• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:34
Alvast feedback op je onderdelen:
1) je hobby is foto's , dus ik neem aan dat je fotos ook opslaat na het bewerken? Koop hier een HDD voor. Qua opslag zit je dan: 1x nvme SSD: (kingston a2000, 1 tb -> de samsung plus levert te weinig op voor de meerprijs) voor al je programma's en stuursysteem 1x een sata-600 SSD, zoals je nu hebt, 1 tb (500gb als je moet sparen-> die mx is te klein) voor al je foto's die je nog moet bewerken / scratch ssd. 1x 4 tb HDD, gezien hdd toch zo goedkoop is :)

2) pak liever geen corsair icm ryzen, g-skill of crucial zijn dan beter

3) deze koeler is goed, als je ram sticks pakt met heatspreader (zoals de ripjaws), pak dan de pro-variant van deze koeler, anders past het niet :)

4) de 5xxx serie komt er binnenkort aan, hoe snel wil je je pc bouwen?

5) de RTX3070 komt over 2 a 3 weken voor dezelfde prijs uit. Die gaat stuk beter zijn. Je hebt helemaal niet zo'n sterke GPU nodig, maar als je dan toch zo'n bedrag neer wilt gooien, pak dan meteen de betere :) Adobe is voornamelijk CPU-based, dus pak liever de ryzen 9 5xxx dan de 500 euro GPU.

6) pak een enermax voeding, die leveren wat meer kwaliteit voor dezelfde prijs.

ps de meeste componenten vinden het fijn om in een behuizing te zitten:
pricewatch: be quiet! Pure Base 500DX Zwart bijvoorbeeld.

[Voor 12% gewijzigd door 99ruud99 op 05-10-2020 18:07]

• lucky28
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-05 07:52
@Rem_NL Denk je dat ik voor 1000 euro ook een systeem kan bouwen waar ik 4 jaar mee vooruit kan met videobewerken en fotobewerken?
Zo ja, hoe zou dan jouw setup er uit zien als je in mijn schoenen staat?
Alvast bedankt!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:26
lucky28 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:59:
geduld is zeker een schone zaak.
Ik vraag me wel af, stel dat ik een systeem bouw van rond de 1000 euro zoals @Rem_NL aangaf. Is het dan nog steeds de moeite waard om te wachten of zouden jullie dan een andere CPU en GPU pakken?
Zit beetje in zelfde schuitje, maar als ik nu een PC voor ongeveer 1000 euro uitzoek dan wordt het een Ryzen 5 3600 + een RX5700XT.. Als je dat nu prima value for money vind, dan hoef je niet persé te wachten. Je kunt i.i.g. even wachten tot overmorgen voor de CPU's, kun je eventueel kiezen om wel de nieuwe CPU te pakken.

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:26
lucky28 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:07:
@william89 hoe ziet jouw systeem setup er verder uit? Ben wel benieuwd.
Huidige concept is dit, maar deze is nog niet geverifieerd door de community hier (ik wacht nog even met mijn topic):

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 190,-€ 190,-
1MoederbordenASRock B550M Pro4€ 101,-€ 101,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT€ 446,-€ 446,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Grijs€ 67,97€ 67,97
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 59,90€ 59,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 69,90€ 69,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 103,90€ 103,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.038,67

• 99ruud99
vooral, de 3600 is bijna 50 euro gestegen in prijs.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:19
Ik zou een veel goedkopere pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G halen. Daarmee kun je prima gamen en sneller heb je niet nodig voor 4k videobewerking in Premiere Pro.

• 99ruud99
box is met koeler, mpk is box met nieuw naampje, tray is zonder koeler.
5700 zou al helemaal prima zijn :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee