Erapaz schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:11:
[...]

Goed om te horen dat Ghost of Tsushima zo goed is, was bang na TLOU2 voorlopig geen game te kunnen vinden die daar aan kon tippen.
Zijn totaal niet te vergelijken. Na Tlou2 zijn de animatiies en lipsync in Tsushima wel erg slecht. Aan de andere kant is Tsushima echt briljant in zijn belichting, de algehele sfeer is zeer goed de artstyle klopt overal etc. Maar qua game doet Ghost of Tsushima niets bijzonders het is gewoon een open wereld met veel icoontjes op de map om af te werken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Het verhaal van TW3 had juist veel diepgang zelfs de sidequests hadden diepgang. Verder had de game veel verschillende eindes, belangrijke keuzes die je moest maken. Geloofwaardige wereld met npc's die hun eigen ding deden, veel humor, grafisch fantasties. TW3 is zelfs anno 2020 nog een bovengemiddeld goeie game, scoort niet voor niets dikke 9's op Metacritic.

Ghost of Tsushima, is ook bovengemiddeld goed maar qua gameplay doet het niets orgineels. Ze hebben gewoon elementen van bestaande games gepakt en die meer dan prima uit gewerkt. De game is wat ruw aan de randjes wat betreft animaties maar de sfeer en setting zijn erg goed gedaan.

Cardwizard schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:34:
@Chaoss was TW3 ook geen “puinbak” bij release? Misschien dat het dan toch ooit goed gaat komen met cyberflunk
Lang niet zo erg, op de console waren er framerate problemen, popin, en de gebruikelijke clitches maar in de basis was de game goed. Cyberpunk heeft dit allemaal maar dan erger en dan in de basis ook nog eens problemen op gebied van npc AI etc.

Wat is er mis met de store? Loopt hier als een trein?

Als je de hele PS4 generatie hent overgeslagen dan heb je nog heel veel goeie games te spelen :P

Logisch dat Sony op story driven games en bijbehorende prijsbepaling blijft inzetten:

TJ Consunji has revealed God of War made $500 million in revenue; Horizon Zero Dawn made $400 million.

Genoemde percentages in digitale sales (40% en 35%) zijn ook hoger dan ik zou verwachten.

uchiha tijntje schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:39:
[...]

Simpel... Geld :) Moet je kijken hoeveel controllers er zijn verkocht doordat men toch wel graag een extra controller wil hebben. Dat was niet gebeurd als ze de dualshock4 hadden gesupport.

Alle andere redenen die ze geven zijn gewoon onzin. :)
Nogal logisch, geld is de enige reden waarom Sony ook maar iets doet. Maar die kijken wel naar een groter plaatje dan een controler hier en daar. Zorgen dat de unieke features aanslaan en er daardoor meer consumenten een PS5 kopen lijkt me een belangrijkere reden.

uchiha tijntje schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:25:
[...]

Zolang je al die unieke features van een controller gewoon volledig uit kunt zetten en games ze niet verplichten (wat ze niet snel zullen gaan doen) hadden ze prima ook oudere controllers kunnen supporten. Logisch toch?
Ontwikkelaars gaan eerder de features implementeren als ze ook weten of zelfs de garantie hebben dat elke gamer die controller heeft. Als je een product op de markt brengt is een USP belangrijk. Logisch toch?

Ik denk dat die party games sowieso niet de afweging zijn want dat zijn maar een paar en ook nog eens allemaal PS4 games die met de DS4 werken. Enige coop game op dit moment is sackboy. Geloof nou niet dat er daardoor significant veel controllers worden verkocht.

De mensen in mijn omgeving kopen een extra controller zodat ze altijd een opgeladen exemplaar hebben. En dus wil je altijd dezelfde ervaring voor die PS5 game afdwingen. En zoals ik in de eerste post al zei, de producent doet alles om geld te verdienen dat is de enige doelstelling. En in dit geval doen ze dat door een barde grens af te dwingen, nieuwe console, nieuwe features, nieuwe controller,.

Als alternatief kun je altijd nog de PS4 versie van die party game pakken. Dus je hebt in dat opzicht een keuze.
uchiha tijntje schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:48:
Maarja, het begon met de vraag waarom ze niet gesupport worden. Ik gaf aan: geld. Jij was het daar mee eens. Dus zullen we het dan daar maar bij laten?
Dat heb ik nooit gezegd, ik zei juist dat geld de enige reden is waarom een producent iets doet, consolebouwers zujn geen filantropische instellingen. Ik zeg alleen dat het idee er achter anders is: succes willen maken van die nieuwe features.

[Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 26-12-2020 01:16]

Nieuwe screenshots van Kena

Ziet er sfeervol uit :)

Segafreak83 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:13:

De Dual Sense is in mijn ogen niets meer dan een gimmick, leuk om een keer te ervaren, maar daarna gaan alle functies uit.
Je bent een van de weinigen die ik dat hoor zeggen. Hier is iedereen er enthousiast over bij de PS5 revieuws ook. Developers zijn er positief over, de meeste games ondersteunen het tot nu toe. De toekomst moet het uitwijzen maar ik geloof wel dat dit een blijvertje is.

De touchpad is toch anders dat wijkt helemaal af van de bestaande controls daardoor is het niet meer dan veredelde 4 button geworden (swipe links, rechts, boven, onder) voor bepaalde handelingen of menu shortcuts. God of War had nog wel echt een gameplay element met de touchpad.

aaaido schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:28:
[...]

Demon souls is een remake, Astro bots is wat mij betreft meer een demo waarin de mogelijkheden van ps5 worden gedemonstreerd en sackboy is zoals je al aangeeft ook op ps4 speelbaar.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik nog geen ps5 heb en persoonlijk de noodzaak pas inzie als er een ps5 exclusive uit komt zoals Ratchet and Clank bijvoorbeeld.
Genoeg redenen om nu al een PS5 te willen:
-Console start sneller op.
-Games starten veel sneller, ingame geen of minder laadtijden.
-Betere controller.
-Veel PS4 games draaien in hogere fps.
-Crossgen games zien er beter uit, hogere fps.

AchtungYall schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:08:
[...]

Daarnaast is de console volgend jaar waarschijnlijk niet veel goedkoper, misschien dat je er tegen die tijd een game bij krijgt.

Kan je beter het geld nu spenderen en een jaartje extra genieten :)
Sterker nog ik denk dat de console de komende 3 jaar 499,- blijft.

Nu dalen Ubisodt games altijd snel in waarde... Je moet wel een grote fan zijn om een ubisoft game voor 60-70 euro te kopen wamt binnen 2 maand zijn ze vaak al 30-40% goedkoper.

Ik ben nog lekler met Ghost of Tsushima bezig, ik hw
Eb er nu al 40 uur inzitten. Act 1 heb ik helemaal vrij gespeeld, ben nu al ver in Act 2 heb weer bijna alle icoontjes gedaan en ga morgen de laafste mainquest van Act 2 starten. Als Act 3 net zo leuk blijft kom ik wel aan de 60-80 uur, prima deal voor die 40 euro. Heerlijke game.

[Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 30-12-2020 00:38]

Cardwizard schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:03:
[...]

Gemak en snelheid daar betaal je voor.

Welke complexe winkel-gameindustrie hebben ze hard nodig denk je? Dat was ooit zo, fysieke game winkels kunnen zo gesloten worden.

Anno COVID-19/2020 is bol.com, CoolBlue, Amazon etc etc the way to go
En wat verkopen die webwinkels nog meer? Juist games, Als Sony de digitale games goedkoper gaat maken dan de fysieke dan zegt een bol.com, stik er maar in we verkopen die consoles en accesoires ook niet meer.

Dennisdn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:09:
[...]

Het was altijd de verklaring van Sony zelf voor de hogere prijzen. Maar nu Sony zelf consoles gaat verkopen via een eigen kanaal à la Apple, kunnen zie die reden niet meer blijven handhaven.
Sony is dat nu pas un de EU aan het opzetten die zitten echt nog jaren aan fysieke winkels en bestaande webshops vast. Daarnaast zijn er zat mensen die de voorkeur hebben aan een fysieke winkel om daar het cadeau voor hun kids te kopen etc. De vraag is of het voor sony niet te veel impact heeft om die doelgroep mis te lopen.

Kyhfin schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:58:
Misschien is Tomb Raider nog een beetje als Uncharted, maar lijkt vooral schieten te zijn. Ik vond deel 1 ook niet zo.
Ik vind ze heel erg op elkaar lijken, verhouding puzzelen/platformen/actie is voor mijn gevoel ook vergelijkbaar.

Kyhfin schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:02:
[...]

Deel 3 bedoel je? Ik heb laatst deel 1 een volle playthrough gekeken nadat ik na 4 uur gestopt was.
Ik heb de laatste weken Uncharted 2 en 3 uitgespeeld en ik vond Tomb Raider echt veel donkerder en Uncharted veel meer mooie gebieden, veel meer schietdelen en sprak mij veel minder aan.
deel 3 van Tomb Raider lijkt wel beter dan de andere 2, dus misschien toch eens proberen.
Ik bedoelde qua gameplay en dus de verhouding tussen puzels oplossen, platformen en schietactie. De sfeer is inderdaad totaal anders, Tombraider is inderdaad veel grimmiger / serieuzer.

Donstil schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:54:
Vond het altijd super irritant in die games dat er continu maar geschoten moet worden, hints, puzzels, eindelijk die grafkamer open die al 1500 jaar dicht is, kom je binnen > gasten, kisten en jeeps.

Van mij mogen die games met 75% minder knallen.
Of beter nog, survival tegen de natuur ofz, helemaal zonder menselijke vijanden.
Punt is dat je dan ook 80% van de doelgroep kwijtraakt dus dan wordt die game niet meer gemaakt :P Tomb raider heeft wel meer het survival gevoel, maar zonder actie zou de game imho te saai worden. Ga dan Ark of een van die andere survival games spelen :P

Ik ben wel benieuwd of er nog een Uncharted game voor de PS5 uit gaat komen, volgens mij heeft Naughty Dog aangegeven er klaar mee te zijn maar een game met de dochter van Drake in de hoofdrol zou ik toch wel weer kopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
De PS5 versie heeft wat grafische verbeteringen, meer detail. Digital Foundry heeft een mooie vergelijkings video.

Maar ik neem aan dat je de PS4 gratis kunt upgraden naar de PS5 versie?

Na bijna 60 uur spelen heb ik vanavond de platinum trophy voor de single player van Ghost of Tsushima gehaald. Top game en speelt lekker op de PS5 in 60 fps.

Maar even bedenken waar ik nu aan ga beginnen, ik denk dat het Valhalla wordt, maar mischien is 2 open wereld games achter elkaar ook een beetje too much :+

De eerste weken heb ik de standby niet gebruikt maar na de laatste update van een paar weken terug gebruik ik het altijd, geen problemen mee gehad. Heb wel het idee dat de controler amper/traag laat in standby, ik gebruik een usb aan de achterkant.

Tot nu toen heb ik 2 crashes gehad, 1 tijdens Spiderman MM en 1 met Ghost of Tsushima. Op bijna 2 maand tijd vind ik dat niet heel verontrustend, mijn PS4 had ook wel eens een crash.

Nu de kerstvakanties voorbij zullen we over een paar weken oik wel weer een firmware update krijgen.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-09 03:58

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik snap het gedoe ook niet zo, laat het niet uitlopen op bekvechten over wat de definitie is van 'hoorbaar', dat gaat lekker offtopic.

Ervaar je problemen met het geluid, mag dat in het daarvoor bestemde topic worden besproken: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen. Voor de rest gaan we het er gewoon op houden dat de ventilator van PS5 net wat hoorbaarder is dan die van de Xbox. De mate waarin zal voor iedereen wat verschillen.
Betekend ook niet dat de niet genoemde games niet meer dit jaar of 2022 uitkomen, kan best zijn dat ze voor die aankondigingen een ander moment pakken.

CES is nou niet bepaald het game event bij uitstek, kan me voorstellen dat je een GoW, GT7 of Horizon bewaard voor een ander event.

AeronNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:49:
Ik zie dat Jedi Fallen order in de sale is op PSN. €25, volgens mij best een mooie deal :)
Fallen Order heeft ook net een PS5 update gehad, draait nu op 60fps en hogere resolutie. :)

giantgiantus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Bij al die aanbiedingen voor gamepass games denk ik toch altijd dat men er verstandig aan zou doen een Xbox met gamepass er bij te nemen. Volgens mij hebben veel mensen dat er relatief snel uit.
Nou... Voor een console van 499 moet je heel wat games kopen voordat het uit kan. En dan komen de gamepass kosten er nog overheen.

[Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 13-01-2021 19:07]

Mee eens, de games die vorig jaar uitkwamen hadden nog maar minimaal last van de lockdown(s). Games die dit jaar en volgend jaar uitkomen hebben er echt maximaal last van. 2021 wordt het jaar van uitstel aankondigingen.

Dennisdn schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Ontwikkeling lijkt me nou net iets wat al die tijd al prima vanuit huis en op afstand kan.
Een game ontwikkelen is veel meer dan code kloppen. Er motion capture gedaan worden, muziek gecomponeerd en gemaakt worden. Er moeten stemmen in gesproken worden. Voor grafisch ontwerp en 3D rendering zijn dedicated workstations nodig, voor debugging en testen heb je een devkit nodig.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
VirinR schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:21:
In de tweede helft van dit jaar komt de PS5-patch van Cyberpunk 2077 uit. CDPR heeft dit bekend gemaakt in dit filmpje:
https://www.youtube.com/w...UBZmC9o&feature=emb_title
[Afbeelding]
Opmerkelijk, zo te zien pas na de DLC, dus vermoedelijk eind 2021...
Als die patch 1x uitgesteld.wordt dan is het december, ik was er al bang voor dat het lang zou duren.

Riders Replubic zou 25 febr uitkomen en is uitgesteld naar later dit jaar, Kena was al uitgesteld, Hogwards is uitgesteld. Cyberpunk is tig keer uitgesteld en was alsnog een fiasco. Valhalla was de meest buggie AC ooit en had ook uitgesteld moeten worden. Ik weet niet hoor maar als je denk dat covid en thuiswerken geen invloed heeft op de ontwikkeling van games dan ben je naïef. :P

Verder had ik R&C ook in het eerste kwartaal verwacht maar dan hadden we al een datum gehad lijkt me? Ik denk eigenlijk dat die ook later uitkomt dan initieel gepland, imho wel de beste aanpak, noem pas een datum als je het waar kunt maken. Een datum noemen en vervolgens tig x uitstellen zit niemand op te wachten.

[Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 15-01-2021 07:47]

Unity had ik weinig problemen mee behalve wat framdrops. Valhalla heeft veel broken quests, zelfs de mainquest was bij sommige spelers broken. Dat soort zaken vind ik zelf hinderlijker dan een framdrop of glitch.

Kalder schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:41:
[...]

Unity zonder patch was onspeelbaar op de PS4 lol, zat barstens vol bugs. Dat was ook de eerste keer dat ik een game gestart heb en gedacht heb, nee, dit spel verdiend mijn aandacht niet vanwege de bugs, zelfs CP77 heb ik niet zo erg ervaren.
Had ik blijkbaar geen last van dan :) Maar goed Valhalla heeft ook veel bugs en broken quests, idem voor Cyberpunk plus alle releases die uitgesteld zijn geeft wel aan dat de ontwikkeling bij veel developers echt wel tegenvalt.

[Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 15-01-2021 11:44]

bikabob schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:04:
Afgelopen tijd days gone gedaan, toen last of us 1 en 2.. Daarna probeerde ik om horizon te spelen, voelde hem niet echt.. En toen red dead redemption 2, alleen die is zo ontiegelijk langzaam en voelt clunky aan.

Ben denk ik verwend na last of us 2, misschien maar wachten op eerste ps5 game.. Of een next gen upgrade van een oude game.
Misschien met Horizon even doorzetten? had ik in het begin ook, na 5-6 uur had ik de msaak te maken. RDR2 is inderdaad wel een eigenzinnge game qua speelstijl.

Ghost of Tsushima al gespeeld? die is heerlijk op de PS5

Kalder schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Moet wel zeggen, ik had dan ook wel toren hogen verwachtingen van die game, die werd ver van te voren al de hemel in geprezen door Ubisoft en de game industrie. Had zelfs de uitgebreide versie gekocht. Na de telleurstelling de game nog even gespeeld maar ben er nooit doorheen gekomen, alle grote AC's heb ik uitgespeeld, behalve unity en syndicate, vind de open world games leuker dan de open stad games eigenlijk.
Black flag is nog altijd mijn favoriet, veel afwisseling, schip om te upgraden, een mansion om te upgraden, veel sfeer. Van mij mag er een 4K/60fps/raytracing remake van Black flag komen :9~

poor Leno schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Vind ik ook! Ik vond vooral de app ook heel cool :D

Soort minigame.. Vloot opbouwen, zeeslagen.. boten eropuit sturen om recources te vervoeren die je dan in-game kon gebruiken om je boot te upgraden enzo.

Was erg leuk om tussendoor te doen als je niet achter de PS zat!
Helemaal vergeten, maar idd je had die vloot management ook nog.

Ja die werelden werden op een gegeven moment te gewoon te groot, dat komt de kwaliteit echt niet ten goede en de quests worden steeds saaier want je moet 100 uur lang hetzelfde doen om de game uit te spelen. Bij Origins ben ik op een gegeven moment alleen mainquest gaan doen en bij Odyssey ben ik na 60 uur gewoon gestopt met de game, het werd saai en begon als werk te voelen. :P

[Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 15-01-2021 12:36]

Erapaz schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Heb nu precies hetzelfde, TLOU2 en Uncharted Lost Legacy achter elkaar gespeeld en gisteren begonnen met Horizon Zero Dawn, vanwege de goede reviews. Maar kom er niet in, het voelt echt niet goed. Volgens mij klopt de belichting ook niet, binnen te donder, buiten over saturated. Is Naughty Dog nu zo goed of is de rest nou zo slecht?
Is ook niet een eerlijke vergelijking de ND games zijn relatief klein single player gangetje gangetje games, met hier en daar en klein open stukje, logisch dat daar alles tot in detail is uitgewerkt. Horizon ZD is een grote open wereld game en is minder gedetailleerd, maar het is zeker geen lelijke game.

Erapaz schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:45:
[...]

Lelijk vind ik niet erg, heb Doom 64 ook gekocht laatst. Het is wat lastig uit te drukken, maar het voelt gewoon niet goed. Helpt ook niet dat het gezicht van dat kind er erg matig uitziet. En die belichting hadden ze ook beter kunnen doen, zelfs met een open world game.
Ik geef het nog wat tijd.
T'is voor mij lang geleden, heb de game toen bij release gespeeld. Ik weet nog wel dat de zonsondergang en -opgang erg mooi waren qua belichting. Op mijn TV nooit iets gemerkt dat de belichting niet ok zou zijn. facial animaties en lipsync zijn idd matig. verhaal en setting vind ik dan wel weer erg origineel.

[Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 15-01-2021 12:49]

Gister begonnen met shadow of the tomb raider, die game ziet er extreem goed uit en speelt lekker of 60fps. Doet grafisch niet onder voor een uncharted enkel de animaties zijn wat minder.

Alleen jammer dat je op een gegeven moment weer een 'creature' tegenkomt, dat haalt me toch uit de game. Uncharted had in de eerste delen ook steevast een of ander 'monster' gelukkig zijn die er op een gegeven moment mee gestopt.

Hij is imho ook niet slechter dan Rise qua verhaal. Gameplay is heel erg hetzelfde, veel rechlijnig verhaal doorlopen met her en der een stukje open gebied om resources te verzamelen en spullen te craften/upgraden.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Gaan we weer ontopic? Er zijn subfora voor TV-praat...
Voor wie nog into Skyrim is: nieuws: Skyrim is ook op PlayStation 5 te spelen met 60fps

Niet de mooiste game maar nu wel in 60fps. :+

Dat is duidelijk geen Uncharted of TLOU :P ben benieuwd het heeft een beetje een medieval / tribal sfeertje.

Vanmiddag Shadow of the tombraider uitgespeeld, leuke game, zeker voor een gratis ps+ titel. Ik ga misschien nog wat sidecontent doen, intussen toch maar op zoek naar Valhalla, was in de aanbieding bij nedgame, maar die heb ik gemist :P

Ik denk eigenlijk dat die PS+ collection blijvend is en ik verwacht zelfs dat er games aan toegevoegd worden.

Mr. Jackson schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:01:

100%! Staat nu ook aan haha. Merk wel dat teveel games tegelijk spelen ook nadelen heeft. Keuzestress, controls en verhaal waar je weer in moet komen.
Het heeft toch ookngeen voordelen om meerdere games door elkaar te spelen? Tenminste ik kan ook alleen maar nadelen bedenken.

Ik speel 1 game, de meeste games speel ik uit, en dan ga ik door naar de volgende. Ik speel nooit 2 single player games door elkaar. Heeft ook als voordeel dat mijn opslag nooit vol is. :P

De afwisseling snap ik, als ik daar al behoefte aan heb dan pak daar vaak een psn titel/indy voor.

Overigens heb ik geen flauw idee hoe vol mijn disk is, heb nu nog alle games die ik gespeeld heb geinstalleerd staan.

Control lijkt me inderdaad tof, zeker met PS5 update. Concrete genie is ook de moeite, leuke titels weer in de PS+

DF analyse van Control, ziet er goed uit en loopt (uiteraard :P) smooth op de PS5:

En er is vandaag een firmware update voor de PS5 uitgekomen die voorkomt dat in sommige gevallen de PS4 versie van een game wordt geinstalleerd.

Tevens wordt de diskdrive niet meer 1x per uuur aangeslingerd.

cold_as_ijs schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:55:
[...]

waar heb jij vandaan dat de disk niet meer opspint?
gisteren update geïnstalleerd. Wegens omstandigheden niet gespeeld maar gewoon idle in het menu gestaan maar iedere 45 min spinde de disk weer op.
Ik las op Reddit dat hij niet meer 1x per uur opspinde. Het staat ook niet in de officiele patch notes, maar goed dat zegt ook niet alles.

Ik zou niet wachten op de PS5 pro, want ja dan kun je beter wachten op de PS6, ik snap dat nut van wachten ook niet zo.

Ben allang blij dat ik een van die 4,5 miljoen PS5's heb die in 2020 zijn verkocht, wat een verademing ten opzichte van de PS4 pro.

Die boss fights zien er epic uit, hele stijl van de game spreekt me ook wel aan, ik hoop wel dat deze game een easy mode krijgt. Moeilijke games als Nioh begin ik tegenwoordig niet meer aan, ik moet gewoon een beetje kunnne button bashen. :+

Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:40:
Wat een farce is het ook, ik krijg gisteren een mailtje van Game Mania over de ps5 die ik vorig jaar mei besteld hebt dat ze tot nader order NIET meer communiceren, tenzij die er is.

Ik wacht wel op de PS6....
:(:)

Donstil schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:06:
Aah eindelijk een datum voor R&C, stuk later dan gedacht maar goed als ze die tijd nodig hadden dan kunnen we dat alleen maar toejuichen.

Ik slinger hem alvast in de pre-order bij bol.
Initiële planning was ook eerder maar ze zijn zo slim geweest om voorheen geen datum te noemen, nu voelt dit minder als uitstel :P

Dit is toch het jaar van de uitgestelde games, dan valt 3-4 maand nog mee. Zolang de game maar af en bijna bugvrij is, maar maar dat zit bij de Sony titels altijd wel goed.

giantgiantus schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:08:
[...]

Mij lijkt grotere installed base een net zo grote reden...
Nahaj tis niet dat er in die 3 maand 10 miljoen ps5's verkocht worden.. Het is leuk meegenomen maar ik geloof zeker niet dat dit de reden van het uitstel is geweest.

AppleFan2007 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:34:
[...]

Nu nog info over gran turismo en ik ben tevreden!
Kan me bijna niet voorstellen dat die nog in 2021 uitkomt, maar ik laat me graag verrassen :+

Idem voor Horizon, kan me bijna niet voorstellen dat die game nog in 2021 uitkomt, buiten de aankondiging en trailer om hebben we er nog 0,0 over gehoord of van gezien.

Voorlopig vermaak ik me nog wel met Valhalla, die game bevalt me toch wel erg goed, in ieder geval boeiender dan Odyssey.

[Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 12-02-2021 09:35]

Timothy3000 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:14:
[...]

HZD al uitgespeeld en vind het eigenlijk een game met weinig replaywaarde. Zie mezelf het niet nog een keer spelen in elk geval.
Idem, en hij is nog te recent. Ik wil best een remake spelen maar dan liever van een oudere game die compleet overnieuw gemaakt is. Geen opgepoetste game van een paar jaar oud.

een PS5 versie van HZD is vooral leuk voor de mensen die de game nog niet gespeeld hebben.

Er geen geruchten dat morgen FF7 part 2 aangekondigd wordt, ik zie ook ineens weer geruchten opduiken dat Square een first party studio gaat worden.

Heb FF7 remake part 1 nog niet gespeeld, schijnt erg goed te zijn, maar er schijnt ook nog een verbeterde PS5 versie te komen... voor zover mogelijk want volgens mij zie die game er op de PS4 ook al gruwelijk uit.

Anoniem: 617899 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Yup, die had ik ook gevonden. Behoorlijke Sony fanboy die (te) veel roept. Korreltje zout...
Een investering van Sony in Square zie ik wel gebeuren. Een overname... not likely.
Overname lijkt me ook sterk dat doet Sony nooit. Studio's als Insomniac, Guerillia en Naughty dog hebben wel en lange termijn contract en zijn onderdeel van de 'playstation familie' en dus first party studio's maar zijn geen eigendom van Sony. Ik stel me voor dat Square op dezelfde manier een first party studio wordt.

Oh my bad, ik dacht dat alleen london/tokyo/santa monica etc. echt eigen studios waren en dat de rest meer inder vast contract voor Sony werken.

Ik heb mij trouwens ooit gerealiseerd dat Naughty Dog de oudste studio zou zijn.

Ik ben benieuwd wat HBO van de TLOU serie gaat maken, universum is interresant genoeg en je kunt er alle kanten mee op. Hoofdrolspelers voor Joel en Ellie zijn inmiddels bekend:

[Voor 50% gewijzigd door Chaoss op 13-02-2021 11:26]

Anoniem: 617899 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:47:
[...]

Niet te cast die ik gekozen zou hebben. Valt me eigenlijk wel een beetje tegen. Vissen ze alleen maar uit hun eigen pool van acteurs? Dat meisje heeft zo'n holle expressieloze blik (in GoT uitstekend gecast), ik zie dat moeilijk gecombineerd worden met een relatie/band opbouwen met Joel als vaderfiguur.
Acteur Joel vind ik wel goed, dat meisje vind ik wat te jong ogen... Maar misschien is het gewoon een goede actrice en is het met de juiste outfit / opmaak helemaal goed. Ik ga er maar vanuit dat ze niet zomaar gekozen zijn, die acteurs hebben verder niets met Sony te maken.

[Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 13-02-2021 19:24]

Recon24 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 00:05:
[...]

Ik denk dat er nog zeker wat grotere aankopen gaan komen (tegen of meer dan een miljard dollar).
Onder het mom van ze moeten toch iets met die 3 miljard winst die ze in 2020 hebben gemaakt :P

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
epo schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:47:
[...]

Is niks aan te doen, de Wireless Pro is waardeloos voor de PS5 nu er geen optical meer is. Geluid is zacht en klinkt totaal niet.
niet overdrijven...

Ik heb de Wireless Pro ook, werkt prima, volume is prima. Je moet wel op het kastje de soundmix volledig op party zetten (ja, klinkt onlogisch), en in de PS5 instellingen het maximale volume voor de Arctis van 80% naar 100% zetten.

De spatial audio van de PS5 is even wennen, zeker ook het 3D geluid aanpassen naar je eigen smaak (of uitzetten).
Ja dat ziet er niet zo fraai uit. Bij andere games is het niet opgevallen?

Kan volgens mij van alles zijn, verkeerse hdr kalibratie, 'beeldverbeteraars' van je tv die dit veroorzaken.

Komende donderdag is er een State of Play:

Ik verwacht er eigenlijk weinig van, wat R&C beelden, wat info over PSVR2. Voor de rest momenteel weinig geruchten dus ook geen verwachtingen. Gaat ook maar een half uurtje duren.

En vanaf maart start Sony weer met een 'Play at home' unitiatief. De eerste game die gratis te cliamen is (ook zonder PS+) is Ratchet & Clank PS4, een leuk opwarmertje voor Rift Apart.

[Voor 43% gewijzigd door Chaoss op 24-02-2021 00:02]

kazuka schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 02:05:
[...]

Ik verwacht ook wel wat nieuwe beelden van Returnal, want die komt al in April, en hopelijk ook Kena!
Oeh ja beelden van Kena zou wel leuk zijn. Returnal is echt zo'n game dat ik geen idee heb wat ik er van moet verwachten is ook niet echt nijn genre.

Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:27:
is er een optie om alleen mijn aangekochte spellen te filteren bij mn bibliotheek? het is echt een warboel zo.
Daar staan toch alleen maar gekochte spellen?

Twixie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:52:
[...]

Ik vermoed dat hij onderscheid wil tussen PS+ games en owned games. Zodat je dus ook weet wat je nog kan spelen op het moment dat je PS+ afloopt.
Mja zo'n filter is er niet want de PS+ spellen 'koop' je ook maar dan voor 0 euro.

giantgiantus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:17:
[...]

En straks is iedereen weer teleurgesteld dat er in 2021 geen GT7, HZD, God of War is etc. Zolang er amper ps5 verkocht zijn zal veel naar achter geschoven worden. Ze zouden wel gek zijn om nu teveel uit te geven. Ze verkopen er geen ps5 meer door en de software verkoop zal wel minder zijnz
Hoezo amper? er zijn nu net zoveel PS5's verkocht als destijds PS4, en toen waren er ook release games.
Daarnaast zijn HZD en GoW titels die ook op de PS4 uit komen, dat die games uitgesteld worden heeft niets te maken met het aantal verkochte PS5.

giantgiantus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:19:
[...]

Welke grote PS4 games had je toen dan?
Killzone, Knack, AC Bkack flag, BF4, COD ghosts, Fifa 14, DC universe, NFS rivels en dan nog een shitload kleinere games, allemaal PS4 titels die bij launch beschikbaar waren ook al waren er maar een paar miljoen consoles op de markt.

Timothy3000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:55:
Ander goed punt wat Chaoss aanhaalt is dat het grootste gedeelte van de games ook op PS4 verschijnt. Er is voor Sony weinig reden om die multi exclusives uit te stellen tot er meer PS5's verkocht zijn.
En je hebt nu 2 console generaties met dezelfde architectuur, een PS4 game opbouwen naar PS5 is peanuts vergeleken bij de vorige generatie. Eigenlijk heb hoeft een dev alleen extra features toe te voegen, beetje optimalisatie.

Destijds moest een dev voor de PS3 en PS4 de game compleet ombouwen en dat voor een paar miljoen consoles.

Sifu zag er wel nice uit, idem voor Returnal, erg mooie game maar scifi horror is niet echt mijn genre.

Oddworld _/-\o_ goede herinnering aan het eerste deel.

Chaoss schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:17:
Oddworld _/-\o_ goede herinnering aan het eerste deel.
Woop woop gratis bij PS+ dus, nice!

De show viel mij niet tegen alleen jammer dat R&C niet even voorbij kwam.

Voor de rest wil ik Oddworld, Kene en FF7 remake zeker spelen.
Vuvuzela schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:21:
[...]

Nee, alleen de ps4 naar ps5 upgrade is gratis voor psn+ members. Toch?
Ze zei letterlijk de PS5 versie is gratis voor ps+ leden, het woord upgrade is niet genoemd. Ik ga er dus vanuit dat de hele PS5 game bij ps+ zit.

[Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 25-02-2021 23:51]

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned
4K trailer (als je hem via youtube bekijkt dus niet embedded) van Kena:

1440p trailer van Oddworld:

Trailer van FF7 PS5, helaas (nog?) in 1080p:

PS4 vs PS5 vergelijking:

[Voor 75% gewijzigd door Chaoss op 26-02-2021 00:09]

Peter711 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:08:
Kena

It's going to take a little longer than expected—Q3 instead of Q1—but Kena: Bridge of Spirits is now scheduled to launch on August 24.

Al little longer noemen ze dat....
https://www.pcgamer.com/k...s-an-august-release-date/
Axhja ik kijk er echt niet van op... Ik heb altijd nog liever een game die af is dan een drol die uitkomt.

Jim Ryan had daar recent een leuke uitspraak (met steek onder water) over in een interview:
“Yeah, we’re feeling pretty good about Returnal, Ratchet & Clank: Rift Apart and Horizon Forbidden West. And, you know, there are two approaches to this: you can either hold the date and put out the game irrespective of quality or you can ship it when it’s right. We have always taken the latter approach. There have been some fairly high-profile instances of publishers trying the former approach.

It never works at the best of times. But I think in this world, where creative people are working remotely, you’ve just got to respect the fact that that development needs to take what it needs to take and to get the games right.”

uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:21:
[...]

Sony kan weinig doen aan vertraging van Kena. Zij zijn noch developer, noch publisher.
Ik denk wel dat Sony bepaalde eisen aan een exclusive titel stelt. Een (technisch) slechte game werkt erg in hun nadeel ook al is het geen first party studio.

Timothy3000 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:28:
[...]

FF7 al gespeeld? Want het is echt de moeite om die op zijn minst even te proberen. Fantastische game.
Ik ben benieuwd wat de PS+ naar PS5 update gaat kosten, de verschillen leken mij wel de moeite. Dus ik denk dat ik hem ga claimen en dan nog even afwachten.

AppleFan2007 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:40:
[...]

Ik merk bij mezelf dat ik nu minder neig naar PS4 games omdat ik de ervaring er nu minder vind.
Daarom hoop ik dat een paar grote PS4 games een upgrade krijgen, ik denk dan vooral aan The Last Of US Part 2, Red dead Redemption, Ghost of Tsushima, .
Ghost of Tsushima heeft al een 60fps updat gehad, speelt top op de PS5. TLOU2 is zo mooi dat die eigenlijk mooier is dan alles wat je op dit moment kunt spelen. Uiteraard geen 30fps maar de game is ook vrij slow-paced dus dan is 60fps minder nodig.

GuitarHero87 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:29:
[...]

Ik vind dat helemaal niets, veel te Japans. Mager maandje wat mij betreft, al ben ik wel benieuwd naar Marquette
Dat hou je altijd, smaken verschillen nu eenmaal. Er zullen ook genoeg mensen liever FF7 spelen dan een 'westerse' game. Overigens valt FF nog enigsinds mee er zijn genoeg spellen die nog veeel japanser zijn.

AppleFan2007 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:23:
[...]

Wat ik bij veel games graag zou zien is adaptieve triggers, voor mij brengt dit de game ervaring naar een hoger level.
Nu met de snelle laadtijden wil ik die ook het liefst in alle games.
Binnenkort ga ik dan toch maar eens beginnen aan TLOU2 omdat ik niet langer wil wachten.
Mee eens haptic trigeers zou bij veel games wel iets toevoegen.

En TLOU2 kan ik je zeker aanraden om nu al te spelen, ik heb hem ook 'pas' op de PS5 gespeeld, maar het was mijn beste/indrukwekenste game ervaring van de afgelopen 5 jaar.

Kik bedoelde ook mooiste als in totaal pakket, grafisch, verhaal, acteerwerk, motioncapture, sfeer.

Ik vindt de motion capture echt geweldig in tlou, zoveel detail in kleine bewegingen. Facial animaties zijnn ook n ook heel erg goed. Geloofwaardige motion en facial animaties zorgen er voor dat ik in ieder geval veel meer in de game getrolken wordt. Ik speel nu bijvoorbeeld Valhalla en daar is het ronduit slecht en dat haalt me toch uit de game.

Geen last van want ik speel nooit multi player :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
uchiha tijntje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Ze hebben ook zelden teleurgesteld. Dat ben ik met je eens. Sekiro was qua wereld design ook een stuk anders dan Bloodborne en Dark Souls en dat is echt een pareltje. Dus ze kunnen het wel. Echter vrees ik altijd voor het credo, nog meer, nog groter, nog ambitieuzer, etc.
Eigenlijk ook waar ik bang voor ben bij Battlefield 6 :X

Acties:
  • +2Henk 'm!
Amos_x schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:06:
[...]
Met de nogal moeizame start van de ps5 zal het vast nog langer duren.
Moeizame start of succesvolle start? Je realiseert je dat er op dit punt in de release al meer PS5 zijn verkocht dan destijds PS4?

De vraag naar de PS5 is hoger dan destijds de PS4 dus ja hij zal voorlopig uitverkocht zijn maar er worden regelmatig nieuwe leveringen gedaan. Mensen die hem echt willen staan al ergens op een wachtlijst of maken gebruik van een bot.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Amos_x schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:03:
[...]
Tekorten, betere verkoop,
Dat werkt natuurlijk maar tijdelijk en kan ook tegen je werken. Sony kijkt naar de lange termijn en wil uiteindelijk minstens 120 miljoen units verkopen
Dan is die schaarste aan het begin leuk voor de hype maar daar wint Sony de race niet mee, dus ik geloof er niets van dat het aanbod kunstmatig laag wordt gehouden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Offtopic TV discussie verwijderd. Als je op zoek bent naar een TV voor gaming, of de juiste instellingen wilt bespreken, mag je terecht in de juiste subfora;

Televisies & Beamers

Consumentenelektronica Aankoopadvies
kazuka schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:07:
De PS5 game van Square Enix met werktitel Project Athia heeft nu z'n echte naam gekregen en ook een nieuwe trailer: Forspoken

Naam van de protagonist: Frey Holland :)F

[YouTube: Forspoken | Official Title Announcement | PS5 & PC]
Ziet er wel lekker uit, maar ik heb er nog niet echt een beeld bij wat voor game het wordt. Action rpg? Open wereld of niet?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Superkiwi schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:57:
[...]
Bij Uncharted (en ook de oudere TR games) vond ik het altijd raar dat je een uur bezig was om een verborgen tempel te vinden en nadat je na enig gepuzzel de deur open had er opeens een legertje vijanden binnen stond.
Wat @Erapaz zegt. De vijand blaast zich met veel. Geweld naar binnen terwijl jij met respect voor de oudheden je een weg naar binnen werkt. Opzich een plausibele verklaring. Of je komt inderdaad een imheemse stam tegen die in een afgesloten gebied leeft, ik ken games met onlogischere plotwendingen :)

Tja ook weer een beetje klagen om het klagen. Uiteraard is een paard het vervoersmiddel bij games die zich 100+ jaar in het verleden afspelen. Je gaat toch ook niet klagen dat elle moderne game voertuigen heeft, of elke shooter wapens heeft :+

Als historische games je niet aanstaan dan moet je ze niet spelen.

GoT is een toppertje ik heb hem in novemner vorig jaar voor 35 gekocht in de aanbieding maar die game is zijn geld wel waard.

RDR2 vond ik een goeie game om de sfeer en de geloofwaardige wereld met enorm veel detail. Maar de controls hadden inderdaad wel beter gekunt. Tzou mooi zijn als er een PS5 update voor rdr2 komt waarbij ze ook een meer standaard controle schema aanhoude.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Brogala schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:25:

Verder vind ik het spel echt fantastisch, één van mijn favoriete games. Het beste aan RDR2 vond ik hoe levendig de wereld aanvoelde (echt bizar de details die ze NPCs geven bv.) en het verhaal.
Dat inderdaad, als je zag dat er eegens een huis werdt, gebouwd dan was die op een gegeven moment ook echt af. Erg veel random encounters alhoewel daar ook wel weer herhaling in zit, die gast die een slangenbeet had ben ik diverse keren tegen gekomen. Leuke is wel weer dat die npc's je later herkennen en soms wat voor je terug doen. Maar RDR2 is de eerste en toe nu toe enige wereld die behoorlijk levendig aanvoelt. Cyberpunk had de belofte dit te overtreffen maar is daar compleet in gefaald.

Donstil schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:15:
R* kennende zal dat wel geen update worden maar een nieuwe release.

Buiten dat zou ik het zeker kopen! RDR2 is een game die ik zeker nog eens wil doorlopen.
Het zou me niets verbazen inderdaad. Alhoewel de tijden wel anders zijn, destijds kon je je PS3 versie van GTA niet op de PS4 spelen dus had je als consument geen keuze. Consumenten zien games tegenwoordig ook meer als saas oplossing en je kunt nu gewoon je PS4 versie pakken dus ik denk dat minder mensen bereid zijn te betalen voor een PS5 versie als ze de PS4 versie al hebben.

Ik wil wel betalen voor een upgrade, opnieuw 60 euro gaat ne te ver maar een upgrade die ook echt nieuwe content heeft en een grafische verbetering wil ik best 30 euro voor betalen.

[Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 21-03-2021 10:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!
kazuka schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 04:38:
6 minuten aan beeldmateriaal van de PS5 upgrade voor FF VII Remake:

[YouTube: Final Fantasy VII Remake Intergrade - Extended Features Video | PS5]

Had hem al op de PS4 gespeeld (origineel nooit gedaan) maar ben nu wel benieuwd naar de DLC in deze upgrade. Geen idee overigens of het lore is die van belang is voor het vervolg?
Wat ik gek vindt is dat er geen upgrade mogelijkheid voor de (gratis) PS+ versie komt, zo groot zijn de grafische verschillen ook weer niet en die DLC lijkt mij geen 60-70 euro waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik zag Disco Elysium in de Playstation Access voorbij komen, lijkt me wel een toffe game, doet me denken aan de adventures en RPG's die ik vroeger speelde:

Ziet er sfeervol uit, de PC versie heeft een 91 score op Metacritic.

[Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 23-03-2021 13:22]

Donstil schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Gow
Days Gone
Valhalla

En dan The last of us part 2 als er een ps5 patch is.
@zoarakrzs Valhalla is bij mij buggier geworden na de laatste update... Ja bij Ubisoft krijgen ze dat voor elkaar 8)7 ik heb er nu zo'n 60-70 uur iinzitten en het is al snel repetatief... Ze hebben bij Ubisoft nog steeds niet geleerd dat kwaliteit belangrijker is dan kwantitiet. Valhalla is niet slecht maar ook zeker niet meer dan middelmatig. Sony's first party games zijn gewoon koning :P dus daar zou ik mee beginnen

Days Gone, GoW en GoT zijn toppertjes en hebben inmiddels allemaal een 60fps update voor de PS5 gehad. Als je met deze 3 klaar bent dan ben je al snel 140-150uur verder. Daarna zou ik TLOU2 pakken ook zonder PS5 patch. En Spiderman natuurlijk niet vergeten, Horizon vond ik ook erg leuk maar die game is inmiddels wel ietsje verouderd qua graphics.

Als je de PS4 hebt overgeslagen dan heb je nu zoveel goeie Sony exclusives om uit te kiezen ik zou er bijna jaloers op worden :p

[Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 23-03-2021 23:51]

Martinspire schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 01:30:
[...]

Herhalend vond ik zelf wel meevallen bij Valhalla. Het is maar net wat je er zelf van maakt. Ga je echt werkelijk alle icoontjes af of niet. Wissel je de activiteiten een beetje af of niet. Ja het free-roamen kan wat saai worden, maar ik vond er genoeg leuke activiteiten in zitten. De missies om een gebied over te nemen zijn afwisselend genoeg. Als je echter alle dialogen doorskipt, tja dan blijft er weinig verhaal over.
Ohja de mainquests zijn goed genoeg, enig minpunt daarin vind ik de slechte voice acting en bar slechte animaties. Maar de mainquests ansich vind ik tot nu toe prima, dialogen skip ik nooit in een game. Het icoontjes afwerken wordt alleen saai, en je wordt wel gedwongen om dit te doen want je moet wel levelen om een volgend gebied aan te kunnen. Maar die sidqests worden imho snel saai, het is een suf verhaaltje of een of andere activiteit die je op een gegeven moment al voor de 45'ste keer doet. En dan die kistjes in een huisje waar je niet bij kunt omdat je de ingang moet zoeken.., die werden op een gegeven moment gewoon frustrerend. Waardoor ik er nu na 70 uur wel klaar mee ben, ik ga proberen de mainquest uit te spelen maar ik moet mezelf wel dwingen :P

Maar het gebiedjes overnemen werkt leuk, de raids zijn leuk, resources voor je kamp verzamelen is prima. Dus de basis is ok, maar ook niet meer dan dat. Voor mij is de game gewoon gemiddeld met een 7 of 7,5.

Cens schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:35:
[...]

Als dit je ding is (adventure, heeeeel veel tekst, in de nieuwe versie fully voice acted), dan is dit echt een van de allerbeste spellen ooit verschenen imho
De vraag is of ik er nu nog tegen kan. Vroeger heb ik wel veel point en click adventures gespeeld met amper actie etc. Maar of ik het nu 20-30 jaar later nog leuk vindt, geen idee want dat soort games bestaan eigenlijk niet meer :P

De game zal wel geen fysieke release krijgen dus dat is wel een gokje, digitale games zijn niet door te verkopen.

kazuka schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:31:
Ubisoft games blijven voor mij toch een soort van comfort food en guilty pleasure. Ze brengen elk jaar iets uit wat veel lijkt op wat ze het jaar ervoor hebben uitgebracht en toch blijf ik ze graag spelen. Ze doen weinig nieuws maar ze zijn vooral perfect voor die periodes waarin er weinig uitkomt en je iets zoekt waar je veel tijd in kan stoppen om die droge periode door te komen.

Zowel Valhalla als Fenyx uitgespeeld dit jaar. Vooral Fenyx vond ik opvallend leuk. Het speelt leentjebuur bij de AC franchise en Zelda maar het speelt toch lekker weg en het had voor mij een beetje die zaterdagochtend cartoon vibe zoals het verhaal werd verteld en het uiterlijk van de characters. Fijne soundtrack ook!

Ik ben nu wel benieuwd hoe toekomstige games van Ubi eruit gaan zien met die shake-up in de top (zowel de creative lead als Ancel weggestuurd wegens ongepast gedrag). Gaat er echt veel veranderen of blijven ze vasthouden aan de bestaande formule? En wat gaat er gebeuren met Beyond Good & Evil 2?
Fenyx Rising lijkt me ook nog wel wat, vooral omdat die volgens mij redelijk bug-vrij is? Maar het is juist de cartoony stijl die me tegen gehouden heeft, om een of andere reden vind ik dat niet bij een open wereld game passen. Maar misschien moet ik hem toch maar proberen.

Wat de AC games betreft is de setting ook wel erg bepalend. Piratensetting in Black flag vond ik supervet dus helemaal uitgespeeld incl alle side activiteiten, qua grote was die ook nog te doen. Vanaf Origens hadden ze wel ineens de insteek 'meer is beter'. Origens vond ik qua setting wel tof maar door de grote ben ik doen ook al snel overgestapt op alleen mainquest. Odyssee ben ik na 30 uurtjes al mee gestopt, die game vond ik oprecht saai omdat het ook zoveel op Origens leek. Nu met Valhalla vind ik de setting weer erg tof dus heeft het me tot nu toe weinig moeite gekost, maar ik merk nu dat ik mijn interesse begin te verliezen. Daarnaast is Valhalla een stuk buggier dan de vorige 2 delen, dat werkt ook niet mee.

Het is ook een kwestie van vraag en aanbod, er komt nu weinig uit anders was ik denk ik al gestopt met Valhalla. Ik weet wel dat ik Ubisoft games nooit bij launch koop, en ook niet voor de volle prijs, dat zijn ze mij niet waard. Voor Valhalla heb ik 30 euro betaald en dat is wat mij betreft een eerlijke prijs.

Pagina: 1 2 3 ... 6

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee