Vraag

• jhabets
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 28-11 22:34
Mijn HTPC heb ik via HDMI verbonden met mijn Marantz SR7012 A/V receiver om films te kijken (werkt goed) en muziek te luisteren (mijn vraag).

Wat ik wil bereiken is dat ik via HDMI naar mijn muziek kan luisteren terwijl mijn monitor uitstaat (c.q. uit blijft).

Omdat ik veel gelezen en geprobeerd heb, vraag ik hier nu maar of een van jullie dit werkend heeft en nog tips... (Ondertussen het spoor bijster of ik de oplossing in de HTPC/Ubuntu of de SR7012 receiver moet zoeken)
...
Mijn set bestaat uit:
Marantz SR7012
Dell ST2220T Touch monitor en Benq w1070 beamer
HTPC: AMD Ryzen 2400GE Pro (*) in ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX
(*) heb maar naar de 2400G gelinkt want deze speciaal uit China laten overkomen voor ECC support in een APU.

Software: Ubuntu 20.04 en MPD via ALSA (geen pulseaudio)
...

Van alles om te zorgen dat mijn HTPC niet gaat slapen (wat een drama tegenwoordig)
Marantz Diagnostics en Mode Limits
...

Alle reacties

• jhabets
Nee, de receiver blijft aan alleen het geluid stopt.

Ik ben op HDMI over gegaan om uncompressed bijv. Depeche Mode - Violator (2006) [DTS 5 1 Audio - 96kHz 24bit] door te kunnen geven. Dus ik blijf nog even hopen op een niet S/PDIF - TOSLINK oplossing.

• jhabets
@FeaR nog even gecheckt en op de SR7012 stond/staat "HDMI Control" uit

http://manuals.marantz.com/SR7012/EU/en/GFNFSYkabkahie.php

• jhabets
@JvS alles HDMI:
HTPC onboard HDMI poort -> HDMI in ("Mediaplayer") van Marantz SR7012
Marantz SR7012 HDM Out 1) -> HDMI in Dell Monitor
Marantz SR7012 HDMI Out 2) -> HDMI1 in Beamer (standby)
Het klinkt meer als een linux probleem dan een hdmi probleem.
Dat is natuurlijk nog een idee: eens kijken of met mijn laptop als bron hetzelfde gebeurd... 8)7

• jhabets
OK, na een test met mijn laptop: VLC en Kraftwerk 3D catalogue bluray rip mooi geluid via de SR7012 terwijl beamer in standby and monitor uit staan!

Moet het toch echt gaan zoeken in Linux / Ubuntu 20.10 / ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX DPMS/LibDRM configuratie lijkt mij. Goede nieuws is dat het dus wel mogelijk moet zijn...

• jhabets
Kleine update: vandaag geluisterd zonder onderbreking terwijl de monitor de hele tijd uitstond. (Ga later nog een test doen met monitor aan en uit)

Blijft lastig om zicht te houden op alle wijzigingen O-) :

- Vandaag kwam er een kernel update binnnen

- Mijn /etc/gdm3/greeter.dconf-defaults bevatte al (wellicht moet er nog iets gedraaid worden om dit effect te laten hebben want in /var/lib/gdm3 vond ik een binaire greeter-dconf-defaults met change date 14 nov):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
# Automatic suspend
# =================
[org/gnome/settings-daemon/plugins/power]
# - Time inactive in seconds before suspending with AC power
#   1200=20 minutes, 0=never
# JEROEN:
sleep-inactive-ac-timeout=0
# - What to do after sleep-inactive-ac-timeout
#   'blank', 'suspend', 'shutdown', 'hibernate', 'interactive' or 'nothing'
# JEROEN:
sleep-inactive-ac-type='nothing'
# - As above but when on battery
# JEROEN:
sleep-inactive-battery-timeout=0
sleep-inactive-battery-type='nothing'

- Mijn default/acpi-support bevat sinds gisteren:
code:
1
2
#JEROEN: Was SUSPEND_METHODS="dbus-pm dbus-hal pm-utils"
SUSPEND_METHODS="none"
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee