Toon posts:

Upgrade advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nilvo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-10 08:58
Wij zijn op zoek naar een CPU upgrade voor onze pc en zouden jullie advies op prijs stellen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc wordt gebruikt als media center/game pc. De meeste spellen die we spelen zijn de oudere racespellen en van eigenlijk alleen Assassins Creed volgen we de serie. De pc moet in staat zijn om Assassins Creed Valhalla te draaien. Nu faalt CanYouRunIt alleen op de CPU.
Gamen hoeft niet op 4k of 1440p, 1080p is gezien de afstand tot het scherm acceptabel en we zien graag meer detail ipv resolutie. De eerste volgende verwachtte update zal de GPU betreffen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is geen harde limiet, al voelt het niet goed om 500 euro of meer uit te geven. een AMD 5600 valt daardoor buiten budget. De singlecore snelheidssprong van i5-2500 naar Ryzen 5 2600 is even zo groot als van Ryzen 5 2600 naar Ryzen 5 3600. Daarom was mijn keuze om voor de Ryzen 5 3600 te gaan om toch ook toekomstbestendig te blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles van de huidige PC die bij ons tv scherm staat.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1060 ARMOR 3G OCV1€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSamsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 50,43€ 50,43
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooltek G3€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingNoctua NH-U9S€ 51,-€ 51,-
3VentilatorenNoctua NF-P12 redux-1300, 120mm€ 13,15€ 39,45
1VoedingenCorsair CX500M€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial RealSSD C300 1.8" 128GB€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 160,67

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Cpu, moederbord en geheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Omdat de pc in de woonkamer staat is weinig geluid een wens. Vroeger hadden we een grote tower met verlichting staan, maar over de jaren ging ik me daar toch aan ergeren. Vandaar nu de liggende case die in het tv-meubel staat. Omdat er een relatief lange GPU zit zijn er extra case-fans toegevoegd om aan beide zijdes de flow te sturen. Niet elk moederbord heeft voldoende aansluitingen voor 3 casefans heb ik gemerkt.

Een latere upgrade naar bijv. Ryzen 5 5600 zal niet plaatsvinden, vandaar dat ik voor de B450 ipv B550 ben gegaan. Ik ga ervanuit dat tegen de tijd we wederom een upgrade doen er een nieuw moederbord nodig is.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet/mogelijk wel, afhankelijk van de de tijd die erin gestoken moet worden.

Wat verwacht je van ons?
Een meekijkend oog, advies over de keuzes zodat we er op CPU vlak weer een aantal jaar tegenaan kunnen.

De voorzet:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 71,95€ 71,95
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 344,95

Alle reacties

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee