• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:51
Nu de langere termijn impact van corona steeds duidelijker wordt, passen bedrijven zich steeds meer aan. Over de hele linie zien we een versnelling van de tendens dat medewerkers meer thuiswerken en niet meer locatie gebonden zijn.

Sommige gaan van niet thuiswerken naar structureel enkele dagen en andere bedrijven gaan van af en toe naar “thuiswerken is de regel, ook na Corona, en alleen naar kantoor voor brainstorm sessies”
Mijn werkgever zit in het laatste kamp. Kantoren worden ongebouwd en ook na Corona zal elke meeting digitaal zijn, waarbij sommige colleges misschien op kantoor zitten omdat ze tussen afspraken in zitten.

Het bedrijf begint dit nu ook te faciliteren, ondanks ze deze richting al voor de zomer hebben ingezet komen er middelen los.

Doel van dit topic is om te delen:
- hoe gaat jouw bedrijf on met WFH (working from home)?
- welke middelen bieden ze aan om je werkplek thuis in te richten?
- hoe gaan ze om met kosten vergoedingen?
- Hoe gaat de aansturing van de teams?

Kortom; Working from home, the way forward.

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:20
Metalfreak schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Sterkte in elk geval!

Ik lijk een beetje richting hetzelfde schuitje te gaan merk ik nu sinds deze week. Ik woon alleen, dus ik heb geen problemen met op elkaars lip zitten, maar ik mis vooral de dingen die het leven normaal leuk maken buiten werk om en daarbij ook juist contact met anderen. Daardoor krijg ik dus bijna geen motivatie meer opgebracht voor het werk. Vorige week heb ik een weekje vrij gehad, maar omdat je niet in alle vrijheid alles kan doen zoals je het wil, geeft dat niet de boost aan energie die ik er normaal wel uit haal en had verwacht. Na afgelopen kerstvakantie had ik wel nog een boost aan energie, maar nu niet meer. Ik begin er slecht van te slapen, ik kom 's morgens slecht mijn bed uit, ik heb geen zin meer in mijn hobby's, het stukje wandelen in de pauze komt me echt mijn neus uit en 's avonds zit je opgesloten en kun je niet even naar een vriend of naar je ouders. Ja, het werk kan ik nog doen, maar je vraagt je af waar je het nog allemaal voor doet. Maar ik voel wel die enorme druk om iets zinvols voor het werk te doen. Gisteravond was ik een stemwijzer aan het doen, ik moest de vragen echt vier keer lezen voordat ik doorhad wat er stond terwijl ik daar normaal geen enkel probleem mee heb.

Normaal kan ik dit allemaal goed relativeren, maar sinds deze week heb ik daar echt heel veel moeite mee. Volgende week moet ik weer tijdelijk fulltime naar het werk omdat we een nieuwe collega moeten inwerken, maar ik denk niet dat dit veel verandering gaat brengen. Het blijft nog steeds werk met heel veel voorwaarden en zonder verder perspectief op andere gebieden.

Ik vind het ook moeilijk om hierover te praten en veel mensen begrijpen het ook niet helemaal. Ik heb het toch relaxed met een groot huis en helemaal voor mij het rijk alleen?
Ik snap hoe je je voelt. Ben alleen, heb het hele huis lekker voor mezelf maar toch trok ik het niet meer. Op een gegeven moment helaas zover gekomen dat ik er niet meer van kon slapen en paniekaanvallen kreeg. Na een aantal goede gesprekken met mijn psycholoog bleek dat het thuiswerken het grootste probleem was.

Intussen gelukkig op kantoor mogen werken van mijn manager en dit scheelt al flink moet ik toegeven. Ik spreek amper mensen (zit meer richting introvert), maar het is nu makkelijker de scheiding te maken tussen werk en prive. Het kost me 20 minuten om naar werk te rijden, dus met de radio aan geeft mij dit een goed moment om even om te schakelen naar werkmodus.

Dit werkte thuis helaas ook niet. Op een gegeven moment werd ik om 7:55 wakker, klapte ik me laptop open en at ik mijn ontbijt als een zombie tijdens het werken. Ik kreeg amper iets af en na het werken lag ik als een zombie op mijn bank. Zoals jij al aangeeft, 0 energie of motivatie voor mijn hobby's. Zelden zo slecht gevoeld in mijn leven.

Afgelopen week was de eerste keer in een jaar dat ik weer een volle werkweek op kantoor ben geweest. Zoals ik me nu voel heb ik me een jaar niet gevoeld.

Ik ben dan ook geen voorstander van het thuiswerken en mijn manager steunt me volledig hierin.

Sterkte met je situatie, mocht je ooit even je frustraties willen uiten dan mag je me best een prive bericht sturen :) .
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee