Toon posts:

Stille Allround Desktop PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• R43W
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-02-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga hem gebruiken voor fotobewerking, programmeren, VM's draaien, beetje standaard office werk en internet gebruik. Ik ben niet echt een gamer.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik reken dat een beetje systeem wel rond de €1000 zal gaan kosten. Wil vooral een systeem die de komende jaren gewoon mee kan, met misschien her en der een kleine upgrade.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn huidige systeem zit een NVIDIA GeForce GT640. Geen bijzondere kaart maar heeft twee DVI aansluitingen. Andere videokaart met meerdere HDMI aansluitingen zou ook een optie kunnen zijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb een lijstje toegevoegd, zie hieronder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeur voor een bepaald merk. Vind het wel belangrijk dat de leverancier goede support, drivers, firmware updates etc. levert.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een laag towermodel en het allerbelangrijkste is dat het systeem superstil is bij normaal gebruik. ;)
Verder moet het mainboard minimaal voorzien zijn van WiFi 6, 1GB LAN, USB-C 3.2 Gen2, goede audio met een optische uitgang.

Ga je overklokken?
Niet van plan, ik ga in principe voor standaard instellingen en stabiliteit.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben op zoek naar value for money. Zijn er tips voor de videokaart of kan ik mijn huidige kaart prima gebruiken? Is de configuratie die ik nu bij elkaar heb geklikt een goede configuratie of kan het beter? Heb geen ervaring met waterkoeling, is dat onzin helpt het om een superstil systeem te krijgen of ren ik iedere 5 minuten naar de WC omdat ik continue het water hoor druppelen ;). Last but not least de opslag, ik kies in mijn configuratie voor de Samsung 970 EVO 1TB SSD, is dat een goede keus als ik er VM's op ga zetten? Denk dat ik er twee zal plaatsen of deze in combinatie met een andere, daar ben ik nog niet uit. Misschien heeft iemand daar ook tips over.

De configuratie die ik nu in gedachten heb:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3800XT Boxed€ 359,-€ 359,-
1MoederbordenMSI MAG X570 Tomahawk WiFi€ 215,-€ 215,-
1Behuizingenbe quiet! Silent Base 802 Window Zwart€ 164,90€ 164,90
1Waterkoelingbe quiet! Pure Loop 240mm€ 91,20€ 91,20
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3200C16€ 139,90€ 139,90
1VoedingenSeasonic Core Gold GM 500€ 73,90€ 73,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.172,90

O ja, en alvast bedankt voor het meedenken! :)

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:36
Moederbord kan naar
pricewatch: Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2
Een stuk goedkoper, heeft USB-C, WIFI 6, goede audio, optische output en geen redelijke luide moederbord fan zoals de X570 Tomahawk.

RAM kan naar pricewatch: HyperX Fury black HX432C16FB4K2/32. De gekozen Corsair set kan stabiliteit problemen geven met Ryzen.

Voor een superstil systeem zou ik de pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W adviseren.

Ik vind de 50 euro meerprijs van de 3800XT t.o.v. een pricewatch: AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed niet waard. Als je meer wil uitgeven kun je voor de duurdere pricewatch: AMD Ryzen 7 5800X Boxed gaan.

Oja de Pure Loop 2 is een leuke aio, maar niet stil. Vooral bij idle gebruik hoor je de pomp. De pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4 is stiller.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:50
Kijk eens naar dit topic, daar wordt een soortgelijke vraag behadeld. De belangrijkste vraag is in jouw geval welke resolutie schermen je gaat gebruiken, HD, 1440p of 4K - in de eerste twee gevallen is het daar geadviseerde systeem met de geintegreerde GPU voldoende, in het laatste geval heb je ook een nieuwe videokaart nodig.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:36
R43W schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:44:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]Een laag towermodel en het allerbelangrijkste is dat het systeem superstil is bij normaal gebruik. ;)
Een kast van 83 liter kwalificeer ik trouwens niet als een laag tower model. Dat is een full tower.

De pricewatch: be quiet! Pure Base 500 Window Zwart is wel een laag tower model en vrij stil.

Als videokaart voor 2x 4k is het volgende al geschikt:
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC
Passief gekoeld dus stil.

[Voor 15% gewijzigd door Djarune op 25-01-2021 22:34]

• R43W
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-02-2021
Ik heb mijn wensenlijstje een beetje aangepast, mede naar aanleiding van de reacties die ik heb ontvangen. Bedankt voor het meedenken. Dit is het lijstje op dit moment:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 485,21€ 485,21
1MoederbordenGigabyte B550 Aorus ELITE AX V2€ 149,95€ 149,95
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Window Zwart€ 74,90€ 74,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 76,90€ 76,90
1Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB4K2/32€ 134,95€ 134,95
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 450W€ 92,90€ 92,90

Ik ben er nog niet uit welke SSD's ik wil gaan plaatsen. Moet me even verdiepen in de types en mogelijkheden etc. / wat kan dit mainboard aan. Tips en adviezen daarin zijn welkom!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-03 11:28
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee