dat opdracht geven niet aan de orde is. En dat ik graag een afschrift wil zien over de gemaakte afspraak voor het plaatsen van een slotje op de afsluiter.

4085 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • +21Henk 'm!

• Idefix70
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
En toen was het ineens zover: van het gas af en gratis (op de slotjesfactuur na die nog ergens rondzweeft). Aangevraagd op twee maart. In verband met vakantie vandaag de verwijdering. Om half 8 begonnen en twee uur later, 6 koppen koffie en een vers gebakken cake verder is de leiding er uit getrokken. Dat leek even spannend in de verzakte en erg natte klei maar met takt en overleg was ie ineens gebeuren. Mooi, tijd om schoenenplankjes te gaan maken. Ik heb nog een flens/wartel te koop ;) Mijn ultra strakke straatwerk is minder strak maar dat komt door de natte ondergrond zo werd gezegd. Wordt het niet beter na inklinken dan komt de onderaannemer nog een keer terug (of ik vraag mijn hovenier, ook prima). En dan houdt het bijna op hier al blijf ik het forum volgen. Enexis heeft nog niets laten weten evenals Bosveld wat er met de slotjesfactuur gebeurd.

Voor de liefhebbers de foto's:

Gasloos 13-3-20 (Enexis slotje). 2x Daikin MXM52N, Stylish35, Perfera 20/20/20/25, Daikin WPB200L PV 5100wp. Herenhuis, vrijstaand, 2007, 2 persoonshuishouden

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Nijlhynder
  • Laatst online: 18:24
Verwijdering Gas aansluiting bij Nijlhynder

Na de aanvraag voor verwijdering gas aansluiting op 22-11-2020 zou de aansluiting rond 1 april worden verwijderd.
Echter kwam Bam tot 2 keer toe niet opdagen.
Zij hadden de opdracht weer terug gegeven aan enexis.
Op 19-05-2021 maar eens een mailtje gestuurd of er al iets over de planning bekend was.
Op 9-06-2021 kwam het antwoord dat deze binnen kort zou worden ingepland

afgelopen vrijdag 23-07-2021 was het dan eindelijk zo ver.

Eerst is de gas aansluiting voor het huis op gezocht.

Daarna is onder toeziend oog van @hesselbeertje begonnen met het zoeken van de gas aansluiting bij de weg.

Na enig graaf en zoekwerk waren de riool aansluiting, glasvezel, ziggo kabel en enkele drentse keien gevonden. echter nog geen gas

Na verdergraven is dan toch onder de glasvezel aansluiting de hoofdleiding van het gas gevonden ( rond 160 ) en recht onder de opsluitband van de oprit de aansluiting.

De bestaande aansluiting is verwijderd en vervangen door een nieuwe koppeling waar een dop is ingedraaid.

Nadat wij gezamelijk op het terras de door mij gehaalde vrijdag middag snacs hadden genuttigd is voor het huis ( ongeveer halverwege de straat het het huis ) verder gezocht naar de gasleiding.

Deze was vlot gevonden en met de kraan is de gasleiding er uit getrokken.

Daarna is door de heren de boel weer netjes gemaakt en is er ook weer gras ingezaaid.

Voor het huis is de bestrating weer hersteld

Op de voormalige gas aansluiting is een afsluit dop gedraaid.

Er waren 3 man 5 uur (totaal 15 uur )mee bezig geweest

Acties:
  • +12Henk 'm!
  • Pinned
Kees-Jan schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:27:
[...]

Yep, en de klanten die "aan het gas blijven" (zoals ik, voorlopig dan) krijgen de rekening... ;(
@Kees-Jan Dat klopt. Je opmerking triggerde me dat ik nog een klusje had liggen mbt het voorgenomen methodebesluit regionale netbeheerders gas 2022-2026. Dat is even helemaal in het slop geraakt.
Maar als korte reactie op jouw opmerking het volgende:

ACM heeft inmiddels het "Methodebesluit regionale netbeheerder gas 2022-2026" gepubliceerd.
Link: https://www.acm.nl/sites/...r-gas-2022-2026-nieuw.pdf

Is een lijvig stuk van 100 pagina's, wat te ver voert om hier helemaal door te nemen.

Vandaar kort door de bocht:
ACM kiest o.a. voor een wijziging in de behandeling van kapitaalskosten van de netbeheerders.
Dat komt neer op:
  • Degressief afschrijven ipv lineair (kosten in de eerste jaren hoger dan later)
  • Anders dan in reguleringsperiode 2017-2021 hanteert de ACM het nominale stelsel in plaats van reële stelsel.
Resultaat hiervan is, dat de kapitaalskosten dus vanaf 2022 hoger zullen zijn dan bij ongewijzigd beleid.
Aangezien de ACM die kosten als efficiënt beoordeelt, mogen die dus in de tarieven worden verwerkt, die daardoor dus vanaf 2022 eveneens hoger zullen zijn. Zie onderstaand plaatje.

Hiermee wordt bereikt, dat al de komende jaren meer geld naar de netbeheerders vloeit dan anders het geval geweest zou zijn. Daarmee betalen dus alle nog bestaande gasgebruikers extra mee aan de kosten van het net, waarmee wordt voorkomen dat een steeds kleiner wordende groep op termijn onevenredig zwaar voor alle kosten zou worden aangeslagen. Past wel een beetje bij de suggesties die in het plan voor het "gasverwijderingsbijdragefonds" aka Rommelzolderfonds zijn gedaan.
Maar ik zie geen garanties, dat die toenemende inkomsten vervolgens ook worden gereserveerd voor later ipv te worden verjubeld richting dividend naar de aandeelhouders.

Voor meer detail verwijs ik naar randnummers 153 t/n 175 van het Methodebesluit.
Lees ook randnummer 371 t/m 385 eens door mbt de desinvesteringen en de werkelijke kosten van het verwijderen van gasnetten.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat er een dubbele vergoeding dreigt te ontstaan voor het verwijderen van netten.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 19:53
Vandaag ben ik ook aan de beurt. 4 man hadden 1.5 uur nodig. Hier de foto’s

Acties:
  • +9Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:56
Het is gelukt!
Ze waren ook met 4 man en zijn in totaal wel een halve dag bezig geweest, maar ze hebben wel meteen de aansluiting bij mijn overbuurman ook verwijderd. Er zit dus wel ergens iets van efficientie in de organisatie.

De hoofdleiding ligt aan de andere kant van de weg, dus ze moesten onder de weg door de leiding weghalen + nog 20 meter naar het huis. Dat hebben ze dus in 2x getrokken, zoals je in het filmpje in de post hierboven kan zien.

De gasmeter in de garage:

...en wat er nog van over is:

De leiding bij de gevel, gaat hierna de garage in. Er ligt nog een klein stukje leiding onder mijn garage vloer, maar die wil ik toch gaan isoleren en vervangen.

Het gat behorende bij het filmpje van de post hierboven:

De leiding wordt afgevoerd:

We hadden al een moderne gele pvc leiding, die in 2011 vernieuwd was. Zonde eigenlijk, maar in de 8 jaar dat ie gebruikt is heeft ie zeker net zoveel gas getransporteerd als een willekeurige andere leiding in 30 jaar. :) Het was nogal een lekke doos, ons huis.

• NoobyD
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 07-09 14:05
Nu definitief!

Met een handig ding sneden ze de leiding in 4en en trokken ze 'm eruit. 3 man 3 uur werk, nou ja 1 ervaren met 2 leerlingen.
Meter weg en alles weer netjes dicht. Borden door de gemeente ook al weer opgehaald.

Overigens de oude leiding lag er ook nog, die konden ze niet snijden en ligt er dus nog steeds, vage logica dat de nieuwe er wel uit moet.... maar goed dat is in dit topic al vaak genoeg gezegt 😉

• stuffer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:51
Ok, deel2 van mijn dossier begon te lang te worden dus hierbij deel3
@Bram-Bos wil jij de link aanpassen naar dit gedeelte?

Dossier Stuffer <---> Stedin

13 december 2019 telefonisch bij Budget Energie contract voor alleen gas opgezegd en opdracht gegeven om ATO op te zeggen bij Stedin.

18 december 2019 via de email van BudgetEnergie: De overeenkomst is per 18-12-2019 beëindigd.

2 januari eerste brief van Stedin.
Stedin
https://tweakers.net/ext/f/RFjglcehWQZ14Z5mAKhv6C90/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/xjDbVCq0l0n5Ow4qGj7Dy3eU/thumb.jpg

Brief 1b naar Stedin gemailed
Geachte mevrouw Naam

Ik ontving op 02-01-2020 een brief van u op mijn adres (kenmerk: **-**-**), waarin u de ‘bewoner(s) op dit adres’ er op wijst dat er bij u geen energieleverancier voor gas bekend is. In de brief spoort u mij aan een contract voor gas bij een energieleverancier af te sluiten, omdat u anders genoodzaakt bent om de gasaansluiting af te sluiten, en de kosten daarvoor bij mij in rekening zult brengen.

Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 18-12-2020 opgezegd bij BudgetEnergie. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik BudgetEnergie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).

Ik geef u alle gelegenheid de voor de beëindiging van de overeenkomst noodzakelijke handelingen te verrichten waar het genoemde artikel 3.6 naar verwijst. Tien werkdagen na de hierboven genoemde opzeggingsdatum is de ATO in ieder geval beëindigd. Op dat moment hebben we dus ook geen contractuele relatie meer.

Ik zie geen enkele grond waarop ik verplicht zou zijn te betalen voor werkzaamheden waar ik geen opdracht toe heb gegeven. Noch in de ATO, noch in de Algemene Voorwaarden zijn afspraken te vinden over kosten die zonder voorafgaande opdracht of zonder verwijtbaar handelen in rekening zouden kunnen worden gebracht bij opzegging van de ATO op grond van artikel 3.6.

En buiten dat er niet naar verwezen wordt in de ATO en de Algemene Voorwaarden, veronderstelt artikel 2.5.1.12 van de Tarievencode Gas ook nog eens een voorafgaande opdracht voordat kosten in rekening kunnen worden gebracht.

U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.

Met vriendelijke groet,

Stuffer

3 januari 2020 reactie per email van Stedin
Beste heer Stuffer,

Bedankt voor uw bericht waarin u kenbaar stelt dat u geen gebruik wilt maken van gas.

In Nederland is het niet mogelijk een gasaansluiting en meter op een adres te hebben zonder actief gascontract.

Als eigenaar of huurder van de woning bent u verplicht een gascontract af te sluiten of tegen kosten de aansluiting te deactiveren.

Meer informatie over de kosten en procedure kunt u vinden op: https://www.stedin.net/aansluiting/verwijderen. Een aanvraag voor het verwijderen kunt u doen via www.mijnaansluiting.nl

Indien u geen afspraak met ons maakt zullen we u met extra kosten afsluiten. Deze kosten zullen op u verhaald worden.

Graag wens ik u een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

Naam

Klantenservice
Stedin Netbeheer B.V.

4 januari 2020 volgende terug gemaild:
Beste Naam,

Allereerst dank voor uw snelle reactie.

Daar waar ik het waardeer dat u snel reageert, vind ik het jammer dat u niet inhoudelijk ingaat op de punten uit mijn email.

Om wel inhoudelijk in te gaan op uw punten, staan deze met opmerking en antwoord hieronder. Ik zou het zeer waarderen, om een goede discussie te houden, als u hetzelfde deed met mijn punten.

In Nederland is het niet mogelijk een gasaansluiting en meter op een adres te hebben zonder actief gascontract.
U beweerd dus dat het niet mogelijk is om zonder gascontract wel een aansluiting te hebben? Dit is nu het geval en ik kan nergens vinden in de AV of ATO dat dit niet mogelijk zou mogen zijn. Kunt u dit onderbouwen met de de corresponderende wetsartikelen? Anders ga ik er van uit dat deze bewering onjuist is.

Als eigenaar of huurder van de woning bent u verplicht een gascontract af te sluiten of tegen kosten de aansluiting te deactiveren.
Ik heb gezocht naar een onderbouwing hiervan maar ik kan die niet vinden. Kunt u mij die geven op wetsartikel nummer? Anders ga ik er wederom vanuit dat deze bewering onjuist is.

Meer informatie over de kosten en procedure kunt u vinden op: https://www.stedin.net/aansluiting/verwijderen. Een aanvraag voor het verwijderen kunt u doen via www.mijnaansluiting.nl
Dank u wel voor het aanwijzen van een website voor het verwijderen van een aansluiting. Echter vraag ik hier niet om. De inrichting is van u en zit mij niet in de weg.

Indien u geen afspraak met ons maakt zullen we u met extra kosten afsluiten. Deze kosten zullen op u verhaald worden.
Zoals ik u al had gemailed:
Ik zie geen enkele grond waarop ik verplicht zou zijn te betalen voor werkzaamheden waar ik geen opdracht toe heb gegeven. Noch in de ATO, noch in de Algemene Voorwaarden zijn afspraken te vinden over kosten die zonder voorafgaande opdracht of zonder verwijtbaar handelen in rekening zouden kunnen worden gebracht bij opzegging van de ATO op grond van artikel 3.6.

Ook zoals Stedin geautomatiseerd kan uitlezen maandelijks, is er geen gasverbruik meer sinds 15 juni 2019 en zal dit ook niet meer gebeuren omdat de hoofdkraan dicht staat.

Graag wijs ik u er op dat de werkzaamheden die u nodig acht aan de meetinrichting, wel volgens artikel 4.1.2.5 en 4.1.2.6 van de Aansluit en Transportcode dienen te geschieden.

Ook ik wens u een prettige dag verder.

Met vriendelijke groet,

Stuffer

9 januari 2020 standaard brief nr 2 gehad:

Stedin
Brief2 voorkantBrief2 achterkant

26 Juni 2020 3e brief van Stedin.

Stedin
https://tweakers.net/i/vGuGlz4C_0W0uhNH3PnJDitAWSA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXqstmnYMtB0PMsZxC7UsUXX.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/kTIApTYj8W74iumrcYiqsX65fX0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTnnMbfRUM539ksdTz3A609W.jpg?f=fotoalbum_small

28 Juni 2020 verstuurd naar:
FM_voorkomafsluiting at stedin punt net
info at stedin punt net
Beste Stedin,

Ik ontving op 26-06-2020 wederom een brief van u op mijn adres (kenmerk: KM-M-CL-3), waarin u de ‘bewoner(s) op dit adres’ er op wijst dat er bij u geen energieleverancier voor gas bekend is.

Die zelfde brief van 02-01-2020 was aanleiding van de discussie die hieronder heel kort is gevoerd en waar nooit meer een inhoudelijke reactie is gekomen vanuit uw zijde.

Zoals ook al eerder aangegeven: U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.

Ik wens u een prettige dag verder.

Met vriendelijke groet,

Stuffer

28 Juni 2020:
info at stedin punt net
OutOfOffice stuurt direct terug:
Goedendag,

Dit e-mail adres is niet meer in gebruik.

Heeft u een vraag, of een verzoek, dan verwijzen wij u door naar www.stedin.net/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Stedin
-----

FM_voorkomafsluiting at stedin punt net
OutOfOffice stuurt direct terug:
Beste meneer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij nemen uw bericht binnen 5 werkdagen in behandeling
Indien nodig nemen wij contact met u op.

Neem voor vragen gerust contact met ons op
Misschien vindt u uw antwoord al op www.stedin.net/afsluiting. Is uw vraag daarmee niet beantwoord?
Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoon 010-890 97 66.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Contractloos
Stedin Netbeheer B.V.

09 Juli 2020:

Stedin
https://tweakers.net/i/Q0PM6W2RedSxspxMqnhdWXxuitM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hiVH64USLeVzU962NP3SkTtu.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/1Tqcg_cWd0MOHJ0YOIwhSs7wIt8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lb9WgB8cSby1iH76yNboOOP9.jpg?f=fotoalbum_small

Met antwoord:
-------- Doorgestuurd bericht --------
Onderwerp: Re: Uw mail is ontvangen: Fwd: Re: Uw relatienummer: Nummer/ gasloos - KV-2006 06000
Datum: Thu, 9 Jul 2020 18:06:53 +0200
Van: Stuffer
Aan: FM_VoorkomAfsluiting@stedin.net, FM_info <info@stedin.net>

Beste Stedin,

In reactie op uw vorige brief heb ik, in tegenstelling tot wat u nu schrijft, op 28 juni 2020 (zie email wisseling hieronder) een bericht aan u gestuurd met de motivatie dat ik met u geen nieuwe overeenkomst aan zal gaan. U heeft op mijn bericht buiten een ontvangstbevestiging en de korte mailwisseling hieronder nooit een reactie gegeven. Derhalve ga ik er vanuit dat u het kennelijk eens bent met mijn standpunten en onderbouwing. Naar aanleiding van uw brief d.d. 6 juli 2020 zal ik dan ook geen verdere acties ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Stuffer

Op 28-6-2020 om 14:37 schreef FM_VoorkomAfsluiting@stedin.net:
> -----Reply Reply-----
>
> Beste meneer, mevrouw,
>
> Hartelijk dank voor uw bericht.
>
> Wij nemen uw bericht binnen 5 werkdagen in behandeling
> Indien nodig nemen wij contact met u op.
>
> Neem voor vragen gerust contact met ons op
> Misschien vindt u uw antwoord al op www.stedin.net/afsluiting. Is uw vraag daarmee niet beantwoord?
> Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoon 010-890 97 66.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Afdeling Contractloos
> Stedin Netbeheer B.V.
>
>
>
> Blaak 8, 3011 TA Rotterdam | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam|
> 010 890 97 66 | www.stedin.net
>
> Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Gebruik door anderen dan de geadres-
> seerde(n) is verboden. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en
> het bericht te vernietigen. Stedin Netbeheer B.V. staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24289101
>
> 28-06-2020 14:36 Stuffer:
> Datum verzonden: 28-jun-2020 14:35
> Naar: niet-openbare ontvangers: ;
> Onderwerp: Fwd: Re: Uw relatienummer: nummer/ gasloos
>
> Beste Stedin,
>
> Ik ontving op 26-06-2020 wederom een brief van u op mijn adres (kenmerk: KM-M-CL-3), waarin u de 'bewoner(s) op dit adres' er op wijst dat er bij u geen energieleverancier voor gas bekend is.
>
> Die zelfde brief van 02-01-2020 was aanleiding van de discussie die hieronder heel kort is gevoerd en waar nooit meer een inhoudelijke reactie is gekomen vanuit uw zijde.
>
> Zoals ook al eerder aangegeven: U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.
>
> Ik wens u een prettige dag verder.
>
>
>
Stuffer
>
> -------- Doorgestuurd bericht --------
> Onderwerp: Re: Uw relatienummer: Nummer / gasloos
> Datum: Sat, 4 Jan 2020 21:13:14 +0100
> Van: Stuffer
> Aan: FM_info <info@stedin.net>
>
> Beste NAAM,
>
> Allereerst dank voor uw snelle reactie.
>
> Daar waar ik het waardeer dat u snel reageert, vind ik het jammer dat u niet inhoudelijk ingaat op de punten uit mijn email.
>
> Om wel inhoudelijk in te gaan op uw punten, staan deze met opmerking en antwoord hieronder. Ik zou het zeer waarderen, om een goede discussie te houden, als u hetzelfde deed met mijn punten.
>
> In Nederland is het niet mogelijk een gasaansluiting en meter op een adres te hebben zonder actief gascontract.
> U beweerd dus dat het niet mogelijk is om zonder gascontract wel een aansluiting te hebben? Dit is nu het geval en ik kan nergens vinden in de AV of ATO dat dit niet mogelijk zou mogen zijn. Kunt u dit onderbouwen met de de corresponderende wetsartikelen? Anders ga ik er van uit dat deze bewering onjuist is.
>
> Als eigenaar of huurder van de woning bent u verplicht een gascontract af te sluiten of tegen kosten de aansluiting te deactiveren.
> Ik heb gezocht naar een onderbouwing hiervan maar ik kan die niet vinden. Kunt u mij die geven op wetsartikel nummer? Anders ga ik er wederom vanuit dat deze bewering onjuist is.
>
> Meer informatie over de kosten en procedure kunt u vinden op: https://www.stedin.net/aansluiting/verwijderen. Een aanvraag voor het verwijderen kunt u doen via www.mijnaansluiting.nl
> Dank u wel voor het aanwijzen van een website voor het verwijderen van een aansluiting. Echter vraag ik hier niet om. De inrichting is van u en zit mij niet in de weg.
>
> Indien u geen afspraak met ons maakt zullen we u met extra kosten afsluiten. Deze kosten zullen op u verhaald worden.
> Zoals ik u al had gemailed:
> Ik zie geen enkele grond waarop ik verplicht zou zijn te betalen voor werkzaamheden waar ik geen opdracht toe heb gegeven. Noch in de ATO, noch in de Algemene Voorwaarden zijn afspraken te vinden over kosten die zonder voorafgaande opdracht of zonder verwijtbaar handelen in rekening zouden kunnen worden gebracht bij opzegging van de ATO op grond van artikel 3.6.
>
> Ook zoals Stedin geautomatiseerd kan uitlezen maandelijks, is er geen gasverbruik meer sinds 15 juni 2019 en zal dit ook niet meer gebeuren omdat de hoofdkraan dicht staat.
>
> Graag wijs ik u er op dat de werkzaamheden die u nodig acht aan de meetinrichting, wel volgens artikel 4.1.2.5 en 4.1.2.6 van de Aansluit en Transportcode dienen te geschieden.
>
> Ook ik wens u een prettige dag verder.
>
>
>
>Stuffer
>
>
>
>
>
> Op 3-1-2020 om 15:54 schreef FM_info:
>
> Beste heer Stuffer,
>
> Bedankt voor uw bericht waarin u kenbaar stelt dat u geen gebruik wilt maken van gas.
>
> In Nederland is het niet mogelijk een gasaansluiting en meter op een adres te hebben zonder actief gascontract.
> Als eigenaar of huurder van de woning bent u verplicht een gascontract af te sluiten of tegen kosten de aansluiting te deactiveren.
> Meer informatie over de kosten en procedure kunt u vinden op: https://www.stedin.net/aansluiting/verwijderen. Een aanvraag voor het verwijderen kunt u doen via www.mijnaansluiting.nl
>
> Indien u geen afspraak met ons maakt zullen we u met extra kosten afsluiten. Deze kosten zullen op u verhaald worden.
>
> Graag wens ik u een prettige dag.
>
>
> NAAM
> Klantenservice
> Stedin Netbeheer B.V.
>
> [cid:7BEF9E3FED09EDD7FD7B97A7AF3FEDBC80A9D657@850B3A15]
>
> www.stedin.net/klantenservice/contact
>
> [cid:DB72EEC59BE2EF755E61082266BFB7B31206A18B@0D484F3E]
>
> [cid:1CE229BE29C99DD1892021FEEB9A786114C446F4@4B7CF462]
>
> [cid:7823BB41D955DB4EC90929B50B3F1AD3FB9737D7@9A7019BD]
>
> [cid:F4BA1BDF1D0016340DAF3B4DCFEAB85A433A3C84@1E187438]
>
> Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Gebruik door anderen dan de geadresseerde(n) is verboden. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te vernietigen. Stedin Netbeheer B.V. staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24289101.
>
> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van: mailadres Stuffer
> Verzonden: donderdag 2 januari 2020 19:43:40
> Aan: FM_info
> Onderwerp: Kenmerk KM-M-CL-3
>
> Geachte mevrouw Naam
>
> Ik ontving op 02-01-2020 een brief van u op mijn adres (kenmerk: KM-M-CL-3), waarin u de 'bewoner(s) op dit adres' er op wijst dat er bij u geen energieleverancier voor gas bekend is. In de brief spoort u mij aan een contract voor gas bij een energieleverancier af te sluiten, omdat u anders genoodzaakt bent om de gasaansluiting af te sluiten, en de kosten daarvoor bij mij in rekening zult brengen.
>
> Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 18-12-2020 opgezegd bij BudgetEnergie. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik BudgetEnergie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).
>
> Ik geef u alle gelegenheid de voor de beëindiging van de overeenkomst noodzakelijke handelingen te verrichten waar het genoemde artikel 3.6 naar verwijst. Tien werkdagen na de hierboven genoemde opzeggingsdatum is de ATO in ieder geval beëindigd. Op dat moment hebben we dus ook geen contractuele relatie meer.
>
> Ik zie geen enkele grond waarop ik verplicht zou zijn te betalen voor werkzaamheden waar ik geen opdracht toe heb gegeven. Noch in de ATO, noch in de Algemene Voorwaarden zijn afspraken te vinden over kosten die zonder voorafgaande opdracht of zonder verwijtbaar handelen in rekening zouden kunnen worden gebracht bij opzegging van de ATO op grond van artikel 3.6.
>
> En buiten dat er niet naar verwezen wordt in de ATO en de Algemene Voorwaarden, veronderstelt artikel 2.5.1.12 van de Tarievencode Gas ook nog eens een voorafgaande opdracht voordat kosten in rekening kunnen worden gebracht.
>
> U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.
>
>
Stuffer
Het valt op dat op beide mailadressen waar de email aan gericht is nu geen OutOfOffices aan staan daar waar het wel de vorige keer was dat:

Info at Stedin punt net, kwam met:
Onderwerp: Automatic reply: Re: Uw relatienummer: nummer / gasloos
Datum: Sun, 28 Jun 2020 12:33:20 +0000
Van: FM_info <info at stedin punt net>
Aan: Stuffer

Goedendag,

Dit e-mail adres is niet meer in gebruik.

Heeft u een vraag, of een verzoek, dan verwijzen wij u door naar www.stedin.net/klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Stedin
en FM_VoorkomAfsluiting at stedin punt net
Onderwerp: Uw mail is ontvangen: Fwd: Re: Uw relatienummer: nummer / gasloos - KV-2006 06000
Datum: Sun, 28 Jun 2020 14:37:36 +0200 (CEST)
Van: FM_VoorkomAfsluiting at stedin punt net
Aan: Stuffer

-----Reply Reply-----

Beste meneer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij nemen uw bericht binnen 5 werkdagen in behandeling
Indien nodig nemen wij contact met u op.

Neem voor vragen gerust contact met ons op
Misschien vindt u uw antwoord al op www.stedin.net/afsluiting. Is uw vraag daarmee niet beantwoord?
Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoon 010-890 97 66.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Contractloos
Stedin Netbeheer B.V.

Blaak 8, 3011 TA Rotterdam | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam|
010 890 97 66 | www.stedin.net

Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Gebruik door anderen dan de geadres-
seerde(n) is verboden. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en
het bericht te vernietigen. Stedin Netbeheer B.V. staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24289101

Update 22-11-2020
Na de email van 09-07-2020 naar Stedin niks meer van ze vernomen.

20-03-2021 Via www.mijnaansluiting.nl een melding naar Stedin voor de gratis verwijdering.
MijnAansluiting-logo.png
Aanvraag verzonden

Geachte Dhr. Stuffer,

Hartelijk dank voor uw aanvraag met nummer *zaaknummer*. We hebben deze verstuurd naar de netwerkbedrijven die uw aanvraag uitvoeren.

Belangrijke informatie
De netwerkbedrijven doen er alles aan om tijdig uw aanvraag te realiseren. Wij leggen u graag uit wat u kunt verwachten en wat u zelf moet doen. Lees informatie.

Een overzicht van uw aanvraag
Op Mijnaansluiting.nl vindt u een overzicht van uw aanvraag. Hier kunt u ook de status van uw aanvraag volgen.

Bekijk status

Vragen of informatie
Heeft u nog vragen over uw aanvraag? Neem dan contact op met het betreffende netwerkbedrijf van uw aanvraag. De contactgegevens van de netbeheerder(s) vindt u op de statuspagina van uw aanvraag.

Werkt de knop niet? Kopieer en plak de onderstaande link in de adresbalk van uw internetbrowser:

https://www.mijnaansluiting.nl/personelijke link

Met vriendelijke groet,

Mijnaansluiting.nl

21-03-2021 volgende email van Stedin ontvangen:
Beste meneer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw aanvraag. In uw regio zorgen wij voor uw aansluiting op het energienet, om te wonen, werken en leven. Wij nemen uw aanvraag voor Adres in stad in behandeling.

Uw aanvraagnummer bij mijnaansluiting.nl is: nummer
Uw aanvraagnummer bij Stedin is: nummer

U ontvangt binnen 10 werkdagen uw offerte
Wij bellen u om de aanvraag met u door te nemen. Vervolgens ontvangt u binnen 10 werkdagen uw offerte. Als wij hiervoor meer tijd nodig hebben, dan laten wij dit weten.

Meer informatie
In onze video leggen we in slechts één minuut uit hoe het proces van aanvraag tot aansluiting verloopt. U kunt ook kijken bij onze veelgestelde vragen en antwoorden. Daarnaast kunt u op verschillende manieren contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Stedin logo

Blaak 8, 3011 TA Rotterdam | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam
088 896 39 63 | www.stedin.net
Twitter logoFacebook logoLinkedIn logoYouTube logo

Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Gebruik door anderen dan de geadresseerde(n) is verboden. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te vernietigen. Stedin Netbeheer B.V. staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24289101.

Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Wij kunnen een reply op deze e-mail niet ontvangen.

21-03-2021 en de volgende email van mijnaansluiting.nl ontvangen:
MijnAansluiting-logo.png
Afhandeling via Stedin

Geachte Dhr. Stuffer

Uw aanvraag zaaknummer wordt via Stedin afgehandeld buiten Mijnaansluiting.nl.

Stedin zal hiervoor rechtstreeks met u contact opnemen. U ontvangt voor deze aanvraag geen status updates via Mijnaansluiting.nl.

Bekijk status

Werkt de knop niet? Kopieer en plak de onderstaande link in de adresbalk van uw internetbrowser:

https://www.mijnaansluiting.nl/aanvragen/in-behandeling/LINK

Met vriendelijke groet,

Mijnaansluiting.nl

Op 30-3-2021 om 14:19 schreef FM_aardgasloos:
>
> Beste meneer, mevrouw,
>
> Onlangs heeft u een aanvraag ingediend voor een nieuwe aansluiting of een wijziging op een bestaande aansluiting. Het duurt iets langer dan verwacht voordat wij u hiervoor een offerte kunnen sturen. Daarover gaat dit bericht.
>
> Mocht u de offerte inmiddels hebben ontvangen, dan kunt u dit bericht beschouwen als niet verzonden.
>
> U ontvangt uw offerte binnen 21 werkdagen nadat uw aanvraag compleet is
> Wij lieten u eerder weten dat u binnen 10 werkdagen na uw aanvraag een offerte van ons ontvangt. Echter, op dit moment hebben wij te maken met veel meer aanvragen dan gebruikelijk. Hierdoor kunnen wij helaas niet voor elke aanvraag de offerte binnen de afgegeven termijn versturen. Wij streven ernaar de offerte binnen 21 werkdagen na uw aanvraag te verzenden. Onze excuses voor de vertraging.
>
> Neem voor vragen gerust contact met ons op
> Heeft u een vraag over dit bericht? Wij telefonisch bereikbaar op 010-8923170. U kunt niet reageren op dit bericht middels e-mail.
>
>
> Stedin_logo_payoff_wit_RGB_HR (60%)
>
> Nijverheidsweg 15, 3534 AM Utrecht | Postbus 49, 3000 AA Rotterdam

01-05-2021 de volgende twee brieven van Stedin ontvangen per post:

Op 3-5-2021 om 12:02 schreef noreply@autoriteitconsumentenmarkt.eu:
> Autoriteit Consument & Markt
>
> Geachte heer/mevrouw,
>
> U heeft zojuist een tip of melding ingestuurd via de website van de Autoriteit Consument & Markt. We registreren alle tips en meldingen. Hartelijk dank.
>
> De volgende informatie heeft u aan ons verzonden:
>
> Onderwerp
> Over welk aandachtsgebied heeft u een tip of melding?
> Energie
>
> Uw tip of melding gaat over
> Over welke onderneming heeft u een tip of melding?
> Stedin netbeheer.
>
> Wat is uw tip of melding?
> Mevrouw, mijnheer
>
>
> Op 1 mei 2021 ontving ik van Stedin niet één, maar twee brieven, waarin o.a. de volgende passages staan:
>
> [Stedin 1] Onderneem nu actie
> Uw contract met een energieleverancier moet binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief bij ons bekend zijn. Lukt dit niet, dan gaan wij over tot het afsluiten van uw elektriciteits- EN gasaansluiting. De kosten hiervan komen voor uw rekening.
>
> Bijzonder, want op 02-01-2020 heb ik Stedin een bericht gestuurd met o.a. de volgende tekst.
>
> “Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 18-12-2020 opgezegd bij BudgetEnergie. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik BudgetEnergie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).”
>
> Stedin is dus reeds meer dan een jaar op de hoogte van het feit, dat ik op rechtmatige wijze mijn leveringscontract voor gas heb opgezegd. (korte uitleg over de datum die ik stuurde, dit had 18-12-2019 moeten zijn ipv de door mij getypte 18-12-2020, dit was een typfout destijds) Het leveringscontract voor elektriciteit is ononderbroken voortgezet. Dat had Stedin eenvoudig kunnen controleren. Het is dan ook volstrekt buiten proportie dat Stedin dreigt met het afsluiten van zowel de elektriciteit- als de gasaansluiting.
>
> [Stedin 2] Geen elektriciteit en/of gas meer afnemen?
> Als u geen gebruik wilt maken van de aansluiting(en) voor elektriciteits en/of gas op uw adres dan is het mogelijk om deze vrijwillig af te sluiten. Hiervoor brengen wij kosten in rekening. De kosten hiervoor kunt u terug vinden op https://www.stedin.net/nettarieven/overige-tarieven.
>
> In het hetzelfde bericht dat ik op 02-01-2020 heb gestuurd schreef ik vervolgens:
>
> “Ik geef u alle gelegenheid de voor de beëindiging van de overeenkomst noodzakelijke handelingen te verrichten waar het genoemde artikel 3.6 naar verwijst. Tien werkdagen na de hierboven genoemde opzeggingsdatum is de ATO in ieder geval beëindigd. Op dat moment hebben we dus ook geen contractuele relatie meer.”
>
> en even verder:
>
> “U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.”
>
> Ergo: Stedin was op de hoogte van het feit dat ik geen opdracht zou geven.
>
> [Stedin 3] Uw gasaansluiting sluiten wij maximaal 12 maanden af.
> Wanneer u geen gebruik maakt van gas, maar de aansluiting (nog) niet wilt laten verwijderen, kunt u de aansluiting laten afsluiten voor een periode van maximaal 12 maanden. Het is aan u om een keuze te maken tussen het opnieuw aansluiten of definitief verwijderen van uw gasaansluiting binnen deze periode van 12 maanden. Aan beide opties zijn kosten verbonden.
>
> Nergens in de Gaswet en bijbehorende codes is een artikel te vinden, die mij als kleinverbruiker verplicht om binnen 12 maanden na afsluiten van de gasaansluiting (NB: op initiatief van Stedin, niet in mijn opdracht) een keuze te MOETEN maken.
> Stedin suggereert hier dus een verplichting die er niet is; dit is pure misleiding en beperkt mij in mijn mogelijkheden om een geïnformeerde keuze te maken.
> Een nietsvermoedende klant zal echter al snel denken dat dit inderdaad “moet”, en inderdaad binnen de periode van twaalf maanden een opdracht geven tot verwijdering of heraansluiten, terwijl daar geen wettelijke verplichting toe bestaat.
>
> Daarnaast schrijft Stedin hier, dat aan verwijdering binnen die periode van 12 maanden kosten verbonden zouden zijn.
> Dit is in strijd met de tijdelijke regeling die per 1 maart dit jaar van kracht is geworden, waarbij kleinverbruikers, waar op verzoek de aansluiting wordt verwijderd, geen kosten krijgen doorberekend.
>
> Graag verzoek ik ACM het volgende:
> 1. Actie te ondernemen richting Stedin zodat deze stopt met het verspreiden van bovengenoemde onjuiste, intimiderende en misleidende informatie.
> 2. Stedin te sommeren nu eens een keer werk te maken van het op orde brengen van de administratieve systemen, zodat in lijn met geldende regelgeving wordt gecommuniceerd.
>
>
> Let wel: ik verzoek u dus actie te nemen en deze klacht niet slechts als “melding” te archiveren.
> Graag hoor ik van u welke maatregelen de ACM heeft getroffen richting Stedin.
>
>
> Stuffer
>
> Ondersteunende documenten
> Beschikt u over ondersteunende documenten?
> Ja
>
> Zo ja, wat voor documenten en wat staat erin?
> Twee brieven die op 1 mei 2021 zijn ontvangen en een complete dossier die te vinden is op:
> stuffer in "Gas de deur uit doen: Gratis!"
>
> Andere personen
> Zijn er andere personen die uw tip of melding kunnen staven?
> Nee
>
> Zo ja, vermeld hier de namen en contactgegevens.
>
>
> Persoonsgegevens
Stuffer

Whatsapp gesprekken met Stedin op 03-05-2021, 04-05-2021 en 05-05-2021
[14:55, 03-05-2021] Stuffer:

Beste Stedin, ik ontving afgelopen zaterdag 1 mei 2021, twee brieven die op mijn naam van 1 van de brieven wel staat zijn verder identiek. Het gaat om twee brieven met kenmerk:

KM-M-CL-5

Waarvan de gehele inhoud een compleet foutieve en misleidende manier van communiceren is. Ik wil Stedin er graag even op wijzen dat de afdeling contractloos moet stoppen met het versturen van deze brieven en ook raadt ik Stedin aan om de inhoud hiervan grondig te herzien op bijvoorbeeld de volgende punten:

Op bovenstaand aansluitadres ontbreekt een contract met een energieleverancier.
-Ik ga u vertellen dat dit niet correct is, en Stedin kan dit weten omdat de energieleverancier Budget Energie elke maand bij u de electra meter standen opvraagt.

Al aangemeld bij een energieleverancier?
Ga naar www.stedin.net/voorkomafsluiting
-Onderaan jullie pagina staat een link naar een verlopen wettekst. Slordig.

Onderneem nu actie
Uw contract met een energieleverancier moet binnen 10 dagen na dagtekening van deze brief bij ons bekend zijn. Lukt dit niet, dan gaan wij over tot het afsluiten van uw elektriciteits-en gasaansluiting. De kosten komen voor uw rekening.
-Dit komt nogal dwingend en misleidend over. Zoals eerder genoemd is er een energieleverancier bekend bij Stedin- en bij mij voor electra op mijn adres. Daarnaast is er genoeg jurisprudentie te vinden over het onderwerp gasloos, waarop Stedin, de afdeling contractloos op doelt. Ook kan ik mij niet indenken dat Stedin niet zou weten dat gasverlaters en netbeheerders hierover bij verschillende rechters zaten. Ook is er een recente uitspraak van de geschillencommissie netbeheer die deze rechtelijke vonnissen heeft gevolgd.

Geen elektriciteit en/of gas meer afnemen?
-De link die jullie daar plaatsen: https://www.stedin.net/tarieven/overige-tarieven werkt niet.

Uw gasaansluiting sluiten wij maximaal 12 maanden af
[ ] aan beide opties zijn kosten verbonden.
-Erg storend en misleidend dat Stedin niet de huidige wet en regelgeving volgt en dit ook zelf actief communiceert. Zie https://www.netbeheernede...ijk-volledig-vergoed-1436
https://www.rijksoverheid...gen-van-de-gasaansluiting

Verder onjuistheden:
https://www.stedin.net/hoe-voorkom-ik-afsluiting werkt niet.

Over deze gang van zaken en de eerdere communicatie die tussen mij en Stedin heeft plaatsgevonden is tevens ook een klacht bij de ACM ingediend omdat Stedin al sinds januari 2020 weet dat wij geen ATO voor gas meer hebben en dus geen contractuele verplichtingen hebben naar elkaar wat betreft de gasaansluiting.

Stuffer

[17:34, 03-05-2021] Stedin: Goedenavond Stuffer! Naammedewerker hier. Bedankt voor jouw feedback. Ik begrijp dat jij twee brieven hebt ontvangen over het afsluiten van een contract. Ik kijk graag even mee.

Mag ik jouw postcode, huisnummer, telefoonnummer en een e-mailadres noteren?

[17:45, 03-05-2021] Stuffer: Het is niet mijn intentie om de discussie het wel of niet hebben van een gas-contract opnieuw te starten maar Stedin als organisatie er wel bewust van te maken dat er onjuiste informatie verstuurd wordt. De informatie die er gestuurd wordt is nooit correct geweest als u de jurisprudentie er op terug leest die al een tijd over dit onderwerp beschikbaar is.

[08:44, 04-05-2021] Stedin: Helaas kan ik dit zonder gegevens niet verder bekijken. Op het kenmerk of afdeling kan ik niet zoeken. Pas als ik jouw NAW-gegevens heb ontvangen kan ik de situatie verder beoordelen. Alvast bedankt!

[11:37, 04-05-2021] Stuffer: Op zich is dat natuurlijk best vreemd aangezien de brief door Stedin met een uniek kenmerk vanuit een specifieke afdeling is gestuurd. Volgens mij zijn het standaard brieven met een bepaald kenmerk die (neem ik aan) binnen de Stedin organisatie bekend moeten zijn. De klacht is dat de brief onjuiste en dwingende informatie bevat.

Punt is dat als er een gas contract wordt opgezegd, Stedin beweert dat dit niet kan/mag en spoort aan tot het opnieuw afsluiten van een gas-contract.

[11:38, 04-05-2021] Stuffer: Maar als je er verder in wilt duiken dan mag dat:(Foto van de brief verstuurd)

[11:50, 04-05-2021] Stedin: Bedankt voor het opsturen van de foto. Ik kom uit op het adres adres op de naam . Ik zie inderdaad dat er geen contract is voor gas. Als je geen gebruik meer maakt van het gas en je gaat dit in de toekomst ook niet meer gebruiken, adviseer ik je om een aanvraag te doen via mijnaansluiting.nl om de gasaansluiting te laten verwijderen. Dit is per 1 maart 2021 kosteloos. Je zult dan ook niet meer zulke brieven ontvangen. Weet je zo voldoende?

[13:10, 04-05-2021] Stuffer: Beste Stedin, dank voor de toevoeging maar dat was niet het verzoek in mijn eerste bericht:

[Ik wil Stedin er graag even op wijzen dat de afdeling contractloos moet stoppen met het versturen van deze brieven en ook raadt ik Stedin aan om de inhoud hiervan grondig te herzien op bijvoorbeeld de volgende punten]

Met andere woorden, mijn klacht is dat Stedin brieven verstuurd die misleidend en dwingend zijn en daarmee bewust consumenten benadeeld. Ik zou graag willen dat Stedin deze brieven herziet naar geldende regels of deze niet meer verstuurd.

Als uw toevoeging in de brief had gestaan dan was de brief nog informatief geweest. En ik kan u ook mededelen dat als er een aanvraag middels mijnaansluiting.nl is gedaan de onjuiste brieven blijkbaar nog steeds verstuurd worden.

Kan Stedin aan mijn verzoek voldoen en de klacht in behandeling nemen om de interne processen te verbeteren?

[13:36, 04-05-2021] Stedin: Helaas zullen wij niet ingaan op jouw verzoek. Een aansluiting mag niet voor lange tijd zonder contract zijn. Als dit wel het geval is, loop je kans op gedwongen afsluiting.

Wij versturen deze brieven om klanten hier op te wijzen aangezien het niet toegestaan is om geen contract op een aansluiting te hebben terwijl deze niet is afgesloten.
Doormiddel van de brieven worden klanten hier over geïnformeerd en herinnerd.

Voor nu wil ik je in ieder geval nog een fijne dag toewensen.

Groeten, ^NB

[14:10, 04-05-2021] Stuffer: Ik vind het spijtig dat Stedin niet ingaat op mijn verzoek.

Waarom een "gedwongen afsluiting"?

Ik heb in mijn eerdere communicatie per email op 02-01-2020 aan Stedin laten weten dat:

[Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 18-12-2020 (hier had 2019 moeten staan) opgezegd bij BudgetEnergie. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik BudgetEnergie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013).

...

U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.]

Zoals ik toen al in de email is Stedin van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geefschreef en lijken mij krachttermen zoals "gedwongen afsluiting" niet op hun plaats.

Ook jij een zeer mooie dag toegewenst!

[14:42, 04-05-2021] Stedin: De brieven worden standaard verstuurd als er geen contract aanwezig is. Ongeacht de situatie.

Als een aansluiting wel actief is, maar er geen gebruik van gemaakt wordt, dient er nog wel een contract op aanwezig te zijn. Alleen als de aansluiting niet actief is (dus fysiek door ons is afgesloten of verwijderd), mag het contract beëindigd worden.

Wij gaan over tot gedwongen afsluiting tegen hoge kosten als een aansluiting actief is, maar geen contract heeft. Anders kan er gebruik gemaakt worden van gas en elektriciteit terwijl er niet voor betaald wordt. De brieven worden standaard verstuurd en via de brieven informeren wij klanten hierover als er geen contract is.

Helaas kan ik meedelen dat wij dit proces niet aan zullen passen. Ik hoop je hierbij wel voldoende geïnformeerd te hebben en nogmaals een fijne dag toegewenst!

Groeten, ^NB

[16:56, 04-05-2021] Stuffer: Beste Stedin,

Kunnen jullie mij over:

_Als een aansluiting wel actief is, maar er geen gebruik van gemaakt wordt, dient er nog wel een contract op aanwezig te zijn. Alleen als de aansluiting niet actief is (dus fysiek door ons is afgesloten of verwijderd), mag het contract beëindigd worden. _

Waar dat vandaan komt. Er is namelijk geen enkele wettekst te vinden die dit voorschrijft.

[18:01, 04-05-2021] Stedin: Goedenavond Stuffer, Naammedewerker hier! Ik kan mij voorstellen dat je dit onderbouwd wilt zien. Echter hebben wij deze regels ook niet verzonden. Je kan met jouw vraag terecht bij het ACM. Zij zijn de gene die deze regels bepalen. Wij volgen ze enkel op. Weet je zo voldoende?

[18:15, 04-05-2021] Stuffer: Beste Naammedewerker, als Stedin de regels van de ACM volgt kan Stedin mij toch op zijn minst vertellen waar die te vinden zijn? De autoriteit Consument en Markt ziet oa toe dat de huidige wetgeving wordt gevolgd. Dus dan moet er wel een wettekst zijn die dat voorschrijft en waar toezicht op gehouden dient te worden. Kan Stedin waar die te vinden is?

[18:16, 04-05-2021] Stuffer: *vertellen

[09:34, 05-05-2021] Stedin: Ik kan niet precies vertellen waar je het kan terugvinden. Je kan op de website van ACM zoeken onder bepaalde steekwoorden. Mijn excuses maar het gaat mij nu niet lukken om alles op hun website door te lezen.

Kom je hiermee verder?

[12:53, 05-05-2021] Stuffer: Beste Stedin,

Helaas niet. En ik krijg hier het kastje naar de muur gevoel van.

Ik heb zitten zoeken op https://www.acm.nl/nl en op https://wetten.overheid.nl/ .

Echter kunnen de regels uit de brieven van Stedin daar niet gevonden worden. Sterker nog de ACM schrijft zelf op https://www.consuwijzer.n...rgie-aansluiting/opzeggen :

U kunt ervoor kiezen om uw aansluiting op te zeggen. U kunt dan geen gas of elektriciteit meer afnemen. Zeg altijd eerst het leveringscontract met uw energieleverancier op. De opzegtermijn hiervoor is 30 dagen. Vraag uw leverancier ook om uw aansluitovereenkomst en transportovereenkomst op te zeggen. De opzegtermijn hiervoor is 10 werkdagen.

Daar waar in de brief, van de afdeling contractloos anders wordt beweerd en Stedin zich nu achter niet bestaande regels en wetten probeert te verschuilen die ook nog eens onvindbaar zijn. Ook op een eerder punt tijdens dit gesprek (04-05-2021 14.42) worden de regels van de ACM ook nog tegengesproken:

Als een aansluiting wel actief is, maar er geen gebruik van gemaakt wordt, dient er nog wel een contract op aanwezig te zijn. Alleen als de aansluiting niet actief is (dus fysiek door ons is afgesloten of verwijderd), mag het contract beëindigd worden.

Wij gaan over tot gedwongen afsluiting tegen hoge kosten als een aansluiting actief is, maar geen contract heeft. Anders kan er gebruik gemaakt worden van gas en elektriciteit terwijl er niet voor betaald wordt. De brieven worden standaard verstuurd en via de brieven informeren wij klanten hierover als er geen contract is.

Nu kom ik weer terug op mijn Whatsapp bericht van 04-05-2021 13.10:

Met andere woorden, mijn klacht is dat Stedin brieven verstuurd die misleidend en dwingend zijn en daarmee bewust consumenten benadeeld. Ik zou graag willen dat Stedin deze brieven herziet naar geldende regels of deze niet meer verstuurd.

Nu ga ik u verzoeken om mijn klacht en vragen bij de juiste afdeling neer te leggen.

[13:12, 05-05-2021] Stedin: Ik begrijp dat je het er niet mee eens bent, maar ik kan je helaas geen ander antwoord geven. Als je geen gas meer gebruikt, kan je een verwijdering aanvragen via mijnaansluiting.nl. Zo lang er geen actief energiecontract is, zal je deze brieven blijven ontvangen. Ik kan dit ook niet bij een andere afdeling neerleggen, omdat zij hetzelfde antwoord zullen geven. Heb je nog andere vragen voor mij?

[13:45, 05-05-2021] Stuffer: Beste Stedin,

Dat is denk ik een misverstand.

Zoals u hebt kunnen lezen op de website van de ACM is de wetgever het er niet mee eens zoals Stedin handeld.

Daarnaast nogmaals dank voor de website mijnaansluiting.nl. Echter zoals ik al had bericht was dit juist de informatie die ik in de brief had verwacht. Of nog beter, Stedin heeft al een verzoek gehad via mijnaansluiting.nl dus had ik de brieven helemaal niet verwacht. Hier gaat ook mijn klacht onder andere over omdat ook zoals Stedin nu weer schetst:

Zo lang er geen actief energiecontract is, zal je deze brieven blijven ontvangen.

De inhoud van deze brieven is dwingend en misleidend.

Ik verzoek u nogmaals om mijn klacht bij de betreffende afdeling neer te leggen en niet de aanname te doen dat er het zelfde antwoord uit komt. Ik betwijfel namelijk ten zeerste dat Stedin (vanwege de inhoud van dit gesprek en de de inhoud van de brieven) correct handelt.

[13:50, 05-05-2021] Stedin: Zoals we al vaker hebben aangegeven, kunnen we je helaas geen ander antwoord geven. Dit is de werkwijze die gehanteerd wordt. De aansluiting kan opgezegd worden, maar dit staat los van het opzeggen van een contract. Dit zijn namelijk twee aparte onderdelen. Als je geen andere vragen meer hebt, wens ik je nog een prettige dag verder. Groeten, ^JB

[13:57, 05-05-2021] Stuffer: Beste Stedin, ook dit is weer incorrect. Het contract kan volgens de ACM gewoon worden opgezegd via de weg die op de website gepubliceerd staat en die ik u stuurde. De aansluiting is in eigendom van Stedin dus zoals ik Stedin al had bericht in januari 2020:

Inderdaad heb ik op dit adres geen leveringscontract voor gas meer. Dat contract heb ik per 18-12-2020 (hier had overigens 2019 moeten staan) opgezegd bij BudgetEnergie. Tegelijkertijd met die opzegging heb ik BudgetEnergie gemachtigd om namens mij de Aansluit- en Transportovereenkomst (ATO) op te zeggen bij Stedin, conform Artikel 3.6 van de Algemene Voorwaarden voor aansluiting en transport elektriciteit en gas voor kleinverbruikers (versie 2013)....U bent overigens van harte welkom om op afspraak langs te komen om eventuele werkzaamheden te verrichten die u nodig acht. Het is immers uw gasaansluiting, en uw verantwoordelijkheid. Ik benadruk echter dat ik geen opdracht tot die werkzaamheden geef, en dus ook het eventueel in rekening brengen van kosten hiervoor niet zal accepteren.

Dus ik ga Stedin voor de derde maal verzoeken om mijn klacht die hierboven beschreven staat (of anders alle berichten die heen en weer zijn gegaan) bij de klachten afdeling neer te leggen.

[14:02, 05-05-2021] Stedin: Nogmaals zal ik aangeven dat wij je geen ander antwoord gaan geven. Voor nu wil ik je alsnog een fijne dag toewensen.

Groeten, ^NB

Op 06-05-2021 mail ontvangen van Stedin nav het whatsapp gesprek.

Betekend dus dat mijn mailadres bekend is.
Onderwerp: Hoe heeft u ons contact ervaren?
Datum: Thu, 06 May 2021 05:44:07 +0200
Van: Stedin <feedback@expoints.nl>
Antwoord-naar: Stedin <feedback@expoints.nl>
Aan: Stuffer@email.nl

Image
Image

Uw mening is belangrijk voor Stedin

Beste heer, mevrouw,

Onlangs heeft u contact gehad met onze klantenservice en daarmee met mij, naammedewerker. Ik ben heel benieuwd hoe u ons contact heeft ervaren.

Wilt u mij helpen bij mijn verdere ontwikkeling? Klik dan hier of op onderstaande button om uw ervaringen te delen. Deelname neemt slechts 1 tot 2 minuten van uw tijd in beslag.
Deel uw ervaringen

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,

Naam medewerker, medewerker klantenservice
Stedin Netbeheer

Deze feedbackuitnodiging wordt verzorgd door Expoints. Uw gegevens en feedback worden doorgegeven aan Stedin. Wilt u in de toekomst geen feedbackverzoeken van Stedin meer ontvangen? Klik dan hier.

Op 11-05-2021 ontvangen van Stedin

Stedin
https://tweakers.net/i/eooZHQ4SdP-5pWva419paJjaEAE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFeaROdGC4sg4AxcJudayunS.jpg?f=fotoalbum_smallhttps://tweakers.net/i/dsWDrgTBJ-a-zVy1rr7eYNhPkDA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqHrUPFgdKrvzE73BsnwpdIo.jpg?f=fotoalbum_small

Onderwerp: Nummer
Datum: Wed, 19 May 2021 14:36:17 +0200
Aan: midofficekv@stedin.net

Beste Naam medewerker,

Hartelijk dank voor de "offerte". Ik zie het echter niet als een offerte waar ik een akkoord op moet geven maar als (nogmaals) een bevestiging voor Stedin dat de gasmeter (in eigendom van Stedin) opgehaald mag worden aangezien er geen gas meer nodig is op mijn adres. Dit is bij Stedin al sinds december 2019 bekend omdat de ATO toen is opgezegd.

Wat ik niet begrijp en ik hoop dat u mij dit kunt uitleggen is dat er om 0,01 cent wordt gevraag voor het controleren van gegevens.

- Kunt u mij uitleggen welke gegevens u nog meer van mij nodig heeft zodat Stedin haar taak kan uitvoeren en waarom u deze gegevens nodig heeft?

- Ook staat er in één zin het woord gratis en 1 cent overmaken. Dit lijkt mij nogal tegenstrijdig.

Kunt u deze punten verduidelijken en schrappen uit het document die u mij toestuurde?

Hartelijk dank alvast.

Met vriendelijke groet,

Stuffer
Adres
EAN-code G: 000000000000000000000000

Onderwerp: Fwd: Nummer
Datum: Mon, 31 May 2021 12:41:53 +0200
Aan: midofficekv@stedin.net

Beste Stedin,

Kunnen jullie op onderstaande email reageren?

Met vriendelijke groet,

Stuffer
Adres
EAN-code G: 000000000000000000

[Voor 57% gewijzigd door stuffer op 08-08-2021 19:49]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
** NIX **

• drielp
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 18-09 19:53
Gisteren weer een mooie brief van Stedin mogen ontvangen. Wederom met de vermelding dat afgesproken is dat de afsluiting tijdelijk zou zijn. Dat blijft blijkbaar toch een dingetje bij Stedin. Wel mooi dat deze keer een e-mail adres is toegevoegd, dus vandaag maar weer even tijd vrijmaken voor een antwoord.
Wel grappig om te zien dat het dossiernummer in de vorig brief nu ineens het locatienummer is geworden.

Van mij hoeft de aansluiting nog steeds niet weg. De meter is 2 jaar geleden al verwijderd, dat kleine stukje pijp zit mij echt niet in de weg.

4085 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

• internetinfo
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Ach, we zijn drie maand verder dus ik was vanavond niet eens verrast toen ik een brief van Flanderijn in naam van Enexis aantrof. Het is de bekende eerste brief die men hier al vaker heeft gedeeld:

Natuurlijk een volslagen kansloze brief, want wat vorderen ze nu eigenlijk? Daarnaast is hier gewoon netjes een contact met een energieleverancier aanwezig.
Ik heb besloten om een herinnering niet af te wachten en een kort e-mailtje te sturen naar het e-mailadres uit de brief:
Geachte Flanderijn,

Graag reageer ik op uw brief welke u op 6 september 2021 onpersoonlijk hebt verzonden naar mijn adres, waarin u stelt dat voor ons adres geen getekend contract met een energieleverancier aanwezig is.
Hoewel ik uw zorgen om onze administratie zeker waardeer kan ik u geruststellen met het feit dat wij wel degelijk beschikken over een getekend energiecontract met een energieleverancier.

Ik dank u vriendelijk voor uw bericht en vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met hartelijke groet,

de bewoners/gebruikers van <adres>
Dossier bijgewerkt met #11 en #12!

• djwireless
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:48
Hier was het vandaag ook na 6maanden wachten 3-3 aangevraagd zover. Ze konden het af zonder kraan en hebben alles verweiderd. En weer dicht gestraft. Hier in zuid Holland was het een beetje druk volgens hun haha (voskuilen). Nu kan ik eindelijk de meterkast af maken.

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee