Toon posts:

Ik wil een betrouwbare occasion kopen, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• gotangclan
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13:09
Ik lease momenteel een Peugeot 108; prima auto voor A-B, maar toch wil ik liever over op kopen.

Natuurlijk hou ik van auto's alleen is het mij het geld niet altijd waard. Ik reis weinig (niet dagelijks maar enkele keren per week) en heb niet het gevoel mijn ego aan te tasten door in een auto te rijden uit het A-segment.

Nu ben ik op zoek naar een betrouwbare occasion; waarschijnlijk een Japanner.
Grofweg wil ik niet veel meer dan 6-7k betalen en moet het ding er wel een beetje uitzien. Zwart of antraciet kleurtje is altijd mooi meegenomen. Goed om te weten is dat ik rond de 7-10 duizend kilometer per jaar rij.

In eerste instantie viel mijn oog op de Mitsubishi Space Star (~2015, 70k op de teller). Ziet er net even wat beter uit dan de meeste auto's in dat segment.

Vervolgens een beetje aan het slepen met het bouwjaar en tellerstand; dan krijg je ineens hele andere leuke opties (o.a. uit Duitsland). Denk aan een Mitsubishi Lancer, zelfde geld, maar dan wel een jaar of 4 ouder dan de Space Star en 2x zoveel op de teller.

Nu zit ik een beetje in dubio; het liefste heb ik een auto waar ik nog heel wat jaartjes plezier van wil hebben zonder (met een beetje geluk) om de haverklap bij de garage te staan.

Hebben jullie suggesties?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee