Toon posts:

Desktop advies, 1400 euro, heb er niet veel verstand van

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mistereddy
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11-10 15:21
Goede middag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop. Ik vervang een 7 jaar oude laptop die bijna 12 uren per dag, 7 dagen per week gebruikt wordt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt voornamelijk gebruikt voor gamen (denk aan Path of Exile, Satisfactory, Rainbow 6 Siege, Modded Skyrim), maar wordt ook gebruikt voor films, netflix en af en toe wat werk gerelateerde dingen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximum budget van 1,400 euro voor deze build.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog geen onderdelen die ik klaar heb staan op een muis en keyboard na. Ik ga nog een monitor aanschaffen maar dat komt wel.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem excl. muis en keyboard.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De enige voorkeuren die ik heb zijn op basis van eerdere ervaringen. Heb altijd goede ervaringen gehad met AMD cpu's en gpu's. Ook heb ik op aanraden van vrienden meerdere Corsair producten gehad en die bevielen prima.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een SSD van 1TB voor games en veel gebruikte software en een 1-2TB voor algemene opslag. Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Staat niet op de planning

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een eerste build opgezet, maar heb het gevoel dat die niet optimaal is. Heb gehoord dat er de laatste tijd klachten zijn over de Kingston SSD. Ik ben op dit moment gewoon niet zeker dat de build zo goed is en zou graag een second opinion willen. Als mensen een andere build kunnen aanbevelen binnen het budget zou dat gewaardeerd zijn. Ik vrij weinig over desktops dus alle tips zijn welkom.

Hier een eerste opzet.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 124,90€ 124,90
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT€ 423,02€ 423,02
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 36,99€ 36,99
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 84,70€ 84,70
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 63,90€ 63,90
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 113,99€ 113,99
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 107,90€ 107,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.174,39

Alle reacties

• Mistereddy
Quacka schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:09:
Waarom die seagate? Als je al een gewone schijf erbij wil zetten, waarom dan niet meteen een veel grotere?
Op het forum wordt het corsair geheugen afgeraden icm Ryzen, neem liever G.Skill.
B450 Tomahawk vind ik wat overprijst. Vind je deze mooi? Al boeit dat niets met een dichte kast ;)

Kingston is prima, ik hoor weinig klachten eigenlijk. Ik heb gisteren nog zo'n zelfde stick in mn computer gezet
Ik heb gekeken naar 1TB HDD's op basis van prijs per gb oplopend. Een grotere is inderdaad ook fijn.

Ik wist niet dat Corsair niet goed werkt met Ryzen, bedankt voor de info! Ik zal kijken naar de G.skill.

De B450 werdt aangeraden door een vriend, dat is eigenlijk de enige reden. Ik heb persoonlijk geen behoefte aan een open kast met aesthetics, al komt de desktop wel echt op de desk te staan.

Wat betreft de Kingston zal het inderdaad wel meevallen.

Bedankt voor de feedback!

• Mistereddy
Djarune schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:10:
Kijk eens naar de Desktop Best Buy Guide Juli 2020: Mainstreamgamesysteem. Die voldoet denk ik aan je wensen.

Die kun je desgewenst uitbreiden met een HDD van minimaal 2TB (1TB is zonde van het geld). Neem aub een 5400rpm versie. De 7200rpm maakt meer geluid en dat is niet nodig.
Ik had de BBG nog niet gezien, dit is inderdaad bijna dezelfde build... 8)7

Bedankt voor de link en de feedback, ik ga er even goed naar kijken!

• Mistereddy
99ruud99 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:41:
En wat is de reden dat je niet vrij letterlijk de bbg overneemt?
Je zou er nog een b550 bord in kunnen stoppen, als je wat extra kwaliteit wilt.
Wat betreft bbg, die had ik nog niet gezien.
maar een b550 is ook interessant. Heb je misschien een voorkeur?

• Mistereddy
Hackus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:06:
@Mistereddy pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming is een betere aankoop nu, B550 heb je niet nodig. Verder zou ik geen Corsair ram kopen bij deze build, maar pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C16D-16GFX of
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B.
verder is 550W voldoende als PSU en past pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum mooi bij je kast

note: Corsair gebruiken per type 2-3 versies, met verschillende chips/dies. dat kan problemen geven met Ryzen 3000
Bedankt voor de feedback! Ik heb de b450, g.skill flare en de ION+ meegenomen in de build.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee