Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• iLeadinq
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22-12-2020
Beste,

Ik heb een vreemd probleempje.
Op mijn moederbord brandt er een van de EZ Debug LED namelijk de CPU.
In de handleiding staat dat er ik mijn CPU power connector en CPU + CPU socket moet reinstall. (zie handleiding hier)
Gedaan maar het lampje blijft steeds aan als de computer uit staat. Tevens heb ik de BIOS batterij gereset en heeft niet geholpen.
Het vreemdste is dat alles het doet zodra ik de computer start dus het lampje gaat dan uit.

Nog een ander probleem is. Als ik de computer koud start dus na +- 8 uurtjes start dan ziet mijn moederbord mijn pci ssd niet en boot die hem gelijk door naar mijn BIOS. Mijn HDD ziet die wel. Dan moet ik mijn case openen en mijn pci slot opgenieuw er uit en er in doen, vervolgens doet die het wel. Als ik mijn computer gebruik en zet hem dan uit en vervolgens nog de stekker er uit het stroom en dan er in. Doet die het wel?? Alleen als die echt echt lang van het stroom is, dus in de nacht tot de morgen.

Wat is hier aan de hand? Is mijn psu kapot of mijn moederbord?
Help?!

Moederbord: MSI: z370-a pro
CPU: Intel i5-8600k
GPU: Nvidia GeForce GTX 1070
PSU: Antect HCG650 Watt Gold
Windows 10 (64)

Bedankt alvast.

Met vriendelijke groet,

Maikel

[Voor 10% gewijzigd door iLeadinq op 12-11-2020 18:01]

Alle reacties

• iLeadinq
Helaas zit mijn PSU helemaal in mijn pc ingebouwd. Ik weet wel dat de voeding 550 Watt is.
Kan het zo zijn dat mijn PSU niet de juiste spanning meer geeft? Ik heb de PC al een paar maanden zonder problemen. De problemen zijn een enkele paar dagen geleden ontstaan, dus de onderdelen zijn wel compatibel

• iLeadinq
Er zat garantie op, het was een kant-en-klare pc maar ik heb de case open gemaakt om mijn eigen componenten in toe te voegen, dus de garantie verviel (ze waren gemarkt aan de schroeven). De beste optie is toch naar een reparatiewerkplaats te gaan denk ik? Het ligt iets tussen de PSU en het moederbord in.

• iLeadinq
Defacing of product labeling (label alterations and falsifying, serial number missing, serial number no longer discernible, serial number invalid). All serial numbers are recorded and tracked for warranty purposes/

Er zat een klein stickertje op de schroef voor de zij paneel los te halen.
Op zit sticker stond "Warrenty" dus lijkt mij sterk als je die beschadigd dat het dan vervalt.

• iLeadinq
Zojuist een nieuwe voeding gehaald, hetzelfde probleem...

• iLeadinq
Zojuist een nieuw moederbord geplaatst, nog steeds het zelfde...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True