Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Opzet voorraadsysteem

Pagina: 1
Acties:

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:49
Wat is je kennis en achtergrond? Welke technieken wil je leren?

Ik heb jaren geleden professioneel aan zoiets gewerkt en dat wil je als 'groentje' zonder hulp echt niet.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 23:46
My two cents - ik zou inderdaad eerst beginnen met het opstellen van een datamodel voor je systeem. Je front-end applicatie kan nog zo mooi ziin (PHP of iets anders), zonder goed datamodel gaat het nooit lekker werken.

per aspera ad astra

• SymbolicFrank
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-07 13:04
Je kunt ook Rapid Application Development gebruiken. Met bijvoorbeeld Lazarus klik je dat zo in elkaar, met een minimum aan programmeerwerk. C# is bijna net zo makkelijk, als je het simpel houd. Met PHP komt er wat meer bij kijken.

• joostgvr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 25-07 21:58
Als je het niet zelf wil developen, er is een Open Source pakket dat draait op MySQL en PHP: Dolibarr.

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:39
Fietstasss schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:06:
Ben dan ook heel benieuwd of er alternatieven - of hele andere denkwijzen - zijn welke ik zeker in overweging zou moeten nemen, kom maar op!
Ongeveer iedere programmeertaal en ongeveer iedere relationele database is daar prima voor geschikt. Als jij graag PHP + MySQL wil gaan gebruiken omdat jij daar veel info op kan vinden; lekker doen :)

FF een tip: veel tutorials houden geen rekening met SQL injection. Voor een eigen projectje dat niet aan het internent hangt niet zo'n enorm issue, maar voor een productiesysteem is het een goeie manier om alle data kwijt te raken, of erger. FF rekening mee houden dus, het is veruit de grootste pitfall for beginnende webdevs.

https://niels.nu

• Mr. HTTP
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 23:40
Iets meer achtergrond van het daadwerkelijke probleem dat opgelost moet worden zal fijn zijn.

Want het komt op mij nu over dat je eigenlijk gewoon jezelf software ontwikkeling moet aanleren want wat je vraagt zijn nou juist de afwegingen die een software ontwikkelaar moet maken op basis van de business requirements en die krijgen hier nul aandacht...

toevoeging;
Tip. Pak een bestaand open source voorraadsysteem. Krijgt dat eerst aan de praat en doe daar je voorraadbeheer in. Maak een kopie van die omgeving om zelf ongestoord de code in te duiken en uit te vogelen hoe dingen onder de motorkap werken. Indien beschikbaar gebruik je de plugin functionaliteit van de software om zelf uitbreidingen te maken. Lijkt me veel waardevoller voor je dan je huidige plan.

[Voor 38% gewijzigd door Mr. HTTP op 26-01-2021 21:39]

• 80000
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:58

80000

mrox

Voorraadsysteem, in de basis betekent: bijhouden van product verplaatsen van ene interne locatie (-1) naar andere interne locatie (+1).
Als je een multiuser/multisession hebt, ontkom je uiteindelijk niet aan atomic transacties, om b.v te voorkomen dat je ordering systeem een reservering tracht te plaatsen tijdens een product verplaatsing en in de soep loopt.
Vrijwel kiest men dan een database systeem dat acid compliant is.

Mysql heeft storage systemen die niet acid compliant zijn, al begreep ik dat sinds Oracle Mysql heeft overgenomen, de default storage systeem Innodb is geworden, welke wel acid compliant is.

Ik zou voor een nieuw systeem als (open source) database postgresql nemen. Afgezien van postgresql's reputatie en uitgebreide functionaliteit (o.a. acid), mocht je zover in bovenstaande situaties komen, postgresql geeft hele fijne controle over het lock mechanisme voor atomic transacties dat on par is met de grote commerciele databases zoals Oracle and MS SQL server.

Als bovenstaande je niks zegt, zou ik het advies van de medetweakers absoluut ter harte nemen en een opensource voorraadsysteem nemen als basis en verder bestuderen.

Alternatief opensource erp systeem is ODOO (welke op postgresql draait).
Ik heb ooit eens het voorraadsysteem en ordering systeem van ODOO bekeken en voor de gemiddelde webshop zag het er voldoende uit, maar belangrijker (want mijn mening zegt niks, heb geen webshop), ze hebben een groot aantal klanten live, zeg maar bewezen technologie.

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:39
Mr. HTTP schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:17:
Als het niet aan het Internet hangt is het geen probleem?! |:(
Lekker even focussen op de helft van een zin om een punt te maken, als een echte tweaker. Goed bezig!

https://niels.nu

• Mr. HTTP
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 23:40
Hydra schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:15:
Lekker even focussen op de helft van een zin om een punt te maken, als een echte tweaker. Goed bezig!
Serieus ingaan op mijn gekscherende reactie op jou, als een echte medetweaker. Classic! Kusje! O+
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True