Toon posts:

Welke CPU/Moederbord voor upgrade pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• justme27
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 24-08 09:53
Ik ben op zoek naar een advies/logische combinatie van moederbord en CPU (and what-not) upgrade om een bestaande desktop te upgraden.

Ik zoek een?
CPU/Moederbord(eventueel voeding) combinatie voor bestaande desktop met grafische kaart en voeding. Reden is dat de grafische kaart voorlopig nog wel redelijk goed kan meekomen met maximaal 1080P gaming (het is een Nvidia GTX 970 met 4 GB) en dit is natuurlijk ook gezien de beschikbaarheid en prijzen van de GPU's.

Wat is je budget?
Budget staat niet vast maar liever niet meer dan €400,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet. Laatste aankoopadviezen neigen erg naar AMD maar eigenlijk geen voorkeur. Gaat mij om de beste combinatie ter ondersteuning van de wensen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb nu een bestaand systeem (gewone kast, nauwelijks verlichting oid (vind ik ook niet belangrijk), een I5-3570K met 3.40 ghz draaiend op 3.80 met 16 gb geheugen en een voeding van Antec (maar ik kan niet meer achterhalen hoeveel deze is of zien op de voeding zelf. Vermoedelijk een 500 watt en zeker 10 jaar oud) en ik gebruik deze vooral om (nu tenminste) thuis te werken en in 't weekend te gamen. Daarbij wil ik wel graag de fulldHD experience op (liefst) maximale game instellingen op een 1080P. Games als Horizon: Zero Dawn of StarWars Jedi fallen order wil ik gewoon lekker soepel kunnen spelen.

Wat ik bijvoorbeeld heel verwarrend vind is het weinige verschil tussen de AMD Ryzen 5 5600X Boxed (Nu 369,-) en de AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed (309) of de AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed (nu 199,-). De AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed lijkt me beter dan de 5600X maar de 3600 is dan weer stukken goedkoper terwijl er (voor zover ik het kan zien) niet heel veel verschil is.... En stel dat ik dan de AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed zou willen, welk moederbord hoort er dan bij? Of juist een 3600 van AMD?

[Voor 4% gewijzigd door justme27 op 04-02-2021 11:09]

Alle reacties

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee