Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• McGryphon
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:11

McGryphon

Moderator General Chat

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik heb in mei 2017 een Allen & Heath ZEDi-8 mengpaneel/audio-interface gekocht. Enkel gebruikt bij mijn PC, nooit aan zware omstandigheden blootgesteld, altijd zeer ruim binnen specs gebleven, maar eergisteren hield deze er spontaan mee op tijdens het afspelen van een youtubevideo. Geen van de inputs werd nog doorgegeven (geen output, noch op main mix noch op headphones, geen brandende LEDjes op de level indicators) en de enige output die er nog is is een ploppend geluid met een regelmatig interval van ~1,5s?

Nou heb ik de winkel hierover gebeld, maar zij geven aan, "onze garantietermijn is 3 jaar en daar gaan we geen exceptie op maken".

In hun eigen garantievoorwaarden staat echter;
Je hebt sowieso recht op wettelijke garantie. Wettelijke garantie betekent: een product moet datgene doen wat je er (in alle redelijkheid) van mag verwachten. Er is geen vaste wettelijke termijn, omdat het ene product langer meegaat dan het andere.
Hoe achterhaal ik of de wettelijke garantie langer is dan 3 jaar? Redelijkerwijs mag je m.i. verwachten dat een stuk elektronica dat grotendeels passief wordt gebruikt, nooit zwaar wordt belast en geen zware fysieke omstandigheden doormaakt niet na net meer dan 3 jaar spontaan de geest geeft, maar ik kan nergens vinden wat nu de daadwerkelijke richtlijnen zijn voor de Nederlandse wet. Is hier ergens een overzicht van waar ik wat aan zou hebben? En als ik in deze inderdaad een langere levensduur mag verwachten, wat zijn dan de beste stappen om te zetten?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True