Toon posts:

Waar bewaar jij je token?

Pagina: 1
Acties:

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:49

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
We maken steeds meer gebruik van security tokens zoals Yubikey.
Typisch steek je zo'n ding in de USB-poort van je computer.
Het risico bestaat dat je na gebruik vergeet om het ding weer mee te nemen, zeker als hun computer onder het bureau en uit het zicht staat.
Sommige mensen hebben hun key daarom aan hun sleutelbos zitten, die vergeten ze niet snel.

Maar daar zitten ook nadelen aan, mensen zullen er nog steeds niet aan denken en dan dus ook hun huissleutel kwijt zijn.
Daarnaast is het gewoon mechanisch onhandig. Veel mensen hebben een forse sleutelbos en als je die aan je laptop hebt hangen dan is het een kwesite van tijd voor die ergens blijft haken en de usbkey afbreekt.

Ik heb nog een oprolbare skipasshouder liggen en overweeg nu om die om m'n nek te hangen en daar de yubikey aan te bevestigen. Dan loop ik wel de hele dag met zo'n ketting rond en daar wordt ik ook niet heel enthousiast over. Iemand een betere suggestie.

Het beste wat ik zelf kan bedenken is om een NFC-token in een ring te stoppen die je om je vinger kan dragen en dan een NFC-scanner in je toetsenbord te stoppen, maar als IT'er ben ik eigenlijk ook niet blij met ringen die in de weg zitten bij het typen.

Hoe bewaren jullie je tokens? Iemand nog een leuke suggestie?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee