Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

3 Stream camera’s en bijbehorende software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• stanlamers
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 24-07 10:25
Mijn vraag
Ik wil graag een kook stream beginnen met 3 camera’s echter heb ik geen kennis van camera’s en software hiervan. Ik kom veel camera’s tegen van 100 euro tot 2000 euro maar weet niet precies wat geschikt is. Kan iemand mij adviseren welke camera’s compatibel zijn met een goede kwaliteit en welke software ik kan gebruiken om 3 camera’s tegelijkertijd te streamen.

Alvast bedankt!
Stan

Beste antwoord (via stanlamers op 27-01-2021 19:17)

• Tarquin
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:18
Als je het redelijk goedkoop wil opstarten heb je nodig:
3 HDMI-USB capture kaarten (AliExpress, 15-30 per stuk).
3 camera's die HDMI-output geven. Dat is een kwestie van zoeken. Misschien een goedkope videocamera!
Dus dat je naar het beeld kijkt zonder op te nemen maar dat hij wel direct op de HDMI laat zien wat hij waarneemt - dan kun je dat signaal naar de HDMI-USB capture card sturen en vanaf daar gaat het de laptop in.
Dat kun je makkelijk testen. Als een camera een HDMI-out heeft en hij laat zonder op te nemen het beeld zien op een aangesloten TV, dan kun je het capturen.

Je hebt op de laptop 3 videostreams en waarschijnlijk een audio stream.
Gebruik lekker OBS, dat is gratis en kan dit prima voor je doen.

Je hebt iemand nodig die de laptop bedient en van camera wisselt.

Alle reacties

• stanlamers
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 24-07 10:25
Dank jullie wel voor het advies! Ik ga het een en ander uitzoeken van welke camera en capture kaarten ik wil gaan gebruiken. Is er nog advies voor minimale specs van een PC? ( heb zelf een pc met i5 10gen + een eenvoudige videokaart op dit moment)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True