Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Past pcie wifi op moederbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pmeijers
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 31-12-2020
Ik wil een pci wifi in mijn pc bouwen. Nu wil ik graag weten of de volgende pcie wifi adapter in mijn moederbord past

Mini WiFi PCI-E netwerkkaart, dual band 2,4-G / 5 GHz PCI-E WLAN-kaart

Moederbord MS-7848

[Voor 7% gewijzigd door pmeijers op 09-07-2020 15:34]

Beste antwoord (via pmeijers op 09-07-2020 15:42)

• Arie-Ded
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 25-07 00:22
Dat is een PCI-e x1 slot, dan moet je daarvoor een wifi kaart zoeken zoals zoiets: https://tweakers.net/pric.../gigabyte-gc-wbax200.html
Deze kan je ook vinden in de pricewatch in netwerk adapters en dan moet je even filteren op PCI-e x1.

Alle reacties

• pmeijers
Arie-Ded schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:30:
Dat is een PCI-e x1 slot, dan moet je daarvoor een wifi kaart zoeken zoals zoiets: https://tweakers.net/pric.../gigabyte-gc-wbax200.html
Deze kan je ook vinden in de pricewatch in netwerk adapters en dan moet je even filteren op PCI-e x1.
Deze heeft een antenne en daarvoor moet ik een sleuf openmaken. Krijg het niet voor elkaar. Hoe gaat dat t eenvoudigst?
Daarom had ik in eerste instantie ook voor een kaart zonder antenne gekozen.

• pmeijers
Even gegoogled, openmaken ging vrij makkelijk door het slot iets omhoog te schuiven

• pmeijers
hans_lenze schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:58:
Een wifi kaart zonder antenne bestaat niet (of je hebt er helemaal niets aan).

Die twee ronde koperen puntjes op dit kaartje is waar je de twee antennes hoort aan te sluiten.
Als je geen slot open kunt krijgen, kun je kijken naar een USB wifi dongle.
Ah ok, gelukkig heb ik die dan niet gekozen

• pmeijers
Uszka schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:00:
[...]

Welk merk en type moederbord en behuizing heb je?
Medion Akoya PC P5381 F
Maar t is al gelukt
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True