Toon posts:

Opslag probleem Externe HD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• darkangel456
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 16:14
Beste Tweakers.

Ik heb een probleem met een externe hardeschijf.
Hij geeft aan dat er nog 100+ GB in gebruik is op de schijf, terwijl er geen mappen meer in staan. (ook hidden files niet)
Ik wil hem ook niet zomaar formatteren omdat ik niet zeker weet wat voor belangrijke bestanden misschien nog opstaan die dus niet zichtbaar zijn.

Hopelijk weet iemand van jullie een oplossing hoe ik de niet zichtbaren 100+GB nog tevoorschijn kan krijgen.

Ik zou niet weten wat ik hiermee aanmoet, dus heb zelf nog niks geprobeerd, behalve de hidden files zichtbaar gezet.

[Voor 14% gewijzigd door darkangel456 op 11-07-2020 22:50]

Beste antwoord (via darkangel456 op 12-07-2020 00:32)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@darkangel456 Je moet in de view options van de verkenner ook even "Hide protected files" uitvinken. Dan zie je die twee directories wel.

Maar als dit is wat erop staat, kun je hem veilig formatteren.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Alle reacties

• darkangel456
Room42 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:02:
Doe eens in een CMD als administrator:
dir h:\ /a

En controleer de schijf eens op fouten en wat doet disk cleanup?
Disk Cleanup geeft aan 0 bytes.
Bij view files is het ook leeg.

----------------

Schijf op fouten:
Automatically fix file system errors (aan)
Scan for and attempt recovery of bad sectors (aan)
Resultaat: Nog bezig.

----------------

https://tweakers.net/i/QZNCtDs1RkzRYJszQr0Dhkgzt2w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XajI1MS3JsIIajm6IPXAbS7h.png?f=user_large

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkangel456
Room42 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:43:
@darkangel456 Je moet in de view options van de verkenner ook even "Hide protected files" uitvinken. Dan zie je die twee directories wel.

Maar als dit is wat erop staat, kun je hem veilig formatteren.
Waren overbodige files inderdaad, heb hem veilig kunnen formatteren :) _/-\o_
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee