Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Desktop voor designer (adobe)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Ik wil een complete desktop samenstellen met name om Adobe programma´s zoals After Effects, Illustrator en PS te kunnen gebruiken (en ook naast elkaar). Mijn budget zit rond de 1000/1100-, Verder geen merkvoorkeur. Wat adviseren jullie ik twijfel met name over de CPU (i5 of i7) en videokaart (maar heb er ook niet zoveel verstand van)? En hebben jullie tips over waar ik het kan laten samenstellen??

Groet,
Danielle

Alle reacties

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 20:30
wij adviseren je eerst even het vragenlijstje inte vullen die bij het maken van dit topic stond maar die je verwijderd hebt.

even invullen en dan kunnen we je beter helpen
ok eerst even kijken bij de best buy guide en daabij alvast een lijstje te maken van wat je denkt nodig te hebben wordt ook gewaardeerd

[ Voor 28% gewijzigd door pedra op 19-09-2020 19:18 ]

Verwijderd

Ik gebruik voor exact dezelfde software een Lenovo Legion Game Pc voor.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:07
Op de site van Puget kun je antwoord op je vragen vinden, bijvoorbeeld hier

• James3
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10-2020
Het is nogal persoonlijk. Bijvoorbeeld welk type camera heb je? Foto's kunnen varieren van 10 tot 100 megapixels. Voor 100 MP heb je een krachtiger computer nodig (of meer geduld).

Dan zou ik max. 750 euro uitgeven en als het tegenvalt heb je nog geld over voor een upgrade.
Heb je zelf geen vergelijkingsmateriaal? (een PC op het werk/school/thuis)

Een i5 en i7 zijn beide geschikt, zullen Adobe programma's soepel draaien. AMD Ryzen is ook geschikt.
Ik denk dat een goede videokaart, SSD en voldoende RAM geheugen belangrijker zijn dan een i7.

Een losse videokaart zal de prestaties verbeteren, maar je hoeft niet de duurste te hebben (die zijn voor games te spelen).

Je kan eventueel een merk-PC kopen, dan hoef je niets samen te stellen. Zoals Lenovo of HP.
https://www.amazon.de/HP-...p-i5-9400F/dp/B07XJRGY2J/
https://www.amazon.de/Len...er-GeForce/dp/B085CQPWS5/

(deze PC's kunnen wel lawaai maken vanwege die videokaart, als dat ongewenst is, laat het weten)

Houd je ook rekening met de maandelijke kosten van een adobe-abonnement? En een monitor/externe USB opslag.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
CPU is belangrijker dan GPU voor Adobe.
Zowel Intel als Ryzen zijn prima, maar Ryzen is meer bang for buck.

Probeer eens een systeem te maken met een R7 3700x, 1650 Super, 32 GB Ram en 2 SSD’s.
Pagina: 1