Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem gebruiken voor fotobewerking, programmeren, VM's draaien, beetje standaard office werk en internet gebruik. Ik ben niet echt een gamer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik reken dat een beetje systeem wel rond de €1000 zal gaan kosten. Wil vooral een systeem die de komende jaren gewoon mee kan, met misschien her en der een kleine upgrade.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn huidige systeem zit een NVIDIA GeForce GT640. Geen bijzondere kaart maar heeft twee DVI aansluitingen. Andere videokaart met meerdere HDMI aansluitingen zou ook een optie kunnen zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb een lijstje toegevoegd, zie hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeur voor een bepaald merk. Vind het wel belangrijk dat de leverancier goede support, drivers, firmware updates etc. levert.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een laag towermodel en het allerbelangrijkste is dat het systeem superstil is bij normaal gebruik.
Verder moet het mainboard minimaal voorzien zijn van WiFi 6, 1GB LAN, USB-C 3.2 Gen2, goede audio met een optische uitgang.
Ga je overklokken?
Niet van plan, ik ga in principe voor standaard instellingen en stabiliteit.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar value for money. Zijn er tips voor de videokaart of kan ik mijn huidige kaart prima gebruiken? Is de configuratie die ik nu bij elkaar heb geklikt een goede configuratie of kan het beter? Heb geen ervaring met waterkoeling, is dat onzin helpt het om een superstil systeem te krijgen of ren ik iedere 5 minuten naar de WC omdat ik continue het water hoor druppelen
. Last but not least de opslag, ik kies in mijn configuratie voor de Samsung 970 EVO 1TB SSD, is dat een goede keus als ik er VM's op ga zetten? Denk dat ik er twee zal plaatsen of deze in combinatie met een andere, daar ben ik nog niet uit. Misschien heeft iemand daar ook tips over.
De configuratie die ik nu in gedachten heb:
O ja, en alvast bedankt voor het meedenken!
Ik ga hem gebruiken voor fotobewerking, programmeren, VM's draaien, beetje standaard office werk en internet gebruik. Ik ben niet echt een gamer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik reken dat een beetje systeem wel rond de €1000 zal gaan kosten. Wil vooral een systeem die de komende jaren gewoon mee kan, met misschien her en der een kleine upgrade.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn huidige systeem zit een NVIDIA GeForce GT640. Geen bijzondere kaart maar heeft twee DVI aansluitingen. Andere videokaart met meerdere HDMI aansluitingen zou ook een optie kunnen zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb een lijstje toegevoegd, zie hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeur voor een bepaald merk. Vind het wel belangrijk dat de leverancier goede support, drivers, firmware updates etc. levert.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een laag towermodel en het allerbelangrijkste is dat het systeem superstil is bij normaal gebruik.

Verder moet het mainboard minimaal voorzien zijn van WiFi 6, 1GB LAN, USB-C 3.2 Gen2, goede audio met een optische uitgang.
Ga je overklokken?
Niet van plan, ik ga in principe voor standaard instellingen en stabiliteit.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar value for money. Zijn er tips voor de videokaart of kan ik mijn huidige kaart prima gebruiken? Is de configuratie die ik nu bij elkaar heb geklikt een goede configuratie of kan het beter? Heb geen ervaring met waterkoeling, is dat onzin helpt het om een superstil systeem te krijgen of ren ik iedere 5 minuten naar de WC omdat ik continue het water hoor druppelen

De configuratie die ik nu in gedachten heb:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800XT Boxed | € 359,- | € 359,- |
1 | Moederborden | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | € 215,- | € 215,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 802 Window Zwart | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Waterkoeling | be quiet! Pure Loop 240mm | € 91,20 | € 91,20 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3200C16 | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Core Gold GM 500 | € 73,90 | € 73,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.172,90 |
O ja, en alvast bedankt voor het meedenken!