Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Samsung S20 of Huawei P30pro - camera/batterij/duurzaamheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• freyja19
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 13-08-2020
Ik zoek een?
Ik sta op het punt de knoop door te hakken tussen de Huawei P30pro en de Samsung S20, hoewel andere aanbevelingen met de juiste specificaties zeker welkom zijn.

Wat is je budget?
In principe maximum +-600€ (De Huawei P30 pro kost 599€, de Samsung S20 zou ik, inclusief cashback, voor 612€ kunnen aankopen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voor mij zijn de camera, de batterij en de duurzaamheid het belangrijkste (met duurzaamheid bedoel ik dat ik niet na 1 of 2 jaar al problemen krijg omdat het (werk)geheugen constant vol zit t.g.v. allerhande automatische updates).

Wat heb je zelf al gevonden?
Op zich heb ik momenteel een lichte voorkeur voor de Samsung, omdat ik toch twijfel aan de duurzaamheid van de P30pro (hoewel dit in theorie geen probleem zou mogen zijn) en ml heeft bovendien zijn twijfels over de betrouwbaarheid van het chinese toestel ;-)
Ik vermoed dat ze beiden "goede" foto's maken, maar de reviews die ik las en bekeek roepen toch wat vragen op omtrent autofocus, batterij, e.a.

Welke vragen heb je hier nog over?

- Wat de camera van de S20 betreft lees en zie ik vaak in reviews dat de autofocus niet zo schitterend is...Dat er toch wat tijd over gaat om echt scherp te stellen of dat er onscherpe (portret)foto's ontstaan. Merken jullie dit inderdaad? Ik denk bvb. aan een spelend of wiebelend kind, springend op een trampoline, ... dat zijn de zaken waar ik graag goede foto's van wil kunnen nemen.
Ik zag wel dat er intussen een aantal updates gebeurden hieromtrent, maar het is me niet duidelijk of die het probleem nu ook effectief ten volle oplosten...

De P30 pro zou wat dit betreft wel goed scoren... Iemand die dit kan bevestigen?

- Ook zag ik vaak een nogal overdreven blauwe lucht bij de 20 waarbij die zelfs in de gebouwen of de sneeuw (voor zover we die hier hebben ;-) ) overdreven terug komt. Merken jullie dit in de praktijk ook?
Bij de P30 pro zit er dan weer te veel geel/groen in zo te zien, of zijn de beelden nogal flets of donker, en de achtergrond overbelicht?
Ik besef dat dit deels persoonlijke smaak is (ik denk dat ik de blauwe lucht minder erg vind dan het geelgroene...), en ik vermoed dat ik eventueel wel een aantal presets in lightroom zou kunnen gebruiken om dit te counteren in beide gevallen, dus wellicht moet ik dit minder laten meespelen?

- Ik ben een leek wat betreft allerlei termen die hier gebruikt worden om de batterijduur te beoordelen en te verbeteren, maar zijn jullie globaal tevreden van de batterijduur van de S20? Ik heb de indruk dat er nogal wat kunstgrepen aan te pas komen om dit iet of wat aanvaardbaar te maken...
Kan ik, als we bvb. een dag naar het pretpark gaan en ik daar vrij veel foto's en filmpjes maak, en af en toe op 4G zit, wel gewoon de dag doorkomen?
En klopt het dat dit bij de P30pro geen enkel probleem is?

- Ervaringen met bloatware bij beide toestellen?

- Klopt het dat er bij de Huawei verplicht een account (met vingerafdruk) moet aangemaakt worden bij ingebruikname van het toestel?

Zijn er mensen die van de S20 toch naar de P30pro overgestapt zijn/willen overstappen of omgekeerd, en zoja, waarom? Of mensen die dezelfde voorkeuren hadden maar die nog een ander toestel prefereerden?

[Voor 0% gewijzigd door freyja19 op 09-07-2020 17:51. Reden: schrijffout]

Alle reacties

• freyja19
Dankje @swhnld . Op zich zit ik minder in met de ondersteuning, maar waarschijnlijk is mijn mening gekleurd door het feit dat dit bij mijn huidige samsung vaker een bron van ergernis is (zodanig veel updates dat het werkgeheugen niet toereikend is, en ik ook in het interne geheugen geen plaats meer heb voor sommige apps die niet verplaatsbaar zijn naar de externe geheugenkaart).
Op zich vind ik het ook niet erg om iets aan de instellingen te moeten doen bij een smartphone-camera, maar hij moet wel "point and shoot" zijn op het gebied van scherpstellen. Ook dit is bij mijn huidige samsung een dikke fail, en volgens de reviews is/was (?) dit ook bij de S20 weer een probleem.

• freyja19
@gruys7 bovengenoemde prijs vd S20 is een combinatie van cashback (België) en korting via mijn werk.

Gezien wat ik momenteel in het p30 pro topic lees (problemen na updates) neig ik heel sterk richting Samsung S20...
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True