Hogedrukreiniger waterslang repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 12.268 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-04 04:46
Ik heb een hogedrukspuit hier (Karcher Winner 1000) waarvan een lek is ontstaan in de waterslang (de slang van het apparaat naar de pistool). Het begon met een knik in de slang die vervolgens echt een gat is geworden. Je kunt het op de foto niet zien, maar de binnenslang heeft minimale schade. Het gaat om een gaatje van 0.5 tot 1 mm, maar dat is genoeg om de hogedrukreiniger onbruikbaar te maken.

Is dit te repareren? Een normale tuinslang kun je best repareren lijkt me, maar dit lijkt wat lastiger te zijn vanwege de hoge druk. Ik heb klustape gebruikt, maar dat was echt een lachertje.

PS: De leverancier heeft me laten weten een vervangende slang + pistool te kunnen leveren voor € 55, maar voor een tientje meer koop ik een compleet set op marktplaats dus dat vind ik het niet waard. Ik wil voor de reparatie gaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pVIhiUxFd1jBpiIWobDpC_31Cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z2pNl7m5ExI7vFg0cl8zXv3Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Faloude op 15-08-2020 21:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als het vlakbij het begin of einde van de slang is zou je ervoor kunnen kiezen om hem in te korten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.backyardworks...air-pressure-washer-hose/ ?

En, maar ik kijk teveel Mythbusters: waarom niet 20 windingen van een goede rol ductape?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
paar slangklemmen er omheen om wat je er ook omheen wikkelt bij elkaar te houden?
Wellicht wat tape, dan iets sterkers (electa buis in lengte doorgezaagd) en dan een paar slangklemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 11:05
mijn eerste ingeving was ook 'duct tape'. Anders zijn er wellicht koppelingen voor dit soort kabels te vinden? Snijd je de kabel door op de plek van het lek, en zet je er een koppeling tussen?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:20
Het antwoord is vrijwel zeker nee. 110 bar of meer is enorm veel, en het is mij ook niet gelukt. De uiteindes zijn aan elkaar gegoten, en geen koppeling past erop.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 18:42
Dit zou ik doen, in combinatie met een oude binnenband en een mooie dot lijm (bijv hi-tack, vulkaniserende lijm kan evt ook, maar ik weet niet of die slang daar ontvankelijk voor is). Daarna hele boel met hoge kwaliteit ductape afwikkelen om het een beetje bij elkaar te houden en knikken rondom het gat te voorkomen. Eventueel een spalkje mee tapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Lokale diesel/hydrauliekboer fixt dit zo voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:48
Er is ook drukbestendige zelfklevende tape (bv rescue tape).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:50

jgj82

Ja, maar = nee

bbbrumbrum schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:26:
Lokale diesel/hydrauliekboer fixt dit zo voor je.
Yep, het eerste de beste mechanisatiebedrijf fixt dit simpel met een paar knelkoppelingen voor bv hydrolische leidingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1260028

wow man geen slang klemmen gebruiken maar laten voorzien van hogedruk koppelingen .

Ik kan uit ervaring vertellen dat het niet lekker voelt tussen je benen als de slang klem eraf knalt. Dat was weliswaar een industrie unit... maar denk aan je eigen en ander mans veiligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03:17

mb1

Die 110 bar valt nog wel af te dichten.
Het probleem is dat op het moment jij de spuit stopt (handel los) er een enorme drukstoot van veel meer dan 110 bar op treed waardoor alle Mc Gyver achtige oplossingen weer zullen bezwijken.
Bij mijn Kärcher had ik een geknikte slang vlak bij het pistool ik heb hier de slang ingekort en met industriële klemmen weer op de slangpilaar van het pistool geklemd.
Dit gaat vaak een tijdje goed maar toch schiet hij nogwel eens er af.
Het blijft lastig, de drukstoot is killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04 08:09
Mijn hogedruk is gisteren stuk gegaan (electrisch) . Je mag de slang en spuit wel overnemen als deze passen

Lost In Music

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 13:08

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Op Ali staan ze te koop. Deze slangen voor Kärcher. Je moet alleen goed kijken voor welk model. Ik heb er zelf ook 1 gekocht en gelijk een wat langere.

€ 10,93 20%OFF | 6 ~ 15 Meter Hogedrukreiniger Slang Pijp Cord Auto Wasmachine Water Schoonmaken Extension Slang Waterslang Voor Karcher hogedrukreiniger
https://a.aliexpress.com/_BTjS0M

[ Voor 48% gewijzigd door TheDudez op 16-08-2020 15:08 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pure100100
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-02 16:06
ik heb een stihl hogedruk reiniger, nieuwe slang is belachelijk duur. idd even naar de hydrauliek boer is dan het beste denk ik. nieuw stuk ertussen en dan kan ik weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 15:25
pure100100 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:55:
ik heb een stihl hogedruk reiniger, nieuwe slang is belachelijk duur. idd even naar de hydrauliek boer is dan het beste denk ik. nieuw stuk ertussen en dan kan ik weer
Niet te doen, been there. Vervangen. Kijk even op Aliexpress. https://nl.aliexpress.com/item/1005006635756856.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pure100100
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-02 16:06
ok, alipexpress heb ik mindere ervaringen mee. ik heb nog een kapotte karcher k2.99 met goede slang en pistool. een verloop ertussen en dan kan die wel aan de stihl. dan ben ik ook gered.... zal eens zoeken naar het juiste verloop want dat is ook nog een ding natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:57
En in het vervolg minder strak oprollen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dit topic is vier jaar oud: dus na deze mega kick gaat het op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.