Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

'Goedkope' PC voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DionO
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 14-02 22:26
Hallo Tweakers,

Voor mijn vader ben ik op zoek naar een 'Goedkope' PC voor videobewerking.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Basic Videobewerking in 2.7K of 4K (indien mogelijk natuurlijk), daarnaast zal er voornamelijk gebruik van worden gemaakt voor school, werk en misschien FL Studio.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn oorspronkelijke budget was €500, maar persoonlijk denk ik niet dat dat echt haalbaar is. Alle builds tussen de €400 en €700 zijn dus welkom

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor die nu gebruikt wordt is een Dell U2719DC

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Veel opslag is geen must, gezien hij nu alles op externe HDD's opslaat, dus enkel een SSD voor het snellere start en laadwerk is prima. (maar een mogelijkheid om later alsnog eenvoudig een HDD in te bouwen is wel erg fijn!).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou erg fijn zijn als de PC niet continu lijkt op te stijgen als er een programma gedraaid wordt wat iets meer vraagt dan normaal, dit stoort hem namelijk nogal haha.

Ga je overklokken?
Eerlijk gezegd nog niet over nagedacht, mocht dit veel voordelen met zich mee brengen, sta ik open voor suggesties.

Wat verwacht je van ons?
Zoals dus wel duidelijk is, wil hij zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen. Het hoeft absoluut geen top of the bill te zijn. Het voornaamste wat hij wil 'bewerken' zijn video's van een GoPro in een fatsoenlijke resolutie (2.7K of misschien 4K).
Daarnaast hoeft niet allemaal supersmooth en super snel te zijn, zolang het gewoon werkbaar is en niet steeds vastloopt of hapert.

Ik hoop dat jullie hier iets moois mee kunnen samenstellen :9

Van een n00b, die graag iets wijzer wordt van jullie ideeën, naar de Tweaker experts; Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True