Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ledstrips als hoofdverlichting in ruimte met zadeldak

Pagina: 1
Acties:

• Noukie_
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 08-06 08:49
We zijn bezig met een volledige verbouwing van een ruimte van 11x3,7m, muurhoogte ca.3m en tot de nok ca. 5m. Nu blijkt de verlichting toch een grotere uitdaging dan gedacht. Het is moeilijk uit te leggen, maar ik ga een poging wagen.

We willen graag ledverlichting, (draadloos) aan te sturen in 3 zones zoals in bijgevoegde afbeelding. Helaas is er geen mogelijkheid de kabels,trafo en (draadloze)dimmer ergens in de ruimte/het plafond weg te werken, dit kan wel aan het begin van de ruimte in de 'ketelruimte'.
Ik kom veel tegenstrijdige aanbevelingen tegen en hopelijk kan iemand mij hier meer duidelijkheid in brengen.

Mijn idee (hoop) is het volgende:
vanuit de ketelruimte sluit ik 3x een trafo aan van 240v naar 24v
de (3x) 24v wordt aangesloten op een dimmodule met een splitter naar links en rechts
vanaf de dimmodule zal de eerste ledstrip ca. 1m zijn, de 2e ca. 5m en de 3e ca. 8,5m zijn. Deze kabels dienen vooraf al door een buis getrokken te kunnen worden achter de wand (gele situatie) of door de spanten tussen de zones te kunnen worden getrokken (rood, hiervoor moeten dan gaten in de balken worden geboord).
De kabel wordt vervolgens rechtsteeks op de ledstrips (24V, 18W/m) gesoldeerd.

Mijn twijfel zit vooral in de mm2 van de kabel die nodig is voor de 8,5m. Voor de eerste twee zones zou 2x0,75mm2 voldoende moeten zijn, voor de tweede waarschijnlijk 2x1mm2. Daarbij kan ik nergens terug vinden of het uberhaupt verstandig is na de dimmer die afstand te overbruggen.

Vraag gerust om meer info indien nodig O-)

Links naar eventueel bestaande topics en eventueel andere ideeën qua verlichting zijn ook welkom.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True