Acties:
  • 0Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:38:

Klopt, dit is vooral het verkennen van dorpjes. Er is al eerder een trailer geweest waar je ook wat combat en puzzels in zag. Hopelijk laten ze daar snel meer van zien.
Het is dus geen RPG? meer een mini rpg? grafische stijl ziet er wel echt heel tof uit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1Henk 'm!
Catch22 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:18:
[...]

Ze hebben ook weinig moeite om gedaan de protagonist niet op Link te laten lijken :)
Achja beter goed gejat dan slecht bedacht zullen ze gedacht hebben, gameplay is wel heel anders dan Zelda

Genshin Impact is wel heel erg een breath of the wild ripoff:
Raem schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:00:
[...]

Het is een action-adventure, sterk vergelijkbaar met Zelda. Deze trailer laat wat meer variatie in de gameplay zien:
YouTube: Baldo - Gameplay Trailer | PS4
Daar zit toch aardig wat gameplay in, ik ga hem in de gaten houden, hoop wel dat er een PS5 versie komt, PS4 versie 60fps is ook goed.

[Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 04-05-2021 12:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Kalder schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:06:
PS+ games van mei zijn te downloaden.
En voor iedereen die Wreckfest al op disc had, slecht nieuws, je save game van de PS4 versie werkt niet met de PS5 versie uit PS+.
Persoonlijk maakt me dat weinig uit, heb er destijds maar iets van 15-20 uur in gestoken, nu met 60fps begin ik graag opnieuw.

Kan me voorstellen dat al je alle toernooien gehaald hebt en een bak auto's hebt gekocht dat het dan wel zonde is. Aan de andere kant waarom zou je dan de hele game opnieuw spelen? Ik heb dan ook niets met het herspelen van games, heb ik 1x in mijn hele leven gedaan, en dat was TLOU :P

Waar ik wel benieuwd naar ben is of dit echt de next-gen versie is? die zou pas in juli uitkomen?

[Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 04-05-2021 12:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Net de download aangezet via de PS app (handige optie).

Acties:
  • 0Henk 'm!
dehardstyler schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Heb je ook online gespeeld en is het inderdaad 24 per server?
Is de game 4K/60FPS met dynmaische modder/schaduwen etc? vinnik belangrijker :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:02:
PlayStation Has Registered Sunset Overdrive Trademark
https://www.resetera.com/...erdrive-trademark.420218/

Zegt natuurlijk verder niks, maar een Sunset Overdrive 2 zie ik wel zitten!
Ik ken de game niet echt, destijds wel wat dingen van voorbij zien komen maar het had niet echt mijn aandacht. Maar als ik zie wat Insomniac recent met Spiderman MM en R&C Rift Apart neerzet dan zou SSO2 wel een mooie PS5 titel kunnen worden..

Acties:
  • 0Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Misschien iets voor Bluepoint om mee aan de slag te gaan. Kan Insomniac zich inderdaad richten op andere zaken.
Zouden die alweer aan een nieuwe Spiderman werken? lijkt me niet typisch een IP waar je om de 2 jaar een deeltje van uit brengt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Amaze86 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:07:
Super maand, denk dat we deze games niet hadden gekeregen als ms geen gamepass had :)
Ik weet niet PS+ heeft al zolang ik me kan herinneren regelmatig goeie/leuke titels. De dienst bestaat ook alweer bijna 11 jaar. Tijd vliegt :)

[Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 05-05-2021 00:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:23:
[...]
al had ik bij de grasmaaierbeukerij wel zoiets van: echt?
De combine / dorser racers zijn nog erger, traaaaaag en lomp :P

[Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 05-05-2021 09:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!
En de game komt ook uit op de PS4 heeft dus uberhaupt niets met de PS5 te maken, vreemde redenering. En PSVR is bij lange na geen standaard dus geen enkele reden om daar een lagere score voor te geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:56

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
https://www.wiredupreport...ess-the-power-of-the-ps5/

Last of Us remake wordt interessanter voor wie er nog eens een playthrough aan wilt besteden (of voor t eerst wilt spelen)
Let’s not blow expectations out of the water by hyping it up too much, but this won’t be a “simple” improvement of resolution, framerate and textures. The kennel is going to really take advantage of PlayStation 5’s power and features with the The Last of Us: Part II engine. Not just in terms of graphics, but a few other things as well.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
SD5k schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:38:
[...]

Nu is het meteen duidelijk waarom er niks naar buiten is gekomen over een PS5 patch voor TLOU2, ze gaan die game dus bundelen met de remake van TLOU... Ik sla over in dat geval, vind ik persoonlijk nogal inhalig van Sony. Pure creatieve armoede al die remasters en re-releases.
Creatieve armoede is weer lekker overdreven, Naughty Dog heeft de afgelopen jaren alleen maar AAA topgames afgeleverd.
SD5k schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Waar zie je dat ik heel Sony bestempel als creatief armoedig?

Dit is 100% de reden dat er geen gratis PS5 patch voor TLOU2 is uitgekomen, terwijl ze dat bij de meeste andere 1st party games wel hebben gedaan (God of War, Days Gone, Ghost of Tsushima).
Als je de quote of het stuk gelezen had, maak je eruit op dat a) we ook niet meteen extreme verwachtingen hoeven te hebben en b) dat de game wordt omgezet naar de TloU 2 engine en PS5 optimalisaties krijgt.

Een beetje extrapoleren en dan kun je op 2 vingers natellen dat er ook heus nog een PS5 upgrade komt voor Tlou 2, als ze de engine toch al optimaliseren. Wellicht duurt het daarvoor ook iets langer dan bij andere titels omdat ze ook daar wat meer willen doen dan alleen een bump in resolutue/fps.

En ook logisch dat men optimaal geld wil verdienen als er een serie aankomt. Het origineel is een PS3 game, vergis je niet. Al die nieuwe mensen die wel eens willen weten hoe het zit met die legendarische game kunnen dan op zijn minst genieten van een game die (wat meer) voldoet aan de next-gen verwachtingen.

Slimme zet van Sony.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Meekoh schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:34:
[...]

Origineel is inderdaad PS3, maar op de PS4 is er ook al een remake geweest. Beetje in hetzelfde straatje als GTA 5 wat ook origineel een PS3 game is.
Weet ik :) Die remaster voegde ook wat opties vna de PS4 toe: touchpad, lightbar en controllerspeaker werden geintegreerd, resolutie en fps boost, net als hogeere draw-distance en betere lighting en wat verbetering in de combat. Geen volledige remake dus, maar eerder een wat liefdevolle upgrade :)

Ik verwacht een PS5 update ook voor TloU deel 2: 4k 60fps, integratie van adaptive triggers en haptic feedback, verbeteringen in laadtijden en rendertechnieken. Voor de remake van deel 1 hoop ik naast dit alles ook wel een upgrade van textures en models.

Ik ben overigens zeer benieuwd wat Rockstar op de next-gen consoles gaat doen met GTA 6... dat wordt weer een monstergame. Zal me niets verbazen als het GTA V doet verbleken als duurste game ooit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Snap niet waarom het een het ander moet uitsluiten... die remasters vergen relatief weinig resources, dat hoeft helemaal niet in de weg te staan van een nieuwe IP. Sterker nog, als men bezig is met een nieuwe Ip, dan is dat nu vooral werk voor de concept designers, game directors, schrijvers, etc. Als in de tussentijd het uitvoerende personeel wat modellen, animaties, textures en de engine oppoetst voor de remasters, is er niks aan de hand. Sterker nog, ben is toch bezig met het doorontwikkelen met de engine voor enventuele IP, dus dat is sowieso nooit weggegooide ontwikkeltijd.

Ik heb ooit een docu gezien/gelezen over het ontwikkelproces van GTA: de ontwikkeling van de verschillende GTA versies overlapt elkaar enorm. Nog tijdens de ontwikkeling van GTA 4 is men gestart met GTA 5.

Voor een remaster is lang niet een hele studio nodig... Het is uberhaupt ook niet ongebruikelijk dat studio's bezig zijn mer meerdere projecten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
FrankoNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:55:
[...]

Dit is beetje een rare reactie imo.

Sony verdient meer dan genoeg aan de games, ook toen ze 60 euro waren.

Die 79 euro is gewoon een snelle cashgrab, helemaal als je kijkt naar de prijzen in de US bijv.

Daarnaast: die vergelijking raakt echt kant noch wal. Je vergelijkt een bedrijf, wat kwaliteit moet leveren om te verkopen aan een consument, met een salaris.
Je kunt het een cashgrab blijven noemen wat je wilt, feit blijft dat games ontwikkelen steeds duurder wordt, en de prijs van games de afgelopen jaaren niet is meegestegen. Als je inflatie meerekent zijn games eigenlijk nog nooit zo goedkoop geweest. Dat is met de prijsverhogingen wat rechtgetrokken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Timothy3000 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:51:
Die FPS patches voor BC games zijn op Xbox grotendeels gratis. Waarom zouden we daarvoor op de Playstation moeten betalen?
De fps patches op de PS zijn ook gotendeels gratis, er zijn enkele games waarbij er een grotere update wordt gemaakt. TLOU wordt omgezet naar een nieuwe engine en is dus veel meer dan een fps patch.

Niemand wordt verplicht de game opnieuw te kopen, er is nu eenmaal een markt voor. Met name gamers die de game nog niet gespeeld hebben zullen dit kopen.

The Witcher 3 next gen is een van de weinige uitzonderingen dat lijkt een aardige upgrade te worden en is gratis. Maarja CDPR kan wel wat goodwill gebruiken..

[Voor 27% gewijzigd door Chaoss op 08-05-2021 12:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nieuwe trailer/beelden FF VII Integrade:

Acties:
  • +1Henk 'm!
Gemist :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
sowieso :P wel echt een probleem die semiconductor/chip productie, Naast pc's en laptops beginnen zelfs etiket printers al een probleem te worden.
cold_as_ijs schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:38:
[...]

Ten eerste moet je niet te veel afgaan op de klagers op het internet. Er is daar altijd een bias voor het negatieve, mensen die wel 70/80 euro voor een game willen uitgeven hebben geen tijd om hub keuze te verantwoorden. Die zijn te deuk met gamen 😉
Inderdaad eerst maar eens de verkoopcijfers van Returnal afwachten... dan pas kan er een conclusie getrokken worden. Ik zie op Twitter en Twitch heel veel mensen die de game wel spelen maar dat zegt natuurlijk ook niets. net als die 5 mensen die op Tweakers aangeven op een prijsdaling te wachten.

[Voor 45% gewijzigd door Chaoss op 10-05-2021 10:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Vanmiddag battlefield ook maar gedowmload, voor de single player :P. Zojuist een paar uur Wreckfest gespeeld (eerste campaign) een racegame op 60fps is wel erg lekker, grafische verschil met de PS4 versie is helaas minimaal.
Piet_Piraat7 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:05:
Iemand de PS plus game Stranded Deep al geprobeerd? Is het wat?
Je kan het gewoon proberen en voor jezelf bepalen, kost je uiteindelijk niets :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
kazuka schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:16:
Vanaf morgen verloopt het preview embargo voor Ratchet & Clank, dus dan krijgen we de eerste impressies van de media outlets. Denk wel dat Sony veel vertrouwen heeft in deze titel als ze er al zo vroeg bij zijn.
Waar baseren ze die preview op dan? Of heeft de pers ook een speelsessie gedaan? Preview op basis van de state of play zou wel loos zijn :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik ook niet hoor, totaal niet mijn soort spel... Onee heb ooit op de Wii een RE gespeeld, geen flauw idee welk deel maar ik kon er niet doorkomen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

Vanavond even wat reviews lezen. Maar wat ziet dit er lekker uit zeg. Lijkt me grafisch een toppertje en de gameplay lijkt ook dik in orde.

Ik wou hem net posten :P

Inhakend op Returnal en R&C: 'The PlayStation 5 Is Starting to Look Like the Revolution It Promised'

Nog een interresant feitje uit dit artikel: er zijn op dit moment meer dan 25 titels in ontwikkeling waarvan bijna de helft nieuwe ip's.

Mooi op tijd, gooi maar in de digitale winkelschappen dan :p

Acties:
  • +8Henk 'm!
Metro Exodus PS5 versie ziet er goed uit 4k/60fps met raytracing, hier een video met de verbeteringen:

[Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 14-05-2021 09:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Sony verwacht 2de helft van dit jaar de productie op te kunnen schroeven:

“We’re working as hard as we can to ameliorate that situation. We see production ramping up over the summer and certainly into the second half of the year, and we would hope to see some sort of return to normality in terms of the balance between supply and demand during that period.”

Acties:
  • +2Henk 'm!
Zijn er nog mensen die Biomutant gaan spelen:

Ziet er aan de ene kant wel orgineel uit maar aan de andere kant lijkt de gameplay niet meer dan rondrennen en hack'n'slash. Bij de eerste introductie beelden was ik wel enthousiast over biomutant maar dat is later wel wat afgenomen.

Ze schijnen binnenkort nog PS5 / SX beelden vrij te geven maar aangezien er geen echte next gen versie komt zullen die niet heel erg verschillen.

Amaze86 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:15:
@Chaoss Game is maar 1080p op ps5 en xsx, echt een game voor ps4.
Das ook een beetje mijn probleem, 4k/60fps was wel leuk geweest en volgens mij niet al teveel werkt om te implementeren, gemiste kans.

Game ziet er verder wel sfeervol uit. Originele wereld.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Amaze86 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:15:
@Chaoss Game is maar 1080p op ps5 en xsx, echt een game voor ps4.
Ik zie net dat de PC versie wel 4k is, ziet er zoveel strakker uit... Echt waarom, zelfs voor de last gen consoles was 1080 al vrij laag

Returnal heeft het met de regendrupels en HFW laat je het gras voelen:

Mooie ontwikkelingen van de dualsense. HFW schijnt ook nog steeds voor eimd 2021 op de planning te staan.. Wat me nog steeds zou verbazen maar misschien krijgen we rond de E3 periode wat gameplay te zien.

Dit werd ook wel eens tijd:

Heb de game nog niet gespeeld, misschien toch maar eens proberen maar de eerste Watch Dogs sprak mij meer aan dan de laatste 2 delen met rare hipsters, alto's en muurbloempjes in de hoofdrol.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Lange rijen in china voor de PS5 launch:

(jammer dat plaatjes niet embed worden)

En een beetje jaloers op de platinum trophy die de chinesen bij de PS5 krijgen :P

[Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 16-05-2021 13:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:01:
Wat is returnal vet maar wat is het een moeilijke game. Veel moeilijker dan hades vind ik bv. Wat ik knap vind van hades is dat elke run een soort progress geeft, zelfs als de run zelf slecht is. Is bij returnal minder het geval vind ik.
Schijnt dat Housemarque werkt aan een update met save functie. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:03:
[...]

Zal de game niet veranderen. Neem namelijk aan dat de save functie vergelijkbaar zal zijn met hades (dus 1 keer gebruiken en dat is it).
De boss fights zullen niet gemakkelijker worden maar het scheelt wel als je halverwege een biome of voor een bossfight kunt saven... lijkt mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:11:
[...]

Hoezo? Je kan nu ook gewoon je PlayStation aan en uit zetten hoor?
Snap ik, maar ik neem aan dat ze met een save optie bedoelen dat je een reload kunt doen nadat je faalt?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hades komt waarschijnlijk naar de PS4/5:

Acties:
  • +4Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Nee lijkt mij juist niet. Eerder dat je de game kunt afsluiten en de volgende keer op continue kunt drukken.

Zodat je ondertussen ook een andere game kan doen ofz.
Oh jammer klinkt wel logisch ja. Als je eenmaal per biome zou kunnen saven zou mij wel over de streep trekken om de game te gaan spelen. Heb een hekel aan bloedmoeilijke games :P

[Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 16-05-2021 14:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Chaoss schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:57:
Lange rijen in china voor de PS5 launch:
[Twitter]
(jammer dat plaatjes niet embed worden)

En een beetje jaloers op de platinum trophy die de chinesen bij de PS5 krijgen :P
Vast wel ergens op ebay te bemachtigen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
Net de Battlefield V single player stories uitgespeeld, best vermakelijk alhoewel het hier en daar wel heel erg hollywood cheesy is. Grafisch ook best een mooie game voor een titel die toch al een paar jaar oud is.

Nu maar weer verder met Wreckfest.

Acties:
  • +2Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Zonde man. Komt er eindelijk eens een echt originele game en dan laten zoveel mensen het liggen. Niet goed voor de industrie 🥳
Ja en nee.. Ik waardeer de game om zijn stijl en originaliteit maar een rogue game is gewoon niet mijn genre. Wanneer er bijvoorbeeld een shooter uitkomt zal ik er ook niet de full price voor betalen omdat het niet mijn genre is.

Maar Returnal is inderdaad een hele mooie game en wellicht de eerste echte next gen titel met idem feeling. Gelukkig komt over 4 weken R&C uit, alweer de volgende next gen titel en die zal ik zeker financieel ondersteunen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Net zo erg of erger dal call of duty WW2?
Daar was de single player echt een slechte over de top Hollywood film.
Net zo erg denk ik, ze hebben geprobeerd om vooral duidelijk te maken hoe dramatisch het allemaal wel niet was. Maar BF4 is veel leuker om te spelen en grafisch een stuk beter, open map etc. Wat mij betreft wel de moeite om te downloaden nu de game in PS+ zit.

[Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 16-05-2021 16:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:51:
[...]

ik heb alleen die Nordic story gedaan, maar vond het tenenkrommend slecht. AI echt zo gaar en dom als een sigaar, erg lege aankleding in de gebouwen vooral, heel erg statisch allemaal. En de gameplay mechanics zoals stealth zijn ook bedroevend. Zelfs het shooten voelde niet lekker, dat doen andere titels echt veel beter, imho ....
Ik vindt de wapens heerlijk, groot verschil ook tussen de wapens onderling. Wapens klinken ook goed, sowieso heeft de game erg goed geluid. Nu zullen smaken verschillen maar ik heb toch exht wel het iedee dat BF beter is dan COD.

Nordic story was wel de sufste. Andere missies zijn imho beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Timothy3000 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:47:
[...]

Originele game valt wel mee toch? Heb hem zelf nog niet gespeeld maar van alles wat ik lees is het een vrij standaard rogue like. Of maakt de Dualsense het echt nextgen?
Het is wel de enoge triple A roguelike game dus in dat opzicht al orgineel. Eigen orignele artstyle, goed verhaal en ja de dualsense implementatie schijnt vrij goed te zijn (als ik de reviews mag geloven).

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ziet er tof uit inderdaad, ideale PS+ game :+

Acties:
  • 0Henk 'm!
rajackar schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:34:
[...]

Ik hou wel van moeilijke games maar het moet wel een beetje flexibel zijn.
Dit houdt mij ook tegen. Ook de prijs van 80 euro eigenlijk. Wat mij betreft ronduit belachelijk.
Bij allyourgames is hij 70, op Amazon is hij al onder de 60 geweest.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Nieuwe R&C Rift Apart trailer:

Acties:
  • +2Henk 'm!
Saints Row the Third remastered komt 25 mei uit. 4K / 60fps:

Acties:
  • 0Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:00:
Days of Play Sale begint 26 mei.

[...]

Hopelijk een leuke prijs voor Sackboy. :)

https://blog.playstation....on-sale-kicks-off-may-26/
Ben idd benieuwd naar de korting, Sackboy staat hier ook nog op de wishlist.

Je bent me net voor :+ top voor de mensen die tlou2 nog gaan spelen, ziet er smooth uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mandarijntje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:04:
Verdorie ik kon niet meer wachten met TLOU2 en heb net afgelopen weekend platinum behaald :')
Hehe tjah lullig, had ik destijds met GoW, net uitgespeeld en toen kwam de 60fps update :+

Acties:
  • +2Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:22:
Jammer genoeg geen update voor Dualsense support.
ND hint naar een toekomstige update:

Deathloop previews:

Ziet er niet verkeerd uit..

Sony werkt ook mee aan Summer game fest 2021:

Wat ik wel gek vindt is dat het 'event' 2 dagen voor de E3 is. Vorig jaar stelde het niet veel voor maar het lijkt me dat je op deze manier wel de wind uit eigen zeilen haalt. Lijkt me niet dat een publisher op gamefest een belangrijke onthuldiging gaat doen als ze 2 dagen later een E3 show hebben.

nieuws: Online gamefestival Summer Game Fest start op 10 juni met live showcase

[Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 19-05-2021 20:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!
v8power67 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:59:
[...]

Een zeer snelle google zegt me dat sony niet met e3 meedoet dit jaar. Dus zou gewoon kunnen dat ze dus alles bekend maken wat ze hebben op de summer game fest toch ?
Ik bedoelde ook meer in algemene zin wat betreft de overige uitgevers

Sony doet idd niet mee aan de E3 maar ik had wel een state of Play in dezelfde periode verwacht. Maar misschien pakken ze daar nu Summer Gamefest voor.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Inderdaad maakt mij ook weinig uit, als ik maar wat nieuwtjes hoor en gameplay van Horizon te zien krijg :P

Welke vorm, welk event, i don't care.

Aquila schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:27:
[...]

Sodeju zeg :o
Maar heb je ook naar kluizen en wat optionele dingen gezocht?
Je doet ongeveer 25 uur over de game, verdeeld over 3 avonden is dat te doen :P 2de playthrough doe je vaak minder lang over.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Weer een trailertje van R&C Rift apart - planets:

Acties:
  • +1Henk 'm!
Lies of P is aangekondigd.

'A new Souls-like game coming to PS5, Series X & PC; inspired by the story of Pinocchio'

spaceboy schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:46:
[...]

Ondertussen heb ik via Marktplaats zojuist maar even TLOU2 besteld, je moet toch wát als er niet echt PS5-games uitkomen... :P
Game ziet er op de PS4pro al bijzonder mooi uit.. Mooier dan de meeste games die op dit moment uitkomen, nu in 60fps helemaal lekker. Motion capturen en facial animation zijn echt subliem un tlou2 :)

Ik vond het een fantastische game, meest bijzondere game ervaring in de afgelopen 5 jaar, ik wou wel dat ik het nog eens voor de eerste keer kon ervaren.

[Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 20-05-2021 20:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dit ziet er leip uit, ze zeggen zelf dat het een soort GTA in de middeleeuwen is :P :

[Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 20-05-2021 17:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Aquila schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:19:
[...]

Hmm, misschien moet ik dan maar eens door gamen :+
Het is ook zomde om de game te rushen, lekker rustig aan doen en genieten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Aquila schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:27:
[...]

Ja, zeker waar.
Alleen ben ik soms iets te ongeduldig. Ik ging zowat elke hoek en gebouw in, om naar dingen te zoeken en daar werd ik soms wel kreupel van :9
Ik ook hoor, al die laadjes en kastjes moeten geloot worden :+ Alles looten heeft in tlou ook daadwerkelijk nut, je hebt de resources nodig.

Basekid schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:29:
Laat Uncharted 4 aub met een ps5 patch komen!!
Dat zou inderdaad wel nice zijn, vooral omdat het al een iets oudere game is.

Steven030 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:21:
[...]

Wat, kan dat? Had iemand me dat niet eerder kunnen vertellen lol? 8)7
Ik heb het niet gemist.. Doet misschien zelfs een beetje afbreuk aan de ervaring?

Acties:
  • 0Henk 'm!
FMS schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:18:
Het is wel weer typisch maar LOU2 was in mijn herinnering grafisch mooier dan het werkelijk is. Nog altijd schitterend en buitengewoon knap dat het op de ps4 draait maar wat raak je snel verwend. :P
Gewoon nieuwsgierig, maar heb voor je gevoel je sinds je eerste playthrought games gespeeld die mooier of net zo mooi waren als TLOU2?

Want toen ik de digital foundry analyze keek dacht ik nog wat een gruwelijke mooie game en dan nog locked 60fps ook _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!
ohja goeie, wist wel dat die game mooi was, maar heb alleen offscreen beelden gezien.

Wat ik zo mooi vindt aan tLOU2 zijn de antimaties, met name de gezichten dat is bijna levensecht / filmisch. En dat de wereld vol details zit, overal ligt spul etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Deel 1 is ook wel echt een oud spel, was destijds grafisch prachtig op de PS3, maar mijn probleem met oudere games is ook altijd dat de gameplay en controle stroef / traag / ouderwets aanvoelt.

Deel 4 en TLL zijn grafisch nog steeds prima waarschijnlijk mooier dan sommige games die nu uitkomen. Volgens mij had TLL ook nog een grafische update gehad ten opzichte van deel 4. Verhaal is inderdaad los en op zich zelf te spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Fifa21, Minecraft en GTAO zijn dit weekend gratis online te spelen:

Acties:
  • +2Henk 'm!
Zeker, welkom bij de elite few :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nice, Spiderman MM als eerste game?

Acties:
  • +2Henk 'm!
De raytracing in Spiderman is echt goed gedaan, veel plezier. d:)b

Days Gone is ook 60fps, ook wel de moeite, en natuurlijk TLOU2.

[Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 22-05-2021 00:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:41:
[Twitter]

[...]

Dit is de game director van tlou 2 en lost legacy bij naughty dog.
Ik had het gevoel inderdaad al, maar ik dacht dat het tussen mijn oren zat :+ Maar mooi! Een goeie controller die nog beter is geworden!

Acties:
  • +1Henk 'm!
airwolf83 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:55:
Zo, na 7 maanden staat ook eindelijk de playstation 5 in het meubel. Had mijn ps4 pro al in november verkocht dus het was erg lang leeg aan de rechterkant, haha.[Afbeelding]

Mijn 1 ste indruk trouwens toen ik de controller zag: Het is misschien heel persoonlijk maar wat ziet dat ding er netjes uit zeg en ligt ook super in de hand. ( In het verleden had ik dit niet altijd met ps controllers).

Straks eens met astro playroom gaan beginnen.
Gefeliciteerd, jij ook welkom bij de club van de lucky few :)

Controller is inderdaad betere bouwkwaliteit en afwerking dan de ds4 controller.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik weet nog wel de kritiek voor de release: 'Alleen playstation studio's gaan dit gebruiken', 'thirth party devs gaan dit niet implementereren', 'multi platforn titels gaan dit niet indersteunen'. :+

Acties:
  • +3Henk 'm!
Hier ook rechtop:

Acties:
  • 0Henk 'm!
snefkens schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:40:
[...]

Met daarnaast een Sony w705b?
Een 55x8507 ook alweer 5-6 jaar oud, Heeft HDR maar niet de allerbeste, zeker niet vergeleken met hedendaagse modellen. Maar ik mag hem van mijzelf niet vervangen zolang hij niet kapot is :+

Acties:
  • 0Henk 'm!
SacreBleu schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:55:
Ik liep naar de game hoek en zag daar iemand een PS5 krijgen van een medewerker.
Dus ik dacht: "Zou het?" en het zou. Hij had er nog twee. Dus ik ben nu de gelukkige eigenaar van een PS5.
Ze verkochten hem wel alleen als bundel met een 2TB external drive, extra controller, 3 meter kabel, siliconen opzetstukken voor de joysticks en een draadloze koptelefoon van een-of-andere hakkie-takkie merk. Maar dat mag de pret niet drukken.
Serieus, wat een geluk :D Maar had die mediamarkt dan geen wachtlijst?

Acties:
  • 0Henk 'm!
snefkens schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:59:
[...]

Een lcd gaat alleen niet zomaar kapot. Dus ik denk dat je dan erg lang kan wachten ;-) maar zeker met de ps5 is een nieuwe tv wel een aanrader hoor. Heb zelf een xh95 (een geluk omdat de oude onder garantie was vervangen voor een 2020 model) maar wat een verschil maakt dat. Ik wist niet dat een tv zoveel verschil kon maken
De Sony die ik heb was destijds wel een goede tv, volgens mij ook 1 na duurste serie van Sony

Als. Ik zie dat een LG C9 55" al 1500, - kost dan vind ik dat te duur voor een upgrade want dan ga ik er qua formaat nog niet eens op vooruit.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Amaze86 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:36:
@Chaoss Waarom zou je naar c9 kijken? die is al 2 jaar oud, gewoon voor c1 gaan einde van het jaar mocht je willen upgraden.
Was gewoon de serie die me zo te binnen schoot :+

CX is de opvolger en die kost 'maar' 1100, - in 55". De 65" kost dan gelijk weer een pak meer met 1625,- is mij alsnog teveel geld atm.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:01:
Nog wat geruchten over de Final Fantasy game die in ontwikkeling zou zijn. Team Ninja is ermee bezig en het is een Action RPG met invloeden van Nioh en Souls games. Exclusief voor de PS5 met later een PC release. Nogmaals, zijn enkel geruchten.

https://www.fanbyte.com/n...pg-final-fantasy-spinoff/
Ben benieuwd. Als het waar is dan is het wel weer jammer dat het alweer voor de E3 gelekt is... Het was tot nu nog rustig qua geruchten, maar helaas :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Wow onverwacht zo voor de E3 maar dat zullen ze dewust gedaan hebben. Ben erg benieuwd naar deze game.

Straks is het een nieuwe trailer en de melding 'release eind 2022' O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!
mxmemx schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:06:
Het wordt dus een state of play puur gefocust op horizon forbidden west alsk het goed begrijp?
Verwacht ik wel, aangezien dat letterlijk is wat ze aangeven :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:29:
[...]

Die show is toch gewoon dood? Ik vind het veel beter dat er af en toe daadwerkelijk nieuws is dan een vaak toch wat infantiele show met aankondigingen die al lang uitgelekt zijn.
De E3 zit al jaren in een neerwaatse spiraal, nieuwswaarde is 0,0 alles wordt vantevoren gespoild. De shows zijn soms goed soms erg slecht. Het is leuk dat de shows zich concentreren rond 1 periode maar volgens mij lukt dat ook wel zonder E3.

Misschien is het wel goed dat de summer gamefest zich een soort van aansluit bij de E3 daar dien dit jaar aarsig wat uitgevers incl. Sony aan mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!
kazuka schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:30:
[...]

Het ding is wel dat E3 een beetje een identiteitscrisis aan het krijgen is en steeds minder prominent wordt omdat de uitgevers liever hun eigen pad volgen en zelf wat organiseren. EA begon er al vroeg mee met hun EA Play event vlak voor E3, Nintendo heeft altijd hun vooraf opgenomen Directs, Sony doet het nu, Geoff Keighley heeft z'n Summer Game Fest en Gamescom Opening Night Live met ongetwijfeld de nodige world premieres en ik verwacht dat het daar niet bij zal blijven.

Zeker nu alles veel meer digitaal is en wordt, ook na de pandemie verwacht ik, zal ESA iets moeten gaan verzinnen om de E3 relevant te houden de komende jaren.
Inderdaad, sluit aan bij mijn verhaal, genoeg uitgevers hadden al een eigen initiatief en dat zegt denk ik wel wat over de E3

Acties:
  • +1Henk 'm!
Steven030 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:24:
[...]

Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik zie juist altijd heel veel nieuwe dingen tijdens de E3. Eigenlijk zelfs zo’n beetje alles wat er dat jaar aankomt. Wat is dan volgens jou het verschil met de huidige E3 en de E3 tijdens zijn hoogtijdagen?
Dat ik daar daadwerkelijk nieuwe dingen kreeg te zien, vaak incl. eerst aankondiging. De hele E3 voelde vroeger als verassing. Nu is er vantevoren al exact bekend wat er getoind gaat worden en zelfs de trailers staan in veel gevallen al online.

Verder richt de E3 zich veel meer op de stream community waardoor de E3 de reguliere media een beetje links laat liggen. Nu is dat een persoonlijk ding maar ik heb gewoon weinig met de hele stream/twitch community.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:43:
Days of Play Sale is begonnen. https://store.playstation...b9647/&emcid=or-pl-409021

Ik had eigenlijk op sterkere aanbiedingen gehoopt voor bijvoorbeeld Sackboy.
Star Wars Fallen Order lijkt me wel een goeie deal voor 24 euro die krijgt biinnenkort een PS5 update.

Ik vindt het er erg goed uitzien, maar je moet idd wel even door de 720p youtube kwaliteit heen kijken :X Maar vaak komt er ook een 4K versie online. Er waren idd wel framedrops geen idee of dat door youtube kwam.

Verder ziet de wereld er erg gedetaileerd uit, bijna uncharted maar dan open wereld, onderwater was ook erg mooi.

Gelukkig is er ook de nodige verniewing in wapens, traversal, nieuwe machines etc. Ik ben in ieder geval wel enthousiaster geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ohja werkt nu, ziet er dd wel een stukje strakker uit :+ framedrops zitten er in maar is niet iets waar ik me nu zorgen om maak. Ben erg benieuwd of deze game eind 2021 uitkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik zie het ook niet hoor, zo heeft ze er altijd al uitgezien maar nu met meer detail en inderdaad iets ouder.

[Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 28-05-2021 00:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Raem schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:40:
Far Cry 6 stream aangezet, maar blijkbaar is het nog weer een half uur wachten op gameplay.
Echt een counter voor een counter... 8)7

Maar goed, verder ook niets bijzonders gezien, ook niets slechts maar het is weer een typische ubi-game. Ik had nergens een 'ah nice' momentje. De setting is vet maar de gameplay is nergens vernieuwend. Contrast met de gameplay van gisteravond is wat mij betreft wel groot.

[Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 28-05-2021 19:48]

kurk_droog schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:00:
Horizon, ik was onder de indruk bij de ps5 launch maar ik weet eigenlijk niet of dit wel een spel is voor mij. Dan lijkt Rift Apart toch veel meer next-gen imo.

Maar misschien moet ik eerst ook gewoon Horizon 1 spelen.
Ik denk ook dat Rift Apart mooier wordt als je puur naar de details gaat kijken dat wordt een interactieve pixar film.

Aangezien de eerste beelden van Horzion puur cinematic waren en gameplay had ik zoiets van eerst maar een afwachten maar ik ben zeker niet telleur gesteld, de game ziet er echt wel goed uit. Het lijkt net zoveel detail te hebben als een Uncharted 4 maar deze game is compleet open wereld. Onderwater zag er wel ok echt goed uit.

Donstil schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:36:
[...]

Ja irritant, ik trapte daar gisteren bij Sony ook al in. Bleek er nog een paar uur een achtergrond te komen.
Verschil is dat Sony gewoon begon op de tijd die was aangegeven. Bij Ubisoft begon de counter pas bij de aangegeven start tijd, beetje lame :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
Voor de luie mensen, de FC6 trailer:
Donstil schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Nou Sony had anders ook een counter op YouTube voor de video met de achtergrond begon :)

Kijk niet erg als je er vol in zit en daardoor precies weet wanneer alles begint maar ik denk dan “ook geinig is dat over een half uur”, kom vervolgens terug na een half uur om naar een bewegende achtergrond te moeten kijken voor een paar uur 8)7
I know maar ze hadden wel vantevoren aangegeven dat het om 23 uur begon, dus je had het kunnen weten :P

Acties:
  • +3Henk 'm!
DF Direct over Forbidden West:

Kort samen gevat, ze zijn onder de indruk met name van de graphics, detail en het water. En ze vragen zich af hoe dit op een PS4 moet gaan draaien tenzij er flink gedowngrade gaat worden (voor de PS4). Het lijkt er dus op dat de PS5 versie aardig gebruikt maakt van de beschikbare power en dat het niet simpelweg een PS4 upgrade is.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Wat mij betreft is teruggaan naar een PS4 geen optie, die voelt nu echt takke traag met alles. En inderdaad het kunnen spelen van PS4 games maar met sneller laadtijden en 60 fps is een groot voordeel.

Wat @dvd-linden zegt kan ik inkomen, ik vond mijn PS4 pro ook een prima ding... totdat ik een week een PS5 hebt gebruikt, dan is teruggaan erg lastig.

Verder is de PS5 mijn enige console, de Switch gebruik ik zelden. En op de PC speel ik alleen Minecraft :D.

Als main console is de PS5 een prima ding. Als je de Ps5 verkoopt prima, maar dat is niet omdat er geen content is, dat is omdat je liever geld (winst) in je zakken hebt.

[Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 29-05-2021 16:00]

Pagina: 1 ... 4 5 6

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee