Vraag

• xAnarchyBaS
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 03-12 11:10
Ik heb sinds een paar dagen mijn oude techinicolor modem laten vervangen door een nieuwe connectbox van ziggo. Deze heb ik zo veel mogelijk gelijk ingesteld als mijn oude wifi-modem. De Pihole in mijn netwerk werkt ook weer prima, deze host de DHCP. Deze werkt voor alle apparaten.

Het probleem is alleen dat de printer die ik verbonden had via ethernet kabel nu niet meer gevonden word.
Eerst kreeg hij netjes een IP adres aangewezen, maar nu niet meer. Hij krijgt een vreemd IP adres aangewezen, maar dat lijkt hij standaard te doen als hij geen verbinding krijgt met een netwerk.

De lampjes op de ethernet poorten knipperen aan beide eindes. En met dezelfde kabel enz. werkte het voorheen ook. Ook heb ik een andere poort geprobeerd op het modem, dit maakte geen verschil, en deze poorten den het wel voor andere apparaten.

Als ik inlog op het modem staat er geen apparaat bij Ethernet 3(waar hij dus in zit).

Ik heb geprobeerd om de printer een factory reset te geven,
en ik heb geprobeerd om via de Pihole een static DHCP lease te geven aan de printer, maar dit doet niets.

Modem: Ziggo Connectbox
Printer: HP Laserjet 400 M401dn.

Beste antwoord (via xAnarchyBaS op 03-09-2020 22:10)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:12
Kun je een switch tussen de printer en je modem zetten? Voor het geval er iets niet helemaal goed gaat in de handshake om de juiste snelheid te bepalen.

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee