Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hulp met aanbieding Zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

• busscherski
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16:07
3000 NS is gewoon 2 trackers
https://www.solar-bouwmarkt.nl/omvormers/goodwe/1-fase/
3000 XS heeft 1 tracker.

Maar 4 normale panelen per richting zou ik niet aandurven met die omvormer. Die Goodwe heeft een startspanning van 120 V. Dat is precies wat 4 panelen doen met warm weer. Ik kan niet garanderen dat dat goed genoeg gaat werken.
Even vloeken in de kerk, "Dan zou ik nog liever SolarEdge zien met P404 optimisers." (gemakkelijk leverbaar, veel leveranciers zijn dol op SolarEdge)
Of 4 Panasonic panelen zien (hoog voltage). @AUijtdehaag (technisch goede oplossing maar dure panelen en weinig installateurs leveren het, als je er maar 4 koopt valt de meerprijs uiteraard erg mee)

Zelf zou ik zo`n kleine set uitvoeren met micro omvormers of kiezen voor zuid.
Zuid met lage helling presteert qua opbrengst verdeling over de dag niet enorm veel met oost west met lage helling.
Hoeveel panelen passen er richting zuid met bijvoorbeeld vd Valk schansen?
https://www.solar-bouwmar...at-dak/van-der-valk-kits/

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Er bestaan wel schansen hoor.
Maar of dat verstandig is op die hoogte betwijfel ik
https://solargarant.nl/zo...-4-panelen-1x4-landscape/

De CV pijp kan al weg, als je een l/w warmtepomp (en/of wp boiler / eboiler / aton power to heat) plaatst
En lucht afvoer van de ventilatie past misschien onder een paneel

[Voor 11% gewijzigd door AUijtdehaag op 02-02-2021 14:36]

PV Output - Panasonic Hit Kuro Zuid / Solar Frontier Noord- 5 kW Mitsubsidie WP - Aton powerrr to heat

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Xrypta
  • Registratie: april 2016
  • Nu online
Korte update van mijn kant, mede dankzij de voorbeelden van @busscherski en @AUijtdehaag uitgekomen op een Valk schans, 2x 4 en 1x 3 waarmee voldoende uitblaas ruimte overblijft voor de buitenunit. Tevens de te dure AEG panelen in de offerte laten wisselen voor veel acceptabelere DMEGC panelen.

Sinds vorige week dan ook voorzien van 11 panelen op ZZW! :*)

Paar fototjes tijdens de installatie :+

3960wp SE

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Proficiat.
Veel plezier ermee.

PV Output - Panasonic Hit Kuro Zuid / Solar Frontier Noord- 5 kW Mitsubsidie WP - Aton powerrr to heat

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True