Acties:
  • +3Henk 'm!
Basekid schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:40:
Exclusives die niet first party titles zijn ;w |:( :r
Wat is het verschil met eerst de studio opkopen en dan exclusive maken? Exclusives zijn altijd nadelig voor diegene die de console niet heeft. .

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2Henk 'm!
Holy, de release patch maakt de game dus nog mooier dan de gameplay video van een tijdje geleden. _/-\o_

Klink goed, ssd wordt lekker gebruikt waardoor er nieuwe gamplay elementen onstaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@DonstilDF heeft hem gespeeld in Quality mode en die is grotendeels 4K met scalable resolutie die op zijn laagst 1800p is, dus no worries.

Check iig die DF video even dan zie je hoe belachelijk goed de game er uit ziet. DF komt binnenkort nog met een video over de verschillende modi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik zet R&C gewoon lekker op m'n verlanglijstje :Y

Acties:
  • +2Henk 'm!
R&C Review van Tweakers staat online: reviews: Ratchet & Clank: Rift Apart - Spectaculaire interactieve tekenfilm

Tot dusver een 8.9 op metacritic (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!
schaapiej schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:35:
[...]

Las op Budgetgaming dat je na +/- 10 uurtjes de aftiteling kunt zien en dat de Omega wapens niet heel super zijn. Als de game maar leuk is en lekker speelt vind ik t prima, kan ie na t weekend de verkoop weer in :p
Als je speelt zoals de reviewers wel, die willen de game binnen 2 dagen uitgespeeld hebben om vandaag de review online te gooien.

Als je normaal speelt en er van geniet, eventueel nog wat trophies hunten etc. Dan doe je 15-20 uur over de game en dat is normaal voor een niet open wereld game.

Commentaar op TLOU2 was dat die met 20-25 uur te lang was, zo is er altijd wat :X

Spectre schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:35:
[...]

En dit is precies de reden voor de trend van lange games tjokvol saaie, eentonige en dezelfde missies om de speeltijd maar uit te rekken. Liever 20 uur originele missies dan 50 uur waar alle voordeuren voor huizen geblokkeerd zijn en je een paar minuten bezig bent om een andere ingang te vinden. Eerste paar keer interessant, na 10x boeit het me niks meer.
Haha AC, koning van de nutteloze filler content :+

Maar dat is wel het probleem inderdaad, om een of andere reden moeten die open wereld games steeds groter worden... Zo groot dat het wat mij betreft irritant wordt. Maar daardoor lijken story driven games korter. Dat terwijl games als Uncharted of GOW nooit veel langer dan 10-15 uur waren en daar klaagde vroeger niemand over.

Acties:
  • +9Henk 'm!
Inderdaad ik kan het alleen maar toejuichen als er onverwachte dingen in een game gebeuren. Hoofdrolspelers overleven altijd al de meest onmogelijke zaken maar in TLOU niet... Ik kreeg er een beetje hetzelfde gevoel bij als de eerste game of thrones seizoenen, daar stierven de hoofdrol spelers bij bosjes :P

TLOU2 is wat mij betreft de beste game van de afgelopen 5-10 jaar. Heb er elke minuut van genoten.

Moet zeggen show valt me niet tegen, zit technisch goed in elkaar, bekende lui aan het woord, stukje muziek etc. Het voelt tenminste als een show kon wel eens beter worden dan de E3 zelf.

Rift Apart launch trailer:

Acties:
  • +2Henk 'm!
20 uur start er een livestream van Tribeca Games, waarschijnlijk krijgen we daar meer beelden / info van Kena Bridge of Spirits te zien:

Acties:
  • +1Henk 'm!
DF performance vs Quality vs Performance RT analyze van Rift Apart:

Acties:
  • +3Henk 'm!
Kena presentatie van vanavond:

ArthurMorgan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:32:
Vraagje. Ik zit te denken om, na de tekorten, een PS5 te halen. Eigenlijk voorlopig voor 3 games Days Gone, en de twee delen van the last of us (alles per se in 60 fps ;) )
Aangezien dat echte SP games zijn heb ik PS plus gewoon niet nodig toch? Of heb je dan ook beperkingen in dat soort spellen?
Ps+ is idd nodig om online te gamen, met uizondering van free to play games. En natuurlijk voor de PS+ collectie.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Ik vind de keuze wel fijn, liever een keuze dan gedwongen 60fps of gedwongen 4K, zolang 1 van de keuzes maar 60fps met RT is :P.

Wat dat betreft zijn ze bij insomiac gewoon baas bezig, zowel Spiderman als Rift Apart hebben een 60fps met RT modus en dan brengen ze ook nog 2 games in een release jaar uit _/-\o_ Insomiac games.

Ik mocht rift apart nog niet kopen van mezelf, moet klussen dit weekend, wat een zelf beheersing :P Al die beelden die ik voorbij zie komen...
aaarggh :X

Acties:
  • +1Henk 'm!
Erapaz schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Dat je “gratis” games krijgt is een fabel, want als je abo afloopt ben je ze kwijt. Je kunt ze voor dat geld dus beter van marktplaats afhalen.
Nooit iemand die dat beweerd heeft ;) je kunt je PS+ wel pauzeren als je later weer een abbo neemt zijn je PS+ games weer beschikbaar. Lijkt me vrij logisch bij een abbonement, als je netflix stopt kun je toch ook geen series meer kijken 7(8)7 idem voor gamepass.

[Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 12-06-2021 09:47]

-SaveMe- schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:06:
Ratchet is wel heel vet idd. Speel in fidelity mode en speelt soepel weg en ziet er echt vet uit! Ik heb geen last van die 60 fps drang. Als de game het goed implementeert is een locked 30 voor singleplayer games meer dan prima. Geef mij maar eye candy ...
Vraag me af of je het verschil met de 60fps RT mode ziet, grootste verschil is de resolutie. Hier en daar iets meer density.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Nou die Ubisoft show was inderdaad allemaal heel middelmatig past inderdaad bij de games die ze maken :P FC6 is dan nog het beste wat ze op dit moment hebben en daar lieten ze geen gameplay van zien...

Devolver is wel weer heerlijk, lekker alles wat met subscriptions en game/season passes te maken heeft op de hak nemen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!
Raem schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:02:
Final Fantasy Origin zag er niet heel best uit. Hopelijk lag het aan de crappy Youtube kwaliteit op m'n telefoon.
Zag er idd matig uit, mag hopen dat het nog een flinke visuele upgrade krijgt.

Is dit nou een vervolg of een remaster? ziet er wel goed uit in ieder geval!

Acties:
  • +2Henk 'm!
Precies het is fijn als een goede game beloond wordt met goede sales, dat is uiteindelijk de enige reden waarom er nieuwe games gemaakt worden. Het draait om de opbrengsten, we hebben met Days Gone gezienw at er gebeurd als de sales tegenvallen ondanks dat de game wel goed is, simpelweg zonde dat daar geen vervolg op komt.

[Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 14-06-2021 18:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Modbreak:Wat opgeruimd.

Ik laat de dicsussie over subscribtion-based staan, er is prima gediscussieerd. Laten we wel specifieke Gamepass discussies in het Gamepass topic hoduen (of specifiek die dienst rendabel is.

Ik wil ook geen wellus-nietus oneliners zien. Ook geen wannabe-mod gedrag. Dien een TR in en de mods bepalen wat blijft staan of niet.

[Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 14-06-2021 22:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hulleman schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:38:
[...]

Het maakt niet zoveel uit wat die gasten maken, op voorhand weet je dat ze weer grenzen gaan verleggen en een nieuwe lat neerleggen. Ik ben echt wel weer te porren voor een nieuwe uncharted.
Inderdaad, doe mij maar een Uncharted waar je zijn dochter in speelt (daar eindig je ook mee in Uncharted 4). Die multiplayer titel waar ze aan werken interreseert me dan weer niet.

poor Leno schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:26:
[...]

Huh, dit was toch een Xbox game :?
Timed exclusive blijkbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!
PS4 games kun je net zo goed op een externe SSD installeren.

Hmmmmmk:

Er gaan nog steeds geruchten dat dit de nieuwe Kojima game is.

[Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 17-06-2021 00:13]

Maar die PS4 versie krijgt inderdaad een gratis update zodat hij op de PS5 60fps doet. :)

yinx84 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:48:
[...]

Haha, mooi die geruchten. Inmiddels ben ik ook wel overtuigd na het lezen van alle twitter comments. Sterkste vind ik nog de CEO van Blue Box... Hasan Kahraman. Niet alleen die initialen zijn dezelfde als die van Hideo Kojima... maar in Google Translate vertaalt Hideo naar Kahraman (Japans naar Turks). Dacht dat het een grapje was maar net zelf geprobeerd. Checks out!

Edit:
Ja, okay... het gaat nog veel dieper. Erg vet hoe ze dit doen :D

https://www.playstationli...__twitter_impression=true
Als het echt waar is dan steken ze er wel moeite in :+ ik vind het wel wat hebben.

Maar als dit idd de nieuwe Silent hill is exclusief voor de PS, leuk maar totaal niet mijn game, maar er zijn vast mensen die daar helemaal hyped van worden :+

[Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 17-06-2021 07:45]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Hermen Hulst legt uit waarom hij nieuwe IP’s verkiest boven ‘studio shopping’

Ben benieuwd wat voor nieuwe IP's dit oplevert

[Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 18-06-2021 09:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nope gonst van de geruchten op twitter ed, maar dat is niet zo veelzeggend :P

Maar 22 juni twijfel ik aan, dan had ik inmiddels wel een officieele aankondiging verwacht.

[Voor 38% gewijzigd door Chaoss op 18-06-2021 13:26]

Yorinn schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:39:
[...]

Er is wel een State of Play aangekondigd voor 24 juni.

[YouTube: PlayStation June State of Play Leaks!]
Dat deze gast het zegt maakt het nog niet waar, tot op heden is er nog niet gecommuniceerd via de Sony kanalen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Ho-ly-shit... Muk'heb'n

:P

Acties:
  • +1Henk 'm!
jordyyyys schreef op maandag 21 juni 2021 @ 00:05:
Ik wil graag het geheugen van mijn PS5 uitbreiden met een externe SSD, nu ben ik gestuit op de Samsung T5 SSD die ook al vaker in dit topic langs is gekomen.

De enige vraag die ik heb is de volgende, zijn de PS5 games in de toekomst wel van deze SSD te spelen of is dat nog niet bekend? Want ik heb hier wel iets over M.2 ssd’s zien langskomen maar ik ben hier helemaal niet in thuis.
PS5 games kunnen niet vanaf de externe disk spelen. Daarvoor mpet ke uiteindelijk een interne ssd plaatsen et staat, voor zover bekend, een software update voor komende zomer gepland die dit mogelijk maakt. Hopelijk zijn er op dat moment ook M2 ssd's beschikbaar die snel genoeg zijn.

Een externe ssd is een relatief goedkope upgrade en de meeste spellen die je nu speelt zijn toch nog Ps4 spellen.

[Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 21-06-2021 00:25]

Acties:
  • +4Henk 'm!
Nieuwe Kena gameplay beelden:

Ben er zelf wat doorheen geskipped want ik wil niet al te veel meer van de game zien, maar ziet er erg sfeervol uit.

Zaterdag begonnen met R&C, Spiderman MM met RT was indrukwekkend maar dit is echt next gen, wat een game _/-\o_

Fallen Order next gen update is ook beschikbaar:

kleine visuele upgrade (betere shadows en textures) en stabielere 60fps. Ben nu nog bezig met R&C rift Apart, daarna Fallen Order maar oppikken *O*

Een goed streven :+ :

Amaze86 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:23:
Voor de liefhebbers Ghosts of ikishima, pff sucker punch werkt erg hard deze gen.

https://gamer.nl/artikele...iding-ghosts-of-ikishima/
Nice! No-brainer voor mij, heb me heel erg vermaakt met GoT.

Kalder schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:12:
[...]

Dus nog beter dan Horizon FW? Dan moet het wel heel goed zijn...
Flinke kluif inderdaad... Enige optie is dan om voor HFW uit te komen :+ maar dat lijkt me sterk...

Acties:
  • +3Henk 'm!
PS5 versie van A Plague Tale lijkt me wel wat.

Acties:
  • +1Henk 'm!
DF analyze van Scarlet Nexus op de PS5:

Vrijwel stabiele 60fps ervaring.

Oh damn dat ziet er lekker uit :D ben erg benieuwd hoe groot die uitbreiding is en of het een vervolg verhaal is.

Farabi schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:23:
en nu hopen dat ze de uitbreiding van GoT niet op een voucher meegeven, zoals dat bij metro exodus hebben gedaan. hopelijk alles op disc.
Heb niet het idee dat de uitbreiding los op disc gaat komen. Ik vermoed dat er wel een directors cut op disc komt maar dat je de base versie alleen kunt upgraden naar de directors cut dmv een digitale aanschaf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Diversity schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 07:49:
Bedankt voor alle tips, geloof dat ik mij de komende tijd prima ga vermaken!
Ik weet niet hoeveel tijd je wilt steken in gamen, en of je meer het type 'ik speel 10 spellen door elkaar' of 'ik speel voornamelijk 1 spel tot ik die klaar heb' bent, maar er is hoe dan ook een enorm geniale backlog aan games.

Ik zou me vooral focussen op de huidige gen games, en er tussendoor de backlog spelen. Bijvoorbeeld voordat de nieuwe Horizon uitkomt, de oude spelen. Of voordat je Miles Morales speelt, Spiderman (remastered) spelen, dat soort dingen. :) andere pareltjes kunnen dan mooi tussendoor :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
SSD pakken, dat ga je zeker wel merken in de laadtijden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
kazuka schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:24:
Nieuwe State Of Play donderdag a.s. met o.a. een deep dive van Deathloop:

[Twitter]

[Afbeelding]
Ben benieuwd. Zo te lezen geen update over HFW aan de andere kant ook wel weer logisch dat die een eigen State of Play krijgt net als R&C

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ohja helemaal vergeten 😋

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nieuwe beelden van LOTR Gollum, ik vond de eerste beelden niets maar ziet er nu wel sfeervol uit, mooeie buiten locaties ook:
Superkiwi schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:31:
Test Drive Unlimited naar PS4/PS5!
Dat zou wel eens de (langverwachte) Forza Horizon-like game voor de Playstation kunnen worden :D

[YouTube: Test Drive Unlimited Solar Crown - Welcome to.. | PS5, PS4]
Helaas alleen cimematic beelden, geen gameplay.
Jammer dat het alleen maar CGI is... En de laatste TDU was niet zo denderend toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Superkiwi schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Ik heb geen idee, ik 'ken' Test Drive alleen maar van de verhalen. Hopelijk wordt het wat, scheelt mij weer een Xbox kopen enkel om Forza Horizon te spelen ;)
Ik ken Test Drive nog van de oude DOS versie, toen was the bomb :P ik heb de eerste TD Unlimited nog op de PC gespeeld maar was ook niet denderend.

Dit ziet er ook wel leuk uit:

Heeft wel weer die standaard unity look, tzou leuk zijn als die engine eens een update krijgt waardoor er wat meer variatie mogelijk is. Of die indie developers zijn gewoon niet zo creatief als ze zelf beweren :P

Is inderdaad alleeen een performance / stablity update.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Hulleman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Ik heb je comment even aangepast. Ik vond Ghost of Tsushima echt geen hol aan namelijk, terwijl ik echt wel een sucker ben voor open wereld games.
Er blijft altijd een smaak component natuurlijk maar met een metacritic van 83 / 92 kun je toch wel stellen dat het voor de meeste mensen een goeie game is :P

Ik vind Demon Souls ook geen hol aan maar kan moeilijk zeggen dat het een slechte game is.

[Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 13-07-2021 22:55]

Idem ik ga voor de upgrade naar de PS5 directors cut, ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:12:
Kun je je PS4 savegame ook delen met de PS5 DC versie? En kun je meteen verder waar je gebleven was om dan de extra dingen te doen of vereist het echt een nieuwe playthrough?

Want wat DLC spelen vind ik prima, maar ik heb weinig zin om weer de hele SP door te moeten gaan om dat te doen.
Lijkt me wel (edit: zoals hierboven staat, ja dus) maar de DLCsin een apart (nieuw eiland) gebied en nieuw verhaal. Dus ik neem aan dat je de game gewoon daar kunt starten. Maar er is verder nog niet veel bekend over de dlc.

[Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2021 14:54]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:00:
Edit: Google resultaten spreken allemaal over 4K 60FPS HDR RT.. Misschien heb ik iets niet goed ingesteld op mijn LG C9?
Geen idee hoelang je de tv al hebt en gebruikt icm console(s), maar je moet sowieso alle 'beeld verbeter opties' uitzetten.

Modbreak:zie topic warning,. Geen discussie over TV's en settings etc. Gebruik de search dit is al vaker besproken.

Hulleman schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:15:
[...]

Dat is wel echt heel snel... Maar geeft wel aan dat het een vrij groot probleem is als jij al 3 kapotte controllers hebt gehad.
Meh vermoed dat er veel meer mensen zijn die green problemen hebben maar die hoor je niet ;) Ik gebruik nog steeds mijn releaseday controller.

Video van DF over de 40fps 120hz fidelity mode die recent in R&C is gepatch, interresant want het komt in de buurt van de 60fps ervaring.

Werkt inderdaad alleen bij 120hz schermen, maar wel een mooie techniek om toch het beste van 2 werelden te hebben.

Game is sowieso erg mooi, spat van je scherm.

kazuka schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:54:
Eerste beelden van de Ghost of Tsushima uitbreiding, ziet er goed uit! Ik lees her en der dat het ongeveer 1/3e van het originele eiland is qua grootte. Zou dus iets van 6 a 7 uurtjes extra content kunnen zijn.

[YouTube: Ghost of Tsushima Director's Cut - Iki Island Trailer | PS5, PS4]
Nice! Ging eerder een gerucht, afkomstig van een bèta tester die aangaf dat je ongeveer 15-20 uur over de hele uitbreiding doet.

Hulleman schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 12:07:
[...]

Het ziet er wel interessant uit, maar ik kijk nog even de kat uit de boom. Het is een kleine game wat door een heel klein team wordt ontwikkeld en tevens de eerste game die deze ontwikkelaar (Ember Lab) maakt.
Snap ik dat heb ik zelfs bij grote games. Ik koop eigenlijk nooit meer een game zonder de reviews/ervaringen af te wachten. Sony first parties zijn de enige uitzondering (wanneer de game me aanspreekt).

Acties:
  • +5Henk 'm!
Shadow of the tomb raider heeft een 4K/60fps patch gehad:

Acties:
  • +1Henk 'm!
Aquila schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 11:20:
Mede gamers. Wat is verstandig om te doen, de Nathan Drake Collection te kopen of de volledige games los?
Ik heb nog geen enkele Uncharted game gespeeld. Vandaar.
Ik heb van alle games genoten maar dan wel toen te uitkwamen. Deel 1 is een PS3 game dus hou er rekening mee dat dat de graphics en gameplay wel wat houterig zijn.

De verhalen zijn vermakelijk en het is leuk voor de latere delen dat je de characters, hun achtergronden en de onderlinge geschiedenis beter kent.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Net nog even terug gekeken (irritante presentator :X) wat mij betreft niet veel soeps. Ja Lost in Random lijkt origineel en de gameplay lijkt ook wel ok, enige game waar ik echt benieuwd naar ben. Grid Legends kan wat worden maar storylines in race games zijn vaak zo cringy af. Battlefield en Dead Space zijn nooit mijn ding geweest.

De eerste 10 miljoen zijn de deur uit, op naar de 100 miljoen: nieuws: Sony: PlayStation 5 is sinds release tien miljoen keer verkocht

Eurogamer heeft een lijstje met SSD's gemaakt die aan de specificaties voldoen: https://www.eurogamer.net...impression=true#section-2

Over een paar minuten is er een livestream van Anapurna Interactive met o.a beelden van Stray:

Ziet er idd leuk uit! en dat zegt iemand als ik die irl een hekel aan katten heeft :+

[Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 29-07-2021 21:47]

Acties:
  • +12Henk 'm!
Twixie schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:20:
Ook wel toeval. Ik ging vandaag nog even op zoek naar de release datum van Stray, omdat dat de titel was die op basis van trailers bij PS5 launch mijn kinderen het meest aansprak. Enkele uren later krijgen we nieuws van deze titel :p.
Als jij nu eens gaat googlen op GT7.. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!
Gistermiddag R&C uitgespeeld, erg mee vermaakt _/-\o_

Daarna begonnen met A Plague Tale, game ziet er mooi uit met de PS5 update maar je ziet vooral aan de animaties dat het een low budget game is. Wel een Orginele setting en verhaal. Wat mij betreft toffe PS+ titel.

[Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2021 08:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Multimediaknaller schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:18:
Aankomende firmware update voor de PlayStation 5 komt met nog veel meer features :)
A nice zitten paar leuke dingen tussen, vooral deze:
Spelers kunnen het Control Centre nu meer vrijelijk indelen door de opties onderaan het scherm zelf qua volgorde in te stellen.
Deze is wel handig voor mensen die soms per abuis de verkeerde (PS4) versie opstarten, zelf nooit problemen mee gehad:
Op het Home scherm en in de bibliotheek worden de platformen per game nu duidelijk aangegeven. Heb je zowel de PS4- als PS5-versie van een bepaalde game geïnstalleerd staan, dan worden deze naast elkaar weergegeven. Iconen geven duidelijk de versie aan.
3D audio via soundbar ben ik wel benieuwd naar maar verwacht er geen wonderen van. Mapjes aanmaken boeit me totaal niet, maar ik ben zo iemand die 1-2 games tegelijk speelt. maar die feature zal er uiteindelijk wel komen. Ben benieuwd wanneer de final versie van deze update komt.

Zitten hier mensen die aan het beta programma meedoen?

[Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2021 10:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Multimediaknaller schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:31:
[...]

Het zal klinken als Spatial audio (3D Audio) had Philips vroeger ook al.
Nouhja vroeger... heb een paar jaar gelden een soundbar van Philips (Fidelio B5) waarbij je ook dmv een microfoon in de ab je ruimte 'meet' waarmee de soundbar automatisch de spacial audio instelt. Werkt het beste wanneer je een ruimte hebt met rechte wanden en veel reflectie van geluid.

Got Iki island screenshots :9~

(ben ff te lui om ze te embedden :P)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tjah ik heb nooit het gevoel gehad dat de game dit jaar ging komen... Liever uitstel dan een game vol bugs dat verpest wel echt de ervaring. Maar liever dit jaar 'tzou een mooie december game zijn!

[Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 30-07-2021 22:07]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Leuk feitje, de cutscenes van Ghost of Tsushima PS4 versie zijn pre-rendered. Door de SSD in de PS5 worden de cutscenes in deze versie realtime gerendered waardoor de Japanse lipsync mogelijk is.

Vanavond A Plague Tale uitgespeeld. Onverwacht leuke game, deze heeft nooit op mijn radar gestaan ik hou normaal gesproken ook niet van stealthy games maar deze heeft wat mij betreft nog genoeg actie erbij. Goed verhaal en prima gameplay.

Heb heel R&C in fidelity gespeeld, geen last gehad van de 30fps. Maar hebt de 60fps bewust niet geprobeerd :+

Segafreak83 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:28:
[...]

EINDELIJK!! 13 maanden na launch..
Hoeveel mensen hebben een TV die VRR ondersteund?

Precies lijkt me niet de eerste prio en het OS blijft de komende jaren in ontwikkeling en er zullen steeds nog features toegevoegd worden. Kijk eens naar het PS4 OS bij de realease en hoe het nu is.

VRR is een mooie feature, zeker als in de toekomst de games zwaarder worden en de 60FPS niet meer halen, maar op dit moment denk ik niet dat het een groot gemis is.

[Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 03-08-2021 07:43]

Far Cry 5 is vanaf vandaag tot maandag gratis te spelen.

-SaveMe- schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:18:
[...]

Path of Exile. Is nog free to play ook en ERG uitgebreid!
Speelt dat ook leuk in je eentje? Of kom je er zonder party niet doorheen? En moet je veel grinden als je niet wilt betalen?

Plague tale is vet ja, wist niet of het mijn ding was maar door PS+ toch gespeeld en binnen een week uitgespeeld. Erg mee vermaakt.

Denk dat ik nu sw: Fallen order maar eens op moet snorren.

Kans dat je ssd kapot gaat is een stuk kleiner dan een old fashion hdd. Lijkt me niet echt een issue om vooraf al rekening mee te houden.

Dat ik 2 disken krijg maakt me weinig uit ik had vantevoren niet anders verwacht.

Modbreak:Zie topic warning: Voor een overzicht van de PS5 problemen (incl ventilatorgeluid): [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen

[Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 11-08-2021 08:06]

Guerilla schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:40:
Kunnen wij nog enkele first party AAA titels verwachten dit jaar? Ik ben nu bezig met Spiderman Morales en het spel ziet er echt goed uit. Alleen wil ik graag meer spellen uitproberen die veel uit de PS5 halen.
R&C Rift Apart al gespeeld? ziet er nog beter uit dan Spiderman.

Verder zijn er veel PS4 games die een PS55 update hebben gehad. Volgende week komt Ghost of Tsushima uit met een PS5 versie.

Nog een weekje :9~ *O*

[Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 13-08-2021 16:48]

Bas170 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:30:
[...]

En dan zijn je screenshots minder blurry? :>
sorry ben niet zo goed in screenshots maken :>

Martinspire schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:17:
[...]

Nog even denken of ik de Engelse of Japanse audio dan ga gebruiken. Ergens lijkt me Japans ook wel leuk, maar gezien ik er echt geen jota van versta, is Engels toch ook wel prettig...
Heb de originele versie ook in het Japans gespeeld ondanks de mindere lipsync. Imho een no brainer

God of War heeft ook zulke sneeuw physics en dat is een PS4 game :P

yinx84 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:11:
Voor de mensen die Ghost of Tsushima hebben gespeeld... kun je hem aanraden aan iemand die niet van open world games houdt? Ik hou van goede single player games maar krijg de zenuwen van een volle quest log of honderden icoontjes op m'n mini-map... ik haat Ubisoft games om precies die reden.

Ga ik veel missen als ik de optionele side-quests achterwegen laat?
Ik vind Ubi games ook irritant groot vooral omdat heel veel missies daar gewoon hetzelfde zijn, of irritante zoek objectives hebben. Got vind ik qua speelduur perfect die heb ik in ongeveer 65 uur op 100% gezet en dan heb ik dus echt elk icoontje afgewerkt. Bij GoT vond ik het ook echt wel leuk om alle gear te verzamelen en alle icoontjes af te werken omdat het gewoon goed haalbaar was.

Hier ook vergeten, moest de trailer opzoeken maar ziet er niet al te best uit toch?

Multimediaknaller schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:41:
[...]

Hij heeft niet voor niets zoveel volgers ;)
Wil niet zeggen dat het automatisch ook goed is, er zijn zoveel youtubers met bakken volgers die alleen maar troep produceren.

Ik irriteer me al mateloos aan het gebruik van die handschoentjes. :P

Ik heb op medium gespeeld was idd goed te doen. Je skill systeem wordt uitgebreid met de verschillende 'stances' zorg dat je de juist stance tegen de juiste enemy gebruikt en samen met alle moves, trukjes en items kun je dan epische gevechten creëren. De standoff's zijn ook heerlijk om onder de knie te krijgen niets geeft zoveel voldoening als 4 vijanden achter elkaar met 1 slag neer te maaien :P

Voor de rest genieten van de mooie omgevingen en weerseffecten, die game is wat mij betreft episch :P

Little Nightmares 2 ziet er met de PS5 updates in 4k60 met RT ook wel lekker uit:

Toch maar eens in de aanbieding oppikken.

@elaho Dat is alleen voor het online gedeelte / multiplayer.

[Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 28-08-2021 22:25]

Ben nu een tijdje met Star Wars Fallen Order bezig, mooie game! Ziet er goed uit en loopt smooth met de PS5 update. Als je iets met Star Wars hebt dan ist wel een must play, wel vrij pittig zelfs op het een na moeilijkste niveau.

Kalder schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:39:
[...]

Weet iemand of er echt helemaal geen verschil zit in PS4/PS5 versie als de PS5 een gratis upgrade heeft (dacht dat deze game ook een gratis upgrade had, maar weet het niet 100% zeker trouwens)? Of zou een schijfje voor de PS5 misschien sneller uitgelezen kunnen worden waardoor het sneller installeert? Net weer een PS4 game van zo'n 45GB geïnstalleerd vanaf disc en was even vergeten hoe lang dat duurde, bijna een uur.
En een update zal je sowieso wel moeten downloaden of je nou de PS4 of PS5 versie neemt, denk niet dat de PS5 versie nog V1.0 is.
Ja gratis PS5 update, ik heb gewoon de PS4 versie van marktplaats gekocht en daarmee kon ik de PS5 versie downloaden.

Helaas wel wat bugjes in de game al 2x gehad dat het geluid niet meer synchroon liep en verder wat kleine glitches. Maar mag de pret niet drukken combat is lekker en de sfeer zit er goed in.

Volgens mij wordt dit briljant, GTA in de middeleeuwen :P :

Pagina: 1 ... 4 5 6

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee