Toon posts:

Werkbank blad

Pagina: 1
Acties:

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:30
Hallo,

Ik had een maand of 2 geleden 2 werkbankpoten gekocht.
Nu zijn deze gisteren opeens aangekomen en heb ik nog een werkbank blad nodig.
Zat zelf te denken aan een Okoume multiplex blad van 30-40mm dik, maar aangezien de werkbank zo'n 3 meter lang wordt en 2 lagen heeft (van elk rond de 75cm breed), zou dit 300-400 euro kosten.
Heeft iemand nog een idee om dit voor zeg 200 euro te maken? Belangrijk is wel dat het echt goed bestand moet zijn tegen buitenweer, komt te staan in een lekkende schuur zonder verwarming.

• huppelepups
Grove den schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:50:
Je zou naar keukenbladen kunnen kijken. Het nadeel is dat ze niet zo diep zijn.

Bijvoorbeeld:
https://www.hornbach.nl/s...IRDUChqr2n3RoC2I4QAvD_BwE
Zijn die dingen wel stevig genoeg?

• huppelepups
mrveenie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:52:
Spaanplaat heeft geen stevigheid dus niet doen.

Multiplex is je oplossing of eiken / bamboe werkbladen

https://www.datona.nl/bamboe-werkblad-breed-1397.html
En een beuken werkblad?

• huppelepups
mcDavid schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:42:
[...]

"stevig" is niet echt een gebruikelijke grootheid (behalve voor schoonmoeders misschien?) maar ja zo'n blad is sterk zat.

Heb precies dat werkblad in de keuken geinstalleerd.
Voor schoonmoeders grootheid zou ik toch eerder (kort) pittig gebruiken :)

Zo'n keukenblad is best een idee. Welke soort hout heb je hiervoor gebruikt?

• huppelepups
FRANQ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Voor die prijs 2 op elkaar verlijmen.
Heb je echt een super solide blad.

Geheel rondom in de parketlak, en het is waterbestendig.
Helaas hebben ze bij Hornbach alleen bladen die 60 breedt zijn.
Bij andere tenten waar ze 90 hebben, zijn ze gelijk 190 euro. Als ik er daarvan 2 op elkaar zou verlijmen ben ik dus al 380 euro kwijt en dan heb ik ook nog een blad voor onder nodig. Dan zou ik dus net zo goed die multiplex plaat kunnen kopen.

Andere optie is een keukenblad van 38mm dik. Dan heb ik er in principe maar 1 nodig. Alleen zijn die 250 euro en dan heb ik ook nog steeds een vochtwerende plaat voor onder nodig. Opzich zou ik daarvoor vochtwerend mdf kunnen gebruiken, maar dat kost ook weer 40-50 euro.

Ik neig naar die multiplex plaat. Denk dat het op de lange termijn beter zal houden. Het is alleen wel even slikken.

• huppelepups
Kevinns schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:12:
Ik ben er blij met mijn aan elkaar gelijmde 2x18mm berken multiplex maar dat wordt wel een prijzige aangelegenheid voor die afmetingen inderdaad.

Kijk anders naar OSB3 platen, al dan niet als onderlaag voor multiplex. VEEL goedkoper en ook vochtbestendig, zeker met een goede laklaag erop. Denk dan bijv aan 18mm OSB3 en 12mm okoume multiplex erop geschroefd.

(Had ik achteraf ook beter kunnen doen gezien de kosten en sterkte haha)
Bedankt voor de tip!
Denk dat ik dit ga doen, heb nog een hele stapel OSB liggen :)
Ik ga de OSB laag nog wel met carbeauleum behandelen, voor extra houdbaarheid.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee