Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geluidisolatie - buren hebben last van mij en ik van hen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• juliette123456
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 18-10 11:55
Hallo,

Ik woon in een studentenkamer midden in Amsterdam en ik hoor mijn buren heel goed en zij mij.
Is het slim om aan mijn kant - op mijn al bestaande muren een laag Rockwool isolatieplaat te hangen en daarover Isolatieplaten te hangen? of heeft dat geen zin omdat er al een muur staat.

Beste antwoord (via juliette123456 op 18-10-2020 11:54)

• Makrolon
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 22:34
Ik heb het hier als volgt gedaan:

Balken 44x44 op 44mm van de muur geplaatst. Als het ware een frame gemaakt van een balk op de vloer en tegen t plafond en daar de staanders tussen. Tussen de balken en vloer/plafond zit kantband. Das een soort schuim. Het zit verder niet geschroefd maar puur tussen vloer en plafond geklemd. Zo heb je nooit contact geluid.

Dan heb ik de ruimte tussen frame en muur opgevuld met 45mm rockwool (deze laag is dus ononderbroken door het frame 44mm van de muur te zetten) en de ruimte tussen de staanders nog eens opgevuld met 45mm rockwool.

Hier overheen 2x 12,5mm gips kruislings op elkaar.

Werkt zeer goed moet ik zeggen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Makrolon
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 22:34
Ik heb het hier als volgt gedaan:

Balken 44x44 op 44mm van de muur geplaatst. Als het ware een frame gemaakt van een balk op de vloer en tegen t plafond en daar de staanders tussen. Tussen de balken en vloer/plafond zit kantband. Das een soort schuim. Het zit verder niet geschroefd maar puur tussen vloer en plafond geklemd. Zo heb je nooit contact geluid.

Dan heb ik de ruimte tussen frame en muur opgevuld met 45mm rockwool (deze laag is dus ononderbroken door het frame 44mm van de muur te zetten) en de ruimte tussen de staanders nog eens opgevuld met 45mm rockwool.

Hier overheen 2x 12,5mm gips kruislings op elkaar.

Werkt zeer goed moet ik zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 23:25
Je moet het juist NIET met schroeven en pluggen verankeren in de muren vloeren en plafonds.

Wij hebben zelf ook een voorzetwand omdat de tussenmuur boven naar de buren uit een enkele steen bestaat en we elkaar woordelijk konden verstaan.

Onze voorzetwand staat ook op vilt, en het frame is in elkaar geschroefd. Maar het zit vast met bouwschuim/montage purschuim.

We hebben hun babys niet eens kunnen horen.
En zij recenter de onze niet.
Op zolder kunnen we nog wel elkaar horen, maar daar zitten ook kieren in het metselwerk.

[Voor 57% gewijzigd door FRANQ op 17-10-2020 23:19]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True