Toon posts:

Wonen in Schiedam

Pagina: 1
Acties:
  • 5.673 views

Onderwerpen

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:27

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb me wel eens afgevraagd hoe het zou zijn om in de buurt van Schiedam station te wonen omdat ik er regelmatig met de trein langskom. Spijtig om te lezen dat het dus niet zo'n goede buurt is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Het is erg afhankelijk van jouw budget, in wat voor een prijscategorie zoek je?

Heb zelf in Groenoord gewoon en ben er vertrokken vanwege de overlast van het vliegverkeer. Zit nu meer dan een jaar in Park Harga en dat bevalt prima!

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Albestaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:49
Wij gaan in deze buurt wonen en dan specifiek in de nieuwbouw buurt (oplevering nieuwbouwwoning eind dit jaar). De gemeente is erg fanatiek bezig om de buurt op te knappen, tokkies er uit te gooien en juist het stationsgebied flink aan te pakken. Daarbij hebben ze hele mooie plannen voor de wijk. Het station wordt helemaal verbouwd en er komt een nieuwe stadsentree met een gebouw dat een iconische uitstraling moet krijgen, de 'kop van de singel'. Aan de achterkant van het station komen nieuwbouw flats met horeca genaamd 'Schieveste'. Vooral gericht op starters en stedelingen die gebruik willen maken van het OV. Daarbij heeft de gemeente net miljoenen van het rijk gekregen om juist deze buurt verder aan te pakken. Ik merk nu al dat de wijk enorm in de lift zit. Een nieuwbouwwoning uit de fase voor ons was anderhalf jaar geleden VON gekocht voor 245K en is meteen na oplevering casco doorverkocht voor 365K.

Uiteraard moet ik ook toegeven dat de wijk nog in ontwikkeling is en er ook op sociaal gebied nog best wat stappen genomen moeten worden, maar anderzijds heeft de wijk ook enorm veel potentie. 10 minuten wandelen naar het centrum van Schiedam, 15 minuten fietsen naar centrum van Rotterdam en zo'n 5 minuten wandelen naar het intercity station vanwaar je in 3 minuten in hartje Rotterdam zit of in 20 minuten in hartje Den Haag. Vlakbij het station is een gigantische nieuwbouw Pathé bioscoop met horeca en andere voorzieningen. Ik en mijn vriendin zijn iig erg enthousiast en zien datzelfde enthousiastme bij andere nieuwe bewoners van de wijk. Daarnaast al een aantal keren contact gehad met de gemeente en ook uitgenodigd op kantoor waar ze hun plannen voor de wijk persoonlijk aan mij en m'n vriendin hebben meedegedeeld. Heel toegankelijk dus en geeft je ook echt het vertrouwen dat ze de wijk verder vooruit willen helpen. Nu zijn de woningen nog erg goed betaalbaar, maar de afgelopen twee jaar stijgen de huizenprijzen bijna nergens zo hard als in Schiedam. De stad wordt echt een beetje herontdekt. Met name oost is nu nog relatief voordelig en dus een mooi moment om in te stappen.

Of je in oost wilt gaan wonen hangt ook af van je persoonlijke wensen. Geloof je in de potentie en vind je het niet erg om te wachten op verdere verbeteringen? Of wil je in een rustigere wijk wonen met wat meer groen en ruimte, maar wat verder van het centrum en het station af?

Tot zo ver mijn propaganda ;)
Mocht je meer willen weten, stuur mij dan een PM.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:07

dr.lowtune

Deugt niet

Mijn (ietwat gekleurde) ervaringen als inwoner van Schiedam:

Groenoord: (in de buurt van @Karolijn, gemeente is er mee bezig. Was ooit goed, toen superslecht (wij zijn toen weggegaan) en nu is de gemeente er mee bezig om het weer beter te maken. Laatst nog even door mijn oude straat gefietst en zou er voor geen goud willen wonen.

Oost: ook een gebied wat ontwikkeld gaat worden. Gemeente is met het rijk in onderhandeling over financiering. Nu nog niet echt best.

Stationsbuurt en Singel: ook in ontwikkeling. Zitten wel wat leuke stukken tussen.

Zuid/Gorzen: erg volks en kleine huisjes. Moet je ding zijn, beetje ons kent ons. Ik heb er niks mee en zie het niet echt als “Schiedam”.

Nieuwland: :r maar de gemeente probeert er nu wel wat van te maken, dus misschien is het over 10 jaar wel wat.

West: erg mooie stukken, maar uiteraard ook mindere delen. Wij hebben een jaren 30 hoekwoning in west, sinds 2011 in prijs bijna verdubbeld. We wonen er fijn, alles is binnen handbereik, 5 minuten lopen maar de metro, 7 minuten fietsen naar het station. Parkeren is echter vaak in de avond wel een probleem. Er zitten inderdaad nauwe straatjes bij, wij wonen in een wat bredere straat en hebben ook “gewoon” een voortuin (in de smalle straatjes kan je dat vergeten).

Als je meer wilt weten: vraag maar raak!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:41
dr.lowtune schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:33:
Groenoord: (in de buurt van @Karolijn, gemeente is er mee bezig. Was ooit goed, toen superslecht (wij zijn toen weggegaan) en nu is de gemeente er mee bezig om het weer beter te maken. Laatst nog even door mijn oude straat gefietst en zou er voor geen goud willen wonen.
Oh ja die was ik helemaal vergeten. Daar staan inderdaad ook een aantal dystopische flatgebouwen. Ik kwam normaal alleen bij de dirk of reed via de laan van bol'es (bolus :+ ) naar Vlaardingen. Daar lag het er doorgaans wel prima bij.
Nieuwland: :r maar de gemeente probeert er nu wel wat van te maken, dus misschien is het over 10 jaar wel wat.
Ze hebben een jaar of twee terug met een hoop bombarie en fanfare twee van die jaren '50 sovjet appartementsblokken helemaal bij de tijd gebracht. In de loop van de tijd zou de hele wijk worden aangepakt. Driedubbel glas, zonnepanelen, extra muur met isolatie om de flat, iets van stadswarmte of aardwarmte, ingelegd met bladgoud, de hele rambam. Kostte uit m'n hoofd iets van €96.000,- per appartement, maar dan heb je wel een appartement zonder lift, afzuigkap, fatsoenlijke plek voor de wasmachine of andere luxe. Gek genoeg nooit meer iets gehoord over plannen voor de rest van de flats. 8)7

[Voor 10% gewijzigd door jordje op 13-09-2020 00:03]

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ben benieuwd of het nog wat is geworden TS.

Woon zelf in Vlaardingen maar heb tussen 2002-2008 op school gezeten in Nieuwland. ( CSG Aquamarijn op de Nieuwe Damlaan, en Accent College op de Nolenslaan).

Op zich was het een ok wijk maar de laatste jaren hoor ik dat het slechter is geworden en savonds niet meer veilig .

De Singel is volgens mij nog steeds een prima buurt. In ieder geval beter dan Oost. Dat is al jaren de slechtste wijk in Schiedam. Volgens mij is hoe noordelijker je in Schiedam gaat wonen hoe beter.

West, Zuid en Noord en Centrum zijn de beste wijken om te wonen . .

Maar in Vlaardingen heb je ook een wijk die slecht staat aangeschreven . (Oostwijk);

West

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-11 20:42

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik woon zelf momenteel in Schiedam aan de haven in de historische binnenstad. Een van de mooiste plekken van Nederland. Schiedam kan fantastisch zijn. Toevallig zojuist verkocht en ik ga naar Oostwijk in Vlaardingen. @Rockvee2 de gemiddelde woningwaarde bij mij in de straat / omliggende straten zit volgens mij op 6/7 ton. De Oostwijk is een van de meest gewilde plekjes om te wonen van de regio... Ga je wat meer de rand van de wijk opzoeken is het snel minder - maar het blijft stedelijk gebied.

Wat betreft Schiedam, ik zou uitkijken met Oost. Het wordt er steeds beter, maar Singel / Stationsbuurt moet er nog wel veel gebeuren. Al zou de nieuwbouw met Schiedistrict (zoek maar op Schieveste) wel heel veel gaan doen denk ik. Dus misschien is 2021/2022 nog een beetje transitie, erna zal het denk ik snel beter worden.

[Voor 6% gewijzigd door N1ckk op 21-10-2020 09:12]

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12 16:41

Arnevld

Warhammer

Als vlaardinger zeg ik altijd blijf weg uit schiedam, maar dat is persoonlijke mening.
Hoe noordelijker hoe beter, de Gorze kun je het beste vermijden.
Als het kan zou ik je adviseren in vlaardingen te kijken, je bent net zo snel overal met de auto in schiedam en met de Metro kun je ook snel alle kanten op.
Veel wijken hebben wel last van verzakkingen in de grond, veel tuinen moeten jaarlijks worden opgehoogt.
Dit zie je ook veel rond de publieke ruimtes zoals de winkelcentra terug dat het elke paar jaar open licht.

Warhammer en PC games amateur wallstreet better.bouwt soms lego

• Fatgreekrambo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-01 18:30
Hallo allen,

Ik woon momenteel in groenoord, louis zimmermannplein.

Flats zijn zoals boven genoemd leuk opgeknapt, allemaal voor de schijn.

Ik heb elke nationaliteit om me heen wonen, de een maakt nog meer herrie dan een ander.
Niemand praat met elkaar, geen gezelligheid.

Junks, schizofreen, afval over het balkon, poepluiers, de hele tyfus bende.

Overal meeuwen en ratten..

Ik ben verhuisd uit leiden want werd verliefd op een schiedamse, domste wat ik ooit gedaan heb, want nu kom ik schiedam niet meer uit.

Met de huidge markt is een nette wijk niet te betalen..

Ik zou uitwijken naar Vlaardingen of delft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee