Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Plant lijkt dood te gaan

Pagina: 1
Acties:

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Welkom bij de club val dooie strelitzia's :P
Die van ons heeft het 4 maanden goed gedaan (zelfs met nieuwe bladen van 110cm!) en is nu op sterven na dood.

Wat ik las:
Vloerverwarming is killing
Teveel water vinden ze niet leuk
Heeft heel veel zonlicht nodig
Luchtvochtigheid moet hoog zijn (bladeren met water besproeien helpt).

Maar die van ons is afgeschreven :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• MetalMaid89
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 29-07 15:13
Ik heb zelf deze plant niet. Maar mijn planten doen het ineens heel goed sinds ik de app van Plantsome gebruik. Dan krijg je een notificatie als ze water moeten, en hoeveel water. Dus ook minder (vaak) water in de winter. Ook geeft de app info over de plant, hoeveel zonlicht en luchtvochtigheid ze moeten hebben bijvoorbeeld.

Het klinkt wel alsof deze al een beetje het hoekje om gaat. Hopelijk knapt 'ie wat op!

• funk-e
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-07 11:31
Thanks allen.

Ik lees ook dat hij licht nodig heeft. Hij staat op een donkere plek. Als ik hem bij een raam zet dan staat hij ook per definitie bij een radiator. Dat lijkt me dan ook niet goed.

Ik heb mijn luchtbevochtiger afgelopen weekend weer eens aangezet waardoor ik de luchtvochtigheid van 40 naar 45% heb gekregen.

Blij om te zien dat ik niet de enige ben. Ik heb weinig verstand van planten, maar ik had me toch even beter moeten verdiepen in deze plant voordat ik hem kocht

...less is more

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True