Ben vandaag begonnen met het overclocken van mijn pc
Ryzen 5 3600
MSI B450 Tomahawk Max
4x 6GB Crucial Ballistix 3200mhz
MSI 1070 Gaming X 8gb
Nu was ik eerst handmatig aan het spelen waarbij ik 4.2/4.3 ghz wel stabiel kreeg maar de multiplier dan nooit naar beneden ging. Uiteindelijk wilde ik maar gewoon PBO aanzetten en AutoOC. Toen ik ging google welke PBO mode ik moet selecteren en of AutoOC hetzelfde is als Game Boost kam ik CTR (Clock Tuner for Ryzen) tegen. Lees hier goede verhalen over maar heb een paar vragen.
- Doet CTR ook mijn memory of kan ik die gewoon op het XMP profiel laten staan?
- Moet ik eerst mijn bios weer naar default zetten? Of zijn er settings die ik eerst moet goedzetten?
EDIT: Volgens mij dus LLC op mode 3 voor MSI. en alle voltage settings op auto. PBO staat nog wel enabled.
- Zijn de wijzigingen software matig of kan ik deze later in de BIOS aanpassen?
Oh en als iemand de eerdere vragen over PBO of AutoOC weet
Ben hier nog steeds benieuwd naar
Ryzen 5 3600
MSI B450 Tomahawk Max
4x 6GB Crucial Ballistix 3200mhz
MSI 1070 Gaming X 8gb
Nu was ik eerst handmatig aan het spelen waarbij ik 4.2/4.3 ghz wel stabiel kreeg maar de multiplier dan nooit naar beneden ging. Uiteindelijk wilde ik maar gewoon PBO aanzetten en AutoOC. Toen ik ging google welke PBO mode ik moet selecteren en of AutoOC hetzelfde is als Game Boost kam ik CTR (Clock Tuner for Ryzen) tegen. Lees hier goede verhalen over maar heb een paar vragen.
- Doet CTR ook mijn memory of kan ik die gewoon op het XMP profiel laten staan?
- Moet ik eerst mijn bios weer naar default zetten? Of zijn er settings die ik eerst moet goedzetten?
EDIT: Volgens mij dus LLC op mode 3 voor MSI. en alle voltage settings op auto. PBO staat nog wel enabled.
- Zijn de wijzigingen software matig of kan ik deze later in de BIOS aanpassen?
Oh en als iemand de eerdere vragen over PBO of AutoOC weet
[ Voor 5% gewijzigd door Redbaard op 16-01-2021 22:35 ]