Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw gamesysteem, zou het wat zijn zo?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 10:53
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige computer vervangen! Hij staat in de woonkamer en stuurt mijn ultrawide monitor aan. Ik werk op dit systeem wanneer ik thuiswerk en ik speel wat games. Ik wil de nieuwe games die aankomende november / december uitkomen kunnen spelen op 3440x1440. Mijn huidige systeem is wat oud, Ik ben enkele upgrades verder en ik denk dat mijn CPU (eerste gen i5) nu echt wel "the bottleneck" gaat zijn"

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een max prijs, ik denk dat ik al een eind in de max prijs range kom. Als iemand iets heel slims roept kan ik er best nog een eindje overheen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn keuze voor CPU en MEM liggen al vast, die heb ik namelijk al besteld, mijn graphics card neem ik nog even mee, ik wil even kijken wat er de komende maanden gebeurd met AMD en Nvidea, en daarna indien nodig upgraden, (hangt voornamelijk van cyberpunk af). Ik ben mij er bewust van dat ik maar 1 TB heb, ik neem één of twee oude SD's mee uit mijn huidige systeem voor downloads en games.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben een beetje aan het flirten met RGB, soms is kermis gewoon leuk, vandaar de keuze van het mobo, de kast en het geheugen. Ik denk dat ik hier mee start en daarna altijd nog iets geks kan gaan doen zoals waterkoeling, ledstrips of een andere CPU koeler

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben meer gevoelig voor kwaliteit dan voor merk, Ik heb pas een NZXT build gemaakt voor mijn zoon en ik was onder de indruk van deze kast.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop dat deze build niet te veel geluid maakt, zoals eerder genoemd staat mijn pc in de woonkamer. Ik denk dat ik met deze voeding alles wel van stroom kan voorzien ook eventueel een nieuwe Graphicscard (toch?), ik heb mijn huidige CPU niet overclocked, ik denk ook niet dat ik dat met deze ga doen.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk dan dus niet.

Wat verwacht je van ons?
Dit is voornamelijk mijn check of ik niets over het hoofd heb gezien of iets heb gekozen wat ik beter anders kan doen. Ik vraag me ook af of ik nog extra fans nodig ga hebben (aan de achter of bovenkant) en of ik moet beginnen met de stock cooler op de CPU. Ik ben ook benieuwd wat jullie denken van het Graphics card verhaal.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 299,50€ 299,50
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 165,-€ 165,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 580 Gaming 8G MI€ 287,67€ 287,67
1BehuizingenNZXT H510 Elite Zwart/Wit€ 144,99€ 144,99
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16W€ 128,20€ 128,20
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 69,90€ 69,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 103,90€ 103,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.199,16

Beste antwoord (via Pindakaasman op 11-10-2020 10:33)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Prima begin. Je hebt het geheugen al gekocht. Voordat je de verpakking open maakt kun het best even op de achterkant van de verpakking kijken (door het raampje) welke versie het is en meld het hier. Sommige werken niet goed met Ryzen. Dit is meteen de reden, waarom op DAA over het algemeen Corsair niet wordt aangeraden.

Wat betreft de herrie:

[ Voor 5% gewijzigd door Djarune op 11-10-2020 10:39 ]

Alle reacties

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-11 00:02
Dat zier er mijn inziens keurig uit. Ik neem aan dat die RX580 je vermeldde oude graka is.

Gezien de price jump van AMD voor Zen 3 zou je voor dat 3700X geld een 5600X kunnen nemen (wanneer ze beschikbaar zijn,) maar die is 6 cores. Voor games kan dat alsnog wel een positieve wijziging zijn, mits AMD zijn claims waarmaakt. De vraag is of je nog wilt wachten natuurlijk.

Ik heb overigens zelf een RX580, en dat lijkt me prima om voorlopig mee te gamen. Ik speel wel op 1080p, ik vermoed dat je op 1440p wel wat sneller op de limieten botst.

• Involvement
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 16:10
Hij heeft de processor en het geheugen al besteld, dus daar hoeven we geen input meer voor te geven denk ik (al moet ik zeggen dat op dit punt in het proces om raad vragen minder gaat helpen). Het moederbord kan denk ik wel goedkoper, meestal is een full-ATX niet nodig en er zijn goedkopere die verder hetzelfde kunnen.

Als je voor een stille build gaat is het IMHO cruciaal beter dat je de CPU koeler vervangt. Gegeven je kleurschema zou een Gelid Solutions Phantom Black een aardige kandidaat zijn, anders een Scythe Mugen 5 ARGB Plus. Fans zitten zo te zien al bij de kast. Een snellere videokaart voor 1440p zou wel aan te raden zijn, maar als je van een eerste generatie i5 komt zal de CPU kritischer zijn.

edit: Bij tweede lezing bedenk ik met dat de 3700X met de Wraith Prism komt die nog best aardig werkt voor een stock koeler. Niet ideaal, maar geen drama zoals de Wraith Stealth en Spire.

[ Voor 10% gewijzigd door Involvement op 12-10-2020 12:17 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Prima begin. Je hebt het geheugen al gekocht. Voordat je de verpakking open maakt kun het best even op de achterkant van de verpakking kijken (door het raampje) welke versie het is en meld het hier. Sommige werken niet goed met Ryzen. Dit is meteen de reden, waarom op DAA over het algemeen Corsair niet wordt aangeraden.

Wat betreft de herrie:

[ Voor 5% gewijzigd door Djarune op 11-10-2020 10:39 ]

Verwijderd

Djarune schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:21:

...

Intake fans aan de voorkant hebben zeer weinig effect volgens deze video: YouTube: Strange Airflow

...
Prachtige 140mm fans, stoppen ze er een glazen plaat voor |:( ;(

Toegegeven, die Elite ziet er mooi uit, maar je betaalt wel bijna twee keer zoveel voor dat geintje ten opzichte van de H510 (niet elite) van het zelfde merk: https://tweakers.net/behu...h510_p981970/vergelijken/

Er is geen noemenswaardig verschil in de kwaliteit van de ventilatie tussen de elite en niet elite, en van het verschil kan je een hoop mooie rgb blingbling kopen dat geen extra geluid maakt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2020 10:19 ]

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 10:53
Bedankt voor jullie reacties, ik heb twijfelde over de kast en de opmerking over het prijsverschil was toch doorslaggevend, dus die heb ik aangepast (ik heb dan wel dezelfde kast als mij zoon, hij vergeeft het mij ;) )

Ik moet dan wel een paar extra fans kopen, ik vond de coolermasters uit de laatste best buy wel mooi dus ik heb die er bij gezet, ook de voeding heb ik aangepast en de procesorkoeler, hoewel ik nog steeds zit te kijken naar waterkoeling, maar dit is dan vooral voor de looks, niet voor geluid of koelprestaties, want daar hoef je het niet speciaal voor te doen volgens mij.

Dit geheugen zou geen problemen mogen geven dus daar heb ik niets aan aangepast, (thanks for the headsup).

Ik denk dat het totaalplaatje er dan ongeveer zo uit gaat zien;
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 299,50€ 299,50
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 165,-€ 165,-
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 72,81€ 72,81
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 ARGB Plus€ 68,10€ 68,10
1VentilatorenCooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm€ 40,99€ 40,99
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16W€ 128,20€ 128,20
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 550W€ 98,35€ 98,35
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 103,90€ 103,90
Bekijk collectie
Importeer producten