IP adres printer verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ine15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-07-2020

Mijn vraag Bij het opnieuw installeren van mijn printer heb ik per ongeluk het ipadres van de printer verwijderd.
Is het mogelijk om dit terug te vinden of kan ik ergens een nieuw ip adres vandaan halen?
Graag eenvoudig antwoord want mijn computerkennis is minimaal
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...hp photosmart 5514

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er even vanuitgaande dat je gebruikt maakt van DHCP zal je printer automatisch een IP krijgen. En de meeste routers geven gewoon hetzelfde IP als het MACadres van die printer al bekend is. Dus opnieuw opstarten lost het waarschijnlijk op, en krijg je weer een nieuwe DHCPlease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 13:19

DarkSide

theres no place like ::1

Waarom heb je precies je IP nodig?
Zoals @TERW_DAN aangeeft werkt dat meestal gewoon met DHCP en krijg je vrij IP adres van je router.

Je PC print gewoon op naam en vindt je printer wel.

heb je echt je IP nodig kunnen veel printers ook een config pagina uitprinten. Daar zal dan ook een IP op staan.

Anders even kijken in je router wat hij heeft uitgedeeld.
Of een reservation maken in je router op basis van je MAC adres zodat je echt altijd hetzelfde IP adres krijgt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 13:44
De software stuurprogramma's zoeken vaak zelf de printer in het netwerk, dan hoef je ook niet te knutselen met ip adressen.

https://support.hp.com/us...111/5159859/model/5096385

Directe link:
https://ftp.hp.com/pub/so...8849-3/PS5510d_1315-1.exe