Toon posts:

Lekkage in de CV installatie oplossen

Pagina: 1
Acties:

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
ThinkPad schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:54:
Ben benieuwd! Aan de ene kant zou het mooi zijn, dan hoef je in huis niet te breken. Maarja dit zal ook geen goedkope reparatie worden, even gauw spieken zie ik €400-500 voor de warmtewisselaar. Komen de werkuren nog bij.

Keep us posted!
Zojuist vol spanning naar zolder. Er staat een laagje water (ik schat 80 - 100ml) in de emmer. De ketel heb ik om 22:00 uitgezet en ik heb de grijze condensslang zo goed als leeg gemaakt. Toen ik vanmorgen de slang bewoog druppelde er ook water uit. Klinkt als een defecte ketel. Die zal ik dan laten vervangen (13 jaar oud). Gek genoeg ben ik hier blij mee :)

Toen ik gisteren de ketel opende zag ik wel dat het doorzichtige reservoir vol water zit. Maar mogelijk is dit normaal?

Ontzettend bedankt voor de tip. Hier had ik zelf niet aan kunnen denken en ik stond op het punt een lekdetectie op te starten!

[Voor 5% gewijzigd door XeNeRgY op 18-12-2020 06:51]

• XeNeRgY
  • Niet online
Hierbij een aantal foto's van de ketel (Remeha Calenta 28C). Vreemd genoeg is de upload naar GoT de veroorzaker van de 90 graden draaing van de fotos:

Slangetje gaat naar dat gouden ding rechtsboven (ik vermoed de ontluchter).
Zowel de grijze buis als het sifon komen in dezelfde 'opvangbak' onderaan de ketel uit. Ik zou die moeten verwijderen lijkt me om te kijken of het uit de grijze buis (is dat het overstortventiel?) of het sifon komt.

Zou dus als ik het goed begrijp 1) Warmtewisselaar 2) Overstort 3) Automatische ontluchter kunnen zijn? Is 1 van die 3 al uit te sluiten omdat het ook lekt met de ketel uit?

• XeNeRgY
  • Niet online
Zojuist heb ik bij de ketel gekeken. De linker slang is droog, dit zou het overstort ventiel moeten zijn. De rechter slang die naar de automatische ontluchter loopt is ook droog. Deze heb ik losgehaald van het sifon. Het sifon druppelt en er ligt wederom een slok of drie water in de emmer. Ik denk dus dat de warmte wisselaar niet goed is.

Wat ik alleen niet begrijp is hoe het sifon kan druppelen. Als je op de foto kijkt dan zie je dat er links water in staat, maar dit loopt zeker niet tot de boog in het midden die naar de rechter kamer leidt. Ik heb een tijdje staan kijken maar zie dus nergens water door het sifon aan de rechterkant lopen en toch druppelt het precies daar onder. De behuizing van de ketel is helemaal droog.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee