Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Nomsayin
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 29-03 11:20
Hoi iedereen.

Ik ben op zoek naar een 3.1 systeem. Mijn schoonvader had bij een miskoop een versterker "Marantz NR1710" meegekregen, waar hij niets mee kan doen. Wij krijgen deze dus mee. Ik zou graag mijn speakers op deze versterker baseren.
Link

Ik zoek dus nog 2x side speakers en 1 center speaker. Woonkamer is 15m^2 ongeveer.

Ik zoek een?

Center speaker + 2x left/right speakers

Wat is je budget?

Rond de € 1.500 (kan tot € 2.000 gaan, maar dat is al wel wat)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het wordt gebruikt voor de aansluiting aan mijn TV. (LG Oled C9 (of CX))
Hierop zullen zowel netflix late night films en games mee worden gespeeld.
's Avonds zal er tijdens een vriendenavondje (of zaterdag tijdens de dag) een rustig muziekje op worden gespeeld via spotify. Ik luister vooral softrock muziek van de jaren '80. Mag hard genoeg gaan, maar hoeft nu ook geen concert te worden.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb reeds:
Versterker: Marantz NR1710: Link

Ik heb nog nodig:
2x speakers (left/right)

Ik was reeds de volgende aan het bekijken. Blijkbaar vroeger erg popular, en redelijke goede reviews:
KEF LS50: Link
De mooiheid + degelijke compactheid (maar ook niet TE klein) is wel redelijk belangrijk, dus deze lijken perfect in deze situatie te passen.

1x center speaker
Voor deze was ik ook in de richting van Kef aan het zien. Dit merk heeft wel de mooiheid wel beet (in mijn opinie); De KEF Q650c: Link

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik had al erg veel moeite om mijn vriendin te overtuigen van een 3.1 installatie, aangezien zij een soundbar voldoende vond.
Nu dat ik haar zo ver heb gekregen, is ze erg streng op de aesthetics van de speaker. Een grote lompe standing speaker is dus een grote no-no. Liefst zo klein mogelijk, maar groot genoeg voor degelijke kwaliteit..

Denken jullie dat bovenstaande speakerset / versterker bij elkaar passen. En zou dit een goede keuze zijn voor mijn situatie?

Alvast erg bedankt!

[Voor 5% gewijzigd door Nomsayin op 10-07-2020 22:56]

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True