Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geluidisolatie - buren hebben last van mij en ik van hen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• juliette123456
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 18-10 11:55
Hallo,

Ik woon in een studentenkamer midden in Amsterdam en ik hoor mijn buren heel goed en zij mij.
Is het slim om aan mijn kant - op mijn al bestaande muren een laag Rockwool isolatieplaat te hangen en daarover Isolatieplaten te hangen? of heeft dat geen zin omdat er al een muur staat.

Beste antwoord (via juliette123456 op 18-10-2020 11:54)

• Makrolon
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 22:34
Ik heb het hier als volgt gedaan:

Balken 44x44 op 44mm van de muur geplaatst. Als het ware een frame gemaakt van een balk op de vloer en tegen t plafond en daar de staanders tussen. Tussen de balken en vloer/plafond zit kantband. Das een soort schuim. Het zit verder niet geschroefd maar puur tussen vloer en plafond geklemd. Zo heb je nooit contact geluid.

Dan heb ik de ruimte tussen frame en muur opgevuld met 45mm rockwool (deze laag is dus ononderbroken door het frame 44mm van de muur te zetten) en de ruimte tussen de staanders nog eens opgevuld met 45mm rockwool.

Hier overheen 2x 12,5mm gips kruislings op elkaar.

Werkt zeer goed moet ik zeggen.

Alle reacties

• juliette123456
@FabianGTI Graag!! Als je foto's zou kunnen sturen of in ieder geval de materialen kan benoemen zou mij dat enorm helpen !!

• juliette123456
@TheGhostInc Ze kunnen mij - en ik hun horen praten. Geen exacte gesprekken maar wel gemompel. Mijn gehele 'huis' is naast mijn buurmans slaapkamer. Als ik dus tot wat later tv wil kijken kan hij dus niet slapen..

Het probleem ligt dus echt bij de muren. Ook hebben zij naast mijn deur ook een deur. De deur naar hun huis gebruiken zij niet (ze hebben 2 etages). Deze deur wil ik dus eigenlijk ook dicht maken. Ik dacht dit te doen door of inderdaad een geluidsdoek ervoor te hangen of wat ik eerst zij: een laag Rockwool isolatieplaat tegen de deur te zetten en daarover een Isolatieplaat te hangen.

• juliette123456
Maar @FabianGTI @TheGhostInc @thunder8 de manier waar ik nu aan zit te denken:

https://www.praxis.nl/bou...-x-4-5-cm-8-stuks/5625305

Deze platen tegen m’n huidige wand te hangen en daarover een nieuwe muur maken met deze gipsplaten:

https://www.praxis.nl/bou...00x50x3cm-8-stuks/5322570

werkt niet?

• juliette123456
@kabeltjekabel De grond heb ik geïsoleerd met tapijt dus dat vind ik even voor nu goed. Het gaat vooral om de muren. Die zijn extreem dun. Geen idee hoe de muren ooit zijn neergezet maar het zijn small muren waar je dus duidelijk gemompel hoort als iemand aan de andere kant zit te praten.

Hoe zou ik dit dus het best kunnen oplossen zonder al te veel te moeten kopen/installeren/etc.

Ik wil dus iets hangen of plaatsen aan de muren die mij en mijn buurjongen scheiden.

Ik zou het erg fijn vinden als jullie mij misschien kunnen helpen door producten te versturen of een stap voor stap plan. Jullie hebben hier duidelijk meer ervaring mee/kennis van :)

groet!

heb is een kleine muur gelukkig ;)

• juliette123456
@FRANQ aah dat klinkt goed! hoe hebben jullie de voorzetwand gemaakt? Hetzelfde als @Makrolon?
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True