Nou, de post had er zin in: zojuist is een pakketje bezorgd uit Shenzhen. Straks even uitpakken! 

Ik gebruik de grote lange schroeven voornamelijk voor constructies van het frame (en waar de lengte toegestaan past/kan). Zat hier in eerst instantie ook goed mee te kloten. Ik had dit nog een een notepad van me open staan toevallig, misschien kun je er wat mee:Aardappelzakje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:33:
Ik heb zojuist een begin gemaakt met het in elkaar zetten van de T1. Prachtige kwaliteit! Bij de Ncase M1 draaide ik met een schroefje weleens de verf van het frame, maar dat is hier gelukkig niet aan de orde. De T1 is ook nog een stukje compacter. Ik ben er heel blij mee!
Wel twee vraagjes:
- het is echt googelen en googlen om erachter te komen welke schroef waar voor is. Daarnaast lijkt de samenstelling van de set schroeven ook niet heel exact te zijn. Kan iemand mij vertellen waarom de korte standoff schroeven in twee lengtes worden geleverd? Allemaal korte en 2 iets langere. Ik heb 3 korte gebruikt als mobo standoff, maar misschien doe iets verkeerd?
- Daarnaast krijg ik de mesh zijpanelen niet helemaal lekker op hun plek. De toleranties van de case lijken dusdanig klein dat deze in de breedte er niet tussen passen. Ik zal morgen even proberen om de case van voor naar achter wat ruimte te geven. Misschien dat ik de struts even los moet halen.
Ik ontvang graag jullie input!
[Voor 45% gewijzigd door MaZo op 10-04-2021 09:58]
Ik dacht deze keer gematst te zijn, toch nietAardappelzakje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:45:
Zojuist de kostenspecificatie voor invoerrechten en BTW van FedEx ontvangen: totale kosten bedragen €19,80. Dat valt mee!
[Voor 19% gewijzigd door DMC90 op 15-04-2021 21:41]
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
B550 | R5 3600 | RX6800XT | Formd T1
Hier ook geen enkel probleem qua temps:DMC90 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:07:
Wil binnenkort mijn build gaan afmaken, die 5900X en Gigabyte B550i liggen hier maar een beetje stof te verzamelen.
Ik vroeg mij af wat iedereens ervaring is met de NVMe temps in hun build. Ik heb hier twee 970 EVTO 1 TB liggen en ben van plan op de voorste drive een EKWB heatsink te bevestigen en daar dan ook mijn OS en wat games op te draaien, zodat de achterste drive voornamelijk voor storage en andere meuk wordt gebruikt. Er is zowat geen ruimte voor een heatsink op de achterste drive dus deze ben ik dan ook van plan om zonder heatsink te gebruiken.
Op reddit en andere fora lees ik veel afwisselende verhalen over temps en ik vraag mij af of dit te maken heeft met welke drive men gebruikt voor het OS (en dus misschien warmer wordt?). Bij de een wordt juist de voorste drive erg heet en bij de ander is het probleem precies andersom.
[Voor 30% gewijzigd door DrumandBass op 27-06-2021 22:15]
Dank voor de tip. Ik baal een beetje dat ik gepoogd heb om de radiator vast te schroeven: met oneffenheden aan de koelvinnen als gevolg.DrumandBass schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:14:
Ik gebruik de struts helemaal niet, juist zonder die radiator mount past de TX240 eigenlijk perfect in deze case. Misschien als je loopings gaat maken dat de radiator beweegt maar anders zit ie perfect geklemd.
[Voor 106% gewijzigd door Aardappelzakje op 28-06-2021 11:25]
[Voor 9% gewijzigd door DrumandBass op 28-06-2021 11:16]
[Voor 5% gewijzigd door Aardappelzakje op 23-07-2021 18:17]
[Voor 32% gewijzigd door DrumandBass op 20-08-2021 00:33]
Thanks! Ik wil eigenlijk hardline maar voor nu is het wel even klaar, dat kan altijd nog.sapphire schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:03:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar welke (waterkoeling) onderdelen er in zitten
Erg mooie cleane build!!
Heb 3x 25mm incl het afvijlen om het passend te maken getest maar dat maakt in mijn geval meer geluid doordat fans strak tegen het rooster aan zitten(turbulentie)DoubleD91 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:30:
[...]
Lekker hoor, heel nice. 1 rad zou geen probleem moeten zijn ivm wattages lijkt me, dus gaat prima zo. 25mm fan onder de rad past niet ivm de quick disconnects, of heb je een andere reden? Of is het wel een 25mm en ben ik blind...
[Voor 22% gewijzigd door DrumandBass op 20-08-2021 16:23]
Voor zover ik had begrepen is dat ie iets groter wordt, maar nog steeds sub 10L. De ruimte bovenin de case zou van 42mm naar 46mm gaan, wat ruimte biedt voor de tx240 met normale (als in: niet bijgevijlde) 25mm fans, de spine is verplaatsbaar van 1.25 naar 3.25 (in kwarten), verbeterde mogelijkheden voor dual rad en ruimte voor iets langere GPUs (325mm?). Maar nog steeds sub 10L dus, die paar mm ga je optisch niet merken maar technisch wel. Zie ook de latest updates-post op RedditDMC90 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:19:
[...]
Is de V1.5 dan ook groter? Of hebben ze de indeling alleen 'beter' ingedeeld om die 25mm fans te kunnen gebruiken?
Vrijwel alles in je behuizing zit dicht op elkaar en dat gaat toch ook goedRendol95 schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:43:
Eindelijk tijd en zin gehad om te werken aan mijn kast. wat een pracht van een ding is het.
Echter vroeg ik mij af of het consequenties heeft als 2 componenten dicht op elkaar zitten.
op dit moment heb ik een afstand gecreëerd met behulp van spacers, maar zonder spacers past het ook goed.
Het gaat om de backplate van mijn videokaart en de voeding (zie foto: aangeduid met 2 groene cirkels)
[Afbeelding]
UurloonRendol95 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:00:
Thanks @DoubleD91 & @bobdetweaker !
ik heb even gekeken en ze verschillen wel enorm van prijzen, ook tegenover ome Ali.
Bijv. Op psplate kost een mobo pin al $50 terwijl je op Ali een heel custom kit (mobo, cpu, pci-e, sata, molex) voor dezelfde prijs kan kopen.
Ben wel benieuwd waarin het verschil zit dan.
Binnenkort wellicht, heb er nu nog noctua fans in zitten die ik graag vervang voor zwarte varianten. Tis niet te filmen zo met dat bruine. En de backplate van de cpu koeler wil ik graag nog vervangen voor de stock van AMD of misschien een alternatieve @sapphirebobdetweaker schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:52:
En heb je voor ons niet wat mooie foto's?
Vanmorgen heb ik de aanpassingen gemaakt die ik wou, nu bestaande uit:bobdetweaker schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:52:
En heb je voor ons niet wat mooie foto's?
Het is fluisterstil als ik WOT speel iig. Maar ik moet wat nog wetenschappelijker te werk gaan voordat ik je concrete cijfers geef. Heb er dit weekend niet aan gezetenbobdetweaker schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:44:
Wat een beauty! Heel nette build, ziet er strak uit. Wat zijn je eerste ervaringen op het gebied van geluid van fans en temperatuur?
Ik heb in mijn tweede T1 ook dezelfde cpu koeler maar vind dat die toch wat op het randje zit kwa koeling en daardoor toch wat meer geluid produceert dan ik zou willen.
Hierover trouwens. Bij het mounting mechanisme van de thermalright axp90-X** modellen is het dus mogelijk om de stock AMD backplate te blijven gebruiken! Die is veel beter want;sapphire schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:51:
[...]
Zou een Noctua backplate hier niet bij passen?? Ik lees dat er veel mensen zijn die die ook op bv een Blackridge gebruiken
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details