Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

XBox One X resoneert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koen88
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 05-07 09:19
De laatste maanden heb ik eigenlijk amper nog games op disc gespeeld, maar alles digitaal. Nu wilde mijn vrouw gisteren een DVD kijken en ging er dus voor de eerste keer in maanden een schijfje in de lezer. In ons oude huis kon ik me verschrikkelijk storen aan de humm van een schijfje, zelfs de externe HDD is met een verlengde kabel op de grond achter de kast terecht gekomen om het geluid te stoppen. Nu hebben we een nieuw huis, nieuw TV meubel, en met een doekje onder de externe HDD was eigenlijk alles wel goed te doen. Maar nu er weer eens een schijfje in de Xbox One X ging... Vanaf de bank hoor je amper dat de schijf draait, dat is prima, maar loop ik vervolgens langs het TV meubel hoor ik 'm brommen tot in de keuken. Xbox even optillen van de plank en de zoem is weg.
Oftewel: ik wil m'n Xbox decouplen van het TV meubel. Heeft iemand tips?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Xbox One X
TV meubel is een hangend Besta meubel van IKEA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Microvezel doekje onder de externe HDD haalt het geluid daar volledig weg zonder de schijf te oververhitten
Xbox optillen van de plank haalt het gezoem weg, maar is in het dagelijks gebruik niet praktisch

Beste antwoord (via Koen88 op 28-01-2021 09:35)

• Orphu
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19-07 00:39

Orphu

(Space)nerd

Ik vermoed inderdaad dat de Xbox hogere RPM heeft voor schijfjes dan je vooraf gewend was. Misschien zit de schijflade intern wel niet goed vast waardoor er meer speling is en dus meer resonantie. Wellicht kun je zelf zacht rubberen doppen kopen die kleiner zijn dan de silent feet.

Kleine toevoeging: Wanneer je voor zo'n oplossing zou gaan is het heel simpel, grotere pootjes = meer demping. Je zal moeten kijken wat acceptabel voor jou is, wanneer is het geluid voldoende gedempt of wanneer zweeft je Xbox teveel :)

[Voor 32% gewijzigd door Orphu op 27-01-2021 09:52]

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True