LordLynx schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:44:
Misschien offtopic maar ik was afgelopen weekend in Londen waar er bij diverse winkels (oa harvey nicols en curry) borden stond dat de ps5 op voorraad was. Verder niet gekeken of meegenomen want iedereen in mijn vriendengroep is inmiddels voorzien maar ik vraag me wel af of Sony of de nederlandse retailers niet gewoon kunstmatig de schaarste creëren om bundels van 7-8 honderd euro te slijten want toen ik in september in Spanje was lagen ze daar ook gewoon in winkels en een vriend van mij heeft er zelf 1 op de luchthaven van Dubai meegenomen.....
Kleinste landen worden altijd onderaan geplaatst vaak bij schaarste. Was 2 weken geleden in Egypte en daar lagen ze ook gewoon in de winkel.
En volgens mij ligt het ook aan hoeveel geld je durft te investeren. Kon me nog herinneren bij de PS4 destijds dat winkel ketens een half jaar van te voren al moesten betalen voor hun bestelde exemplaren. Dat moest je als keten wel even hebben.
Weet niet of dat nog steeds is, maar nu zie ook dat bijvoorbeeld Media Markt bij far de meeste PS5's geleverd heeft dit jaar. En schaarste komt hun wel goed uit, met al die extra's die ze er bij verkopen. Als het allemaal eerlijk verdeeld werd hadden andere ketens er ook wel meer gehad.
Bol en Coolblue leveren vaak echt maar om de 6 weken. Geen idee hoeveel ze er dan gelijk binnen krijgen.