Toon posts:

Winkelwagentjes en de verspreiding van Corona

Pagina: 1
Acties:
  • 1.142 views

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 18:13
Ik woon niet in Nederland, maar ben deze kerst op bezoek.
Ik bezoek zojuist de Albert Heijn en daar is het volgende systeem in werking:
een klant verlaat de winkel, overhandigt zijn wagentje aan een medewerker en deze medewerker heeft het direct door aan de volgende klant!
Niks geen schoonmaken. Door de druk van de rij en plaats van deze medewerker is het niet aantrekkelijk om alsnog het wagentje schoon te maken. Veel mensen zie ik dus ook het schoonmaken overslaan.
Nou het verbaast mij weinig dat Covid-19 hoogtij viert in Nederland :F

Wat is jullie ervaring bij de supermarkten?
Ik vind het een krankzinnig systeem, die verplichte winkelwagentjes.

[Voor 9% gewijzigd door Menesis op 31-12-2020 12:13]

Mixed Reality dev.

• Menesis
Vloris schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:24:
Want het heeft echt zin om wel de karretjes, maar niet alle boodschappen in de winkel schoon te maken.

Zorg gewoon dat je je handen niet aan je gezicht houdt en zodra je weer thuis bent je handen goed wast. Dat werkt een stuk beter.
Tja maar de producten worden niet per se door anderen aangeraakt. En zijn bovendien vaak van karton.

Maar je hebt een punt. Waarschijnlijk is het belangrijker om na afloop handen te desinfecteren.

Mixed Reality dev.

• Menesis
YakuzA schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:25:
[...]

Transmissie via oppervlakken speelt naar bekend is maar een kleine rol bij de verspreiding.

Wat vind je krankzinnig? Het winkelwagentje? Of het niet schoonmaken?
de combinatie vind ik erg raar: een winkelwagentje verplichten en dan geen goede schoonmaak policy.
Winkelwagentjes zorgen helemaal niet voor 1.5 meter afstand, want zo'n wagentje garandeert niets. Mensen lopen alsnog langs elkaar, zetten het karretje even weg, hebben het karretje aan de andere kant enzo.
Ik woon in Noorwegen, en gaat het ook (of eigenlijk: wel) goed ondanks die winkelwagentjesverplichting.

Je ziet daar overigens ook veel meer handdesinfecie...

[Voor 32% gewijzigd door Menesis op 31-12-2020 12:33]

Mixed Reality dev.

• Menesis
Hahn schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:33:
[...]

Winkelwagentje verplichten heeft meestal als doel dat je én meer afstand houdt (want wagentje zit tussen jou en de anderen) én ze kunnen bijhouden hoeveel mensen er binnen zijn. Dat geldt nog steeds als ze ze niet schoonmaken, ook al zou het natuurlijk wel beter zijn als ze dat wel zouden doen.

[...]

Ook hier weer: dat het niet perfect werkt betekent niet dat het geen toegevoegde waarde heeft.
Ik denk dat het voordeel in dit geval niet tegen het nadeel opweegt:
mensen maken het niet schoon, dus het is IMHO hetzelfde als dat iedereen in de supermarkt elkaar even de hand schud.

Mixed Reality dev.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee