Helaas moet ik afscheid nemen van mijn oude Game PC en wil ik daarvoor een nieuwe laten samenstellen. Maar ik zit met een dilemma, momenteel game ik weinig en als ik wat speel, is het voornamelijk WoW/Blizzard games.
Daarom wil ik eigenlijk niet te veel uitgeven aan een PC maar deze moet dan wel weer toekomstbestendig zijn. Dit in het geval als ik eventueel over twee jaar weer de geest krijg (dan denk ik vooral aan VR). Vandaar dat ik op dit moment niet een hele zware videokaart nodig heb. Maar ik wel makkelijk kunnen upgraden als ik dat wil.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel werk ik voornamelijk zakelijk met mijn desktop [waarvan merendeel in de Cloud]. Gamen niet zozeer maar eventueel wel in de toekomst zoals aangegeven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn voorkeur is rond de 800 euro maar zie boven, het moet wel toekomstbestendig zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is geen persoonlijke voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gezien ik thuis werk, zal de PC dagelijks min. acht uur aanstaan en eventueel 's avonds. Bluetooth zou wel handig zijn maar volgens mij zit dat wel okee.
Ga je overklokken?
Nee [no tweaking]
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al advies ingewonnen en daar zijn twee opties uitgekomen [m.b.v. desktop best Buy guide]. Een desktop met een AMD-processor en de ander met een Intel-processor. Optie met de Intel-processor is naar aanleiding van enkele ‘oud’ gedienden die zweren bij Intel en Asus, maar die is gelijk duurder. Ik heb al zeven/acht jaar geen PC samengesteld dus wat is wijsheid?
Wat verwacht je van ons?
Optie Intel:
Alvast bedankt.
Daarom wil ik eigenlijk niet te veel uitgeven aan een PC maar deze moet dan wel weer toekomstbestendig zijn. Dit in het geval als ik eventueel over twee jaar weer de geest krijg (dan denk ik vooral aan VR). Vandaar dat ik op dit moment niet een hele zware videokaart nodig heb. Maar ik wel makkelijk kunnen upgraden als ik dat wil.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel werk ik voornamelijk zakelijk met mijn desktop [waarvan merendeel in de Cloud]. Gamen niet zozeer maar eventueel wel in de toekomst zoals aangegeven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn voorkeur is rond de 800 euro maar zie boven, het moet wel toekomstbestendig zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Er is geen persoonlijke voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gezien ik thuis werk, zal de PC dagelijks min. acht uur aanstaan en eventueel 's avonds. Bluetooth zou wel handig zijn maar volgens mij zit dat wel okee.
Ga je overklokken?
Nee [no tweaking]
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb al advies ingewonnen en daar zijn twee opties uitgekomen [m.b.v. desktop best Buy guide]. Een desktop met een AMD-processor en de ander met een Intel-processor. Optie met de Intel-processor is naar aanleiding van enkele ‘oud’ gedienden die zweren bij Intel en Asus, maar die is gelijk duurder. Ik heb al zeven/acht jaar geen PC samengesteld dus wat is wijsheid?
Wat verwacht je van ons?
- Welke build pas het beste bij mijn voorkeur en/of moet ik nog wat aanpassen?
- Waar moet ik rekening houden als ik een desktop wil hebben die nu voldoet maar ook over twee 'makkelijk' weer te upgraden is?
- Of is het wijsheid om een low-budget PC te bouwen en in de toekomst over te schakelen naar een console i.c.m. VR?
- Is voeding niet te zwaar, dit kreeg ik door i.v.m. mijn wens voor VR.
- Mis ik nog iets in de samenstellingen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 224,26 | € 224,26 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 110,05 | € 110,05 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 57,38 | € 57,38 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 771,44 | ||
Optie Intel:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed (SRG15/SRELT)) | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Moederborden | Asus PRIME Z390-P | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 224,26 | € 224,26 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (without ODD) | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 57,38 | € 57,38 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 110,05 | € 110,05 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 57,38 | € 57,38 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 989,92 | ||
Alvast bedankt.