Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Eddie1993
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-07 18:55
Mijn vraag

Goedenavond allemaal.
Het is voor het eerst ik een topic begin, dus bij voorbaat sorry als ik iets verkeerd doet of zeg.. :)

Graag zou ik jullie mening horen omtrent mijn persoonlijke situatie. Na overleg met familie/vrienden ben ik niet veel wijzer geworden.

Over mijzelf: Ben net 27 jaar, woon samen met mijn vriendin die net is geslaagd voor haar studie en ikzelf werk nu 6 jaar fulltime in de tuinbouw.

28 mei 2014 heb ik mijn MBO 4 ICT Netwerkbeheer diploma behaald.
Hier heb ik alleen niks mee gedaan sindsdien.
Het was een poosje moeilijk thuis (woonde toen nog bij m'n ouders) met zowel vader als moeder die ziek was.
Zodoende ben ik bij mijn "vakantiebaantje" blijven hangen. Dit is in de tuinbouw.

Nu ben ik dus op een punt in mijn leven dat alles weer goed verloopt, bij iedereen, heb een leuke vriendin en die is ook net geslaagd, dus alles gaat helemaal top.

Nu wil ik dus alsnog gaan proberen te starten met een carrière in de ICT.
Ik begrijp dat het ondertussen alweer even is geleden ik m'n diploma heb behaald, dus heb weinig verwachtingen verder.
Ik reageer momenteel zoveel mogelijk op vacatures voor helpdeskmedewerker, omdat ik denk dat dat een eerste stap is waar ik zou kunnen beginnen gezien m'n huidige kennis/niveau.
Echter wil het nog niet echt lukken en wordt ik niet uitgenodigd voor een eerste gesprek.

Zodoende denk ik telkens meer na over bijscholen. Thuisstudie. Maar weet niet waar ik wijs aan doet.
Is een enkel HBO programma van een jaar bijvoorbeeld afdoende om ieder geval meer kans te maken op een andere baan.
Of ben ik genoodzaakt weer een volledige studie te volgen van 4 jaar voordat ik ga solliciteren?
Wat denken jullie?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties. Waardeer het heel erg. :)

Alle reacties

• Eddie1993
In een jaar een volwaardig hbo diploma lijkt me niet mogelijk, je hbo propedeuse halen lukt wel.
Ik bedoelde hiermee dat je bijvoorbeeld kiest voor een verkort HBO programma, dat kan als je een specifiek onderdeel uitkiest. Dit zie ik dan bij NCOI op de website

• Eddie1993
danslo schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:00:
ICT is nogal een breed begrip, wat zou je zelf graag willen doen?
Als het niet lukt om met mijn huidig diploma werk te vinden dan zou ik mezelf denk willen verdiepen in het programmeren ( C# ).
Hier heb ik een schooljaar ook al wat kennis van meegekregen.

• Eddie1993
Mandera schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:44:
Krijg je feedback waarom je wordt afgewezen bij je sollicitaties? Indien ja, wat wordt er zoal gezegd? Indien nee lijkt het mij raadzaam hier om te vragen zodat je op zijn minst iets wijzer wordt dan "het lukt niet".

Helpdesk lijkt mij zoals je zelf al hebt gezegd een goede eerste stap. Via traineeships e.d. kun je je als MBO'er zeker omhoog werken in de branche. HBO lijkt mij niet per se nodig om een start te maken. Maar het ligt ook allemaal aan je ambities. Nu je een paar jaar aan het werk bent en je huisje boompje beestje met je vriendin hebt is het ook een behoorlijke stap om weer naar de schoolbanken terug te keren. Je moet er maar zin in hebben. Een flinke dosis discipline heb je dan wel nodig.
Deze reactie kreeg ik bijvoorbeeld vandaag terug en zo zien ze er gemiddeld allemaal wel uit:

"Naar aanleiding van uw sollicitatie naar de functie van Servicedesk IMTS (ICT) moeten wij u helaas mededelen dat wij de sollicitatieprocedure niet met u zullen voortzetten. De reden hiervoor is dat wij van mening zijn dat andere kandidaten beter aansluiten op de wensen en eisen die bij het functieprofiel horen."

Fulltime 4 jarige opleiding weer doen lijkt me ook best pittig als ik eerlijk ben. Misschien kan ik iets van een kort HBO programma doen om ieder geval ook iets actueels aan m'n CV toe te voegen.

Bedankt voor je reactie!

• Eddie1993
Bob-B190 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:52:
[...]

Stel ze gerust de vraag: "wat zou ik kunnen doen om wel in het gewenste profiel te passen in de toekomst?" of "waar kan ik mezelf nog verder ontwikkelen?"
Bedankt! Gelijk een mailtje terug gestuurd ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Eddie1993
Goedemorgen allemaal. :)

@Croga gefeliciteerd! Super goed!

Bedankt voor al jullie feedback. Ik heb er al een hoop aan gehad. Het terug mailen na een afwijzing vond ik een goede tip.
Mezelf ergens gewoon goed in gaan verdiepen in de tussentijd (tot ik misschien iets vind) en opgedane kennis meer publiekelijk maken voor werkgevers/recruiters is ook iets wat ik aan mezelf kon verbeteren. Hier ga ik ook vandaag mee aan de slag.

👍🏻😎
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True