Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 03:10
twain4me schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:39:
je adres is zichtbaar op de foto, zou ik even zwart maken :)
Ik heb daardoor wel even rond kunnen kijken :$ , en zag dat je N-O dak bijna ideaal is voor een "noord" dak

Ik neem aan dat je bedoeld dat je daar eventueel een dakkapel gaat plaatsen? aangezien je die in de achtertuin al hebt ;)

Als ik een schatting moet maken lijkt het een dak van rond de 40 graden

dat wil zeggen een opbrengst van ongeveer 75 % waar de ZW kant 95% (tov van zuid) kan halen maar je hebt als ik het kan inschatten echt serieus schaduw. en door die schaduw moet je duurdere oplossingen plaatsen. (micro omvormers oid ) en je hebt gewoon minder zon het zou zomaar kunnen dan NO het beter gaat doen voor minder geld

de wisselende adviezen voor plaatsen op een dakkapel komen met name voort uit de zeer beperkte overdimensionereing die doorgaans voor die dakjes gelden. maar er zijn oplossingen die weinig tot geen gewicht toevoegen of op een manier die niet zo heel veel nadelen heeft. op een oude krakkemikkerige dakkapel zou ik het niet snel doen. bij je nieuwe dakkapel kan je er rekening mee laten houden dan is het hoe dan ook geen probleem. Om te voldoen aan de vergunningsvrije regels moeten panelen doorgaans wel heel erg plat liggen (anders wordt de verplichte afstand tot de rand te groot)

veder sluit ik mij bij @busscherski aan, meer info ;)

[Voor 7% gewijzigd door twain4me op 25-01-2021 19:11]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True