• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14:15
Nou, de post had er zin in: zojuist is een pakketje bezorgd uit Shenzhen. Straks even uitpakken! :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 23:03
Aardappelzakje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:33:
Ik heb zojuist een begin gemaakt met het in elkaar zetten van de T1. Prachtige kwaliteit! Bij de Ncase M1 draaide ik met een schroefje weleens de verf van het frame, maar dat is hier gelukkig niet aan de orde. De T1 is ook nog een stukje compacter. Ik ben er heel blij mee!

Wel twee vraagjes:

- het is echt googelen en googlen om erachter te komen welke schroef waar voor is. Daarnaast lijkt de samenstelling van de set schroeven ook niet heel exact te zijn. Kan iemand mij vertellen waarom de korte standoff schroeven in twee lengtes worden geleverd? Allemaal korte en 2 iets langere. Ik heb 3 korte gebruikt als mobo standoff, maar misschien doe iets verkeerd?

- Daarnaast krijg ik de mesh zijpanelen niet helemaal lekker op hun plek. De toleranties van de case lijken dusdanig klein dat deze in de breedte er niet tussen passen. Ik zal morgen even proberen om de case van voor naar achter wat ruimte te geven. Misschien dat ik de struts even los moet halen.

Ik ontvang graag jullie input!
Ik gebruik de grote lange schroeven voornamelijk voor constructies van het frame (en waar de lengte toegestaan past/kan). Zat hier in eerst instantie ook goed mee te kloten. Ik had dit nog een een notepad van me open staan toevallig, misschien kun je er wat mee:

Assembly:
https://www.performance-c...builds/formd-t1-assembly/
Build/assembly videos:
YouTube: AIO-cooled 폼디 FormD T1 Build with EVGA 3080 FTW3, Corsair H100i (A t...
YouTube: FormD T1 Part 1 - Building The Case
Photo instructions:
https://www.flickr.com/ph...ms/with/72157715339661982
Cable guide:
https://www.reddit.com/r/...1_cable_management_guide/

Wat die side panels betreft, ik heb exact hetzelfde probleem met mijn case (en een kapotte PCI-e riser strut) en ik heb deze allemaal vervangen gekregen van support. Ik moet nog kijken of het iets oplost. Ik heb echter het idee dat de schroefgaten van de onderkant- en bovenkant- panels iets tie diep zitten waardoor de voor en achter kant iets teveel naar elkaar toe worden getrokken (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Om deze reden een tweede exemplaar van de T1 gekocht, eerste exemplaar gaat voor een aardig prijsje op V&A.

Je kunt altijd nog op de hoekjes waar de side panels 'klemmen/niet lekker zitten' die hoekjes voorzichtig ombuigen met een tang. On your own risk of course!

• DoubleD91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 16:31
Ik heb 4 korte standoffs als mobo standoffs gebruikt, en 2 lange als riser strut standoff. Sommigen krijgen de 4de korte niet geplaatst, maar mij lukte het wel. De twee 'middellange' zijn geloof ik voor het offsetten van de voeding als je in 2slot modus zit (voor de FE modellen). Ik heb ze iig niet gebruikt in 3slot modus.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als de side panels niet passen kun je proberen ze 180 graden te draaien, en anders even verwisselen met elkaar. De side panels wijken wel eens af en zijn niet 1:1 gelijk. Ik heb ook wel eens dat ze bij het sluiten van m'n case niet passen, en dan draai of wissel ik ze even en dan past het geheel.

[Voor 45% gewijzigd door MaZo op 10-04-2021 09:58]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DoubleD91
Vandaag heb ik de T1 weer opengehaald en het laatste onderdeel dat ik nog had toegevoegd: de derde fan. Hij zit erin:

Het is een Arctic P12 met een fan grill. De 15mm noctuas zijn via een splitter op de ene header van de H100i aangesloten, en de P12 op de andere. ICUE laat netjes 2 verschillende RPMs zien. Ik heb het nog niet getest in gaming, morgen eens kijken hoe het klinkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bobdetweaker
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-05 23:55
Maar als je ruimte over hebt kan je er ook nog eentje bevestigen aan je top/bottom paneel, zie mijn eerdere post hierover in deze thread.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bobdetweaker
Je hebt sowieso een 90 graden kabeltje nodig voor zowel SATA als power, anders past het echt niet. Check van te voren goed of de hoek voor beide kabels hetzelfde is. Sommige SATA kabels hebben een hoek die precies de andere kant op staat dan de kabel van de voeding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DoubleD91
Zoiets kan misschien helpen: https://www.onlinekabelsh...EOhMJMn9d-FQaAvjbEALw_wcB

Deze lijkt me ietwat dik, maar je snapt het principe. Dan kan je rechte kabels gebruiken.

• Aardappelzakje
Zojuist de kostenspecificatie voor invoerrechten en BTW van FedEx ontvangen: totale kosten bedragen €19,80. Dat valt mee!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 23:03
Aardappelzakje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:45:
Zojuist de kostenspecificatie voor invoerrechten en BTW van FedEx ontvangen: totale kosten bedragen €19,80. Dat valt mee!
Ik dacht deze keer gematst te zijn, toch niet :| Bij mij gelukkig deze keer ook maar 19,80 in plaats van 60 ofzo die ik de eerste keer moest betalen.

Edit: Overigens heb ik met het tweede exemplaar het installeren van de zijpanelen ook niet helemaal soepel. Ik denk dat ik nooit een exemplaar moet goed passende zijpanelen mag ontvangen :P

[Voor 19% gewijzigd door DMC90 op 15-04-2021 21:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DoubleD91
Ik heb eindelijk een beetje kunnen gamen met de derde fan erin. In vergelijking met 2 fans draaien de 15mm fans 200 rpm lager (1350 nu, 1550 voorheen) en de koelvloeistof blijft 2 graden koeler dan voorheen (41.5 nu, 43.5-44 voorheen).. Ik heb ook het idee dat de GPU iets rustiger is, maar dat heb ik niet gemeten. Dat is die hele investering van 10 euro voor de fan + grill wel waard 😃

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 14:08

DrumandBass

Less is more!

Zo eindelijk de nieuwe GPU kunnen plaatsen. Nu ben ik wel aan het twijfelen of ik deze wil waterkoelen, misschien een beetje zonde ivm Knight Rider Edition... Ik denk dat ik nog even wacht op de waterblokken van AquaComputer en Watercool als het goed is zijn ze daar mee bezig.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • +4Henk 'm!

• aminam
  • Laatst online: 26-05 23:25
Heb mijne een paar weken geleden ook in elkaar gezet, het gebrek aan instructies maakte het wel wat tijdrovend soms maar het is een leuke kast om in te werken. Ondanks dat je er dus prima een 2.5 inch drive in kwijt kunt heb ik toch maar een b550 bord aangeschaft met 2x M2 sloten. Mijn vega 64 liquid kon ik er niet echt fijn in kwijt dus heb mijn luchtgekoelde vega64 er maar in gezet. Hopelijk kan ik nog een keer een rx6800 te pakken krijgen, die is 2 slot dus kan ik er zo in zetten zonder dat ik een andere CPU koeler hoef te kopen.

B550 | R5 3600 | RX6800XT | Formd T1

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Vandaag heb ik wat testjes gedaan met de Arctic P12 15 en 25mm fans.
Hiervoor heb ik de 25mm een flink stuk moeten schuren om het passende te krijgen icm de TX240, de fans zitten nu strak tegen de top cover.
Hierna de cpu op 100% load gezet en de fans vast gezet op 50%, eerste wat opvalt is dat de 25mm fans bij minder rpm(tegenover de 15mm, verschil van 200rpm) meer geluid produceren dit komt omdat ze strak tegen de top cover zitten dit zorgt voor een duidelijk bijgeluid. Coolant temp 36,5c
Zelfde test met de 15mm versie geeft geen bijgeluid en voor mijn gevoel (blaast) het harder naar buiten. Coolant temp 36,6c

Conclusie, de slim fans hebben de voorkeur! Minder gedoe (4mm dunner schuren is echt geen pretje en dan heb ik nog een bandschuurmachine), minder geluid door dat er iets ruimte zit tussen top cover en de fans dit lijkt ook te helpen met de flow en vergelijkbare prestaties :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Zo, weer even wat geprobeerd. Idee is om de ruimte bij de radiator zover mogelijk te dichten zodat alle lucht door de radiator moet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 17:07
@bobdetweaker 220mm ivm de flipped PSU. De kabel had ook wel iets korter mogen zijn maar 180mm was te kort geweest. Beter te lang dan te kort imho.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aardappelzakje
Ik heb zojuist bericht ontvangen dat mijn Heatkiller AMD CPU block én waterblok voor mijn 1080Ti(!) is verzonden. Jippieee. Mijn T1 build is nu min of meer een "test bench" met een L12S in high clearance mode (zonder zijpaneel), dus ik kijk uit naar het eindresultaat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DMC90 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:07:
Wil binnenkort mijn build gaan afmaken, die 5900X en Gigabyte B550i liggen hier maar een beetje stof te verzamelen.

Ik vroeg mij af wat iedereens ervaring is met de NVMe temps in hun build. Ik heb hier twee 970 EVTO 1 TB liggen en ben van plan op de voorste drive een EKWB heatsink te bevestigen en daar dan ook mijn OS en wat games op te draaien, zodat de achterste drive voornamelijk voor storage en andere meuk wordt gebruikt. Er is zowat geen ruimte voor een heatsink op de achterste drive dus deze ben ik dan ook van plan om zonder heatsink te gebruiken.

Op reddit en andere fora lees ik veel afwisselende verhalen over temps en ik vraag mij af of dit te maken heeft met welke drive men gebruikt voor het OS (en dus misschien warmer wordt?). Bij de een wordt juist de voorste drive erg heet en bij de ander is het probleem precies andersom.
Hier ook geen enkel probleem qua temps:

De voorste drive wordt gekoeld door de NVMe koeler van mijn Asus X570-I moederbord, de achterste door een EKWB heatsink. Echter alleen de bovenkant hiervan, want de NVME 4.0 drives die ik heb hebben geheugenchips op beide kanten zitten, en daar past de heatsink niet in z'n geheel op.

Heb verder eindelijk mijn J-Hack ontvangen na maanden wachten, echter kwam ik er direct achter dat dit weinig toevoegd als je al gebruik maakt van custom cables. Die blijft dus in de doos.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Ik gebruik de struts helemaal niet, juist zonder die radiator mount past de TX240 eigenlijk perfect in deze case. Misschien als je loopings gaat maken dat de radiator beweegt maar anders zit ie perfect geklemd.

[Voor 30% gewijzigd door DrumandBass op 27-06-2021 22:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aardappelzakje
DrumandBass schreef op zondag 27 juni 2021 @ 22:14:
Ik gebruik de struts helemaal niet, juist zonder die radiator mount past de TX240 eigenlijk perfect in deze case. Misschien als je loopings gaat maken dat de radiator beweegt maar anders zit ie perfect geklemd.
Dank voor de tip. Ik baal een beetje dat ik gepoogd heb om de radiator vast te schroeven: met oneffenheden aan de koelvinnen als gevolg. :(

Ik vraag me nog wel af of de Alphacool ST25 een betere fit heeft i.c.m. 2 noctua 15mm fans. Bij de TX240 is er ruimte over. Iemand bekend met de prestaties van beide radiatoren? En is er kwaliteitsverschil?

Hierbij even een preview:

[Voor 106% gewijzigd door Aardappelzakje op 28-06-2021 11:25]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Qua geluid zou ik zorgen voor ruimte tussen de fans en case, ik heb de 25mm bandschuurmachine fan mod gedaan maar dit gaf met de xspc geen verschil in temps bij mij.
Wel een duidelijk verschil in geluid als in veel meer turbulentie geluid omdat de fans strak tegen de gaten van de topcase zitten, het was niet uit te drukken in decibel maar de toon was gewoon anders en stoorde mij meer
Blijft een lastig verhaal, het is natuurlijk van zoveel factoren afhankelijk allemaal. En ik denk persoonlijk dat die 0-5 graden verschil tussen de verschillende setups eigenlijk niet boeien O-) :P

Ik kijk net even op Formd reddit https://www.reddit.com/r/...mple_question_turbulence/ hahaha

[Voor 9% gewijzigd door DrumandBass op 28-06-2021 11:16]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Aardappelzakje
Nou, mijn T1 is klaar! Na maanden voorbereiding, planning, bestellingen en een behoorlijke hoeveelheid verzendkosten kon ik mijn systeem deze week vullen. Het was al met al een zeer prettige ervaring om in deze behuizing te bouwen. Waterkoeling was voor mij nieuw, maar ik ben best tevreden met het resultaat.

Het was even spannend met het Heatkiller waterblok voor de GPU: ik had geen rekening gehouden met de dikte van het blok inclusief backplate. Het paste net, maar hierdoor zat het allemaal net wat mooier in de 3-slot configuratie. Dat kwam goed uit want de 90 graden fittings van EK hadden anders ook niet in de behuizing gepast.

De temperaturen van de 5900X zijn niet gigantisch verbeterd ten opzichte van de tijdelijke setup met de Noctua L12S (high profile mode + NF-A12x25): temps under load zijn rond de 70C (Cinebench) met een uitschieter naar de 80C (Heaven, 3DMark: Timespy). Voor deze CPU, zo'n kleine behuizing, pomp en radiator zijn het volgens mij geen gênante temperaturen.

De temperaturen van de 1080Ti zijn met het Heatkiller blok wel behoorlijk omlaag gegaan: van 84C (Founders Edition zonder undervolt) naar om en nabij de 50C op volle belasting!!!

Hier het eindresultaat:

[Voor 5% gewijzigd door Aardappelzakje op 23-07-2021 18:17]

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Zo, na lang wachten toch maar overgegaan op het waterkoelen van de GPU. Voor mij is het systeem nu klaar :)
5600x en 6800XT

[Voor 32% gewijzigd door DrumandBass op 20-08-2021 00:33]

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

sapphire schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:03:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar welke (waterkoeling) onderdelen er in zitten :)

Erg mooie cleane build!!
Thanks! Ik wil eigenlijk hardline maar voor nu is het wel even klaar, dat kan altijd nog. O-)
Hardware:
Gigabyte B550i ax pro
5600X
32gb Hyperx 3600 C18
970 EVO
6800XT
SF750 met M2426 en diy kabels(vreselijk werk :/ )

Waterkoeling:
XSPC 240
Arctic P12 slim X3 (heb ook 25mm getest in mijn geval meer geluid zelfde temps!)
Aquanaut+DDC 18W PWM
EK-Quantum Vector RX 6800(ik heb 6 maaden gewacht op de release van het Heatkiller blok, past die niet qua afmeting... vandaar de keuze voor EK en dat deze nu in de aanbieding is voor 66 euro)
Mini reservoir (Ali)
Aquacomputer Quadro+Highflow Next+inline temp sensor
Koppelingen en slangen is Alphacool TPV, QDC om het systeem met een 2e loop te vullen en ontluchten anders is het bijna niet te doen.

Temps water tijdens Cyferplunk rond de 40 graden :)

Verder nog wat delen geprint voor bevestiging en wegwerken kabels, steun voor reservoir
DoubleD91 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:30:
[...]

Lekker hoor, heel nice. 1 rad zou geen probleem moeten zijn ivm wattages lijkt me, dus gaat prima zo. 25mm fan onder de rad past niet ivm de quick disconnects, of heb je een andere reden? Of is het wel een 25mm en ben ik blind...
Heb 3x 25mm incl het afvijlen om het passend te maken getest maar dat maakt in mijn geval meer geluid doordat fans strak tegen het rooster aan zitten(turbulentie)

[Voor 22% gewijzigd door DrumandBass op 20-08-2021 16:23]

• DoubleD91
DMC90 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:19:
[...]

Is de V1.5 dan ook groter? Of hebben ze de indeling alleen 'beter' ingedeeld om die 25mm fans te kunnen gebruiken?
Voor zover ik had begrepen is dat ie iets groter wordt, maar nog steeds sub 10L. De ruimte bovenin de case zou van 42mm naar 46mm gaan, wat ruimte biedt voor de tx240 met normale (als in: niet bijgevijlde) 25mm fans, de spine is verplaatsbaar van 1.25 naar 3.25 (in kwarten), verbeterde mogelijkheden voor dual rad en ruimte voor iets langere GPUs (325mm?). Maar nog steeds sub 10L dus, die paar mm ga je optisch niet merken maar technisch wel. Zie ook de latest updates-post op Reddit

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:57

sapphire

Die-hard pruts0r

Rendol95 schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:43:
Eindelijk tijd en zin gehad om te werken aan mijn kast. wat een pracht van een ding is het.

Echter vroeg ik mij af of het consequenties heeft als 2 componenten dicht op elkaar zitten.
op dit moment heb ik een afstand gecreëerd met behulp van spacers, maar zonder spacers past het ook goed.
Het gaat om de backplate van mijn videokaart en de voeding (zie foto: aangeduid met 2 groene cirkels)

[Afbeelding]
Vrijwel alles in je behuizing zit dicht op elkaar en dat gaat toch ook goed :+ Denk aan je moederbord en de spine van de case ;)

Als je videokaart zo'n doorblaaskoeler heeft zoals de recente RTX 30x0 serie kaarten dan is wat afstand tussen de voeding en de fan wel wenselijk. Is het een dichte backplate maakt het niets uit, zolang ze elkaar niet raken (en zelfs dan is het geen ramp, op beide hoort geen spanning te staan).

Gabriël ITX

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Tegen elkaar of los van elkaar, de warmte zit sowieso in je case als het warm word. Snap wel dat als ze (strak) tegen elkaar zitten dat dat voor je idee niet fijn is, zelf zou ik dat ook niet willen en de standoffs er tussen doen.

Voordeel van je voeding zo monteren is dat deze zo gemakkelijk koele lucht kan aanzuigen door het mesh zijpaneel (als hij al draait) :)

Gabriël ITX

• bobdetweaker
Kabels kunnen zeker verschillen in kwaliteit. Het beste bestel je ze bij een bekende shop of iemand waar je veel goede verhalen over hebt gehoord.

Mijn kabels komen bij Ray vandaan: https://www.etsy.com/shop/DreambigByRay.
Over deze site heb ik ook veel goede verhalen gehoord: https://www.pslatecustoms.com/collections/formd-t1-cables.

Je zou de kabels het beste een centimetertje ruimer bestellen dan je denkt nodig te hebben. Of je moet heel goed meten met bijvoorbeeld een oude doorgeknipte kabel en die op maat knippen en daarna opmeten. Dat laatste heb ik gedaan en werkte prima.

• DoubleD91
Volgens mij heeft Ray ondertussen ook al aardig wat standaardmaten, je kan het hem vragen. PSlate heeft ze bijna zeker, daar komen die van mij vandaan. Prima kwaliteit, net verpakt, paste prima. Je moet mobo, PSU en GPU opgeven en dan weten ze genoeg. Ray is wel goedkoper, maar het is maar waar je fijn vindt om te bestellen.

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Rendol95 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:00:
Thanks @DoubleD91 & @bobdetweaker !

ik heb even gekeken en ze verschillen wel enorm van prijzen, ook tegenover ome Ali.

Bijv. Op psplate kost een mobo pin al $50 terwijl je op Ali een heel custom kit (mobo, cpu, pci-e, sata, molex) voor dezelfde prijs kan kopen.

Ben wel benieuwd waarin het verschil zit dan.
Uurloon ;)
Ik heb mijn kabels zelf gemaakt (MDPC) en het is leuk maar ook pokke werk

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

En dikte van de kabels, 16AWG tegenover 18AWG.

Gabriël ITX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

https://img.zfrontier.com/post/20200713/FiuPQwga5h8DpNh9i_CNP7a22F5d?imageView2/2/format/webp/w/700/q/85!

Iemand die meer weet over dit reservoir?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Het is inderdaad van die site met translate kwam ik ook niet verder helaas.
De pomp is een DDC dat is zeker, ik denk dat het zo'n Taobao only gevalletje is.

Ik zie geen scheuren in het plexi dus zeker geen EKWB :+

• aminam
Ik heb recent mijn T1 v1.1 omgebouwd van 2 slot naar 3 slot modus omdat ik er een rx6800xt in wou zetten en dat paste dus niet in 2 slot modus. Kwam er daarmee dus op de harde manier achter dat de standaard riser die toen meegeleverd werd pcie3 was, en dan moest ik dus handmatig in de bios de pcie modus op gen3 zetten voordat de rx6800xt beeld ging geven.

Voor het geval dat de bios ooit nog eens reset heb ik toch maar een pcie4 riser gekocht, na aardig wat graven kocht ik deze: https://www.amazon.com/gp...?smid=A1EA54VWB150Z7&th=1

Een Linkup pcie 4.0 dual reverse 18cm riser. En ik kan hiermee bevestigen dat het perfect past en werkt! Het zit wat strak net als het originele maar verder heb ik er niets op aan te merken, dus wellicht is het goed om te weten voor anderen die die upgrade zoeken.

De cpu koeler heb ik dus ook moeten verwisselen, ik ben van een stock wraith spire RGB (copper core) gegaan naar een ThermalRight axp90-47. Hiermee zijn de temperaturen circa 8-9 graden gedaald voor mijn r5 3600, dus zeker geen downgrade gebleken ondanks dat het een kleinere koeler is. De axp90 is een hele keurige koeler, alleen zuigt de backplate enorm. Wel ga ik de standaard ventilator nog vervangen voor de Noctua NF-A9x14. Die moet wat meer lucht kunnen verplaatsen voor minder geluid.

• bobdetweaker
En heb je voor ons niet wat mooie foto's?

• aminam
bobdetweaker schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:52:
Binnenkort wellicht, heb er nu nog noctua fans in zitten die ik graag vervang voor zwarte varianten. Tis niet te filmen zo met dat bruine. En de backplate van de cpu koeler wil ik graag nog vervangen voor de stock van AMD of misschien een alternatieve @sapphire

Acties:
  • +3Henk 'm!

• aminam
bobdetweaker schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:52:
Vanmorgen heb ik de aanpassingen gemaakt die ik wou, nu bestaande uit:

Formd T1 v1.1
Asrock b550 ITX Phantom
R5 3600 (wil ik graag nog upgraden naar r7 5800x3d)
RX6800XT Midnight Black
GSkill TridentZ 3600c17
Corsair SF750
Samsung 970 500GB
Intel 660P 2TB
Thermalright AXP90-X47 w. Noctua NF-A9X14
2x Noctua NF-S12A

https://tweakers.net/i/o8IDixfU3RRxMd_Mx4Z0wKJy_z8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AeeOcjgGxJ1xjOFa46dvocw2.jpg?f=fotoalbum_small

https://tweakers.net/i/WDwo5HkKil__z7dLmvLvX9egQ1o=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkuiwBIR1d5QolqOb4FeobvU.jpg?f=fotoalbum_small

https://tweakers.net/i/afVz7ZOQgv7fa-KakpKk4ADir_A=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/of8A8JBYy5SVl4BuqVDRnrXv.jpg?f=fotoalbum_small

https://tweakers.net/i/wKO7WipaJZZ6P_4dveMZv8fsnJ4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTgKzOoNaIyaQt2Vm2m9mBoD.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aminam
bobdetweaker schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:44:
Wat een beauty! Heel nette build, ziet er strak uit. Wat zijn je eerste ervaringen op het gebied van geluid van fans en temperatuur?

Ik heb in mijn tweede T1 ook dezelfde cpu koeler maar vind dat die toch wat op het randje zit kwa koeling en daardoor toch wat meer geluid produceert dan ik zou willen.
Het is fluisterstil als ik WOT speel iig. Maar ik moet wat nog wetenschappelijker te werk gaan voordat ik je concrete cijfers geef. Heb er dit weekend niet aan gezeten :S De noctua fan op de axp90 is wel duidelijk stille dan de standaard thermalright fan, en de maximum temperatuur was in ieder geval 3 graden lager dan wat ik eerder zag. Maar ik moet er dus nog even op terug komen ter bevestiging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aminam
sapphire schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:51:
[...]

Zou een Noctua backplate hier niet bij passen?? Ik lees dat er veel mensen zijn die die ook op bv een Blackridge gebruiken :)
Hierover trouwens. Bij het mounting mechanisme van de thermalright axp90-X** modellen is het dus mogelijk om de stock AMD backplate te blijven gebruiken! Die is veel beter want;

A: je hoeft zoals in mijn geval niet met een ijzerzaag de intel 1700 pootjes van de thermalright bracket af te zagen voordat hij op een Asrock b550 itx bord past.
B: hij verspreid de druk veel beter dus je kunt je moederbord niet krom trekken.
C: het schroefdraad steekt door het moederbord heen waardoor je een duidelijke stop hebt waarbij je de schroeven allemaal gelijk aandraait hebt zonder overdruk.
D: De standaard bracket heeft een opstaande rand aan de achterkant waardoor de bouten niet te ver uitsteken en in je PCIe riser lopen te porren.

Het verschil is dus dat je bij een standaard AMD mounting in het schroefdraad van de standaard bracket schroeft. Als je de standaard backplate bij de thermalright axp90-X** koelers gebruikt dan steken de dunnen bouten er doorheen en draai je de moer aan de achterkant simpelweg erop.

Pagina: 1 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee