3 maanden geleden heb ik ook een topic gemaakt maar vanuit daar ben ik gaan wachten op de 3080. Ik kon hem alleen niet meteen op de launch bestellen dus ik was later. Nu is het al weer 8 weken verder sinds launch en ik heb mijn desktop niet binnen. Ik heb de desktop net gecanceld aangezien ik klaar ben met het wachten op Nvidia. Nu ga ik voor de 6800XT en om 1500 op launch day meteen bestellen. Hieronder een nieuw systeem en eisen. Graag wil ik jullie input hierop.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, 144hz 1440p op ultra of high, als de fps maar hoog genoeg is. Verder geen wensen met het systeem. Games zoals Planetside 2 ,COD en vooral de nieuwe fps shooters. Daarnaast is de computer voor zakelijk gebruik maar hier is verder niks extra`s voor nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een muis, headset, scherm en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, ik wil de nieuwe AMD processor maar ik heb geen zin meer om te wachten. dus ik neem de 2600 en dan wanneer de nieuwe amd cpu weer beschikbaar zijn doe ik een upgrade.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD op het moment. Heb altijd Nvidia videokaart gehad, Maar de enorm SLECHTE launch van de 3080 ga ik hem niet meer kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet echt. Heb deze lijst samen gesteld via alternate, ik laat hem daar bouwen.
Ga je overklokken?
Nee niet de intentie maar staat in de toekomst wanneer de desktop gaat verouderen wel op het progamma.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of alles goed bij elkaar past en of er nog iets beter kan of goedkoper. Daarnaast is de amd 2600 een bottleneck voor deze desktop of is het geen probleem?
Alvast bedankt.
Luuk
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, 144hz 1440p op ultra of high, als de fps maar hoog genoeg is. Verder geen wensen met het systeem. Games zoals Planetside 2 ,COD en vooral de nieuwe fps shooters. Daarnaast is de computer voor zakelijk gebruik maar hier is verder niks extra`s voor nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een muis, headset, scherm en toetsenbord.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 439,- | € 439,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 439,- | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, ik wil de nieuwe AMD processor maar ik heb geen zin meer om te wachten. dus ik neem de 2600 en dan wanneer de nieuwe amd cpu weer beschikbaar zijn doe ik een upgrade.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD op het moment. Heb altijd Nvidia videokaart gehad, Maar de enorm SLECHTE launch van de 3080 ga ik hem niet meer kopen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee niet echt. Heb deze lijst samen gesteld via alternate, ik laat hem daar bouwen.
Ga je overklokken?
Nee niet de intentie maar staat in de toekomst wanneer de desktop gaat verouderen wel op het progamma.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten of alles goed bij elkaar past en of er nog iets beter kan of goedkoper. Daarnaast is de amd 2600 een bottleneck voor deze desktop of is het geen probleem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 128,01 | € 128,01 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Edge WiFi | € 170,- | € 170,- |
| 1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 XT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 72,36 | € 72,36 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Tempered Glass Dark Tint Zwart | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 102,28 | € 102,28 |
| 1 | Waterkoeling | DeepCool Captain 240 Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Enermax T.B. RGB (6 stuks), 120mm | € 66,43 | € 66,43 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | € 192,80 | € 192,80 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 107,90 | € 107,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Geheugenkaartlezers | Icy Box IB-867 | € 34,10 | € 34,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.247,78 | ||
Alvast bedankt.
Luuk