Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geluidisolatie - buren hebben last van mij en ik van hen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:01
Hahn schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:32:
[...]

Ook ik zie graag die foto's, en ik ben heel benieuwd hoeveel werk en geld het je gekost heeft :)
Beetje vertraging erin maar goed:

Zelf heb ik een aantal platen hiervan besteld:
https://www.akoestiekwink...pende-ontkoppelingsplaten en wat MDF erop gelijmd met contactlijm

Deze regels heb ik met polymax vastgelijmd aan de vloer, wanden en plafond, en daar 44x69 balkjes opgeschroefd
Tussen de wand en het frame heb ik aan de achterzijde ook ruimte gehouden om op te vullen met deze platen

In het frame heb ik vervolgens normale isolatie gedaan (steenwol), en deze afgewerkt (ik heb er alleen nog een laag OSB tussen:

Hier zitten de geluidsisolerende platen nog los, deze heb ik uiteraard netjes vastgemaakt
Het frame is hier ook goed te zien met de ontkoppelingsplaten

Extra isolatie erin:

OSB platen ervoor, als je goed kijken leunen ze aan de onderkant op plastic wigjes, die heb ik er later onderuit gehaald

Qua werk was het een dagje werk, dat viel wel mee
De ontkoppelingsplaten waren het duurst, voor de frames zou ik de iets duurdere pakken omdat die wat steviger zijn, de andere platen die tegen de wand aan zijn gelijmd komen van de lokale bouwmarkt
Verder wat vuren balkjes, wat isolatie (rockwool), gipsplaten, polymax, schroeven en kit :)
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True