Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CV Ketel Vervangen? Of toch warmtepomp?

Pagina: 1
Acties:

• Kneh91
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 06:25
_JGC_ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:51:
Welke ketel heb je nu en hoe staat die ervoor qua onderhoud?

Nieuwe "zuinigere" ketel klinkt altijd heel erg interessant, maar het verschil zit vnml in de A-label pomp. Je stroomkosten zullen bij een nieuwe ketel dalen, het gasverbruik is niet merkbaar gedaald in de afgelopen 20 jaar.

Verder, als je nu CW5 en CW6 overweegt, ga je met een warmtepomp een serieuze boiler nodig hebben.
Het gaat om een Nefit EcomLine HR Excellent uit 2006. Heeft jaarlijks onderhoud gehad via Feenstra (bij koop van huis half jaar geleden service contract opgezegd).

Ik vergat er bij te vertellen dat er ook een gigantische boiler naast staat die voor mijn gevoel ook veel gas consumeert. Vandaar ons idee dat bij een moderne combi ketel de boiler weg kan en dus flink wat bespaart.

Welke CW klasse zou jij aanbevelen o.b.v. de kenmerken van ons huis?
prein2 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:41:

Lekker die ketel laten hangen en over 5 jaar vervangen.

Of gaan voor een warmtepomp omdat je toch al aan het verbouwen bent.

Op basis van de huidige informatie klinkt het meer als iets vervangen terwijl volledig onnodig. Een cv ketel vervangen is een paar uur werk en kost grofweg tussen 1000 en 2000 euro, heel ruim gerekend. Totaal geen noodzaak om nu direct te doen dus.
Hoe verhoudt de investering van de warmtepomp zich tot die van een CV-ketel. Vanuit mijn omgeving hoor ik de nodige horror-verhalen wat betreft kinderziektes/betrouwbaarheid en ik vraag me of het wel zin heeft in mijn 'oude' woning die niet (en nooit) perfect geïsoleerd zal zijn.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True