Vraag

• cleancode
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20:28
Hallo Tweakers,

Momenteel werk ik in loondienst bij een startup waar mijn contract in september afloopt. Ik werk er nu 1 jaar en het bevalt uitstekend. Een van de eigenaren ken ik erg goed en heb ik eerder een tijd mee samengewerkt.

Vaak bij een startup zijn inkomsten onzeker en heb je vaak een lange weg tot je geld verdiend. Echter, veel plannen konden de prullenbak in toen Corona om de hoek kwam kijken.

Het is dus een tijdje onzeker geweest of mijn contract werd verlengd. In overleg met hen heb ik een aantal lijntjes uitgegooid zodat ik niet voor een voldongen feit stond (geen werk). Na een aantal gesprekken bij andere bedrijven heb ik een mooi aanbod gekregen van een mooi bedrijf waar ik een vast contract kan tekenen.

In de tussentijd is het bedrijf waar ik nu voor werk ook met een contract voorstel gekomen van 6 maand. Zij en een aantal investeerders hebben moeite gestoken om mij toch aan boord te houden.

Nu moet ik dus een keuze maken. Zekerheid vs onzekerheid.
Nu is het een voor of nadeel dat ik altijd loyaal ben geweest naar mijn werkgevers. Tuurlijk heb ik wel eens gewisseld van baan maar meestal blijf ik lang plakken. Daarnaast kan ik erg goed overweg met de eigenaren. Heb altijd netjes op tijd mijn salaris ontvangen (wat ook hoort) en zelfs in Corona tijd.

Wat het voor mij ook nog lastiger maakt is dat ik en mijn vrouw in December ons eerste kind verwachten.

Jullie kunnen vast niet de keus voor mij maken maar wellicht hebben jullie goede ideeën en of hebben jullie met hetzelfde bijltje gehakt.

Klein beetje achtergrond,
Ik ben 32 jaar en ben software ontwikkelaar. Dus werk in een markt waar vooralsnog overal wel werk te vinden is.

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee