Qosmic schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:36:
qua charging station, moet je echt de originele van sony nemen of is 1 van alie express ook goed?
Utoka schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:40:
[...]

denk dat het belangrijkste is dat je er op moet letten dat de originele laad met contact punten en sommige andere goedkopere versies moet je echt de usb-c poort gebruiken wat toch iets minder gebruiksvriendelijk lijkt (zelf heb ik geen van beide).

Zie wel dat er op Aliexpress nu ook charging stations zijn met contact punten laden
De CE keurmerken op alixpress spul zijn vaak fake. Dus ik koop geen elektronica op alixpress die aan de 220 moet, dat is mij het risico niet waard. Een laadstation wat je aansluit op een eigen USB adapter zal wel meevallen.

Ik wil ook nog een charging station, maar ik wacht wel tot de originele weer voor 30 euro te krijgen is, ook omdat dit de mooiste is en prima kwaliteit. Ik heb er geen haast mee.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2Henk 'm!
De game blijft lekker doorverkopen inmiddels 6,5 miljoen keer las ik net. Tevens speelt 50, 2% van de spelers de game uit, ter vergelijking met andere games:

Marvel’s Spider-Man – 50.8%
Assassin’s Creed Origins – 38.2%
Far Cry 5 – 36.7%
Days Gone – 34.7%
Horizon Zero Dawn – 34.1%
Assassin’s Creed Odyssey – 30%
The Witcher 3 – 29.8%
Death Stranding – 28.6%
Red Dead Redemption II – 28.2%
Watch Dogs 2 – 24.9%
Assassin’s Creed Valhalla – 19.8%

UnitedJunk schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:29:
Eerste uren in It Takes Two erop zitten en erg positief. Leuke storyline met soms ingewikkelde puzzels die de game leuk houden.
Ziet er wel interresant uit maar het geforceerde 'hoe gaan kinderen met geschieden ouders om' thema houd me tegen, daar ben ik zo niet de doelgroep voor :+

Wil ik de game spelen heb ik sowieso een extra controller nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!
DM89 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:55:
Zojuist Ghost of Tsushima uitgespeeld, de hype was groot maar vind het spel toch tegen vallen. Grafisch heeft het soms zijn hoogte punten maar vaak ziet het er naar mijn mening verouderd uit. Het is gewoon niet mijn soort spel en ik ben waarschijnlijk ook een beetje open-world moe 😅
Smaken verschillen natuurlijk, je moet er rekening mee houden dat SP een kleinere studio is dus die kan nooit de grafische kwaliteit van een RDR2 neerzetten. Maar ik vind het geen lelijke game ik had bijvoorbeeld niet het idee dat het er lelijker uitziet dan Valhalla. Qua belichting was GoT erg sfeervol, regen en wind zagen er ook mooi uit. Gras en bloemen wareb erg mooi. Enkel de textures waren niet overal van de hoogste kwaliteit

De setting is natuurlijk een smaakding, maar ik vind het allemaal kloppen, het volgen van een vos, toegang tot een tempel vinden, Haiku schrijven, mediteren, de wind als navigatie etc. Wat mij betreft veel orginele concepten. En ik had vrij snel de flow van vechten te pakken om echt als een baas al die vijanden neer te choppen, heerlijk. Verder de keuze om ook alles als stealth uit spelen, wat ook nog eens beter werkte dan in AC gamed.

Er gaat ongetwijfeld een GoT 2 komen, ik ben benieuwd wat ze met een iets groter budget kunnen neerzetten maar voor mij is het bijna een instabuy.

[Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 28-03-2021 13:07]

Amos_x schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:11:
Wat mij betreft zouden open world games een soort 'speed run' modus moeten toelaten.

Minder gate-keepen, spelers sneller voortgang laten maken in de story line. Eventueel een getrimde, meer gefocuste storyline. Niets is meer ergerlijk dan een game die gewoon langdradig wordt, en waar je uiteindelijk geen zin meer in hebt.
Ik heb geen probleem met open wereld integendeel zelfs, maar ik heb wel een probleem met extreem grote open wereld games. Vooral de Ubisift games die je 150 uur kosten en waarvan de content imho meh is.

GoT heb ik 70 uur over gedaan en dat is incl ALLE side missions en collectables, dat is imho prima. Days Gone heb ik 55 uur over gedaan maar niet alles side content. Ik vindt zelf wel dat de sweetspot bij ongeveer 60-70 uur ligt. Mits de settings/content goed is.

Cardwizard schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 06:45:
De 9 games uit de Play at home collectie zijn nu ook beschikbaar, Horizon komt volgende maand
Thnx geclaimed via deze link.

Zitten hier nog gouden tips tussen? ben wel toe aan een wat korteren indy game. Ben Subnautica al aan het downloaden. Moss lijkt me ook erg leuk maar ik heb helaas gen PSVR.

Acties:
  • +12Henk 'm!
Ratchet & Clank (2016) krijgt in april een 60fps update voor de PS5.

Leuk voor wie hem nog (een keer) gaat spelen.

[Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 29-03-2021 19:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-09 23:56

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Goed, en de rest van de "PC vs Consoles" onzin maar gelijk weggeknikkerd, dat voegt bar weinig toe. Jammer dat jullie je zo uit de tent laten lokken...
*knip* nvm

[Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 01-04-2021 15:00]

Poulske schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:58:
[...]

Uhh, het is een fan account, en 1 april. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten.
Overheen gezien, dan is het fake. :)

Kalder schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:38:
[...]

Damn die mods, kunnen zelfs quotes aanpassen, nu ben ik wel nieuwsgierig wat voor 1 april grap dat was...
Dus @Chaoss schaam je niet, repost het! :P
Er zou vanavond een trailer en info van GoW Ragnarok vrij gegeven worden. :P

kazuka schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:10:
Nice, de nieuwe Oddworld in de PS+. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Zeker nice! Ik heb deel 1 lang gelden (1997) op de pc gespeeld en die was erg goed. Alhoewel je met dit soor games altijd de kans hebt dat je herinnering aan het orgineel beter is dan de nieuwe game :P maar wat ik van de trailers heb gezien ziet het er sfeervol uit en heeft het dexelfe look and feel. Helemaal top (wat mij betreft) dat deze in de PS+ zit.

DarkSide schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:39:
Heb ik wat gemist?
Zie dat de store weer een wenslijstje heeft?
Al een paar weken, viel mij 2 weken geleden voor het eerst op geloof ik :P

Acties:
  • +2Henk 'm!
AC Valhalla is een van de lelijkere games, dan zijn zowel Days Gone als Gost of Tsushima mooier op de PS5

Spiderman Miles Morales is de mooiste game (grafisch gezien) die ik tot nu toe gespeeld heb.

Steven030 schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:49:
[...]

Ik denk een kwestie van smaak in art-style maar ik vind AC Valhalla oprecht véél mooier dan Days Gone of GoT. Gameplay valt te betwisten, maar Valhalla vind ik echt prachtig met de juiste HDR instellingen, voelt echt next gen voor mij. MM ook prachtig
Ik stoor me bij valhalla vooral aan de extreem houterige animaties en slechte lipsync. Het is voor de rest geen lelijke maar mij heeft het nog nooit een next gen gevoel gegegeven.

Acties:
  • +3Henk 'm!
@zoarakrzs Ja maar ik vind dat geen probleem, heerlijke rollercoaster met veel actie. Daardoor kunnen ze toch de meest epische over the top actie scenes neerzetten die in een meer open game echt niet lukken. Maar dat is wat Uncharted al vanaf het begin op de PS3 is :P het is meer het genre wat je dan niet aanspreekt denk ik.

Ik vind het altijd een heerlijke afwisseling tussen alle open wereld 'werk icoontjes af' games.

[Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 06-04-2021 00:07]

Steven030 schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:08:
[...]

Ja dat is drie keer niks als je een TLOU2 gewend bent. Maar ik vind het in Valhalla wel beter dan in GoT, die ben ik momenteel af aan het maken op de PS5 (begonnen op de PS4 pro)
Serieus? Bij GoT vond ik het niet echt storend, nu had ik die wel op Japans staat dus dan valt het misschie minder op.

Oddworld ook geinstalleerd, speelt lekker, heeft (gelukkig) nog de oude herkenbare vibe. Tot nu toe leuke 2.5d platformer voor tussendoor, ben benieuwd wat het level design gaat brengen.

[Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 06-04-2021 23:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:25:
[...]

Persoonlijk zou ik een andere game kiezen. God of wat ofzo. Ik vond die game echt niet boven de middelmaat uitsteken. Zeker niet wat ik gewend ben van Sony games.
Zoals zovaak, kwestie van smaak, ik vind zelf Ghost of Tsushima beter dan GoW. Bij GoW moest ik mezelf echt dwingen om verder te spelen, heb ook totaal geen sidecontent gedaan. Ik kwam er om een of andere reden niet echt in. GoW is grafisch een prachtige game met heerlijke combat maar ik miste iets ten opzichte van de eerdere delen.

Maar GoW zit gratis in de PS5 collection dus altijd proberen.

[Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 07-04-2021 08:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:06:
[...]

Ik miste vooral de epische boss fights. Hopelijk komen er daar weer wat meer van terug in Ragnarok.
Kalder schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:18:
[...]

Ja als ik ergens goede herinneringen aan had uit voorgaande GoW games waren het wel de boss fights, die heb ik ook zeer gemist in de laatste GoW. Ik hoop met je mee dat dat weer terug komt in Ragnarok. Hopelijk moeten we weer een aantal goden om zeep helpen, ipv 1 god die steeds vlucht als het hem te heet onder de voeten wordt.
Superkiwi schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:28:
[...]

100%.
De gevechten met Kronos, Hades, Cerberus, Poseidon en Hercules (en dat was alleen nog maar GoW3) waren zoveel toffer dan die tegen een volgetatoeëerde Tygo Gernandt.
De verandering was even wennen maar onder de streep was God of War, ondanks de magere bossfights, wel heel tof.
spoiler:
En nadat je de Blades of Chaos weer hebt voelt het toch weer een beetje als vanouds :)
Inderdaad ik denk dat dit het bij ook was, ik miste dat epische gevoel om een gigantische boss te verslaan. 3 kwartier lang (in mijn herinnering) Atlas beklimmen om hem vervolgens te verslaan. Ik miste het 'wow' effect in de laatste GoW, de vijanden hier waren vooral cannon fodder De enige god die je hier verslaat is vooral irritant :P De grote schildpad en de slang in de zee vond ik wel vet gedaan, maar die hoefde je dan weer niet te verslaan.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Wat ik wel echt briljant vond is dat je de game speelt met 1 camerashot vanaf de titlescreen. Ik snap ook wel dat ze een andere weg moesten inslaan de zoveelste GoW game op basis van griekse mythology daar was de rek ook wel uit. Dit kan alleen maar veel goeds voor Ragnarok betekenen, ben benieuwd wanneer we daar wat van te zien krijgen.

Ik kon me van herinneren van vroeger dat Oddworld games pittig zijn.. Maar damn ik ben echt al ontelbaar keer dood gegaan in Soulstorm, Dark Souls is er niets bij :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik snap het probleem niet zo met een remake van TLOU1 niet zo want dat is gewoon een logische keuze. Zo'n remake kost relatief weinig qua ontwikkeling, kan door een kleinere studio gemaak worden en er zal ongetwijfeld een markt voor zijn, genoeg mensen hebben de game nog niet gespeeld. Of betalen graag voor een remake omdat ze de game fantastische vonden en nog eens op next gen willen spelen.

Niemand dwingt je om die remake te kopen, bevalt het je niet dan laat je hem liggen.

Het verhaal, want nog geen feit is lijkt mij, dat er geen Days Gone 2 komt vindt ik opmerkelijker en kan ik me bijna niet voorstellen, de game heeft gewoon goed verkocht. Er waren genoeg kritiek punten vooral net na de release (veel bugs) maar ik zou het persoonlijk wel jammer vinden ik had een deeltje 2 wel gespeeld.

AppleFan2007 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:29:
[...]

Ik denk dat een logische keuze geweest zou zijn om eerst een PS5 versie te maken van TLOU2.

Ik kan me vinden dat er een markt voor is maar geef ons dan op zijn minst ook een PS5 versie van TLOU2
Ik weet niet, TLOU2 draaid prima op de PS5 en ziet er erg goed uit., daar valt noet zoveel winst te behalen, een 60fps update zou wel leuk zijn.

Is The day Before coop / multiplayer only? Ik denk niet dat het mijn type game is maar het ziet er wel vet uit.

Mudrunner vs Days Gone :P

Kalder schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:16:
Ik ben al meerdere keren bugs tegen gekomen in Oddworld, een keer kwam zo'n vogelportaal niet terug en een andere keer sprong ik ergens overheen en vervolgens zat Abe vast en reageerde niet meer op de controls.
En een deur die open was maar waar ik niet doorheen kon vanwege onzichtbare muur.
Vandaag had ik een update, de patch notes laten aardig wat bugfixes zien. Hopelijk is het nu verleden tijd.

Kalder schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:18:
[...]
moeilijkheidsgraad is iets te hoog voor mij denk ik, kan zo niet genieten van puzzelen als je 100× dood gaat op hetzelfde stukje en steeds overnieuw moet beginnen. Ik zou de moeilijkheid nog op easy kunnen zetten maar denk niet dat dat mij veel gaat helpen.
Ik heb hem ook op easy gezet 😅, scheelt toch wel een hoop, normal was voor mij op een gegeven moment ook frusrerend ivm vele doodgaan. Op easy scheelt een stuk, bepaalde moeiijk stukken lukken nu met maar een paar keer doodgaan en het meeste speel je zo doorheen.

[Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 10-04-2021 18:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Timothy3000 Heb je toch nog rap gedaan, hoeveel uur heb je er in zitten?

Ik zat gisteravond weer bij een irritant stukje waar ik op een gegeven moment ge-ragequit ben. Ragequit was in dit geval PS button indrukken en Disco Elysium opstarten :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
GuitarHero87 schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:40:
Plus het feit dat nu langzaam maar zeker bekend wordt dat de interne batterij van de PS4 na een tijdje leeg is en games werkelijk onspeelbaar worden... Buiten het feit om dat dit complete e-waste is, is dit ook natuurlijk bizar dat Sony hiermee weg denkt te komen. Voor mij dus nooit digitale games.
Als je handig bent (je kunt een schroevendraaier vasthoiden) kun je die gewoon vervangen... En alle computers hebben zo'n batterij ook een pc of laptop, zoals je weet wordt een batterij altijd slechter na verloop van tijd en kan deze kapot gaan, maar het is niet specifiek een Sony probleem.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Caayn schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:43:
[...]
Het bijzondere is hier niet zozeer de aanwezigheid van een cmos batterij. Maar eerder dat het systeem vervolgens weigert games te spelen totdat je het systeem een keer verbinding laat maken met PSN.
Maar is dat wel zo vreemd? Heel veel controles worden gedaan op basis van een datum/tijd stempel. Als je pc op een verkeerde datum/tijd staat krijg je ook gekke problemen. Waarschijnlijk werken de licenties van de games niet meer als je PS4 is geboot met de standaard datum/tijd, door verbinding te maken met psn worden je licenties gecontrolleerd en weer geactiveerd. Het is een beveiliging en ja beveiligingen kunnen irritant zijn (maar vaak wel nodig).

Mijn punt is dat het niet echt een probleem is als je het defect onderdeel gewoon kunt vervangen.

@Raem Ik vraag me af wat er gebeurd als je de batterij vervangt en handmatig de datum/tijd goed zet? Werkt de game dan of niet?

Nieuwe trailer van Returnal:

Disco Elysium was recent in de aanbieding op PSN :P ik heb hem gekocht en bevalt wel tot nu toe goed. Ook al heb je totaal geen actie de game blijf interresant door de humor, rare karakters en 'raarheid'.

Amaze86 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:54:
petitie voor Days Gone 2

http://chng.it/xw72vj5NkH

of sony ernaar luistert denk niet, die days gone studio is bezig met een openwereld game.
Bouwen ze die om naar Days Gtwo :p of afmaken en daarna DG2 maken.. Op het einde van de PS5 cycle een DG2 lijkt me ook wel wat.

Heb de petitie maar ondertekend geen idee of het helpt maar ach niet geschoten...

@GRAD85 is me niet opgeavllen, als ik het niet vergeet zal ik eens een speedtest doen.

Wat me wel is opgevallen sinds de update is de stilte, perfecte update dus :+

Donstil schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:05:
[...]

Welke stilte? Hier lijkt er op dat gebied niet zoveel veranderd eigenlijk.

Vooral de fluittoon als de Ps5 in het dashboard staat is heel irritant. Gek genoeg is die wel gelijk verdwenen als er een game gestart wordt dus hij hoeft niet aanwezig te zijn zou je denken.

Edit: Spinnen van de disk is wel verbeterd nu ik er zo over nadenk.
Mijn PS5 was al stil fluittoon heb ik nooit gehad, de discspin is nu ook verdwenen.

Acties:
  • +6Henk 'm!
Semi offtopic:
nieuws: Sony houdt PlayStation Store voor PS3 en PS Vita na kritiek toch open?

Maakt mij persoonlijk niets uit maar toch mooi dat er iets met de kritiek gedaan is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik heb zowel HZD als de Frozen Wilds al uitgespeeld dus ik ga er niet meer aan beginnen daarvoor heb ik te weinig tijd en teveel games. :P

Maar erg tof dat de game nu gratis te spelen is d:)b ik las dat er nog meer games aan de 'Play at Home' collectie toegevoegd gaan worden. Ben benieuwd.

Brogala schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:36:
[...]

Ik heb zelf een Sennheiser 660S, heb deze ook gebruikt voor o.a. TLOU2 en RDR2 en dat was inderdaad echt insane qua geluid. Sowieso jammer dat meeste koptelefoons, inclusief gaming koptelefoons closed sound zijn. Ik heb Airpods pro en een XM3 voor reizen, doe mij maar open voor thuis :)
Is open daadwerkelijk beter qua geluid of is het alleen beter qua comfort? Ik vermoed zelf dat de meeste mensen kiezen voor closed zodat je omgeving geen last heeft van het geluid, ik zet de koptelefoon op zodat mijn vrouw een boek kan lezen etc.

Ik heb zelf een goedkope koptelefoon (HyperX Cloud2) maar hij is bedraad dus de geluidskwaliteit is goed, mist alleen wat laag. Hardware info had hem ook als beste getest in dit prijssegment.

Op de PS5 heb ik wel moeite om een verschil te horen tussen de 3D profielen, het lukt mij eigenlijk niet om de beste te kiezen. In-game klinkt het verder prima, genoeg detail etc.Maar toch heb ik dan het gevoel dat het beter kan.

Heb wel eens naar een USB dac gekeken, bv de Dragonfly black, maar dat is met 90 euro toch een relatief dure investering. Zoveel gebruik ik de koptelefoon niet, af en toe voor gamen en af en toe voor muziek op de telefoon, bij de telefoon is het nadeel dat het volume op max net te laag is.

ArnoldSmiley schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:15:
[...]

Ik heb echt zin in deze game. Wordt mijn eerste 'PS5 Only' game, en dus geen crossgen titel.

Gameplay video's zien er ook dik voor elkaar uit.

Jammer alleen dat het een open world game is.

Edit: roquelike :( :(
Alhoewel het niet mijn genre is (sci-fi horror?) lijkt het me ook een erg toffe game, ziet er sowieso mooi uit met leuke gameplay.

Volgens mij is het semi-open wereld. dat je door bepaalde gebieden moet maar het is niet 1 grote wereld/planeet/dimensie.

laugh schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:01:
Het probleem aan de wat duurdere headphones is dat je nog meer nodig hebt zoals een DAC/AMP, aangezien de geluids kwaliteit van de PS5 controller echt minimaal/slecht is. Ze hebben geen power om deze headphones te driven. Dus dan ben je nog meer geld kwijt om een goede setup te krijgen. Puur voor PS5, zeg ik nee. Gebruik je het ook voor andere zaken en regelmatig, dan is het misschien wel een goede investering om er in te verdiepen.
Ik heb de headset nu via usb rechstreeks op de PS5 aangesloten, dus wat dat betreft geen kwaliteits verlies.

zo'n mini-dac als de Audioquest Dragonfly is wel leuk omdat je die ook icm je telefoon kunt gebruiken. JAmmer dat zo'n ding niet even te testen is.

John Linneman van Digital Foundry is ook positief:

Ik was niet van plan de game te halen maar ik begin te twijfelen, game ziet er inderdaad wel origineel en fris uit. Ik ben benieuwd naar de reviews.

[Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 22-04-2021 19:58]

Raem schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:45:
De Video Pass voor PS+ is nu officieel, maar voorlopig alleen voor Polen. Het zijn 15 films en 6 series, dus zoveel missen we niet.

https://www.eurogamer.net...ut-only-in-poland-for-now
Polen is de test verwacht dat het gewoon overal beschikbaar komt. Het aanbod zal ook wel langzaam uitbreiden Sony pictures heeft genoeg content, Columbia pictures zijn ze o.a eigenaar van. Zolang het gratis aan PS+ wordt toegevoegd prima!

Kalder schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:38:
[...]

Eigenlijk is Returnal de eerste echte PS5 exclusive als je Astro niet mee rekent, als in er is geen PS4 versie van en het is geen remakemaster.
En wat zegt dat eigenlijk? Wat ik tot nu toe van Returnal heb gezien is dat het een erg mooie game is maar ik verwacht zeker geen baanbrekende dingen. MM en DS waren ook erg mooi.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik bedoelde meer dat het niet automatische een mooiere of betere game is. Ik heb liever een cross gen game die vet is dan een PS5 exclusive die een drollenbak is :P

Maar ze beginnen nu in ieder geval te komen maar wat mij betreft was DS ook al een exclusive.

Nouhja ben in ieder geval benieuwd naar de reviews van Returnal, wat ik er tot nu toe van gezien en gelezen heb zijn de meeste reacties wel positief.

Ik hoop voor Housemarque dat de game goed gaat lopen, is een symphatieke dev die een flinke sfap heeft genaakt van indy naar (bijna) AAA. Ik gun het ze.

[Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 23-04-2021 22:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Cardwizard schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:45:
@Chaoss Destruction Allstars bijvoorbeeld….
Yuuuup, die game zag ik vanaf de eerste beelden al niet zitten. Doelgroep lijkt me ook eerder 12 jarige fortnite spelers :P

Acties:
  • +4Henk 'm!
Ik vind de stap nu juist groter, ten tijde van de PS3-PS4 was er enkel een kleine grafische stap. Nu met de PS5 heb ik door de ssd een apparaat wat in een paar seconde opstart en een paar seconde later zit ik in de game, even een andere game opstarten gaat supersnel. Daarnaast kan ik mijn complete library aan games spelen, de console is stil de controler is beter.

Ik heb in december mijn PS4 verkocht toen ik al een maand op de 5 speelde en ik moest de 4 even opstarten om hem een factory reset te geven. Maar de PS4 voelde wel gelijk als een antiekje, Kan me niet herinneren dat ik dat destijds met de PS3 ook had.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Superkiwi schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:25:
[...]

Vond je? Ik was toch behoorlijk onder de indruk van Killzone Shadow Fall, dat was m.i. wel iets meer dan slechts een kleine grafische stap.
Ook de mogelijkheid om shooters met meer dan 24 man tegelijk online spelen was vernieuwend. Op de PS3 speelden we BF4 nog 12vs12, op de PS4 werd dat 32vs32 én liep de game vrij steady op 60fps. Dat soort stappen werden ook gemaakt.
Multiplayer speel ik zelden dus daar is me niets van bijgbleven. Shadowfall was inderdaad een mooie game, maar dat is MM met raytracing ook. Waarschijnlijk verschillen de generatie stappen helemaal niet zoveel van elkaar. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik geloof dat het uiteindelijk nog 3 titels echt niet werken, maar dat waren ook nog eens kleinere onbekende titels... Je kunt dus stellen dat alle ps4 games op de 5 werken.

Die had toch problemen met textures/shaduw? Maar hij loopt wel :+ Ik verwacht ook geen update van Ubisoft... :P Werkt Unity wel? Die draaid op dezelfde engine.

Kenny_026 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:43:
[...]

CohnCarnage heeft ze beide gespeeld. Vanavond op bed maar eens kijken.
Nog besloten Disco Elysium te kopen? ik heb er al 40 uur inzitten, erg toffe game.

uchiha tijntje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:53:
[...]

Disco Elysium is echt een hele diepe rpg met eigenlijk echt een hele grote focus op skillchecks. Lijkt me wel een erg toffe game. Deze week een leuk interview gezien met een van de makers.
Diepe RPG... Ik weet niet het is een vrij unieke game en het is zeker voor een groot gedeelte een RPG maar ook weer niet vergelijkbaar met een Baldurs Gate ofzo. Disco Elysium doet me ook veel denken aan de oude (point & click) adventures, je bent veel aan het rondlopen, items zoeken of kopen en heeeel veel aan het praten met mensen, met daarbij af en toe een dice roll. Verder kun je wat punten in skills steken ed.

Kalder schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:16:
[...]

Wooow vet zeg!!! Nooit geweten dat cartoony er nog steeds zo goed uit kon zien _/-\o_ Dit overtreft zelfs duidelijk veel animatie films.
Had niet durven dromen dat het er zo goed uit zou zien, of zou er soms toch nog stiekem een downgrade komen op release? This just looks to good to be true..
R&C games zijn altijd wel mooi maar dit ziet er idd heel erg goed uit.

Downgrade verwacht ik niet, zou wel opmerkelijk zijn zo vlak voor de release. Maar we gaan het donderdag zien, gameplay tijdens de state of play. Ben benieuwd!

[Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 26-04-2021 23:00]

Beetje hype creeren voor de state of play? Voor de rest is de naamsbekendheid altijd goed... Then again zelfs mijn 70 jarige ouders weten wat een Playstation is. :+ sales boosten heeft ook weinig nut met de huidige wachtrijen.

Ik kan me niet voorstellen dat je zo'n game niet uitspeelt. Er is altijd veel variatie in de werelden/plameten die er allemaal anders uitzien. Nu heb je de verschillende dimensies dus altijd benieuwd wat erna komt. Idem voor de wapens altijd leuk om te zien wat je krijgt/ vrijspeelt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Speciaal voor de mensen die bij de vorige grote update de performance verbeteringen misten :P

Kom maar op met die games:
nieuws: Sony investeert 152 miljoen euro extra in ontwikkeling eigen games

En er zijn iets meer PS5 verkocht in dezelfde periode als de PS4:
nieuws: Sony heeft 7,8 miljoen PlayStation 5-consoles verkocht

[Voor 41% gewijzigd door Chaoss op 28-04-2021 17:36]

Wreckfest heb ik al voor de PS4, maar een PS5 versie is een goeie reden om de game weer eens op te pakken.

Stranded deep lijkt me ook leuk om te proberen, maar mijn ervaring met survival games is dat ze snel gaan frustreren :P

[Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 28-04-2021 17:58]

Cardwizard schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:05:
@Chaoss was anders een upgrade van 10 euro geweest
Ik bedoel maar, PS+ levert bijna geld op! :P

Volgende maand R&C, hoe casual wil je het hebben? :)

En rogue-like games zijn op het moment volgens mij aardig populair.

[Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 28-04-2021 23:34]

ArnoldSmiley schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:49:
[...]

You're right v.w.b. R&C.

Roque like populair? Kan je me eens wat voorbeelden geven? De term roquelike schrikt mij enigzins af namelijk.

Hoe gaat dat met Returnal? Je bent af/dood o.i.d. en je kan weer van voor af aam beginnen?
Hades en Minecraft Dungeons zijn de recenste en bekende. Bij een roguelike game ga je dood en moet je de desbetreffende dungeon of level opnieuw spelen. Vaak neem je wel je items en stats mee zodat je de volgende run ietsje sterker bent. Doodgaan is onderdeel van de gameplay en niet zozeer een 'straf' zoals bij andere games.

Tot nu toe waren rogue like games kleinere of zelfs indy games en dat is Returnal niet, bij Returnal is doodgaan ook onderdeel van het verhaal, je vindt restanten van jezelf terug en leert ook over je verleden.

En ik claim altijd alle spellen. Aangezien ik al vanaf de introducrie PS+ heb ik dus een flinke bibliotheek om uit te kiezen, soort van gamepass. :P

[Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 29-04-2021 07:39]

Eerste scores Returnal:

-Eurogamer 'Recommended'
-Game Infromer 9.5
-Wccftech 9.3
-GameSpot 9
-Push Square 9
-Easy Allies 8.5
-IGN 8
-Destructoid 7.5
-GamesRadar+ 4/5
-VGC 4/5
-The Gamer 3.5/5

-MC 87 (37 critics)
https://t.co/P2P8dqkOHb

-OC 88 (32 critics)
https://t.co/ud7goRXvln https://t.co/IyMCwtumwn

Prima scores dus.

giantgiantus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:39:
[...]

Met het verschil dat soulsbornes geweldig zijn en ik het niet erg vind om er wat tijd in te investeren en ghost pure (Ubisoft achtige) middelmaat is.
Behalve dat Ghost veel hoger scoort dan Valhalla en daarom geen middelmaat is.

Timothy3000 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:22:
[...]

Wat de reviews zeggen boeit me daarin verder ook niet teveel. Als je die moet geloven is Cyberpunk ook fantastisch. :P
Woa de PS4 scoort een 5,6 metacritic en 3.6 user score lijkt me aardig representatief.

Als een game hoog scoort zal het niet een slechte game zijn, zeker niet als zowel de metacritic als userscores hoog zijn. Als een game niet je smaak is dan maakt de score niet zoveel uit.

Alleen R&C vind ik al prima, de rest is mooi meegenomen maar ik verwacht niets bijzonders.

Timothy3000 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:18:
Te gek. Erg benieuwd naar de R&C gameplay. Man, wat kijk ik naar die game uit!!!!
Idem, zou wel eens een day one voor mij kunnen worden ik laat dat nog even afhangen van de gameplay die we vanavond te zien krijgen.

Cardwizard schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:23:
@Chaoss verwacht je veel anders tov de vorige?
De vorige was een trailer met vooral gameplay geknipt en geplakt in een flashy geheel. Als dit echt 15 minuten duurt verwacht ik meer langere gameplay stukken. Ben benieuwd of er nog nieuwe dingen inzitten ten opzichte van de vorige delen.

Daar ben ik dus benieuwd naar, in ieder geval een nieuw hoofdpersoon, waar je ook mee speelt. Ben benieuwd of er nieuwe gameplay elementen zijn.

Trishul schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:47:
Neem nu bijvoorbeeld Returnal; die was afgelopen dagen te koop op amazon.it voor €55 (inmiddels weer voor €68). Natuurlijk krijg je dan waarschijnlijk een Italiaanse hoes, maar als het puur om de game gaat, scheelt dat je toch weer tientallen procenten in prijs.
Hij is nu 64 op Amazon.it, geen idee hoe het met de verzendkosten zit, mijn italiaans is niet zo sterk :P

Hier ben ik ook blij mee:
nieuws: Star Wars: Jedi Fallen Order krijgt deze zomer upgrade voor PS5 en Xb...

Ik vind Star Wars top, maar had deze destijds niet gespeeld omdat de performance op de PS4P niet al te best was. Ben benieuwd naar de verbeteringen want de game heeft al een 60FPS patch gehad.

[Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 29-04-2021 22:09]

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned
Nog een kwartiertje tot de State of Play stream:

Wat een details! (en dan is de youtube stream nog slecht ook )

[Voor 58% gewijzigd door Chaoss op 29-04-2021 23:11]

Yup dit geeft wel een next gen gevoel. Morgen nog maar eens kijken als er een hoge kwaliteit versie online staat.

Exact wat ze gezegd hadden toch? R&C en 2 indies ;)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ratchet & Clank zag er fantastisch uit, ben erg benieuwd :) Ook wel naar de verschillen tussen de 30fps en 60 fps opties.

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned
4K versie staat online:
(wel doorklikken naar youtube ! )

Cardwizard schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:47:
[...]

Dat ziet er nog een pak beter uit! *O*
Echt wel, en dan ziet het er straks op de PS5 NOG beter uit, next gen baby! :+ Ik ga het morgen op de TV nog eens opnieuw kijken (heb het nu op de laptop bekeken)

[Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 29-04-2021 23:54]

Kalder schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:38:
R&C ziet er echt super gaaf uit, ben erg benieuwd naar de game en hoe het speelt!
In ieder geval 4K / 60 FPS dus vloeiend. Ben benieuwd of Digital Foundry nog met een ananlyze van deze beelden komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Catch22 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 00:10:
[...]

Doen die dat op basis van YouTube vids?
Wel n.a.v trailers/ gameplay beelden. Maar misschien dat ze die beelden dan zonder compressie van de uitgever / dev krijgen?

Recon24 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 00:09:
Paar uur geleden even wat Returnal gedaan. Je moet hier van houden natuurlijk, maar dit is best sick!
Heb vanavond een stream gekeken, inderdaad wel vetter dan ik verwachte. Het verhaal lijkt me vrij diepgaand, wapens, upgrades etc ook. Het is in ieder geval veel meer dan doodgaan en opnieuw starten, deze streamer is geloof ik ook maar 1x dood gegaan in het eerste 'level'.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Digital Foundry review / analyze van Returnal:

'- a dazzling, stunning game that really puts PlayStation 5 through its paces:'

Acties:
  • +2Henk 'm!
Kwaliteit kost nu eenmaal geld,

R&C ga ik bij release kopen die game is het gewoon waard.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Basekid schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:41:
Mwah in game pass zitten ook zat triple A games
Mooi voor gamepass maar dit is niet het gamepass topic. ;) Er zijn in ieder geval nog geen next gen titels aan gamepass toegevoegd en dat gaat voorlopig ook nog niet gebeuren.

Intussen heeft de PS5 al de nodige console exclusives en gaan er nog meer komen dit jaar:
-Demon souls
-Godfall
-Returnal
-R&C Rift Apart.
-Kena
-Horizon Forbidden West.

Dat is echt niet slecht voor het eerste jaar van een nieuwe console.

Gratis games heeft de PS ook in de vorm van PS+, Playstation collection en Play at home, waar een aantal goeie PS4 exclusives en veel leuke indies tussen zitten.

Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:07:
[...]

The Medium en MLB the Show zijn twee nextgen titles op Gamepass. Volgende week komt daar Fifa 21 bij.
Die komen gewoon ook op last gen uit, zijn dus cross gen titels en dan is bovenstaamd lijstje voor de PS5 nog wat langer.

Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:07:

Kwaliteit kost niet altijd geld. Zat goedkope indies die echt parels bleken te zijn. :)
Uiteraard maar dat is geen vergelijking Een goeie triple-A kost veel geld om te maken.

Timothy3000 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:11:
Verkeerde topic, I know, maar voor zover ik weet zijn alle Xbox games van nu en die gaan komen speelbaar op zowel de One als de Series.... (kan er naast zitten).
Dat geld ook voor de PS5.

Acties:
  • +3Henk 'm!
-Mike84- schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:14:
[...]

Het geld waard zijn kan voor iedereen anders zijn. Ook wat duur betreft.
Maar een avondje naar de bios voor een film van 2 uur kost je eigen kaartje ongeveer €12.-
Zeg dat R&C 15 uur is. 15 delen door 2 is 7.5x12=90.

Dan is de digitale prijs van afgerond €80.- niet zo gek en de uren speelplezier wel waard.
Zo reken ik ook altijd, gamen is een van de goedkoopste vormen van vermaak. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Vooral voor kinderen vindt ik dat zorgerlijk, maar goed dat zouden de ouders in de gaten moeten houden.. Toch zullen er genoeg kids zijn die al hun zakgeld erin pompen. Als volwassenen kun je die verleiding beter weerstaan en de game gewoon gebruiken voor een potje voetbal.

De laatste fifa die ik speelde was nog in het DOS tijdperk denk ik :P Maar offtopic enzo :P

Jammer dat de plaatjes niet embed worden maar mooi vergelijk R&C 2002 vs nu:

[Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 01-05-2021 00:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!
yinx84 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 06:55:
Returnal echt fantastisch. Speelt zo lekker dat je de eerste 2 min al het gevoel krijgt alsof je het al jaren gespeeld hebt.

Zie nu al dat ik hier jaren plezier van ga hebben. Heb ook een beschamend aantal uren zitten in Binding of Isaac, dus wist al dat het gameconcept me goed zou liggen. Tot nu toe zeker geen spijt van de full price!
Ik heb 2x een stream gekeken, maar het doodgaan valt best wel mee? Als je bv ergens in het water valt dan respawn je gewoon. En deze streamer kreeg bij een bos fight een 'second chance' omdat hij een bepaald item oid had gevonden, eerste bioom ging hij ook maar 1 of 2x dood.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Superkiwi schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:33:
[...]

Ik wilde je doorlinken naar de OP maar daar word je ook niets wijzer van
daar er bij 'verschillende versies' staat: "Komt later...".

@Geronimous @Chaoss De OP is nog niet af :+
Ja treurig, maar het ontbreekt mij echt aan tijd om daar wat moois van te maken.

Dus bij deze vrijwilligers gezocht! :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Klinkt goed allemaal... maar dat hadden we al gezien natuurlijk. :P Toch altijd leuk dat ze details laten zien zoals die reflectie in de helm waar je anders zo overheen kijkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Chaoss schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 08:56:
[...]

Ja treurig, maar het ontbreekt mij echt aan tijd om daar wat moois van te maken.

Dus bij deze vrijwilligers gezocht! :*)
@Superkiwi Ik ben er nog altijd aan bezig :P Ik zal er zeer binnenkort eens werk van maken, was het uit het oog verloren :X

Acties:
  • +1Henk 'm!
Cardwizard schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Tsss ik wacht wel op de PS6 update met 60fps
De game heeft een 60fps mode.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Cardwizard schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:58:
Anne Beyer on Twitter: "ONE DAY TO GO!! I can finally share that I'm playing Selene in the new #PS5 game #Returnal ! Obsessed with astronauts, space and everything about it so this was extra fun!!

[Afbeelding]
Ziet er niet verkeerd uit zonder spacesuit :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!
Multimediaknaller schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:17:
[...]

Volgens mij hebben we deze ‘scores’ vaker gezien en ben van mening dat deze scores erg persoonlijk zijn, deze dus nemen met een flinke korrel zout. :)
Scores zeggen over het algemeen wel wat, als het niet je genre is bekijk je die scores sowieso niet want dan was je al niet van plan de game te kopen. Een goeie reviewer bekijkt de game enigsinds objectief, is het verhaal goed, zijn er geen bugs, is de gameplay goed etc.

[Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 02-05-2021 12:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Steven030 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:01:
Ik keek uit naar Returnal en al helemaal na al die lovende reviews raak ik nog steeds in de verleiding. Maar ik denk dat roguelike/lite niks voor mij is. Hopelijk komt er ooit een patch dat savegames gaat toevoegen, of ik wacht op een mooie tweedehands prijs.
Volgens mij las ik vd week op de twitter van Housemarque dat ze naar het save systeem aan het kijken zijn. Op dit moment kun je de game alleen in rest mode zetten als je wilt stoppen.

Als je twijfelt kun je de fysieke versie kopen, die kun je altijd door verkopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:51:
[...]
Ik dacht altijd dat ik een casual gamer was. Maar na kingdom come, die veel niet casual mechanics bezat (nauwelijks uitleg, heel traag levellen en gewoon lekker afgestraft worden) en dit toch een van mijn favoriete games is geweest van afgelopen jaar denk ik dat ik toch minder casual ben :D. Bij tijden was die game frustrerend as hell, sloten openmaken was niet te doen, voordat je een beetje kon vechten zat je al 20 uur in de game, maar dan snapte je nog steeds het systeem niet etc... maar als het dan allemaal op zijn plek valt geeft het zo'n voldoening. Uiteindelijk meer dan 150 uur in de middeleeuwen doorgebracht, tegen het einde was ik een volwaardige ridder waar menig bandiet gillend voor wegrende bij de eerste slag van mijn zwaard :+
Ik neem aan dat de KCD geen mods heedt op de consoles? Voordat de game uitkwam leek het mij erg gaaf, ik was wel toe aan een middeleeuwse rpg. Toen ik echter in de reviews las dat de performance op de PS4 slecht was en de besturing clunky waardoor bijvoorbeeld lockpicking en boogschieten erg frustrerend was haakte ik af.

Performance is grootendeels opgelost op de PS5, maar ik neem aan dat de overige zaken nog net zo frustrerend zijn? Er waren na de release al snel diverse mods op de pc die het savesysteem, boogschieten, lockpicken etc verbeteren. Dat vindt ik nog altijd het grootste nadeel aan rpg's op de console, geen mods.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ziet er wel tof uit maar voor mij voelen dit soort games wat doods aan zonder voice-overs. Snap wel dat het heel wat werk is en het budget dan flink omhoog moet maar het maakt een game zoveel levendiger als er wel stemmen in zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:13:
[...]

Mooi nieuws voor Sony, maar hoe is die relatie met discord nou?

Want als ik even google, dan zie ik dat Discord Series H 2 investeringspartijen had:
  • Index Ventures
  • Greenoaks Capital
Maar ik kan op geen enkele manier een relatie tussen die en Sony vinden. Bovendien hebben die 2 al eerder in Discord geïnvesteerd en ook daar zie ik geen relatie bij.
Ze hoeven Discord niet te kopen voordat ze de samenwerking aan gaan? Je hebt toch ook Netflix en Spotify op je PS4/5? :P Discord levert in samenwerking met Sony (Sony betaald ervoor) een app voor op de console en op die manier kan Discord weer wat users zijn ecosysteem intrekken.

Pagina: 1 2 3 ... 6

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee