Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Eenmalig een live radiouitzending maken

Pagina: 1
Acties:

• King Takky
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-03 10:12
Hi Tweakers,

Ik kon geen goede plek vinden voor mijn vraag, dus algemene zaken.

Binnenkort is het carnaval in het zuiden. In mijn wijk een groot gemist, dus leven er allerlei mooie ideeën om niet stil te zitten en het op gepaste afstand te vieren. Een van die ideeën is om een auto optocht te maken, waarbij mensen hun auto versieren en kinderen uitdossen.

De wens is om dit gepaard te laten gaan met een soort radiouitzending van muziek en gesproken woord. Live dus, naar iedere auto.

Weinig gehinderd door kennis van zendamateurisme, los van een bakkie en een fm zender die ik ooit in mijn auto had, zie ik technisch vier opties:
1) via de ether met een echte radiozender. Makkelijk voor iedereen, maar duur (als je geen piraat kent) en al snel illegaal in NL.
2) via een internet cast (podcast, shoutcast, oid). Geen ervaring mee, lijkt goedkoop, maar technisch om te zenden en mogelijk om te ontvangen.
3) via een beeldbel applicatie als Zoom of anders. Je moet er dan wel een hebben die erg simpel is in het gebruik/installatie en die veel mensen in een sessie kan hebben (tegen geen extreme kosten).
4) via een app die ik niet ken? Ik kon wel Mixlr vinden, geen ervaring mee, maar lijkt interessant.

Criteria zijn natuurlijk:
- legaal
- eenvoudig te regelen
- eenvoudig te gebruiken voor 50-100 man in de wijk
- via breed beschikbare standaard (radio 😜, Android/Apple device: multiplatform)
- lage kosten

Iemand ervaring of suggesties?

Dank je wel alvast!
Leon
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True