Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:05
Aiii schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Het enige risico dat je loopt is dat je meer Apple apparaten gaat kopen in de toekomst.

Maar Android Tablets zijn de moeite niet waard. De app support is er simpelweg niet. Koop dus liever de iPad en laat de Samsung Tab voor wat hij is.
Precies, als je eenmaal een iPad gewend bent wil je niks anders meer.
Tevens is de support en updates 10x beter dan die van Samsung.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Glitchdj
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-09 00:09
Gewoon besteld dan maar, een groene 64GB wifi *O*

[Voor 7% gewijzigd door Glitchdj op 12-03-2021 13:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Glitchdj schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:15:
Van harte welkom dan maar bij de club.. Hier is een handige handleiding om dit apparaat helemaal te ontdekken. https://support.apple.com/nl-nl/guide/ipad/welcome/ipados

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 27-09 20:05
THE_BASE schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:21:
Iemand ervaring met kloon-Pencils? Lees goede review op Amazon.de over MPIO en Jamjake. Het is niet dat ik het pennetje heel vaak ga gebruiken, maar lijkt me wel handig zo af en toe. En dan vind ik 135 euro voor een originele aardig aan de prijs, terwijl ik normaliter alles graag van Apple zelf heb.

Heb al gezocht, maar wordt vrijwel nergens over alternatieve pencils gesproken.
Late reactie 8)7 : Voor af en toe is die MPIO top. Qua gebruik werkt hij net zo goed als de Apple pencil, alleen heb je dus geen "shortcut" knop erop.

Wat wel extreem frustrerend is aan de MPIO is dat de aan/uit knop touchgevoelig is en op het uiteinde van de pencil zit waardoor je continu per ongeluk je pencil uit- of aanzet. Je pencil anders vasthouden of per ongeluk de achterzijde aantikken en hij is gelijk uit.

Verder nog 2 kleine nadelen namelijk het niet draadloos kunnen opladen (gelukkig wel via usb-c) en het felblauwe lampje dat erop zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
Glitchdj schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:15:
Welkom bij de club, we lezen het wel als je vragen hebt.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Anoniem: 192266

Vandaag ook de iPad Air 64GB Spacegrey in huis gehaald. (Mediamarkt aanbieding) :)

Mijn eerste iPad sinds de iPad Mini en wil hem voornamelijk gebruiken om te browsen, e-mails te lezen, voor mediaconsumptie en om de krant te lezen. De normale iPad zou denk ik ook voldoen, maar mijn vriendin heeft een Pro en die pak ik weleens. Durfde het niet aan om het instapmodel te kopen; het verschil is dan wel erg groot t.o.v. wat ik gewend ben. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen! Eerste indruk is goed: bloedje snel, prachtig scherm, stevige bouwkwaliteit en een soepel OS: Apple ten voeten uit wat mij betreft.

Heb gratis 3 maanden Apple Arcade, iemand tips? Heb zelf even gekeken maar zie veel nietszeggende titels.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
Anoniem: 192266 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:21:
Vandaag ook de iPad Air 64GB Spacegrey in huis gehaald. (Mediamarkt aanbieding) :)
Ha, ik heb net de blauwe versie gehaald bij Belsimpel en vroeg me nu even af of ik een betere deal gemist had, maar de prijs daar is hetzelfde (629E) :). Overigens was de gouden versie nog een tientje goedkoper, maar ik vind blauw toch mooier en over de levensduur van zo’n apparaat scheelt het niet echt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:53
Yannick_ schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:08:
ik heb hem nu zelf ook gekocht in het blauw ben der heel blij mee werkt goed en snel dankzij de apple a14 chip alleen jammer dat er geen face-id in zit de vingerafduk scanner werkt ook maar toch wat minder goed ik had liever gezicht herkening gezien alsnog een hele fijne ipad
Dan had je een Pro moeten kopen ;)

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:15
WhatsappHack schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:11:
Ik heb de iPad Air 2020 (256) maar zit toch nog te twijfelen of ik hem moet omruilen voor een Pro. Die is (128) maar €70 duurder. Was me vorige week niet opgevallen, ik dacht dat dat de prijs voor 64 was; maar die heb je bij Pro helemaal niet. :+

De reden voor twijfel komt eigenlijk puur neer op het 120Hz scherm en de vermeend betere accuduur. De betere multi-core prestaties zijn verwaarloosbaar, het extra RAM denk ik van beperkt nut voor wat ik doe. Hier iemand die ze beiden gebruikt heeft en daar misschien iets over kan zeggen? Het nadeel is weer dat de Air de A14-chip aan boord heeft en mogelijk langer mee zal gaan qua updates.
iPad Air retour doen en dan de iPad Pro nemen. Of evens wachten tot de nieuwe pro wordt aangekondigd (dat laatste zou ikzelf doen..)

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• HereIsTom
syltheboy schreef op donderdag 8 april 2021 @ 12:29: Wel vind ik het jammer dat iOS na de 8 Plus niet meer in landscape-mode is. Ook FaceID is niet in landscape-mode te gebruiken.
Wat bedoel je op de iPad Pro?
Hier is de iPad Pro en iPhone 8 gewoon in landscape te gebruiken.
Ook FaceID werkt het prima op de iPad Pro in landscape mode.

@WhatsappHack Lastige keuze, maar wij zijn zeer tevreden met de iPad Pro 128 12.9, heel fijn dat mooie grote scherm, lekker snel, lange accu duur en geweldig geluid.

Het nadeel is weer dat de Air de A14-chip aan boord heeft en mogelijk langer mee zal gaan qua updates.
Naar alle verwachting komt er binnen april een vernieuwde iPad Pro met een A14X aan boord.

• Yannick_
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 08-09 21:32
Albert020 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:16:
[...]

Dan had je een Pro moeten kopen ;)
ja dat is waar maar die vond ik net te duur voor wat je deer meer voor krijgt :O

• mcshawn
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 10-04 16:29
Ik heb de iPad Air 2020 (256) maar zit toch nog te twijfelen of ik hem moet omruilen voor een Pro. Die is (128) maar €70 duurder. Was me vorige week niet opgevallen, ik dacht dat dat de prijs voor 64 was; maar die heb je bij Pro helemaal niet. :+

De reden voor twijfel komt eigenlijk puur neer op het 120Hz scherm en de vermeend betere accuduur. De betere multi-core prestaties zijn verwaarloosbaar, het extra RAM denk ik van beperkt nut voor wat ik doe. Hier iemand die ze beiden gebruikt heeft en daar misschien iets over kan zeggen? Het nadeel is weer dat de Air de A14-chip aan boord heeft en mogelijk langer mee zal gaan qua updates.
Ik zou wachten tot volgende week. Geruchten zijn er steeds meer dat op 13 april de nieuwe Pro uitkomt.
Macworld heeft er vandaag een aardig artikel. Welke iPad voor welke doelgroep:

https://www.macworld.com/...y-price-apple-pencil.html
WhatsappHack schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:17:
[...]

Hmmmmmm. Ja dat is interessant. Ik zit nog binnen de zichttermijn van 14 dagen, dus interessant om te overwegen. Zeker als ie OLED heeft. Maar de vraag is of ie dan ook dezelfde prijzen meekrijgt als de huidige generatie. Dan is het een no-brainer om het instapmodel Pro te halen. Die 128GB opslag heb ik wel genoeg aan namelijk. (64 is alleen veel te weinig, m’n music library alleen is al 45GB ofzo.)
Ik verwacht hem deze week. (zie dit bericht).

Verwacht dat beide modellen uitgerust zullen worden met Thunderbolt USB-C, A14X processor, betere camera's, een U1 chip en 5G (Wi-Fi model is vermoedelijk sneller leverbaar dan het 5G model). Alleen de 12,9-inch zal een nieuwe schermtechniek, namelijk Mini-LED scherm krijgen.

Aldus de geruchten (die ook fout kunnen zijn).

• Moonsugar
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 18:53

Moonsugar

Communitymanager
Hey @crimby ik denk dat ik je vragen kan beantwoorden. Ik heb afgelopen zaterdag de iPad Air 4 gekocht met Apple Pencil 2. Naast mijn werk bij Tweakers ben ik ook illustrator en ik werkte hiervoor altijd traditioneel met papier en zwarte inkt (mijn stijl = vrij gedetailleerde lijntekeningen). Ik ben er echt helemaal weg van. Ik werk altijd in Procreate, daar heb je een instelling waarbij je kan uitschakelen dat hij aanrakingen met je hand detecteert als tekenen of schrijven. Zelfs toen deze instelling uitstond kwam het maar heel weinig voor dat ik met mijn hand per ongeluk tekende, de iPad flipt in elk geval zeker niet. Ik weet niet hoe het zit met notitieprogramma's maar het laat in elk geval zien dat het mogelijk is. Waarin zou je het liefst notities willen maken? Dan zou ik eventueel voor je kunnen checken of het werkt.

☼ Community Manager by day: LinkedIn / Twitter ✧ Artist by night: Etsy

• Gugger
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:19
crimby schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:14:
[...]

Thanks! Dat is fijn om te weten!
Qua notities weet ik het nog niet want ben op zoek naar een goede tool dat ook meteen op mijn windows laptop kan werken (synchroniseren).
Mij bevalt Microsoft OneNote eigenlijk prima hiervoor. Goede app synct ook goed op Windows natuurlijk. Verder kan je vanaf je laptop/desktop notities aanmaken en vanuit Outlook afspraakgegevens invoegen en ook documenten b.v. notulen toevoegen.
De meeting ga ik dan vervolgens in met m'n tablet en daar kan je gewoon lekker schrijven en krabbelen in je app.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:23
Chris7 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:45:
[...]
Overigens mis ik Face ID niet zo, Touch ID in de aanknop werkt best fijn omdat je alleen je vinger erop hoeft te leggen om naar het homescreen te gaan, bij Face ID moet je eerst over het scherm swipen. Per saldo is het niet veel langzamer.
Voordeel van Face ID is dat je sneller wachtwoorden invult/ dingen autoriseert doordat ie je herkent en je niet je vinger op de Touch ID hoeft te leggen ;) en dat doe ik veel vaker dan de iPad unlocken.

[Voor 4% gewijzigd door Volkan1984 op 18-06-2021 11:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17:24

Hoedje

Moderator Apple Talk
robcoenen schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:49:
Report: Apple to Release 5th-Gen iPad Air With OLED Display Next Year

Ergens zou ik het wel apart vinden als de iPad Air OLED krijgt en de iPad Pro bij nog op mini-LED blijft steken
Mini-LED is vanuit Apple een upgrade van OLED. Dus die snap ik wel. Al verwacht ik dat de kleinere iPads niet zo snel zullen overschakelen naar Mini-LED, aangezien Apple heeft aangegeven dat het teveel gewicht toevoegt. Dat zal natuurlijk ook beter worden, maar de huidige Mini-LED techniek verwacht ik daarom niet in iPads van 11" en kleiner.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pingo76
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 22:31
Vandaag de Paperlike screen protector laten brengen op mijn iPad, ik had dit veeeeeeeeeel eerder moeten doen. Heb er echt spijt van dat ik zowat 2 maanden zonder zo een screenprotector heb zitten worstelen. Ik schrijf namelijk zo een zeker drie uur per dag op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:49
Pingo76 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:24:
Vandaag de Paperlike screen protector laten brengen op mijn iPad, ik had dit veeeeeeeeeel eerder moeten doen. Heb er echt spijt van dat ik zowat 2 maanden zonder zo een screenprotector heb zitten worstelen. Ik schrijf namelijk zo een zeker drie uur per dag op.
Had je hiervoor helemaal geen of een andere protector?
Voelt de protector door swipen met de hand ook als papier?

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pingo76
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 22:31
RoelsRules schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:51:
[...]

Waar heb je het laten doen?
Computorium in Rotterdam, heb er 5 euro voor betaald :P

• cedrix5
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:22
Roodey schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Zelf de Go2 gehad en nu in de running voor de Air. Ik vind het alleen wel een beetje zonde om +600 euro te betalen en dat het scherm niet voldoet.
Voor mij voldoet het prima. De pro heeft 120hz en is misschien tikje beter, maar op een 12,9 inch pro van de vriendin van een huisgenoot zie ik geen groot verschil.
Enige waar ik last van heb is reflecties als ik recht onder een spot zit en notities wil nemen met de pencil (als student gebruik ik dat ding 80% van de tijd met goodnotes binnen en 20% voor mediaconsumptie)

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:31
Roodey schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Zelf de Go2 gehad en nu in de running voor de Air. Ik vind het alleen wel een beetje zonde om +600 euro te betalen en dat het scherm niet voldoet.
Het verschil tussen het scherm van de Surface Go en de Ipad Air is niet heel erg groot, hoor. Je ziet als je er recht voor zit bijna geen verschil. De Ipad is prima geschikt om series op te kijken. Ik had me alleen verkeken op de erg enthousiaste reviews van de Air. Ik verwachtte een gewéldig scherm, en dat is het niet.

• cedrix5
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:22
Pingo76 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

Gebruik jij nog papier voor de studie of niet?
Nee, voor ik die ipad had maakte ik zelden oefeningen en verloor ik mijn papieren altijd. Had overal half gevulde schriften en het was slecht leesbaar.
Nu doe ik alles op dat ding, is het perfect geordend en kan ik snippets maken op mijn macbook en die plakken in goodnotes op ipad met unified clipboard. Geschreven tekst kunnen verplaatsen enzo vind ik ook wel een enorme troef. Enige wat ik mis is een groter scherm soms (bv. op plekken waar ik de macbook niet mee heb en split screen wil doen met slides naast notities), maar soms ook weer blij met 11" en 12,9 vind ik te duur voor mijn gebruik.
Werkte ook top met online instructies
Pingo76 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:00:
Ook mensen ik ben de niet de meest getalenteerde iPad user die je kunt vinden :+ Ik was vanmiddag aan het uitvogelen wat garageband nou was. Nu zie ik opeens een 33 rechtsboven staan (zie pic). Wat is dat en hoe kom ik er vanaf?

[Afbeelding]
Vermoedelijk omdat er nieuwe, ongedownloade geluiden klaar staan in de "geluidenbibliotheek".
Je kunt desgewenst via instellingen > berichtgeving > GarageBand > Badges de meldingen uit zetten.
Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee